MarlindeRooz schreef:Ik heb ergens het gevoel dat dit geen 12-jarige penny is. Maar een volwassen dame die de paarden ooit gekend of verzorgd heeft...
Anders weet je de code etc niet.
stond het paard achter een code?
of het zadel?
ik vind het ook apart dat er een zadel gebruikt is hoor, maar die kan iemand meegenomen hebben natuurlijk.
ook ik moet toegeven dat ik gewoon wel eens op de pony van de buren gekropen ben (was een jaar of 7 maar dat vergoeilijkt het niet).. Buuf heeft mij toen krijsend van de pony afgesleurd.. beestje was de dertig al ruim gepasseerd en stond met reuma zijn laatste jaren lekker weg te grazen (scheurde er niet op rond hoor, maar had ook geen toestemming om er rustig mee rond te stappen). Maar een zadel had ik daar niet voor.
penny heeft meestal een bepaalde fantasiewereld.. zonder een zadel op een pony klimmen hoort daar dan wel in thuis.. eigen harnachement meesjouwen niet, dan ben je immers al wat verder in het paardenwereldje aanbeland als je dat soort spullen hebt.
de code van een zadelkamer is natuurlijk niet heilig, die kan ook best via via ergens terrecht gekomen zijn.. maar ook dan past het niet echt bij een penny om een zadel uit een kast te pakken zonder toestemming.. dat is in de belevingswereld iets anders dan een rondje zitten op een pony.
Maar ik kan mij er ook niet in verplaatsen dat het een volwassene is.. want dan is er meteen ook sprake van een kwade opzet in mijn ogen, puur omdat je dan wel zou moeten weten wat wel en niet kan en/of mag.