[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 01:00

_xManadisx_ schreef:
Monnie_ schreef:
Misschien is de volgende winactie wel een date met koen :') Ik meld me vast aan.

Hahahaha, daar gaan we voor! :')


Ik ga ook voor de date <<)

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 06:59

Bij mij wil de nieuwe vlog over management helaas niet laden.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:38

Yontheke schreef:
Bij mij wil de nieuwe vlog over management helaas niet laden.


Misschien met een andere browser? Hier al wel kunnen kijken!

Interessant om die opbouw te zien. Handig ook met dat schema. Richting zo'n wedstrijd toe rijdt je natuurlijk best vaak, merk je ook weleens dat je paarden dan soms even ''iets anders' nodig hebben? Een buitenrit of longeren o.i.d. Of hebben je paarden variatie aan de verschillend opgebouwde trainingsdagen?

Een van de jonge paarden die ik rijd (al is ieder paard natuurlijk anders), is na een paar dagen in de bak soms vrij moeilijk. Dan heeft ze echt even iets anders dan de bak/dressuur nodig om zich de volgende dag weer goed te kunnen concentreren. Maar soms richting een wedstrijd (of bijv. een training met instructrice) toe heb je, zoals jij traint, die dagen wel nodig. Ze is nog jong dus krijgt zeker ook lekker de tijd, maar ben benieuwd of ik misschien zelf wat meer variatie in het trainen kan aanbrengen zodat ik beter kan opbouwen richting zo'n moment.

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:06

Ik heb het op mijn Iphone, Ipad en gewone laptop geprobeerd. Telkens gaf Youtube een error.
Straks nog eens proberen :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:08

Wat balen, kan heel frustrerend zijn vooral als je graag wilt kijken! Hopelijk doet hij het snel :D

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:12

Pistasche schreef:
Wat balen, kan heel frustrerend zijn vooral als je graag wilt kijken! Hopelijk doet hij het snel :D


Uhu! :j
Heel frustrerend! :D

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 09:38

Pistasche schreef:
Yontheke schreef:
Bij mij wil de nieuwe vlog over management helaas niet laden.


Misschien met een andere browser? Hier al wel kunnen kijken!

Interessant om die opbouw te zien. Handig ook met dat schema. Richting zo'n wedstrijd toe rijdt je natuurlijk best vaak, merk je ook weleens dat je paarden dan soms even ''iets anders' nodig hebben? Een buitenrit of longeren o.i.d. Of hebben je paarden variatie aan de verschillend opgebouwde trainingsdagen?

Een van de jonge paarden die ik rijd (al is ieder paard natuurlijk anders), is na een paar dagen in de bak soms vrij moeilijk. Dan heeft ze echt even iets anders dan de bak/dressuur nodig om zich de volgende dag weer goed te kunnen concentreren. Maar soms richting een wedstrijd (of bijv. een training met instructrice) toe heb je, zoals jij traint, die dagen wel nodig. Ze is nog jong dus krijgt zeker ook lekker de tijd, maar ben benieuwd of ik misschien zelf wat meer variatie in het trainen kan aanbrengen zodat ik beter kan opbouwen richting zo'n moment.


Ik merk dat niet aan ze, ik denk dat mijn training en entertainment door de dag heen genoeg variatie biedt zodat ze fris in hun hoofd blijven. Wel rijd ik altijd in de buitenbaan en dat is voor mij echt een groot verschil, zodra ik rondjes moet rijden in een donkere binnenbaan ben ik al snel uitgefantaseerd en merk ik wel dat ze er klaar mee zijn. Deze week op het planbord is een voorbeeld van een wedstrijdweek met een 'belangrijke wedstrijd' aan het eind, dan ga ik niet in het bos rijden. Wij wonen langs de Drunense Duinen dus ik ga uiteraard wel eens naar het bos, binnenkort ga ik dit ook weer vaker meenemen omdat het weer beter wordt, dat is dan meer voor conditie.

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 09:39

Vervelend Yontheke, hopelijk doet hij het snel!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:44

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!! Ik rijd (inderdaad) vaker binnen, koukleum :+ en vind de spiegels binnen altijd erg fijn. Stap dan wel buiten uit. Toch maar vaker buiten rijden en misschien eens met instructrice kijken of ik wat meer variatie aan kan brengen in de trainingen zodat ze goed wordt uitgedaagd. Lijkt me heerlijk bij de drunense duinen, perfect als je daar zo dichtbij zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:12

Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 11:26

Anoniem schreef:
Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?


Omdat niet alle paarden daar fijn van worden, het is niet zo dat ik aan een los teugeltje door het bos kan stappen, die van mij zijn best wous in het bos. Dan is het niet dat ik de volgende dag weer een grand prix proef kan doorrijden. Ik longeer zelden, ik zit er liever op.

Ik sta best open voor andere ideeen en invalshoeken maar ik krijg van dit soort berichtjes wel een beetje het gevoel alsof ik me moet verantwoorden. Ik laat in mijn filmpjes zie hoe ík het doe, zodat andere mensen wellicht iets aan mijn tips hebben. Hier op bokt vind ik het leuk dat het dialoog tussen mijn kijkers/volgers en mij open ligt zodat ik toch lekker dicht bij jullie sta en ook snel jullie vragen kan beantwoorden. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik me moet gaan verantwoorden omdat ik het doe zoals ik het doe. Ik rijd namelijk grand prix, en dan doe je dingen niet zomaar, er wordt over nagedacht en er worden plannen gemaakt zodat ik zo goed en fit mogelijk samen met mijn paard tot een topprestatie kan komen. Mijn paarden staan iedere dag in de wei, in de winter en in de zomer en wij doen er alles aan om ze zo 'happy athlete' mogelijk te laten zijn.

Verder snap ik uiteraard dat er niet alleen maar mensen zijn die de hele dag ooeeehh en ahhh roepen dat het zo geweldig is, maar ik vind het gewoon niet fijn als ik moet gaan verantwoorden waarom ik het niet zo doe als jij (of iemand anders) het bijvoorbeeld voor ogen heeft, daar heb ik ook geen tijd voor.

Dit is overigens niet perse op jou gericht. Maar ook vooral in het algemeen. Ik vind het echt super leuk om jullie vragen te beantwoorden en dat jullie zo enthousiast zijn!
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 18-03-16 11:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 11:30

Pistasche schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!! Ik rijd (inderdaad) vaker binnen, koukleum :+ en vind de spiegels binnen altijd erg fijn. Stap dan wel buiten uit. Toch maar vaker buiten rijden en misschien eens met instructrice kijken of ik wat meer variatie aan kan brengen in de trainingen zodat ze goed wordt uitgedaagd. Lijkt me heerlijk bij de drunense duinen, perfect als je daar zo dichtbij zit!


Leuk dat je zo bewust bezig bent en open staat voor andere ideeen! :j komt vast goed!

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:36

Ik reageer niet zo heel vaak in een topic.
Maar het moest nu toch echt weer eens gebeuren.

Je vlog is ontzettend leuk om te volgen. Twee heerlijke paarden, zelf heerlijk nuchter met een leuke dosis humor en veel lieve mensen om je heen.
Geweldig om naar te kijken. Ik volg!!

Kan me trouwens ook echt voorstellen dat een buitenritje in de week voor een wedstrijd op dit niveau niet erg handig is!!

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:00

Jiill_ schreef:
Anoniem schreef:
Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?


Omdat niet alle paarden daar fijn van worden, het is niet zo dat ik aan een los teugeltje door het bos kan stappen, die van mij zijn best wous in het bos. Dan is het niet dat ik de volgende dag weer een grand prix proef kan doorrijden. Ik longeer zelden, ik zit er liever op.

Ik sta best open voor andere ideeen en invalshoeken maar ik krijg van dit soort berichtjes wel een beetje het gevoel alsof ik me moet verantwoorden. Ik laat in mijn filmpjes zie hoe ík het doe, zodat andere mensen wellicht iets aan mijn tips hebben. Hier op bokt vind ik het leuk dat het dialoog tussen mijn kijkers/volgers en mij open ligt zodat ik toch lekker dicht bij jullie sta en ook snel jullie vragen kan beantwoorden. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik me moet gaan verantwoorden omdat ik het doe zoals ik het doe. Ik rijd namelijk grand prix, en dan doe je dingen niet zomaar, er wordt over nagedacht en er worden plannen gemaakt zodat ik zo goed en fit mogelijk samen met mijn paard tot een topprestatie kan komen. Mijn paarden staan iedere dag in de wei, in de winter en in de zomer en wij doen er alles aan om ze zo 'happy athlete' mogelijk te laten zijn.

Verder snap ik uiteraard dat er niet alleen maar mensen zijn die de hele dag ooeeehh en ahhh roepen dat het zo geweldig is, maar ik vind het gewoon niet fijn als ik moet gaan verantwoorden waarom ik het niet zo doe als jij (of iemand anders) het bijvoorbeeld voor ogen heeft, daar heb ik ook geen tijd voor.

Dit is overigens niet perse op jou gericht. Maar ook vooral in het algemeen. Ik vind het echt super leuk om jullie vragen te beantwoorden en dat jullie zo enthousiast zijn!


Goed dat je dit zegt!
Ik vind het inderdaad ook wel een beetje klinken alsof je je moet verantwoorden voor een random persoon op het internet.
En dat klopt natuurlijk niet helemaal want jij weet wat het beste is voor je paarden! :)
Nogmaals, ik vind je vlogs geweldig!!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:12

Jiill_ schreef:
Pistasche schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!! Ik rijd (inderdaad) vaker binnen, koukleum :+ en vind de spiegels binnen altijd erg fijn. Stap dan wel buiten uit. Toch maar vaker buiten rijden en misschien eens met instructrice kijken of ik wat meer variatie aan kan brengen in de trainingen zodat ze goed wordt uitgedaagd. Lijkt me heerlijk bij de drunense duinen, perfect als je daar zo dichtbij zit!


Leuk dat je zo bewust bezig bent en open staat voor andere ideeen! :j komt vast goed!


Vind het altijd leuk en intressant om van anderen te leren. Vooral van zo'n professionele ruiter, je paarden en jij presteren niet voor niets zo goed! Gaaf dat je de tijd neemt om de vragen van iedereen te beantwoorden :)

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:22

He! wat doe jij dit leuk en goed zeg!

je hebt een superleuke, en toch professionele houding. ook op bokt! echt top is dat!
ik kan me er toch een herinneren die dat anders deed. :))

Je maakt mijn ritje van mijn werk naar huis in de trein een stuk gezelliger! ondanks dat ik een groot sport (dressuur)liefhebster ben, zou ik nooit op jou niveau willen rijden. wat gaat daar een geld en tijd inzitten zeg. :$ :wow:

Maaaar, je hebt er wel een fan bij! :)F

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:22

Wat een ontzettend leuke vlogs :) ! Doe er leuke inspiratie uit op.

Wat ik mij afvraag, ik begreep dat je in de eindfase van de pabo zit? Hoe combineer jij je studie en straks ook werk met de paarden? Ik werk zelf sinds een maand na mijn opleiding te hebben afgerond full time en merk dat het daarnaast best pittig is om twee wedstrijdpaarden te trainen en uit te brengen. Nou rij ik natuurlijk slechts basissport dus niet vergelijkbaar :') , maar kan mij indenken dat het op jouw niveau nog lastiger te combineren is!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:46

Toevallig klikte ik dit topic aan, wat leuk! Ik heb alle 10 filmpjes achter elkaar bekeken, goed om te zien hoe je jezelf verbeterd op vlog-gebied en zo open staat voor de gegeven tips.

In het geval van IB, vraag je dan ook toestemming om achter de schermen te mogen filmen?

Ik vind het heel leuk om te zien. Ook zaken zoals stalmanagement. Ik doe dit voor mijn paard ook zoals ik denk dat het t beste is, maar een kijkje in de keuken zo vind ik erg inspirerend.
Naar mijn inziens kan je topsportpaarden niet vergelijken met de gemiddelde bokker en zijn huis-tuin-en-keukenpaard. Dus ook het management niet. Ik vind het top om te zien hoe goed je voor je paarden zorg draagt!

Ik volg je inmiddels op twitter en ben benieuwd hoe je toekomst er verder uit gaat zien.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:52

Ik leer echt enorm veel van jouw vlogs, dus ga zo door! :D Je rijdt niet zomaar op zulk hoog niveau, dat is toch wel een teken dat jouw manier van management klopt voor jouw paarden! :)

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:10

Ik had nog een vraagje met betrekking tot je '10 minuutjes erop, even loswerken'.
Het viel me in je IB vlogs ook al op.
Is dat iets wat je ook opgebouwd hebt met het niveau? Deed je dat ook toen de paarden nog basis gereden waren? Het spreekt mij wel heel erg aan hoe jij dat zo 'relaxt' in je training meeneemt, maar ik kan me voorstellen dat je die 10 minuten ook aanpast aan je paard.

Het lijkt mij nog niet zo simpel als je paard minder ver in de basis opleiding is, om in 10 minuten voldoende resultaat te boeken dat het iets positiefs toevoegt. Je ziet zo vaak paarden/ruiters die niet gelijk 'fijn' zijn.
Of is dat iets wat volgens jou tussen de oren van ruiters zit? Dat men teveel verwacht in die 10min?
Ik neem aan dat je die 10min ook 'met voorbedachte rade' rijdt, en niet alleen maar aan een lange teugel al chillend rondjes stapt? :+

Smudge

Berichten: 176
Geregistreerd: 26-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:20

Anoniem schreef:
Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?


Ik rijd zelf geen Grand Prix (mocht ik willen :') ), maar mijn paarden worden ontiegelijk heet in de bossen.
Kan me heel goed voorstellen dat als je paard helemaal afgemat en zeiknat terug komt van iets wat een ontspannen bosritje had moeten zijn dat je daar alleen maar nadelen van ondervind, zeker als je paarden zo moeten presteren.

Het doel van deze vlogs is toch juist om mee te kunnen kijken hoe zij het doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:22

Jiill_ schreef:
Anoniem schreef:
Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?


Omdat niet alle paarden daar fijn van worden, het is niet zo dat ik aan een los teugeltje door het bos kan stappen, die van mij zijn best wous in het bos. Dan is het niet dat ik de volgende dag weer een grand prix proef kan doorrijden. Ik longeer zelden, ik zit er liever op.

Ik sta best open voor andere ideeen en invalshoeken maar ik krijg van dit soort berichtjes wel een beetje het gevoel alsof ik me moet verantwoorden. Ik laat in mijn filmpjes zie hoe ík het doe, zodat andere mensen wellicht iets aan mijn tips hebben. Hier op bokt vind ik het leuk dat het dialoog tussen mijn kijkers/volgers en mij open ligt zodat ik toch lekker dicht bij jullie sta en ook snel jullie vragen kan beantwoorden. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik me moet gaan verantwoorden omdat ik het doe zoals ik het doe. Ik rijd namelijk grand prix, en dan doe je dingen niet zomaar, er wordt over nagedacht en er worden plannen gemaakt zodat ik zo goed en fit mogelijk samen met mijn paard tot een topprestatie kan komen. Mijn paarden staan iedere dag in de wei, in de winter en in de zomer en wij doen er alles aan om ze zo 'happy athlete' mogelijk te laten zijn.

Verder snap ik uiteraard dat er niet alleen maar mensen zijn die de hele dag ooeeehh en ahhh roepen dat het zo geweldig is, maar ik vind het gewoon niet fijn als ik moet gaan verantwoorden waarom ik het niet zo doe als jij (of iemand anders) het bijvoorbeeld voor ogen heeft, daar heb ik ook geen tijd voor.

Dit is overigens niet perse op jou gericht. Maar ook vooral in het algemeen. Ik vind het echt super leuk om jullie vragen te beantwoorden en dat jullie zo enthousiast zijn!


Nou, het komt wel wat kattig over. Ik bedoelde het juist uit interesse, om jouw invalshoek te lezen.
Juist omdat jij niet recreatief rijdt(ik wel),en ik dan dus enorm benieuwd ben waarom jij bepaalde dingen juist wel,of juist niet doet.
Voor t zelfde geld zijn jouw paarden wel goed los na 10 minuten longeren(noem maar wat hoor),op een bepaalde manier. Daar was ik wel benieuwd naar.
Dus niet om je te verantwoorden, dat hoef je niet te doen imo.

Marocje
Berichten: 5631
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:54

Eigelijk las ik de vragen van Darkchrystal niet als 'belerend' maar echt als puur intresse. Maar kan me ook goed voorstellen dat het wel zo overkwam hoor!

Ik heb namelijk ook dit soort vragen, maar wil absoluut niet belerend overkomen. En ja, van naar het bos gaan reageert ieder paard anders op. Mijn pony (boerenponytje) vind het heerlijk, maar ik breng in de bak ook niet veel terecht _O- . Dan is het juist fijn om voor de afwisseling te longeren, Werken aan de hand, het bos in, en dan een keertje in de bak te voelen hoe hij verbetert. Maar dat kan je absouut niet vergelijken met jouw toppers uiteraard!

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:00

Jiill_ schreef:
Anoniem schreef:
Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?


Omdat niet alle paarden daar fijn van worden, het is niet zo dat ik aan een los teugeltje door het bos kan stappen, die van mij zijn best wous in het bos. Dan is het niet dat ik de volgende dag weer een grand prix proef kan doorrijden. Ik longeer zelden, ik zit er liever op.

Ik sta best open voor andere ideeen en invalshoeken maar ik krijg van dit soort berichtjes wel een beetje het gevoel alsof ik me moet verantwoorden. Ik laat in mijn filmpjes zie hoe ík het doe, zodat andere mensen wellicht iets aan mijn tips hebben. Hier op bokt vind ik het leuk dat het dialoog tussen mijn kijkers/volgers en mij open ligt zodat ik toch lekker dicht bij jullie sta en ook snel jullie vragen kan beantwoorden. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik me moet gaan verantwoorden omdat ik het doe zoals ik het doe. Ik rijd namelijk grand prix, en dan doe je dingen niet zomaar, er wordt over nagedacht en er worden plannen gemaakt zodat ik zo goed en fit mogelijk samen met mijn paard tot een topprestatie kan komen. Mijn paarden staan iedere dag in de wei, in de winter en in de zomer en wij doen er alles aan om ze zo 'happy athlete' mogelijk te laten zijn.

Verder snap ik uiteraard dat er niet alleen maar mensen zijn die de hele dag ooeeehh en ahhh roepen dat het zo geweldig is, maar ik vind het gewoon niet fijn als ik moet gaan verantwoorden waarom ik het niet zo doe als jij (of iemand anders) het bijvoorbeeld voor ogen heeft, daar heb ik ook geen tijd voor.

Dit is overigens niet perse op jou gericht. Maar ook vooral in het algemeen. Ik vind het echt super leuk om jullie vragen te beantwoorden en dat jullie zo enthousiast zijn!


Ik vind niet dat jij je moet verantwoorden meis. Je hebt een niveau bereikt waar velen hier enkel van kunnen dromen. Je rijd op het hoogste niveau en daar kom je niet met prutsen. Toch zie op Bokt wel vaak dat de beste stuurlui aan wal staan, zelfs Edward Gal is hier niet veilig. Ik zou mijn energie niet daaraan besteden, gewoon lekker ingaan op leuke vragen en verder gewoon je eigen gang gaan en doe het zoals jij het wilt want blijkbaar werkt dat voor jou. ;)

Ik vind je vlogs erg leuk, ik heb vanmorgen de laatste even bekeken. Kreeg je nu aankomende week beschikking over je nieuwe vrachtwagentje? Wel een heel mooi ding hoor! Mijn paard stond veel liever in de wagen dan op de trailer.

Bo_Y

Berichten: 4598
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:55

Smudge schreef:
Anoniem schreef:
Waarom ga je niet in de week voor een wedstrijd het bos in?
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ze juist daardoor even wat anders in t hoofd hebben, even een andere omgeving..

longeren, doe je dat ook weleens? en hoe dan?


Ik rijd zelf geen Grand Prix (mocht ik willen :') ), maar mijn paarden worden ontiegelijk heet in de bossen.
Kan me heel goed voorstellen dat als je paard helemaal afgemat en zeiknat terug komt van iets wat een ontspannen bosritje had moeten zijn dat je daar alleen maar nadelen van ondervind, zeker als je paarden zo moeten presteren.

Het doel van deze vlogs is toch juist om mee te kunnen kijken hoe zij het doet?


Precies!

Mijn fjord is buiten ook niet te rijden. Opgefokt en druk. Snap best als je paard zo buiten is dat je vlak daarna niet kunt presteren. Ieder paard is anders. Mijn vorige paard was juist beter als ik de dag voor een wedstrijd naar het bos ging, maar die was daar relaxt aan een losse teugel te rijden..

Verder super leuke Vlogs!