Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:54

Roodvos schreef:
Kennelijk hebben de ouders het (l)kulverhaal van hun dochters over een verwaarloosde pony geslikt zonder nader onderzoek te doen. Dat is hun aan te rekenen. Als het mijn kinderen waren zou ik gevraagd hebben me de pony(‘s) aan te wijzen en zelf eerst nader onderzoek hebben gedaan. Waar staan ze en zijn die pony's wel echt verwaarloosd? Echt zo makkelijk even te controleren. En weet jij veel bij wat voor engerd die kinderen in het weiland kruipen. Ik vind zeer nalatig van de ouders dat ze dat niet gedaan hebben. Ik zou dus de ouders van beide minderjarigen (schriftelijk, aangetekende brief) aansprakelijk stellen voor de door hun kroost aangerichte schade aan mijn eigendom.

Daarbij lopen er in het paardenwereldje ook nog eens rare kerels rond, die pony's houden om jonge meisjes te lokken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:06

ik denk dat dat rare kerels zijn die op meisjes vallen en ook pony's houden..

Het is nogal duur om pony's te houden om zo meisjes te lokken..
als het daar alleen om te doen is, dan zijn er vele andere wegen, die een stuk goedkoper zijn..

net als in alle andere beroepen en hobby's zijn er gewoon gekken..

verder snap ik je punt.. mijn ouders wilden ook weten waar ik regelmatig over de vloer kwam..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:10

elenaMM77 schreef:

als het daar alleen om te doen is, dan zijn er vele andere wegen, die een stuk goedkoper zijn..

verder snap ik je punt.. mijn ouders wilden ook weten waar ik regelmatig over de vloer kwam..

Nou ik ken verhalen waar zo'n soort man gewoon een manege heeft hoor. :+ En dat is niet gebaseerd op onzinverhalen. En daar mocht ik ook niet heen als klein meisje. :+

Er lopen zoveel idioten rond, en in het oosten hebben veel mensen toch al snel wat land om het huis. Daar hoor je wel eens gekke verhalen. :j

jokari

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:13

Ik heb enkel jouw berichten gelezen TS, maar halleluja, wat een lef van die vrouw.
Ik hoop dat je kleine vriendje helemaal herstelt, zowel fysiek als mentaal. Arm ding. :(:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:17

ik vroeg me af ... heb je ook rond gevraagt of ze misschien bij meer mensen dergelijke taferelen hebben vertoont ?

mijn ervaring is dat dergelijke meisjes alle pony's uit de buurt willen en dus vaak bij meerdere pony's benaderen. (is natuurlijk niet altijd... maar samen sta je sterk, dus "fijn" als er meer gedupeerde zijn ook al is het in een lichtere vorm )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:26

Geen bewijzen? Je bent toch zelf getuigen van geweestdat die meiden zonddr jouw toestemmin je pony van jouw terrein hebben gehaald en er op zijn gaan zitten?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:27

Maartje1990 schreef:
Geen bewijzen? Je bent toch zelf getuigen van geweestdat die meiden zonddr jouw toestemmin je pony van jouw terrein hebben gehaald en er op zijn gaan zitten?

Ik kan ook beweren dat jij gisteren mijn kat geschopt hebt, maar dat maakt niet dat ik getuige ben. Je moet of beelden hebben, of onafhankelijke mensen die jouw verhaal kunnen onderbouwen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:31

Lanolynn schreef:
Voor de duidelijkheid, ik heb zeker WEL aangifte gedaan, maar omdat er geen concrete bewijzen zijn, woord tegen woord, kunnen ze er verder niks mee.

Politie laksheid, te lui om de feiten te controleren.

Naar mijn mening zou de politie twee gespreken met de jonge dames moeten voeren voordat ze melden dat ze verder niks doen. Nu wordt verhaal van de schade niet makkelijker. Ik zou nogmaals aandringen of dat ze de feiten willen opnemen, de daders zijn immers met naam en toenaam bekent. Dit ivm de opgelopen schade.

Misschien is het verstandig dit met de dierenpolitie op te nemen, zodat er toch een gesprek tussen politie en daders komt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:39

MarlindeRooz schreef:
elenaMM77 schreef:

Nou ik ken verhalen waar zo'n soort man gewoon een manege heeft hoor. :+ En dat is niet gebaseerd op onzinverhalen. En daar mocht ik ook niet heen als klein meisje. :+

Er lopen zoveel idioten rond, en in het oosten hebben veel mensen toch al snel wat land om het huis. Daar hoor je wel eens gekke verhalen. :j

absoluut, maar weet je wat een manege runnen kost?
Ten opzichte van een grote zak snoepjes in het park?

je gaat geen manege runnen om kinderen te lokken..
die gasten hebben paarden, verdienen daar hun broodje mee, en daarnaast vallen ze op kinderen en gebruiken ze hun manege daarvoor..

Wij hadden er vroeger ook een in de buurt, waarvan vrijwel zeker is dat de man aan de meisjes zat.. overigens heb ik dat pas veel later gehoord (net als mijn ouders), maar terug gezien, verbaast het mij niet.. Deze man heeft echter altijd al paarden gehad, zijn ouders hadden al paarden, voor zover mij later bekend is geworden. Het was niet zo dat toen hij pedofiele gevoelens ontwikkelde hij ineens paarden ging kopen een bak ging bouwen en voer voor paarden ging kopen..

Dan is een speeltuintje beginnen een stuk goedkoper, of je diploma tot badmeester halen bijvoorbeeld. of gewoon de geijkte zak snoep, trampoline in je tuin zetten, of een zwembad veel makkelijker om kinderen te verzamelen, veel goedkoper.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:55

Jeetje TS, heb even alles gelezen en jeetje! Politie kan niets doen inderdaad, was bij mij ook het geval; gebrek aan bewijzen en het feit dat het paard lichamelijk gewond was (en dat bewijs er dus ook letterlijk was), was niet genoeg om actie te ondernemen.

De koude rillingen lopen al over mijn lijf zeg. Wat een lef hebben die meiden. Wel super dat je meisje 2 wilt helpen en alles. Je bent een goed mens, ts! Maar meisje 1 en haar ouders. Jeetje wat naar! En dan hebben ze nog het lef om jou verantwoordelijk te stellen voor het feit dat haar dochter op een pony van net 2 heeft gereden en haar been dus heeft gebroken? Het is toch haar eigen schuld dat ze dat been heeft gebroken. En wat een nalatigheid van die ouders inderdaad.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:02

toch wel apart dat ze niks zouden "kunnen" doen. Maar wel bij dieren die op de markt mishandelt/verwaarloosd worden door handelaren (niet altijd!). Dat is toch vreemd? Als dus een ander je dier mishandelt/verwaarloosd mag dat, doe je het zelf mag het niet ?(keur het niet goed laat dat wel duidelijk zijn is even voorbeeld).

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:03

Dierenbescherming in België is (nog) geen officiële instantie, dat is best ingewikkeld.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:04

Mioux schreef:
toch wel apart dat ze niks zouden "kunnen" doen. Maar wel bij dieren die op de markt mishandelt/verwaarloosd worden door handelaren (niet altijd!). Dat is toch vreemd? Als dus een ander je dier mishandelt/verwaarloosd mag dat, doe je het zelf mag het niet ?(keur het niet goed laat dat wel duidelijk zijn is even voorbeeld).

Blijkbaar wel. Mijn paard is 1 keer vergiftigd en de tweede keer los gelaten 's nachts en is bewerkt met een mes op zijn hoofd. Politie zei dat er niet genoeg bewijs was. Ik heb geen goed woord meer over voor de politie.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:06

Nou ja wat een brutaliteit zeg.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:30

Maartje1990 schreef:

Na heel lang meelezen wil ik toch ook even reageren:
bewijs:
het meisje dat haar been gebroken heeft: ik neem aan dat zij uit de wei van TS met een ambulance is afgevoerd?
Lijkt mij in elk geval voldoende bewijs dat zij in die wei van een pony is gevallen. (terwijl zij geen toestemming had om te rijden op een groene 2-jarige)

Als dat meisje gewoon op eigen kracht uit de wei vertrokken is, vraag ik me af of het hele verhaal van het gebroken been wel waar is, want met een lelijke beenbreuk wandel je niet echt makkelijk weg.

Of denk ik nu een beetje te zwart/wit?

@TS: ik vind jouw houding top en veel sterkte nog met het verlies van je opa.
Ik hoop voor je dat je pony weer de oude wordt en geen blijvend letsel heeft opgelopen.
EDIT:
sorry voor de pijnlijke vergissing, de twee topics lees ik steeds door elkaar, mijn medeleven voor de TS van het andere topic
Laatst bijgewerkt door hoefnageltje op 20-05-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:34

hoefnageltje schreef:
Maartje1990 schreef:

Na heel lang meelezen wil ik toch ook even reageren:
bewijs:
het meisje dat haar been gebroken heeft: ik neem aan dat zij uit de wei van TS met een ambulance is afgevoerd?
Lijkt mij in elk geval voldoende bewijs dat zij in die wei van een pony is gevallen. (terwijl zij geen toestemming had om te rijden op een groene 2-jarige)

Als dat meisje gewoon op eigen kracht uit de wei vertrokken is, vraag ik me af of het hele verhaal van het gebroken been wel waar is, want met een lelijke beenbreuk wandel je niet echt makkelijk weg.

Of denk ik nu een beetje te zwart/wit?

@TS: ik vind jouw houding top en veel sterkte nog met het verlies van je opa.
Ik hoop voor je dat je pony weer de oude wordt en geen blijvend letsel heeft opgelopen.

je haalt met dikgedrukte 2 topic door elkaar ;) het topic van pony's geknipte manen en de instagram foto met het meisje erop is waarvan de opa helaas is overleden.
[VVDD] Mijn pony haar manen zijn eraf geknipt?!

hierbij waren 2 dames op de wei op een jonge pony gestapt en 1 is er "ongelukkig" afgekomen

(even kort gezegd)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:40

Door dit soort verhalen krijg ik echt angst dat ze bij mijn jaarling in de wei komen zonder toestemming.
Hij staat bij een camping en je kan er heel makkelijk de wei in.
Wordt zo wel lastig om vertrouwen in de mensheid te houden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:47

noor14 schreef:
Door dit soort verhalen krijg ik echt angst dat ze bij mijn jaarling in de wei komen zonder toestemming.

Dat dus inderdaad.. En dan ook nog die gestoorde(n) die de merries van achter aan het bewerken zijn... Je moet overal op letten, echt absurd.. Heb ook al 2 verhalen op facebook uit mijn buurt gelezen waarbij een veulen werd bereden en bij een ander haar pony, beide eigenaren hadden de desbetreffende meiden betrapt. Ik snap niet dat die kinderen niet inzien dat die paarden zomaar ineens een ander idee kunnen hebben bij het 'leuke ritje' (lees: er dus vandoor gaan, steigeren, trappen)... Met bijvoorbeeld dit meisje met gebroken been als gevolg...

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:56

hoefnageltje schreef:

Het is duidelijk dat het meisje haar been heeft gebroken. Hoe zij deze heeft gebroken is echter geen bewijs van. Of er toestemming was of niet valt niet te achterhalen en daarom valt het niet onder bewijs.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 15:01

Voor de duidelijkheid, de pony's staan in nederland en ik ben zelf ook nederlandse, ik sta alleen op dit moment ingeschreven in belgië, maar heb wel in nl aangifte gedaan

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:05

Het lijkt wel een verhaal uit de Penny. Ik vind het allemaal nogal onwaarschijnlijk overkomen eerlijk gezegd. :')

Het ene meisje is stinkend rijk en verwend met een heks van een moeder, het andere meisje komt uit een arm arbeidersgezin en had geen vervelende bedoelingen en mag nu opeens mee verzorgen terwijl ze net zo goed verantwoordelijk is....als het verhaal zou kloppen. :+

Vriendin is agente maar heeft geen idee dat je hierover geen aangifte kunt doen blijkbaar?

Ben ook erg benieuwd wat er in de verklaring van de DA staat, kissingspines van 1 keer erop zitten?
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 20-05-16 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:11

Wat betreft bewijs, hier in Nederland is het zo dat de politie een minimum aan bewijs nodig heeft voordat het zin heeft om naar de rechter de stappen. Volgens mij was het zo dat ze minstens drie bewijsstukken nodig hebben en die mogen niet allemaal bestaan uit getuigenissen.
En met dat laatste loopt het in dit geval al snel dood, want materieel bewijs is er niet direct. Ja, de pony heeft een beschadigde rug maar dat zegt niet automatisch dat dat meisje dat heeft gedaan, het is geen sluitend bewijs. Dat het meisje een gebroken been heeft, zou bij wijze van spreken ook toeval kunnen zijn, dus dat is ook niet genoeg. De rest moet blijken uit verklaringen van getuigen.

Pas als die moeder zelf aangifte doet, geeft ze eigenlijk toe dat haar dochter op die pony geklommen is, waardoor de politie genoeg heeft om er een zaak van te maken.

Verder heeft TS al keurig hulp gezocht bij de rechtsbijstand en die kunnen haar verder helpen met het verhalen van de schade op mevrouw en haar dochter. Hier komt de politie namelijk niet aan te pas. Wat dat betreft heeft TS er ook niet veel aan of de politie er iets mee doet, want het enige wat uit een strafzaak zou kunnen komen, is een straf voor het meisje en niet een schadevergoeding voor ts. Dit laatste gaat namelijk, zoals gezegd, niet via de politie of het strafrecht, maar tussen de 'burgers' onderling.

Maar ik kan het fout hebben, strafrecht is al een paar jaar geleden.. :o

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:16

echt te zot voor woorden! bizar.

helaas ben en blijf jij altijd verantwoordelijk, hoe krom en belachelijk dat ook is. welkom in nederland :)F
hoop dat het allemaal goed gaat komen!

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:24

Joanieke schreef:
noor14 schreef:

Ik snap niet dat die kinderen niet inzien dat die paarden zomaar ineens een ander idee kunnen hebben bij het 'leuke ritje' (lees: er dus vandoor gaan, steigeren, trappen)... Met bijvoorbeeld dit meisje met gebroken been als gevolg...

Dat is toch ontzettend spannend? Die meisjes leven in hun eigen wereld. Die vinden paarden in de regen zielig. Volgens hun krijgen ze geen beweging. Ookal fietsen ze er maar 1x in de week langs om te kijken. Is het niet veel leuker om stiekem een paard te verzorgen? Dat gevoel dat je een wild en vreemd paard kan berijden. Super! Misschien is die eigenaar wel een handelaar die de paarden wil verkopen. Tof toch, als jij ze traint in het diepste geheim. Dat steiger en bokken, dat hoort erbij! Paardje is tenslotte wild. Die moet je temmen. Stel je voor als jij er straks als enigste opkan. En dan laat je aan iedereen zien dat jij dat hebt gedaan. Fantastisch.

Nee, wij snappen deze meisjes niet. Sommige hebben het lef, meeste gelukkig niet. Al die verhalen en series? Kennen jullie toevallig die serie Amika? Ik had als klein meisje ook zulke dromen. Ik droomde vroege ook over dat ik de enigste was die op bepaalde manege pony's kon rijden. Stond er een paard in het donker op de manege met het deurtje dicht (kan dan hoofd niet naar buiten doen), dan droomde ik ook dat ik 'm mocht verzorgen. Zullen wel niet veel mensen op kunnen, zal wel een wild paard zijn. Maar in mijn dromen kon alleen ik eropzitten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:50

Ik zal wel een hele aparte penny zijn geweest dan.
Ik ging niet een ander zijn erf op.
Laat staan rijden.
Ook niet in dromen.
Dus nee ik begrijp zulke meiden niet.
En mocht ik hier ooit van die penny's hier in het land aantreffen kan ik beloven dat ze er minder makkelijk vanaf komen dan bij ts.