Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:51

MarlindeRooz schreef:
Ik heb ergens het gevoel dat dit geen 12-jarige penny is. Maar een volwassen dame die de paarden ooit gekend of verzorgd heeft...

Anders weet je de code etc niet.

stond het paard achter een code?
of het zadel?

ik vind het ook apart dat er een zadel gebruikt is hoor, maar die kan iemand meegenomen hebben natuurlijk.

ook ik moet toegeven dat ik gewoon wel eens op de pony van de buren gekropen ben (was een jaar of 7 maar dat vergoeilijkt het niet).. Buuf heeft mij toen krijsend van de pony afgesleurd.. beestje was de dertig al ruim gepasseerd en stond met reuma zijn laatste jaren lekker weg te grazen (scheurde er niet op rond hoor, maar had ook geen toestemming om er rustig mee rond te stappen). Maar een zadel had ik daar niet voor.

penny heeft meestal een bepaalde fantasiewereld.. zonder een zadel op een pony klimmen hoort daar dan wel in thuis.. eigen harnachement meesjouwen niet, dan ben je immers al wat verder in het paardenwereldje aanbeland als je dat soort spullen hebt.

de code van een zadelkamer is natuurlijk niet heilig, die kan ook best via via ergens terrecht gekomen zijn.. maar ook dan past het niet echt bij een penny om een zadel uit een kast te pakken zonder toestemming.. dat is in de belevingswereld iets anders dan een rondje zitten op een pony.

Maar ik kan mij er ook niet in verplaatsen dat het een volwassene is.. want dan is er meteen ook sprake van een kwade opzet in mijn ogen, puur omdat je dan wel zou moeten weten wat wel en niet kan en/of mag.

odilia1

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:56

Ik hoop dat de camera uitkomst biedt! Dit is idd niks zo. Plekken komen zeker niet van kroelen, wel knap als je een vierkantje kan kroelen als paard zijnde! :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 16:36

Om dit op internet te zetten vind ik dan ook weer té.In principe is het geen misdaad ofso.
Maar ik denk zelf ook aan een 'volwassene'.Marlinde Rooz ik denk dat je een vermoeden hebt? of zit ik er helemaal naast?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:38

Ik snap wel dat jullie het te ver vinden gaan, sorry voor de opmerking. maar wat ik me afvraag, hoe kan het inbreuk op privacy zijn? Is dat omdat je dan zonder toestemming een foto of video plaatst van een ander ? Vraag mij dit altijd af namelijk. Want het terrein is van ts, het paard is van ts, en diegene klimt zonder toestemming in het geheim op het paard.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:07

maar voor zover ik weet mag je geen foto's of videos van iemand anders plaatsen zonder toestemming van die persoon... kan dat ik het mis heb hoor maar TS hoop dat t snel afgelopen is

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:58

lindamusters schreef:
Ik snap wel dat jullie het te ver vinden gaan, sorry voor de opmerking. maar wat ik me afvraag, hoe kan het inbreuk op privacy zijn? Is dat omdat je dan zonder toestemming een foto of video plaatst van een ander ? Vraag mij dit altijd af namelijk. Want het terrein is van ts, het paard is van ts, en diegene klimt zonder toestemming in het geheim op het paard.

allereerst, respect dat je het zo opvat.. Om heel eerlijk te zijn, ik had ook niet verder naar je profiel gekeken. Jeugdige verontwaardiging zullen we het op houden ;)

het is inderdaad zo dat TS rustig mag filmen, omdat het haar eigendom is, haar terrein etc. Echter, je mag niet zondermeer met je eigendom doen wat je wilt. Wanneer ze iemand filmt en dat openbaar maakt, heb je te maken met iemands privacy, of portretrecht, of bescherming gebaseerd op leeftijd.
Met name dat laatste wordt ook nog behoorlijk zwaar aan getild. daarom worden minderjarigen bijvoorbeeld eigenlijk ook altijd achter gesloten deuren berecht.

Enige manier waarop TS het wel in de openbaarheid zou kunnen gooien, is een openbare livestream draaien. Maar, omdat daar dus geen tussenstop in zit, zal dat waarschijnlijk heel duidelijk op meerdere plekken vermeld moeten worden. zodat je weet dat als je een bepaald deel betreed dit live uitgezonden wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:50

Als ik een willekeurige foto van een iemand maak op openbaar terrein mag ik dit wel online zetten hoor. Ik denk dat het wel anders is wanneer je voor en achternaam vd persoon er ongevraagt bij vermeld..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:07

Jeetje Gohya wat een gedoe
Ik heb niet t hele topic gelezen alleen jou reacties overigens

Ik vind het echt ronduit asociaal! Persoonlijk zou ik denken aan jonge kids die of niet op paardrijles mogen of zelden rijden
Want het is te duur voor de ouders...
Of eigenlijk ook weer niet want t paard is redelijk aan de maat voor een klein kind... En of kinderen dat zouden durven... Ik toen (en nu nog) zou dat echt niet durven daarbij had ik genoeg aan onze eigen paarden

Maar tegenwoordig weet je het maar nooit eigenlijk het kan net zo goed een oud verzorgster zijn idd zeker in combinatie met het cijferslot wat wellicht open geweest is zodat ze bij de spullen kunnen komen
Of iemand die eigen spullen heeft
Of iemand die je kent en ook je paarden kent maar niet durft te vragen of ze terug mag komen om te verzorgen?
Dat laatste neig ik het meeste na
Ik ben wel benieuwd na jou vermoeden als ik heel eerlijk mag zijn :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:11

Je haalt nu twee dingen door elkaar die ook nog eens compleet los van elkaar staan. Je mag niet zomaar beelden online zetten van iemand of die persoon aanmerken als dief, leugenaar of noem het maar op.

Je mag wel op een plein een foto maken van je vriendin en als daar op de verreachtergrond toevallig iemand loopt dan is dat meestal geen probleem. Is dat echter een bekend of koninklijk persoon geldt soms weer iets anders.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 08:20

@Gentlegiant ik stuur je PB.

Maar w.b.t. film openbaar maken,in grote steden word je zowat overal gefilmt en dat komt ook wel eens op t.v.Kijk eens bij Opsporing Verzocht,worden 'vermoedelijke' daders ook openbaar gemaakt.Ook worden 'vreemde' mensen in beeld gebracht die daar dan toevallig lopen,worden niet afgeschermt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:50

Ivm filmen er moeten bordjes hangen dat er camera beveiliging is. Ook al is het een openbare plek. Foto's van pleinen etc waar je als voorbijganger in beeld komt mag je laten verwijderen als ze gepubliceerd worden (gedrukt of online).
Zo was er laatst een artikel dat ouders (in frankrijk)zelfs strafbaar waren als ze foto's van hun kinderen op fb zetten zonder hun toestemming (vergezocht maar bon). Dus kinderen kunnen hun ouders aanklagen voor genante foto's

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:42

Is dat echt Verplicht? een bord ophangen dat er een camera hangt?
Ik ben bang dat die dan gestolen word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:44

Nee is niet verplicht, maar volgens mij mag je met zo'n bord wel de beelden gemaakt op prive-terrein openbaar maken (door het betreden van het terrein gaan mensen ermee akkoord dat ze gefilmd worden), en met een verborgen camera niet.

Ik pin me er niet op vast hoor!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:45

Staat er geen boom of iets een stukje in het weiland maar toch leesbaar vanaf de omheining? Dan kan je het evt daar aan hangen. De meeste mensen laten het dan wel hangen gok ik omdat ze het weiland dus niet in mogen.

myk_en_shant

Je moet hem ook niet ophangen aan een paal, maar juist aan het stroomdraad. Zolang de klap erop staat blijven ze er wel vanaf met hun tengels.

Kinke

ohhh…maar dat bord hoeft vast niet op een bereikbare plaats te hangen :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:47

Kinke schreef:
ohhh…maar dat bord hoeft vast niet op een bereikbare plaats te hangen :D

Idd zolang hij maar leesbaar is.
Dus van wijze spreke een bord van een 1m x 1m op een grote paal middenin je land mag ook.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:47

Aan het stroomdraad doe ik niet,dan hangt die echt in het zicht en is de stroom aanzienelijk minder op het draad.
Er staan bomen genoeg,zal een plekje zoeken waar die niet duidelijk in het zicht hangt.Desnoods kan ik hem aan de stal hangen,daar hangt ook een lamp met bewegingsmelder.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:52

gohya schreef:
Is dat echt Verplicht? een bord ophangen dat er een camera hangt?
Ik ben bang dat die dan gestolen word.

In België is het verplicht, en volgens wat ik kan opzoeken in de juridische wetgeving van NL ook, maar het mag ook een sticker zijn (hoeft niet perse een bord) maar er moet een aanduiding zijn dat je gefilmd wordt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:53

precies…gewoon ergens in de nok van de stal, een plek waar je al lang en breed met je giechel op de camera staat voor je ook maar in de buurt van dat bord kan komen :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:54

Dan ga ik hem daar neerhangen met een klein bordje ernaast.Als ze dan het bordje zien,staan ze allang op de film.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:56

gohya schreef:
Dan ga ik hem daar neerhangen met een klein bordje ernaast.Als ze dan het bordje zien,staan ze allang op de film.

goed idee, en ze hoeven ook niet in je stal te zijn, dus iedereen die er op staat die je niet kent kan je bekijken als 'verdacht'

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:58

Maar mensen moeten toch eerst een kans krijgen om het bordje te lezen voordat ze gefilmd worden? Anders is het toch niet heel eerlijk? Ik zou het bordje neerhangen op een zichtbare plek, en zodra je daarlangs gaat word je gefilmd.

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:06

Wij hebben in het eierenhok geen camera hangen maar er hangt wel een sticker op de deur van dat je wordt gefilmd puur omdat er elke keer weer het geldbakje wordt gestolen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:08

als je het bordje bij de camera hangt dan is het toch zichtbaar?