Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwmaan

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 12:42

Mooie coupe en vindt het een heel gaaf dier!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:04

Bedankt ben zelf ook erg tevreden met hoe hij nu groeit

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:22

Het valt me op dat Jordan nu steeds meer een eigen karakter aan het vormen is. (In positieve zin). Merken jullie het ook bij jullie jaarlingen? Ik geniet er zo van! Hier wat foto's van zijn gekke 5 minuten. (Valt best mee hoor, zo gek is hij namelijk niet).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:10

Heerlijk die blije paardjes.

Lucy speelt bijna nooit, althans ik zie het niet. Heel af en toe rent ze door de bak, maar in het land niet. Ze weet dat ze kan uitglijden daar haha

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:29

Bambi ligt ook vaak plat.. ze leert het maar niet haha. Dan zie ik haar weer lopen met 1 blubber been :') of vieze buik en beentjes van het spelen haha

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 14:51

Hier racen ze gewoon door het land, nat of niet haha. Heb het idee dat ze ook wel eens flink is omgegleden ivm rare moddervlekken op benen borst enz.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:55

Hier racen ze ook rustig in de rondte :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:50

Mijn Finn begint last te krijgen van zijn hormonen vrees ik hahaha. Ik merk aan hem dat hij een stuk minder goed luistert, zich opdringt, terwijl ik hem het commando 'terug' heb geleerd en hij dit heel goed snapte.. Nu moet je veel moeite doen om hem terug te zetten. Maar dat is eigenlijk sinds ik hem in de nieuwe kudde in de opfok heb geplaatst. Dus het kan ook een combinatie zijn van hormonen en zijn rang in de kudde zijn. Dat hij hier echt dominanter moet zijn en het nog niet zo goed kan nuanceren naar mensen.

Ik kan niet wachten tot het winterseizoen begint en de andere hengsten naar huis gaan (dat zijn ook staartbijters, dus mijn paard hoeft niet bang te zijn dat zen staart te lang is).. Overigens spuit ik hem elke week in met anti bijt spray en hertshoornolie. Super ranzig!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:57

Ilya is juist ontzettend braaf en goddelijk lief, ik heb niks te klagen (en dat terwijl hij niet opgevoed wordt door mensen momenteel, in elk geval niet zoals sommigen hier)

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:25

Oh Jordan is in het begin onderuit gegleden. Alle paarden zagen het :')
Maar ik hou m ook in de gaten wat hormonen betreft. Ik merk wel dat hij in de kudde brutaler is (maar daarnaast kriebelt hij ook meer met ze) maar bij mij is hij nog even braaf.

Overigens heb ik in febr zijn manen eraf geschoren ivm een schimmel infectie toen hij net bij mij kwam. Maar ze groeien nu alweer lekker aan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:36

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:34

Leuk filmpje, VC_Immortal!

Ik merk nooit zoveel van hormonen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hier allemaal hengsten heb. Dan valt zo'n kleine jongen niet zo op. ;)

Hij is vooral lekker aan het spelen en rennen, maar in de omgang met mij wel heel braaf. Zo kon ik afgelopen zaterdag zijn hoefjes bekappen terwijl hij gewoon los op stal stond. Nou zijn er genoeg momenten waarop ik daar niet eens aan hoef te beginnen hoor. Dan heeft hij een concentratie vermogen van een garnaal. :+ En dan doe ik ook bewust niets met hem. Ik kies de leermomenten, we hebben immers alle tijd. Nog een heel leven samen! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:36

Hier ook enkel braaf nog, wel wat bravour maar tis toch een hengst ;) maar hij weet heel goed dat ik geen speelgoed ben en dat respecteert hij gelukkig goed.

Hij is heel mens gericht en vriendelijk <3

Wat een leuk filmpje

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:48

Leuk filmpje!
Seven het valt me mee, maarre ik hou ze lang hoor. <3

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:58

Dank je, in begin was hij een behoorlijke toverbal. Lichtbruin, zwart en nu donkerbruin met licht snoetje. Maar het mooiste is zijn karakter. Zo onwijs lief, wijs en voorzichtig met mensen. Zal me niet omver lopen (ook niet uit paniek). Eerste dat ik zei toen ik m voor het eerst zag "een oude ziel".

Ik las net je topic! Wauw echt een super plek voor ilya! En ook een super mooi kleurtje heeft ze. Ze komt ook erg zachtaardig over op je filmpjes. Zo fijn he.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:07

Haha gelukkig valt het je mee kking

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:13

Seven schreef:
Haha gelukkig valt het je mee kking

Ja zag enge visioenen voor me.
Mijn oude paard heeft dunne manen en dunne staart Finnespin gelukkig lange dikke manen en dito staart.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:11

Dat heeft jelle niet nee die heeft een mooie bos

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:12

Vandaag de dierenarts gehad voor het enten en gewicht qua wormenspuit.
Dan ook nog gevoeld of de ballen zijn ingedaald....en Ja gelukkig ze voelde ze allebei....had ik het toch goed.
Mijn kleine dappere man heeft niet een keer zijn voet naar de dierenarts uitgehaald en ook met enten sprong hij niet omhoog...hij gaat het leren. :j

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:30

Dat is altijd fijn als je paardje zich goed gedraagt bij de da en natuurlijk ook fijn dat beide ballen zijn ingedaald!

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:35

Fijn dat ie zich goed gedragen heeft, wil je hem laten ruinen of blijft hij nog (even) hengst?

Wat voeren jullie de jaarlingen? Mijn pony is erg bol op het moment, en krijgt alleen hooi en een halve pavo koek per dag, ze staat nog 24/7 buiten tot 1 nog. Het is een welsh misschien dat dat nog van invloed is :)
Een plaatje ter illustratie (de foto vertekend een beetje in het voordeel van de pony :P )
Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:27

Lientjuhh22 schreef:
Fijn dat ie zich goed gedragen heeft, wil je hem laten ruinen of blijft hij nog (even) hengst?

Wat voeren jullie de jaarlingen? Mijn pony is erg bol op het moment, en krijgt alleen hooi en een halve pavo koek per dag, ze staat nog 24/7 buiten tot 1 nog. Het is een welsh misschien dat dat nog van invloed is :)
Een plaatje ter illustratie (de foto vertekend een beetje in het voordeel van de pony :P )
[ [url=m/DJGj4p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn shet (toen ze jaarlinger was) kreeg ook pavo koek maar kreeg jeuk van de suikers die er in zitten. Dus ik voer die koeken gewoon echt niet meer zelfs niet aan me welshje.

Mijn welsh jaarlinger krijgt als ik op stal ben ongeveer 4x per week soms meer 1 kg juniorix van cavalor. Verder krijgt ze van de stal baas kuil en staat ze overdag op de wei waar ze kan grazen en ook vaak nog kuil op de wei krijgt.

Samen met mijn shet krijgen ze ook nog keer 1/3kg basisbrok elk dag op stal.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:12

Hier krijgt hij enkel kuil en hooi, beetje muesli/granen als de anderen hun sport voer krijgen. Hij heeft in mijn ogen nog geen brok nodig

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:03

Lientjuhh22 schreef:

Zoals hij zich nu gedraagt gaat het prima en mag hij nog even hengst blijven. Ik sta op een kleine stal waar 3 ruinen staan en 2 merries. Eigenlijk wil ik hem tot het voorjaar hengst laten.

Hij krijgt qua voer een bekertje Pavo podo grow. Ik had hiervoor juniorrix van Cavalor, maar daar kwam de schimmel op te staan. Dus dat vond ik zonde.
Ik heb sinds gisteren Vitalbix voor mijn oudere paard gehaald en als dat bevalt dan schakel ik met Fin ook langzaam over.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:12

Die van mij staan ook nog 24/7 buiten, nu nog op een wei zonder schuilstal. Vanaf zaterdag gaan ze naar een wei met schuilstal, daar staat ook nog meer gras. Ik voer ze hooi en brok bij (2x per dag 3/4 brok per jaarling, dus 1 1/2 brok per dag), op dit moment voer ik basisbrok van subli, maar hiervoor voerde ik jaarlingbrok van horsefood. De subli was in de aanbieding dus nu even over op ander voer, wrs hierna weer de jaarlingbrok.

Kennedy heeft ook een bol buikje, echt zo'n jaarlingbuik. Maar ik ben al blij dat hij niet meer zo schraal is op zijn rug en billen. Scout heeft niet zo'n ronde buik, maar is zeker niet te mager.