Schuldgevoel verzorgpaard-eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:00

Die eigenaresse heeft toch ook niets aan een proeftijd, want dan bestaat dus de kans dat ze het paard na 2 jaar terugkrijgt,terwijl ze er dan misschien geen plek of geld meer voor heeft en het paard dan nog ouder is zodat het nog moeilijker wordt er een nieuwe eigenaar voor te vinden.Normale proeftijd is enkele weken! Maar dat hoeft hier niet want jij kent het paard al.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 09:00

Dat weet ik ook wel. Ik zeg ook dat ik het niet doe. Het was voor mijn ouders alleen een manier om te kijken of ik een paard kan hebben, met een escape.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:50

Is een paard op halve/hele stal nemen geen optie voor jou? Zoek een manege die dat doet en dan kunnen je ouders ook zien of jij en zij het aankunnen. Oké, dan heb je nog niet alle kosten maar dan krijg je al beter een idee wat het allemaal inhoud. Het is een mooie eerste stap.

Laat Tara los. Je hebt voldoende tijd gehad om haar te testen en je wil haar duidelijk niet als eigen paard. Dan vind ik ook dat je eerlijk moet zijn naar de eigenaresse toe. Zij was zo vriendelijk om je al die tijd gratis met haar paard te laten werken. Het enige wat je nu kan doen is eerlijk zijn. Ofwel neem je het dier helemaal over, ofwel helemaal niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:01

Helemaal eens met Riel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:21

Krijg je haar 2 jaar op proef, en dan kun je erna zékerweten hoge kosten betalen voor de ouderdom. _O-

Koop 'n knol en zet m lekker hier op de wei. Kost je geen drol. Zouden je ouders het überhaupt merken als je zogenaamd een 'verzorgpaard' daarginds hebt? Als ik geld spaar, heeft verder niemand daar inzage over. Werk toch wel voor mezelf. :=

Nala

Re: Schuldgevoel verzorgpaard-eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 06:24

Ik denk niet dat ik daarmee weg zou komen, en zie het punt er ook niet van om zoiets stiekem te doen. Maar het is inderdaad wel zo dat ik dan nog 5, 10 of 20 jaar vast zou zitten aan een paard dat niet mijn droompaard is en ook steeds duurder wordt.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:59

Zijn jouw ouders zo dominant? Je verzorgt al jaren andermans paarden, bent daar goed in en netjes wat ik zo begrijp. En nu je het financieel zelf kunt betalen houden ze je tegen?
Ik zou zeggen: ga lekker op jezelf wonen, heb je dat achter de rug kun je alsnog zien of je een paard kunt bekostigen. Kom voor jezelf op meid!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:12

Ik zie het punt wel om zo iets stiekem te doen. Is jouw geld, hij bent +18 en je ouders zijn nu eenmaal niet de baas.

Stel je voor we moesten ons leven lang werken, en we mochten dan niet eens kopen wat we willen :+

Eenmaal aangekocht hebben ze toch niet veel te willen. Enige wat ze kunnen doen is je op straat gooien, maarja daarom zei ik ook stiekem.
Als ik zo hoor wat jou spaargeld is, merkt niemand iets als daar op jaarbasis €1000 van 'verdwijnt' aan een knol. Maarja dat is mijn opinie. Beetje schijt hebben.

Als jij toch iets doet is het: Hard werken, goed inplannen en vooral goed nadenken. Je bent verantwoordelijk en je werkt voor je eigen doelen. Zie niet zo in waarom andere mensen tussen die doelen kunnen staan. Als ik werk verdien ik MIJN geld, en daar koop ik MIJN spullen van als ik daar zin in heb. Normaal mens zou al voor €1000 aan kleding hebben gekocht in die tijd, jij spaart dat liever voor een paard... tja
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 02-05-16 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 12:13

Nou zij willen per se dat ik eerst een jaar studeer, terwijl ik een half jaar genoeg maar ook wel nodig vind.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:16

Waarom moet je studeren voor een paard? Er zijn 1001 mensen met een paard nog voor ze naar de basisschool/middelbare school/opleiding gaan. Iedereen heeft minimaal 2 uur vrije tijd per week, tijd zat voor de knol.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 12:25

Daar heb je ook wel weer gelijk in, maar aan een paard hebben terwijl ik nauwelijks tijd heb heb ik ook niks.
Ik kijk in ieder geval wel al langzaam rond naar wat er te koop staat hoor, dat zeker.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:30

MorganeR schreef:
Daar heb je ook wel weer gelijk in, maar aan een paard hebben terwijl ik nauwelijks tijd heb heb ik ook niks.
Ik kijk in ieder geval wel al langzaam rond naar wat er te koop staat hoor, dat zeker.

Als je nu al weet dat je geen/ weinig tijd hebt... zou ik het niet doen.
Ik heb nu al als ik een dag niet kan of eens op moet schieten, dat ik me daar 'schuldig' over voel.
En als je eenmaal een paard hebt, wil je daar juist heeel veeeel tijd mee doorbrengen....

Althans, zo ervaar ik het :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 12:34

ilonamandjes schreef:
MorganeR schreef:

Ik heb nu al als ik een dag niet kan of eens op moet schieten, dat ik me daar 'schuldig' over voel.
En als je eenmaal een paard hebt, wil je daar juist heeel veeeel tijd mee doorbrengen....

Ik heb nu meer dan genoeg tijd, en hoogstwaarschijnlijk met mijn studie ook. Maar dat tijdens mijn studie wil ik iets zekerder weten dan "hoogstwaarschijnlijk". Van de andere kant ben ik ook een dikke twijfelkont.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:44

ilonamandjes schreef:

Ik heb mijn paard lekker in een kudde staan die ze leuk vind, in hoog gras, op een grote wei met schuilmogelijkheden. Je doet een paard echt geen plezier met mensen aandacht, alleen met het eten erna. Geloof maar dat een paard je niet mist als hij niet opgesloten staat op stal. :o

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:56

MorganeR schreef:
Ik heb nu meer dan genoeg tijd, en hoogstwaarschijnlijk met mijn studie ook. Maar dat tijdens mijn studie wil ik iets zekerder weten dan "hoogstwaarschijnlijk". Van de andere kant ben ik ook een dikke twijfelkont.

Goh? Echt? Jij een twijfelkont? Was me nog niet opgevallen in dit topic..... _O- [url]_O-[/url]

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:01

xSlvna schreef:
ilonamandjes schreef:

Ik heb mijn paard lekker in een kudde staan die ze leuk vind, in hoog gras, op een grote wei met schuilmogelijkheden. Je doet een paard echt geen plezier met mensen aandacht, alleen met het eten erna. Geloof maar dat een paard je niet mist als hij niet opgesloten staat op stal. :o

Mijn paard staat ook 24/7 buiten met soortgenootjes etc :P dus nee ik WEET dat hij me niets mist... het punt is, dat ik hem mis! :D :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 13:04

XLeandrosX schreef:
MorganeR schreef:

Goh? Echt? Jij een twijfelkont? Was me nog niet opgevallen in dit topic..... _O- [url]_O-[/url]

Ja ja :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 13:24

ilonamandjes schreef:
xSlvna schreef:

Mijn paard staat ook 24/7 buiten met soortgenootjes etc :P dus nee ik WEET dat hij me niets mist... het punt is, dat ik hem mis! :D :D

Dit inderdaad, je hebt het dier toch ook voor je eigen plezier en niet om te weten dat je geld ernaartoe gaat maar jij niet, haha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:09

Precies, ik heb geen paard gekocht om hem alleen in de wei te zetten! Hij mist me niet als ik er niet ben, maar als ik er wel ben komt hij gelijk vrolijk naar me toe en loopt hij zonder halster de kudde uit, mee richting stal. Staat hij 's avonds op stal en hij ziet dat ik met het halster en borstels aankom, dan staat hij te hinniken! Dus hij heeft ook zeker plezier in het werken met (en de aandacht van) mensen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 01:13

Zeker ben je happy met je paard! En om daar te zijn. Maar je laat je er toch niet door weerhouden als je hem 'slechts' 2 à 3 keer ziet in een drukke week. Toch? Althans ik niet.

Verzorg mijn pony nu 7 jaar en zou hem voor geen goud willen missen. Als ik het druk heb op school, maken stalgenoten een foto en poetsen ze dr wat. Weken zat dat ik haar veel zie hoor, tussen de drukke periodes in. :j

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:48

xSlvna schreef:
Ik zie het punt wel om zo iets stiekem te doen. Is jouw geld, hij bent +18 en je ouders zijn nu eenmaal niet de baas.
Zolang TS onder hun dak woont, hebben zij wel degelijk iets te zeggen.