[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 19:56

SsSimonee schreef:
Ts tot mijn verdriet lees ik dat je niks aanneemt betreft de maagzweren.
Ik was bang mn paard te verliezen aan maagzweren. Alles gaan gedaan en ze knapt nu eindelijk op.
Voor een kwpn van 1.61 woog ze nog maar 460 kg.
Ging er zelf aan onderdoor te zien hoe ze was.

Jij krijgt de kans om Othello te helpen. Notabene gratis en je slaat alles af. Heb echt medeleiden met Othello op dit moment.

Ik sla niks qf, ben vergeten terug te mailen door mijn eigen domheid, moest invallen op werk en toen helemaal vergeten

geerke

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:02

iedereen heeft de hele dag een mobiel voor zijn snuffert....hoe kun je zoiets belangrijks vergeten?Je zieke paard???

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:08

Het is maar net waar je prioriteiten liggen TS. Niet bij je paard blijkbaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:12

Als je aan het werk bent toch niet? Ik mag echt niet tijdens mijn werk ( buiten mijn pauze om) op mijn mobiel hoor. Daarbij vergt de stress van een ziek nogal wat van je energie.
Makkelijk om met zijn allen dan de ts de grond in te stampen. Ik praat heus niet alles goed en ik maak mij ook zorgen om dat paard maar in plaats van de grond in de stampen kun je ook proberen om een bericht net wat positiever neer te zetten of er voor kiezen om NIETS te posten.
En Olympia, werken om geld te verdienen is zeker wel in het belang van een paard. Of heb jij alles gratis? Het leven ( werken) gaat heus wel door met een ziek dier.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:15

Als ik.op mij telefoon zir wordt ik der uit gegooid

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:18

Onzin. Ik weet wat het is om een ziek paard te hebben. Dus nee, voor mij is het geen excuus. Bovendien is er ook nog een moeder in dit verhaal. Zeggen dat je moet werken om je paard te onderhouden is nogal een dooddoener niet? Als je dat nu nog moet fixen om de DA te betalen is het nog erger mis dan gedacht.
TS mag dan nog denken dat ze het beste met haar paard voor heeft, de praktijk is anders.
Dat jij dat hard vindt Ineke, is niet mijn probleem. Othello is degene met het probleem namelijk.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:30

Als wij de da niet konden betalen mochten we hem al meteen laten inslapen

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:31

Olympia96 schreef:
Onzin. Ik weet wat het is om een ziek paard te hebben. Dus nee, voor mij is het geen excuus. Bovendien is er ook nog een moeder in dit verhaal. Zeggen dat je moet werken om je paard te onderhouden is nogal een dooddoener niet? Als je dat nu nog moet fixen om de DA te betalen is het nog erger mis dan gedacht.
TS mag dan nog denken dat ze het beste met haar paard voor heeft, de praktijk is anders.
Dat jij dat hard vindt Ineke, is niet mijn probleem. Othello is degene met het probleem namelijk.

Als jij dat vindt ben je van harte welkom om te komen kijken!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:33

Heb besloten geen pb's meer te versturen en alles in openheid te bespreken.
Dat houdt ook in: in overleg met de behandelend arts of de verantwoordelijke volwassene.

Mijn vertrouwen is inmiddels tot onder het nulpunt gedaald -O-

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:37

Ik snap het echt niet meer, mag een mens dat geen fouten maken, kom op nou, maandag komtpas de dierenarts, ik doe mijn best, gun het dier het beste, hij gaat naar buiten onbeperkt hooi, maatje en schuilstal met regendeken en zo mag hij de komende maanden lopen om op rust te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:44

Ik mag ook niet op de telefoon tijdens mijn uren en heb een ziek paard. Maar als ik een bericht verwacht van een DA of iets moet regelen om hem te helpen, zien ze het door de vingers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:47

Niet alle werkgevers zijn zo flexibel. Ik ga me er verder ook niet mee bemoeien. Maar ik wens het beste voor othello

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:47

Niemand zegt dat je geen fouten mag maken, ze geven alleen aan dat ze niet kunnen begrijpen dat je dat vergeet.
En het is al dagen geleden dat je het al in huis kon hebben, gratis en voor niks van Shirley.
Ondertussen zijn er wederom al weer wat dagen voorbij gegaan, en Othello krijgt het nog steeds niet.
Het word je al veel langer aangeraden en iedere keer word daar niks aan gedaan.
Othello is er alle andere keren wonder boven wonder bovenop gekomen, maar heel banketstaaf gezegd "ook dat geluk houd een keertje op".

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:48

Op je werk kun je dit gewoon melden hoor.. liever een telefoontje opnemen dan later (in ergste geval) enkele dagen je werknemer moeten missen omdat diegene een dier heeft verloren.

Heeft hij nu echt wel onbeperkt hooi?
Het was toch beschimmeld en ze moesten toch met z'n 9, 2 balen van 15 kg eten per dag?

Hoop dat hij snel verandert van plek. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:06

Het gaat toch niet om een telefoontje van de dierenarts?! Het gaat hier om een bericht naar een bokker. Dat het niet netjes is staat buiten kijf, maar dat geeft de ts ook toe.

Ik zeg verder niet dat ze moet werken om het paard te onderhouden, maar wel een bijdrage daar in te leveren. Werk hebben betekend ook verantwoordelijkheden hebben naar de werkgever toe. Ook al heb je een ziek dier.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:09

Een (chronisch) ziek dier is heftig om goed bij te houden.
Het vergt namelijk continue aandacht en zorg en werk, zelfs op momenten dat je niet fysiek bij je paard bent.
Medicijnen vergeten te regelen is iets dat eigenlijk niet samem gaat met een ziek paard en de verantwoordelijkheid daarvoor.

Nadenken en regelen houdt in zo'n geval eigenlijk nooit op. Overleg veearts, bestellen medicijnen, erachteraan zitten als ze niet geleverd worden, nadenken hoe je vieze medicijnen toch dagelijks binnen krijgt, zorgen dat je mensen om je heen hebt die weten wat nodig is en kunnen inspringen/zorgen dat je paard de medicijnen ook krijgt als je er een keer niet bent. Kijken of de medicijnen aanslaan, per dag kijken hoe de klachten zijn. Weer overleg veearts over eventueel bijstellen dosis of andere toedieningsmethode, weer kijken of het het gewenste resultaat heeft. Zorgen dat alle bijkomende zaken in orde zijn, goede deken indien nodig, aangepast voerbeleid etcetera etcetera etcetera. Dat houdt niet op.

Als je dan zoiets basics als medicijnen regelen al "vergeet" dan komt dat vreemd over. Omdat er ook nog regelmatig op gewezen wordt, en ook nog omdat je ze gratis kunt krijgen.
Bij mij zou dat haast geen seconde uit mijn hoofd zijn, tot het moment dat ik de medicijnen heb, ik op gepaste wijze bedankt heb, en ik met een veearts op 1 lijn zit qua behandelidee en voortgang.

Ik denk dat meer mensen er zo over denken. En daarom denk ik dat er hier fel gereageerd wordt.

Geen idee of je wat met deze post/tekst kunt. Misschien wel, en daarom heb ik de moeite genomen om dit op te schrijven.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:13

Momenteel kriifen de anders niks van hooi... Othello heeft onbeperkt hooi tot zijn beschikking van goede kwaliteit, stalhouder zo ver gekregen om een baal te mogen.openen, maandag of dinsdag gaat Othello om
Ik heb mijn excuses toch aangeboden? Ik werk net 3 weken op de jumbo, kan geen dingen gaan die niet mogen.
Momenteel heeft Othello geen medicatie meer en gaat het best goed met hem, eet al een stuk beter voordroog en een stuk alerter op de omgeving, brok krijgt hij niet wel senioren slobber verdeeld over de dag
Hij heeft een deken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:15

Eerlijk gezegd vind ik dat de meeste verantwoordelijkheid hier ligt bij de moeder van de ts. Iedereen kan hier wel van alles goed bedoeld roepen, maar in haar eigen omgeving en van de dierenarts hoort de ts blijkbaar ook vele andere dingen. Die keuzes en stress is nogal wat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:06

Shirley schreef:
Dat houdt ook in: in overleg met de behandelend arts of de verantwoordelijke volwassene.

Je had die medecijnen toch al op de post gedaan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:17

othelloster schreef:
Ik snap het echt niet meer, mag een mens dat geen fouten maken, kom op nou, maandag komtpas de dierenarts, ik doe mijn best, gun het dier het beste, hij gaat naar buiten onbeperkt hooi, maatje en schuilstal met regendeken en zo mag hij de komende maanden lopen om op rust te komen

hij kan helemaal niet naar buiten...zodra de hechtingen eruit zijn bestaat er nog een aanzienlijke kans dat de wond openscheurt.Helemaal bij beweging.
Een wond is pas na een maand goed dicht.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:20

shilady schreef:
Shirley schreef:

Je had die medecijnen toch al op de post gedaan?

Nee, want ik had geen gegevens.
En ik wilde ook eerst weten wat hij al kreeg aan medicatie zodat we zeker wisten dat eea elkaar niet zou tegenwerken of zelfs in zijn nadeel zou kunnen uitpakken!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:22

16-9
Shirley schreef:
Iedere dierenarts heeft dat op voorraad!
En anders haalt ze het bij een collega...

Ik heb hier zakjes liggen.
Stuur ze je met alle liefde toe!

17-9
Shirley schreef:
We wachten rustig af.
Afhankelijk van wat de dierenarts voor hem besteld heeft en wanneer dit komt, ligt er hier in elk geval voor drie dagen omeprazol voor hem klaar, dat weet TS :j

Shirley schreef:
Heb ook niks meer vernomen mbt het opsturen van de medicatie, dus ben een beetje heel erg bang voor slecht nieuws ;(

Shirley schreef:
Ik hoop het zo, ponyparadijs!
Ze is nog wel online geweest en heeft mijn pb gelezen, echter niet beantwoord -O-

18-9
Shirley schreef:
Shalimar schreef:
Waarom laat je je niet gewoon zonder overleg met je moeder die maagbeschermers opsturen van die bokker die dat hier aangeboden heeft. Misschien kun je haar zelf in termijnen afbetalen. En gewoon geven zonder dat je moeder het weet. Jij kent hem het best, je moeder niet. Gewoon doorpakken.

Die gaan vandaag op de post.

En van afbetaling wil ik niks weten.
Die paar zakjes kan ik graag voor hem missen...

Zeker WEL vertellen dat je ze geeft om zo je moeder te overtuigen dat het helpt en hij ze echt nodig heeft.
Gaan we er tenminste vanuit DAT ze helpen!
Dat hopen we allemaal!

Ik denk dat Shirley er vanuit was gegaan dat ze de adres gegevens wel vandaag zou ontvangen. Wat blijkbaar wederom niet gebeurt is.

19-9
Shirley schreef:
Sas_88 schreef:
Fijn dat je hem op een andere plek kan brengen en met de medicatie start! Ik duim voor je dat hij snel meer wil gaan eten.

Er wordt niet met medicatie gestart :n
Twijfel zelfs of dat ooit de bedoeling geweest is...

Heb gisterenmiddag wederom tevergeefs op een pb van TS gewacht, terwijl ze wel online was -O-

Ik trek me terug uit dit topic.

Sorry Othello :(:)

Shirley schreef:
Ik heb alleen bericht dat je het was vergeten (HOE IN VREDESNAAM??) maar nog niks inhoudelijks...

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 01:43

Wat een hopeloze toestand dit. Er wordt al zowat een week gewoon niets gedaan aan die slechte eetlust / waarschijnlijk maagzweren. Als ik lees "Maandag komt de dierenarts pas" ga ik me toch afvragen of die het paard de laatste week wel in levende lijve heeft gezien wat betreft dit probleem, of dat het alleen telefonisch is gebeurd.
Trouwens: een pot maagzuurremmers (geen omeprazol maar stukken beter dan niets) van de paardendrogist oid kost maar een paar tientjes en niemand kan mij er van overtuigen dat zelfs dat niet mag of kan.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 04:35

Ik lees dit topic al een tijdje mee, vind het van Shirley echt geweldig dat ze je dat aanbod doet!
Je had diezelfde dag, meteen toen je het had gelezen moeten reageren.
Shirley heeft je meerdere malen een herinnering in dit topic gestuurd. Waarschijnlijk ook nog via pb maar dat kan ik niet weten.
Je had echt, als je teminste om je paard geeft, meteen moeten reageren.

Dit is gewoon hopeloos, zoals ik dit zo doorlees is Othello beter af bij iemand anders. Want zoiets kan je gewoon NIET vergeten.
Als mijn paard dit zou mankeren zou ik het wel weten iig, zelfs als mijn moeder zou zeggen nee wil haar niet op de kliniek. Goed maar dan ga je toch alles proberen om ervoor te zorgen dat je paard hier goed doorheen komt! Gratis aangeboden medicijnen vergeten aan te nemen..... Sorry hoor maar jouw paard betekend dan waarschijnlijk niet genoeg voor je!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 07:12

Dat is onzin, dierenarts is vaker afgelopen week geweest, als je dat niet gelooft mij best! Interesseert mij niks,
Hij mag momenteel kleine stukjes lopen, waar hij heen gaat is maar een klein stukje met schuilstal, hooi en een paardenmaatje! Als het zo doorblijft gaan trek ik mij terug uit dit topic! Of we stoppen hiermee en gaan verder op het onderwerp waar het on gaat maar niet omdat het echt niet kan dat ik iets niet kan. Jullie kennen het paard van foto's, ik weet hoe mijn paard is en wat zijn karakter is!