Dat dus..
Oké, niets te maken met de paardenwereld, alhoewel ik momenteel in allerlei app-groepjes geprakt wordt, waarin je merkt dat ook de paardenwereld niet zo heel erg goed opgelet heeft op de lagere school..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JudArthos schreef:-Mensen die hun paarden niet opvoeden
-Mensen die zo close minded zijn dat ze je al zweverig noemen als je wat oefeningen van de grond doet
-Dat je bijna geen spullen meer kan vinden zonder kleurtjes en glitters..
Maanoogje schreef:JudArthos schreef:-Mensen die hun paarden niet opvoeden
-Mensen die zo close minded zijn dat ze je al zweverig noemen als je wat oefeningen van de grond doet
-Dat je bijna geen spullen meer kan vinden zonder kleurtjes en glitters..
Dat laatste ben ik het zeker mee eens! (Die overige dingen ook, maar ik heb een reactie op de 3e.)
Ik wilde graag een extra halster kopen voor mijn verzorgpaard, dus niet te duur natuurlijk, want ze is niet van mij. Ik vond er een tijdens een uitverkoop voor 10 euro. Hij is gelukkig niet al te erg roze, maar dat had me niet al te veel uitgemaakt ook voor die prijs, maar het zit dus vol glitters. Ach, het is bijna een gegeven halster, en die moet ik misschien ook maar niet in de bek kijken ook.
juliar99 schreef:Dat alles zo belachelijk duur is
Fietsers die over je heen rijden wanneer je een bosrit maken en gaan zeuren omdat hun gemiddelde score omlaag gaat, omdat wij 'te langzaam' rijden, terwijl hun op een ruiterpad fietsen.
Dat jonge kinderen van 10 beginnen met touwhalsters maken van actiontouw en dit vervolgens verkopen.
Paarden die heel veel op stal staan zonder reden
Dat er altijd wel mensen zijn die het beter weten
Van die mensen die bij een foto zien, meteen een rij met commentaren typen over hoeveel je fout doet en wat slecht en zielig is voor je paard, terwijl ze alleen een foto zien.
En zo kan ik nog wel even doorgaan hahaa
_mjwb schreef:Ik word moe van die mensen die je paard gaan afkraken omdat hij in een lagere prijsklasse valt. Wat maakt dat uit? Een paard is een paard. Ik vind hem nou niet minderwaardig of nutteloos.
Ik word ook moe van die mensen die altijd maar wat te zeiken heb. Buh mijn paard zet zomaar een stap opzij, buh hij schrikt wat een stom beest, etc.
Ik word ook moe van die arrogantie die er onderlings hangt op een manege.
Kabayo schreef:dat alles natural moet
Paarden moeten 24/7 buiten anders is het zielig
Hij moet geen bit in , daar is zijn mond niet voor gemaakt en dat is sneu en scherp
Hoofdstel , neusriem , sperriem of een zadel is ook zielig , kan toch niet?!
Hoefijzers? Nee! Dat is zielig dan loopt ie niet natuurlijk, je moet ze ook natuurlijk bekappen!
Sporen en zwepen kan ook echt niet daar doe je hem pijn mee.
Paddockparadise is echt hét houden van paarden
Als je vrijheidsdressuur doet of andere NH ben je de bom. Al helemaal als je zonder tuig rijdt.
Nou dat soort dingen , kan er echt zo van kotsen
Fuzzel schreef:Eigenaren die hun bijrijders instructies geven hoe ze moeten rijden terwijl de instructies kant noch wal slaan omdat ze het zelf niet kunnen.
aMomentLT schreef:Socialmedia...
Dat er op foto's alleen maar negatief gereageerd kan worden, terwijl een foto echt maar een moment opname is..
En dat vriendinnen foto's gaan selecteren of ze wel echt op Facebook/bokt/instagram kunnen, omdat er anders toch maar een hoop gedoe om komt, bijvoorbeeld; omdat ze der zweep te laag vast heeft en daardoor haar paard kreupel loopt.. (Beetje overdreven maar je snapt wel wat ik bedoel..)
Ingrid_92 schreef:Die 'vanzelfsprekendheden' die helemaal niet zo logisch zijn, maar die mensen als standaard nemen, zoals:
- paard 's nachts op stal, want dan slaapt hij
- paard hoefijzers, want hij loopt veel over de weg
- links opstijgen, want dat hoort zo
- kilo (of meer) brok bijvoeren (is toch normaal?)
Terwijl als je doorvraagt naar het waarom, mensen eigenlijk helemaal niet goed weten wat de reden eigenlijk is, maar dat het vaak gedaan wordt omdat het 'zo hoort'.
En verder de oorzaak/fout bij het paard leggen:
- hij luistert niet
- hij is lui
- hij mag mij niet
- hij probeert me uit
etc. etc.
sneeuwpop schreef:aMomentLT schreef:Socialmedia...
Dat er op foto's alleen maar negatief gereageerd kan worden, terwijl een foto echt maar een moment opname is..
En dat vriendinnen foto's gaan selecteren of ze wel echt op Facebook/bokt/instagram kunnen, omdat er anders toch maar een hoop gedoe om komt, bijvoorbeeld; omdat ze der zweep te laag vast heeft en daardoor haar paard kreupel loopt.. (Beetje overdreven maar je snapt wel wat ik bedoel..)
Je zet toch alleen de foto's op sm wanneer je er trots op bent?
Vind het niet zo gek dat er geen positief commentaar komt op foto's met "grove fouten" . (Kreupel paard door zweep te laag????-vreemd! )
Pandora2 schreef:Aan paddocks en vierkante meter-weitjes waar dan 5 of 6 paarden opgepropt worden onder het motto '' de mijne staan altijd buiten '' ... reken maar eens de plaats per paard uit![]()
Aan inloopstallen die veels te klein zijn naargelang het aantal paarden onder het motto '' maar ze staan er toch bijna nooit in '' ... idem als hierboven![]()
Aan verkeerd zittend tuig en touwhalsters en co die blijkbaar de nieuwe hype zijn, maar waar 90% van de gebruikers niet weet hoe het fatsoenlijk moet
Nikass schreef:`die van mij wil niet op de wei`
Yontheke schreef:Nikass schreef:`die van mij wil niet op de wei`
Van mensen die deze uitspraak doen. Mijn paard komt gelukkig wel buiten omdat ik hem daar toe dwing omdat ik dat beter vind voor hem. 24/7 met onbeperkt ruwvoer, schuilstal en vriendjes werd ie doodongelukkig van. 3 uurtjes op de wei met vriendje krijg ik nog net klaar. Vandaag wilde ik hem nog extra naar buiten doen (op gras! Met vriendje) maar dan gaat hij zo idioot staan ijsberen dat hij naar binnen toe wilt. En ja, al anderhalf jaar allerlei dingen geprobeerd. Deze staat echt gewoon graag in zijn hok, binnen, zonder teveel sociaal contact. Er bestaan echt zulke paarden. Deal with it.