[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 19:53

Precies :)

Overigens hoop ik deze zomer mijn BE rijbewijs te halen! Mijn vader moet nu eigenlijk altijd voor mij rijden als we ergens met de trailer naar toe gaan en aangezien hij ook gewoon werkt en een sociaal leven heeft, vind ik het nogal banketstaaf om hem elke keer te vragen := En het is natuurlijk een stuk leuker om zelf op pad te gaan! Een trekauto hebben we gelukkig al, die heeft mijn vader toen speciaal gekocht.

Overigens een leuke bijkomstigheid. De laatste tijd zijn we zo vaak met de trailer weg geweest, dat Zara er bijna bij staat te zuchten voordat ze erop loopt _O- Voorheen was ze nog wel eens eigenwijs en bleef ze gewoon stokstijf staan. Nu is het vooral een 'Pff.. Waar gaan we nu weer heen' :roll:

Marieke1495

Berichten: 5226
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:00

Duidelijk hoor. Bedoelde het niet vervelend maar vond het zo bijzonder dat er tussen die berichten maar een paar dagen zat. Sorry dat het onbeschoft over kwam, vroeg me alleen af of je verder ging met onderzoeken, misschien had ik het financiële gedeelte weg moeten laten ;)

In ieder geval sterkte morgen, lastig dat ze niet mag drinken met dit warme weer :(:)

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 15:57

Vanmiddag zijn we weer naar de kliniek geweest. Zara heeft 24 uur gevast (maar toch stiekem wat grasjes weten te pakken, trut :+) en sinds vanmorgen ook gedorst. Het is even poedersuiker met dit warme weer, maar we moesten wel. Op de gastroscopie bleken er toch nog twee maagzweer plekjes te zitten die pijn kunnen veroorzaken. Probleem gevonden dus! Verder zag de maag er goed en netjes uit vergeleken met de vorige keer. We hebben nu weer GastroGard meegekregen en verder was de dierenarts wel heel tevreden over mijn voerbeleid. We hebben afgesproken dat, op het moment dat ze weer een terugval lijkt te hebben, ik contact opneem met de kliniek.

Dus de komende weken gaan we zien of de GastroGard verschil gaat maken. Mocht ze nog steeds zo extreem protesteren dan staan we per direct weer op de stoep van de kliniek ;)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:02

Waar staat Zara?

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 16:11

In de wei :D

Wat bedoel je precies?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:12

locatie :) niet op de coordinaat na maar gewoon deplaats / stalnaam

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 16:12

Waarom zou ik dat in hemelsnaam openbaar maken? :?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:14

uhh omdat plaatsen groot zijn en als ik zeg Rotterdam weet je toch ook niet gelijk waar ik woon? naja. ik wilde je gewoon wat vragen over bepaalde diensten waar je misschien ervaring mee had in deze situatie met Zara. (als je kijkt naar de problemen van Zara en de personen die er wat aan 'moeten/gaan' doen)

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 16:16

Ik vind het niet nodig om in het openbaar te zeggen waar mijn paard staat. Mijn eigen woonplaats zegt al genoeg en specifieker ga ik het niet maken. Vragen over diensten kan altijd, daar heb je de stal van Zara niet voor nodig.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:17

nee zo bedoel ik het niet UGH gewoon. de stalnaam zegt in welke omgeving je woont ik hoef niks in detail te weten maar gewoon in welke omgeving. had heel jouw woonplaats nog nooit gezien

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 16:18

Mijn paard staat op een privé stal, dus er is geen stalnaam helaas.

upendo

Berichten: 22317
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:51

Ha! Ik volg ook mee! Wat heb je al onwijze stappen gezet zeg! Ik hoop dat je merrie snel van die laatste maagzweren af komt en dat jullie dan echt als een speer gaan!

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 12:08

Leuk! Dankjewel, ik hoop ook dat we straks weer hard vooruit gaan. Gisteren begonnen met de eerste spuit. Ze zag me al aankomen := Ze tufte zo die halve spuit weer uit, dus ik heb nog een poging gedaan tot de restjes terug in d'r mond te stoppen. Vanmorgen weer een spuit gegeven en dat ging gelukkig een stuk beter. Ze vindt het echt absoluut niet lekker en staat me dan ook heel boos aan te kijken.

Vanmorgen moest ik voor de staleigenaar even de paarden buiten zetten. Ze stonden vannacht lekker op stal met het slechte weer. Gelijk Zara een halster omgedaan in de stal, even snel heen en weer lopen om een touwtje en de spuit te pakken en ik kom terug.. Pony weg uit de stal. Draai ik me om, komt ze heel droog door de stalgang naar me toe gelopen vanaf buiten: "He baas. Ik was al onderweg naar de wei, maar ik dacht ik kom toch nog even terug :j" Ik had het eigenlijk moeten filmen want het zag er heel komisch uit. Vooral omdat ze net als de honden gewoon mee liep over het terrein en terug naar haar stal kwam _O-

Oh trouwens: Ons hele terrein is afgesloten, dus de paarden kunnen bij wijze van gewoon los over het terrein lopen gelukkig haha.

upendo

Berichten: 22317
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:11

Ah het gevecht met spuiten in monden. Mijn merrie zag me ook al aankomen toen ze gebracht werd. Wormenspuit was volgens haar echt geen okee idee. Ik heb medelijden met je.. :(:) Hoe lang moet je het geven?

Hahaha oh heerlijk. Het duurde gewoon te lang baas! Duh! :roll:

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 12:14

24 dagen lang :')

Vandaag wordt de vliegenkap geleverd! Precies nu de zon niet meer schijnt :+

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:20

Mocht ze gevoelig blijven voor maagzweren is het zeker niet verkeerd om te gaan kijken naar Abler!
Véél goedkoper. Kan in spuiten, tabletten of korrels.
Ik heb altijd wat omeprazole op voorraad.. Want ondanks dat je er alles aan doet blijven ze vaak gevoelig.

Als springdekje misschien de blauwe Eskadron Heritage? Of de rode? Die staat haar denk ik ook wel mooi!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:42

Ik heb evt nog twee veelzijdigheid dekjes liggen (lichtblauw en fel roze) zijn niet veel gebruik en zien er nog goed uit. stuur maar pb als je intresse hebt.

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 12:06

MightyJoe, Abler heb ik inderdaad al vaker over gelezen! Mocht ik het vermoeden hebben dat het weer terugkeert over een tijdje, dan ga ik dat zeker proberen.

Komende week gaan we naar Divoza voor een rood dekje en peesbeschermers! Nog maar een week tot de Paard&Leven dag en dus ook onze eerste crossles. Natuurlijk willen we wel een beetje leuk voor de dag komen :)) Door het slechte weer afgelopen week eigenlijk weinig gereden, paar keer gelongeerd. Toch maar besloten om gisteren nog even te gaan springen om nog extra te oefenen. Donderdagavond hebben we onze eerste springles met echt springmateriaal. Laatste keer thuis springen nog even geïmproviseerd met het materiaal wat we hebben om nog even iets hoger te bouwen. Helaas heb ik haar springhandleiding nog niet goed kunnen lezen, want ze springt 9 van de 10 keer niet hoog genoeg en gooit de hele hindernis omver. Ze weigert in ieder geval nooit en red zich op alle afstanden wel :+ Het is natuurlijk ook deels een beetje onervarenheid van ons beiden, dus vandaar donderdag nog even een lesje!

Afbeelding
Afbeelding

Oh, check vooral even onze prachtige kleurcombinaties :j Hoewel Zara springen helemaal prachtig vindt, is dat niet echt te zien aan haar oren. Volgens mij staat ze inmiddels wel bekend om haar chagrijnige koppie haha. Daarnaast hadden we nog een 'oeps-daar-lag-ik-bijna' momentje _O-https://www.instagram.com/p/BVK3BDfguFj ... hostattack

De dierenarts rekening is ook al binnen en helaas al direct betaald. Mijn spaarrekening huilt erg hard op dit moment -O-

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 21:22


senna21

Berichten: 11966
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:51

Veel plezier gewenst.
Maar... dit filmpje zou je aan je dierenarts kunnen laten zien.
Dit ziet er toch wel zorgelijk uit. Ze lijkt hier wel atactisch o.i.d.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10496
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:01

Heb je anders wel eens achter beschermers om?

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 23:04

Atactisch _O- Paard is helemaal doorgelicht en mankeert niks. Ze heeft nog nooit achter beschermers omgehad of springschoenen :+

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:41

Om dit filmpje geen zorgen maken hoor. Dit doet elk paard en doet zelfs mijn paard die al 9 is en toch een paar x per jaar beenbeschermers om heeft achter. Ziet er wel lollig uit. Gekke pony. Alvast heel veel plezier!

senna21

Berichten: 11966
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:07

ynskek schreef:
Heb je anders wel eens achter beschermers om?

Die link had ik inderdaad niet gelegd.:o?

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 19:10

Als Zara standaard zo zou lopen dan had ik met spoed op de kliniek gestaan _O- Ze snapte de beschermers gewoon niet helemaal en ze heeft me 5 minuten stilstaand aangestaard: "Baas. Zo kan ik niet lopen he?". Uiteindelijk viel het kwartje en liep ze weer normaal haha.