[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:10

Wat een goede verhalen! Dat gun ik jullie! Leuk!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:14

Leuk om horen! Na een goede les zit je net op een roos wolkje *\%/*

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 17:11

Dankjulliewel! :D

De zadelmaker is vandaag geweest. Ducky vond hem echt niet leuk. Hij bleef maar boos naar hem kijken. Het was echt grappig :')

Het is uiteindelijk de Wintec 500 Cair geworden. Hij gaat hem nog bijvullen en dan kan ik hem dinsdag ophalen. Ik krijg er een singel, beugelriemen en beugels bij. Ik heb zelf nog gouden gebeugels besteld omdat al zijn tuig dan zwart/goud is.

Ik merkte al gelijk een verschil. Ik heb opgestegen met een krukje en hij bleef stil staan zonder dat iemand hem tegen hield. Hij reageerde ook veel beter op mijn been. Als ik mijn been alleen al aandrukte dan begon hij te draven. De zadelmaker zei dat het komt doordat hij nu weer ruimte heeft. Het andere zadel klemt op zijn rug.

Ik ben gewoon heel blij dat hij nu een passend zadel krijgt en dat we lekker kunnen gaan rijden :)

Ik heb een borsttuig met martingaal van Schokemöhle, zadelhoes, Rambo Micklem teugels voor bij mijn Rambo hoofdstel, frontriem en een oornetje no noise besteld :)

Ducky is eigenlijk een heel slim paardje. Hij maakt een kussentje voor zichzelf en als die dan gevallen is dan maak hij weer een nieuwe. Als hij maar lekker zacht kan liggen met zijn hoofd :')

Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:45

Oh, fijn zeg dat je meteen verschil merkte! Tja, wanneer het ander klemde, verklaart dat wel waarom hij zo reageerde bij het opstijgen. Zo zie je maar dat dat gedrag niet meteen betekent dat hij een loopje met je nam!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:07

Wahaha die foto :')

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:42

Een Wintec zit lekker! Heb zelf ook een wintec op Top liggen.

Die foto geniaal _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:47

Wat ziet hij er goed uit!fijn dat je nu een passend zadel hebt!Ik heb ook een wintec dressuur,altijd met plezier op gereden!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 19:42

Dankjulliewel :D

Gisteren heb ik zijn zadel opgehaald, hij is zo mooi :o Bijna alle spullen die ik heb besteld zijn binnen, alleen zijn frontriem en zijn borsttuig nog niet.

Voordat ik het oornetje bij hem om wilde doen dacht ik dat het een heel gedoe zou worden, maar hij hield gewoon zijn hoofd laag en ik kon zo zijn oren erin doen. Het hoofdstel daarna om doen ging ook veel beter dan normaal :) Ik heb zijn zadel ook gelijk omgedaan. Het is wel eventjes wennen want hij is veel zwaarder dan die andere maar dat maakt verder niet uit.

Vandaag heb ik alleen gelongeerd, maar morgen hebben we les :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hahah nu ik de foto's zo zie heeft hij wel hele grote oren en zijn kuif gaan alle kanten op :')

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:36

Heel mooi zadel! Zag hem al op je Snapchat voorbij komen, ben dan nieuwsgierig hoe die zit!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 20:49

Haha mijn snapchat met een spelfout, oeps :o Ik drukte te snel op het knopje.

Morgen zal ik een uitgebreid verslag geven over hoe hij zit en hoe Ducky erop reageert. Hij zit in ieder geval heel stabiel vergeleken mijn vorige zadel :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:10

Ik ben al mee benieuwd naar je les! Ik hoop dat Duck fijn onder zijn nieuw zadel loopt +:)+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 18:27

Vandaag heb ik ook zijn nieuwe frontriem om kunnen doen (blijkbaar lag hij al twee dagen in de brievenbus terwijl ik op een pakketje wachtte :')).

Het is best wel een onduidelijke foto waardoor je hem niet goed kunt zien kwa kleur en alles, maar ik zal morgen een betere foto maken:

Afbeelding

Dit is hem:
Afbeelding

We hebben in de buitenbak gereden :) Hij was in het begin erg kijkerig en vond alles best spannend, maar al snel begon hij al te klieren in de hoeken het dichtst bij zijn stal dus verraadde hij zichzelf. Het was voor ons beide even wennen aan zijn nieuwe zadel.

We hebben veel gebroken lijnen gereden zoals vorige week en we hebben ook vooral aan de hoeken bij zijn stal gewerkt. Elke keer nam hij de hoeken heel erg ruim en maakte hij dan een nood stop zodat ik voorover viel. Ik heb gewoon elke keer als we bij die hoeken aankwamen heel veel met mijn linkerbeen aangedreven en hem naar rechts gestuurd. Dit ging na drie keer ook goed.

We hebben weer beide kanten gegaloppeerd. Linksom ging weer beter dan rechtsom. Ik kon linksom na drie passen galop mijn balans vinden en goed in het zadel blijven zitten met mijn handen rechtop naast elkaar en stil. Het ging echt goed! :o Rechtsom sprong hij gelijk aan in galop alleen maakte hij een soort sprongetje naar links waardoor ik mijn balans verloor en hij door die moeilijke hoeken recht naar het hek ging om vervolgens op de nood rem te gaan. Ik kon net niet meer op tijd sturen. De tweede keer aanspringen ging ook weer goed en alhoewel hij een rare sprong maakte kon ik hem wel door de hoeken sturen, maar daarna viel hij terug. Dat geeft niks, we hebben gegaloppeerd! :D

We hebben ook nog even een paar keer links en rechtsom daarna gedraafd zodat hij wel leert dat hij niet elke keer in die hoeken mag stoppen.

Ik heb uitgestapt op het terrein met de teugels los en hij liep heel ontspannen :D

Het zadel zit in ieder geval echt heel lekker. Ik zit op dit zadel gewoon stabiel en rechtop in plaats van onstabiel en naar voren. Ik merkte trouwens ook dat met het opstijgen het zadel gewoon bleef liggen en Duck ook niet raar weg sprong. Wel moet iemand hem nog even vasthouden maar dat kunnen we over een tijdje hopelijk ook gewoon zelf :)

Morgen kunnen we even niet binnen en buiten rijden want de rijbakken worden gerepareerd of iets, maar zondag kunnen we hopelijk weer rijden! Ik vind het zo leuk! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:43

Jouw topics zijn zo leuk om lezen! Ondanks het feit dat niet alles vlekkeloos verloopt, geniet je volop. Dat vind ik echt erg knap van je! Daar gaat het tenslotte om: dat je met plezier rijdt.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 22:21

Dankjewel, dat is super lief! <3 Ik vind juist dat als alles verloopt zoals ik wil dat het juist niet goed is. Ik vind het heel erg leuk om nieuwe dingen te leren en te ontdekken :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 17:35

Wij zijn bezig met heel ons huis te verbouwen en vandaag zijn ze om half 8 begonnen met de vloer eruit te halen. 's Morgens zijn we naar Rotterdam geweest (mijn broertje, moeder en ik) maar rond een uur of twaalf moesten we weg zodat we niet in de weg zouden lopen terwijl ze aan het slopen waren.

Dus toen hebben mijn broertje en ik de fietsen gepakt en zijn we naar stal gefietst. Het is echt heerlijk weer buiten dus zijn we ook een stukje met Ducky buiten gaan lopen. Het was zijn eerste keer buiten op zijn nieuwe stal en het ging echt goed! :D

Ik heb zijn oornetje opgedaan, hoofdstel in en toen zijn we gaan lopen met een hoevenkrabber, extra touw en een verlengstukje (ik weet niet hoe het heet) voor het bit als het niet zou werken met de kaptoom.

Onderweg is hij best wel een aantal keer geschrokken. Hij schrok van vogels die de bomen uit vlogen, een trampoline, een gillend kind dat met een noodvaart op hem af kwam rennen en van een soort watervalletje langs de kant. Zijn schrikreactie was gelukkig maar een klein sprongetje opzij maken in plaats van wegrennen zoals de vorige keer. Hij stond wel twee keer op mijn voet, maarja dat is hem vergeven :')

Ik vond dat hij het super deed! Hopelijk met veel buiten lopen leert hij dat het niet meer zo spannend is maar leuk en gaat hij ontspannen lopen :) We zijn wel nog een paar auto's tegen gekomen die langs hem zijn gereden, maar daat keek hij niet van op. Het is opzich niet zo heel ver tot het stuk waar de auto's niet meer mogen komen, dus als we daar zijn hoeven we ons ook niet meer bezig te houden met auto's die voorbij kunnen komen op het smalle pad.

Wel hebben we nog een discussie gehad met een boze meneer die het niet vond kunnen dat ik met een paard aan de hand liep. (We liepen trouwens op een ruiterpad, nog geen 20 meter achter ons stond het bord). Hij maakte er een heel groot probleem van en zij dat hij met geen mogelijkheid langs mijn paard kon, terwijl hij echt nog 2/3 meter naast mij had om erlangs te fietsen. Maarja, ik heb gewoon tegen meneer gezegd dat dit een ruiterpad is en dat een paard een vluchtdier is dus het is niet verstandig om nu nog te gaan bellen (hij wilde op dat moment nog even gaan bellen met zijn fietsbel, geen idee waarom). Ik ben verder gelopen met Ducky, maar mijn broertje wilde er nog op in gaan want die vond het nergens op slaan wat die meneer allemaal zei. Ik heb maar gezegd dat hij mee moest gaan en we zijn weer terug naar stal gelopen.

Ik vind dat het oornetje echt heel veel nut heeft gehad. Het werkte echt :)

Hier nog wat filmpjes die mijn broertje heeft gemaakt, een foto van Ducky en een foto van het stal muisje:

Afbeelding
Afbeelding

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:21

Het was zeker lekker weer buiten vandaag! Fijn dat je er gebruik van heb gemaakt, er zijn altijd lastige mensen die denken dat ze boswachter zijn :P.

Zeker blijven lopen met Duck! Kunnen we misschien deze zomer een ritje maken langs de Brelse Maas :o.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 21:50

Lijkt me super leuk! Dat is echt mijn doel :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 14:38

Ducky heeft vandaag een uur en een kwartier op de wei gestaan :D
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 21:57

Ducky heeft sinds dat ze weer een uurtje per dag de weide op mochten elke dag minstens ander half uur buiten gestaan. Ik heb het wel opgebouwd omdat hij anders misschien last van zijn maag kon krijgen, maar zo te zien gaat het goed. Hij is helemaal happy. Hopelijk krijgen we snel toestemming om de paarden hele dag op de weide te zetten. Dan komt hij in een groepsweide met alle nieuwe paarden (met z'n 5en als het goed is) en staat hij van 7 uur 's morgens tot 7/8 uur 's avonds buiten. Ik kan niet wachten! :D

We hebben de afgelopen week dinsdag en vrijdag gereden. Maandag waren ze bezig met de onderhoud van de binnen- en buitenbak. Ze reden rond met grote machines en er was veel lawaai. Veel paarden vonden het eng, maar Ducky gelukkig niet. Die vond alles best, als hij maar de wei op kon :'). Jammer genoeg vindt hij alle kleine dingen dan wel weer eng -O-.
Woensdag heeft hij ander half uur op de wei gestaan, maar voor de rest was hij lekker vrij.
Donderdag wilde ik gaan rijden maar ik had geen tijd i.v.m. dat we het huis aan het verbouwen zijn. Dus Ducky heeft twee uur op de weide gestaan en daarvoor heb ik hem een kwartiertje gelongeerd. Tijdens het longeren heeft hij letterlijk alleen maar gegaloppeerd. Links- en rechtsom! Hij wilde zo graag naar de wei :').
Vandaag heeft hij ook twee uur op de wei gestaan en heb ik hem weer gelongeerd. Het longeren ging echt bagger slecht. Hij luisterde totaal niet en wat ik ook probeerde, hij wilde/ging maar niet linksom. Na (niet overdreven) anderhalf uur heb ik het opgegeven en heb ik hem maar op stal gezet. Het was echt frustrerend!

Het rijden dinsdag ging goed, ondanks dat er aan de ene kant van de binnenbak nu hindernissen staan omdat ze daar nog bezig zijn en hij daar heel spastisch over doet. Ik heb gewoon meer voltes bij de C gereden en ik ben steeds dichterbij gaan rijden. Ik heb vooral met hem geoefend met het wijken. Ik zal hier een filmpje plaatsen:

Het is nog niet heel goed, maar voor mijn gevoel is het al een begin en begint het ergens op te lijken. Het filmpje is in stap maar in draf heb ik het ook veel geoefend. Ook hebben we linksom voltes gegaloppeerd en dan hebben we vooral gewerkt aan het aanspringen vanuit een rustig draftempo en dan in de galop blijven. Dit ging echt heel goed :D. Daarna heb ik hem beloond en ben ik uit gaan stappen over het erf.

Afbeelding

Gisteren ging het rijden iets minder goed dan normaal als we les hebben. Dit kwam vooral omdat hij heel erg aan het klieren was. Hij deed heel de tijd spastisch bij de hindernissen achter in de bak, maar we hebben heel de les geoefend om erlangs te draven zonder dat hij wegsprong naar links of rechts. Ook hebben we veel gebroken lijnen gereden en hebben we het wijken geoefend. Het wijken ging echt heel erg goed, veel beter dan dinsdag. Alleen het galopperen ging niet echt goed. Alles was we geoefend hebben dinsdag lukte gisteren niet. Hij wilde maar niet vanuit een rustig tempo aanspringen, maar ging juist heel hard draven. Uiteindelijk heeft hij wel linksom gegaloppeerd maar viel hij best wel snel weer terug. Ergens denk ik dat hij het express doet om mij te pesten omdat ik het zo trots wilde laten zien aan mijn instructrice wat we hebben geoefend :'). Rechtsom galopperen ging niet beter, maar hij heeft het uiteindelijk wel gedaan.

Morgen ga ik ook rijden en waarschijnlijk maandag ook. Dinsdag wordt het alleen longeren en woensdag heeft hij vrij. Donderdag en vrijdag ben ik naar Disney met school dus heeft hij ook vrij. Mijn moeder is zo super lief om hem die dagen buiten te zetten in de wei, dus voor haar ga ik als het huis klaar is wat moois kopen om op tafel te zetten :D

De komende periode is het heel erg druk voor mij: elke dag 4 uur leren voor mijn examens, huis verbouwen, in de meivakantie ga ik ook voor een weekje twee paarden van stal verzorgen, en dan mijn examens. Na 20 mei begint het voor Ducky en mij hopelijk eindelijk: elke dag rijden/wandelen en uiteindelijk buitenritten maken.

Hier nog een vordering van Ducky zijn schraalheid :D:

Augustus/september 2016:
Afbeelding

Afbeelding

(De onderste twee foto's zou je eigenlijk omgedraaid moeten zien voor het mooie maar ik kreeg ze niet anders)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:14

Hij is mooi op gewicht gekomen! Hopelijk lukt het je straks ook om buiten de lessen net wat strenger te zijn voor hem. Waarschijnlijk is het een stukje timing in de hulpen waardoor t vaak in les dan beter gaat maar komt vanzelf. Vind het super hoe jullie samen groeien!
Het wijken is naar mijn mening meer over de buitenschouder weglopen, maar dat geeft niet. Dat komt ook wel goed in de toekomst :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 22:33

Het ging juist beter toen we geen les hadden dan toen we wel les hadden. Dat had ik wat duidelijker moeten zeggen, sorry! :)

Ik snap je helemaal, dat vind ik ook. Ik heb geen vergelijk materiaal jammer genoeg maar het is moeilijk uit te leggen. Eerst liep hij echt alleen maar in een schuine lijn naar de hoefslag, maar nu merk ik zelf al verschil. Als mijn vriend van de week mee gaat dan ga ik vragen of hij een stukje wilt filmen van de draf en anders vraag ik het die week erop aan mijn moeder :)

Dankjewel!!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:56

Ow haha dan heb ik niet goed gelezen sorry :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:06

Ik volg je al een tijdje :) Leuk om je vorderingen te zien! Vind het echt zo'n leuk paard om te zien haha. En wat betreft het wijken, alle begin is moeilijk. Komt vanzelf goed!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:44

Leuk dat je volgt en dankje! :D

megvndj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:30

Afbeelding

Afbeelding
Hij is zo veranderd! Knap paard <3