De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:15

Ik heb dat ook eens gehad hoor.
Ik had mensen die heéél graag wilden komen maar moesten vanaf de andere kant van nl komen dus konden niet eerder dan het weekend. Afspraak gemaakt, werd ik daarna gebeld door anderen die ook heel graag wilden komen maar ze konden eerder en drongen aan. Heb ze meteen gezegd dat die anderen eerste keus hadden maar dat ze mochten komen. De andere partij netjes gebeld en op de hoogte gesteld, die schrok er enorm van en wilde al bijna in de auto stappen maar heb ze verzekerd dat ik ze niet zou verkopen omdat zij eerst waren.
Anyway, de 2e partij kwam langs, waren tevreden, deden een bod waar ik om moest lachen want had ze al gezegd dat die anderen eerste keus hadden en in die situatie zou hij zeker niet weg gaan onder vraagprijs. Vervolgens bood hij boven de vraagprijs en wilde direct terugkomen om te halen.
Ik zal eerlijk toegeven dat het verleidelijk was, zeker gezien het veel geld was voor een paard met een bemerking.
Volgende dag is de andere partij geweest en waren er helemaal weg van. Vroegen me hoe het ging met de andere partij en ik vertelde dat zij boven de vraagprijs hadden geboden, vervolgens wilde zij dat ook geven omdat ik hem voor ze had vastgehouden :wow:
Heb ik niet aangenomen overigens, vind het niet meer dan normaal en het waren lieve mensen en klikte super met paard. Kon me niet beter wensen.

Moraal; eerlijkheid duurt het langst, eerlijkheid wordt beloond? Ofzo :')

Abercrombie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:18

Nou dat is heel nobel anneliesdj. Ik had ook een belofte van een verkoper maar kreeg dood leuk een mailtje dat ze toch verkocht was.

Heb terug gemaild gefeliciteerd met je verkoop. Doe alleen geen belofte als je toch al niet van plan was je er aan te houden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:20

Mja evengoed was het zo geweest dat die andere partij niet was komen opdagen of dat ze hem niet hadden gewild en dat die 2e partij daarna geen interesse meer had. Maarja, dan denk ik altijd; als je zo snel van gedachten veranderd wilde je hem ook niet echt/was het een impulsaankoop.
En ik kan er zo van genieten dat ik nu nog mailtjes krijg van mensen waar ik 10 jaar geleden een paard aan heb verkocht :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:29

Wat een verhalen hier.

Ik ben vorig jaar op zoektocht geweest voor vrienden van mij. Zij hadden een leuk paard gezien, 2 1/2u reizen. Worden we onderweg, 20 min voordat we zouden arriveren, paard is verkocht. Verkoper had 's morgens ook een kijker gehad (wij zouden daar om 11u zijn op zondagochtend) en die heeft het paard meteen gekocht.
Dat vind ik echt echt niet netjes. Paar dagen vasthouden of 24u vasthouden zodat mensen een beslissing kunnen maken oke, maar 2 kijkers op 1 dag plannen en dan meteen aan de eerste verkopen, plan er dan geen 2 op 1 dag.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:37

Wat een verhalen hier zeg := :')

Het is mij een keer gebeurd dat ik door miscommunicatie te weinig geld bij had bij het ophalen... schaamrood op mn kaken en het was nou ook niet bepaald om de hoek. Paard gelukkig toch mee mogen nemen, papier zou dan nagestuurd worden, en thuis meteen keurig overgemaakt :) Ze bestaan dus wel, de schlemielen die écht per ongeluk te weinig bij hebben :+

Aantal jaren geleden mn welsh verkocht. 2.5 jaar oud en serieus bomproof, type pony dat mak geboren is. Zag er echt een super kinderpony of menpony in.
Ook veeeeel penny reacties gehad idd := en van die mensen die de helft boden 'want nu kost ie je ook geld'.
En iemand die kennelijk op bokt was gaan spitten... pony was echt enorm braaf maar natuurlijk ook gewoon een jong ding en hengst, dus vrat gerust wel eens wat uit en dat kreeg ik vervolgens allemaal om mn oren :+ Ik vond het allemaal gewoon grappige dingen en deelde die in de hk waar ik toen in zat, volgens haar was het het bewijs dat ik loog over dat ie braaf was. Nou, graag of traag hoor. Uiteindelijk aan hele leuke mensen verkocht, 2e keer bandje slepen brak het tuig, bleef ie gewoon staan. De onopgevoede woesteling. :D

Zelf toen ook nog geblunderd. Zag een ad van iemand die een 'wandelpony' zocht dus ik m heel enthousiast aangeboden, want wandelen vond ie geweldig! Wist toen alleen nog niet dat dat Vlaams was voor buitenrijden :') mevrouw vroeg nog heel vriendelijk of hij dan geen last van z'n rug had, 2.5 jaar oud en al zo veel ervaring met wandelen :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:04

op jullie advies nu eens een pony te koop gezet met vraagprijs,
nou daar word je dan ook niet vrolijk van hoor, mensen al onder de prijs gaan bieden zonder de pony überhaupt te hebben gezien.

heb ze maar vriendelijk terug gemaild dat biedingen overbodig zijn als de pony nog niets eens bekeken is en zeker niet voor dat bod :o

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:10

StalNollie...hihi...het is niet goed of het deugt niet he :P

Inderdaad ook wel gehad dat mensen op een paard boden zonder gezien te hebben,wel duidelijk gemaakt dat als ze dit doen en het bod wordt geaccepteerd dat ze een koopovereenkomst hebben gesloten.
Heb daar ook en hekel aan hoor...kom eerst eens kijken en kun je altijd nog vragen of er ruimte zit in de prijs.

Ook wel eens gehad dat er iemand kwam kijken...het paard volledig afkraakte en een bod deed veel lager dan de prijs.
Gevraagd wat diegene eigenlijk moest met een paard waar naar zijn zeggen zoveel aan mankeerde...vriendelijk verzocht om te vertrekken want voor hem was dit paard niet meer te koop. :o

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:11

anneliesdj schreef:
Lagere prijsklasse tot 1500 euro??
Volgens mij is de lagere prijsklasse meer tot 3000 euro.
En ligt ook aan wat je verkoopt, een jonge volpapier kwpn netjes aangereden in de lage prijsklasse of een braaf haflinger ruintje 9 jaar oud in de lage prijsklasse, daar kan gemakkelijk meer dan 2000 euro verschil in zitten.

Kijk daar verschillen dus mensen al in. Zet er dan simpel bij tot welke prijs je zoekt. Ipv lage prijsklasse.

Wij verkopen vaak groene dieren of zadelmak/licht aangereden.
Een groene kwpn er met papier ligt bij ons zo 2200 euro.
Een papierloos groen paard vaak tot 1500/1800 euro ligt ook wat de kwaliteiten zijn.
We merken gewoon dat veel mensen in de klasse van 1500/1800 euro willen besteden en het dan een beetje op houd.( recreatie ruiters dan)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:13

StalNollie schreef:
nou daar word je dan ook niet vrolijk van hoor, mensen al onder de prijs gaan bieden zonder de pony überhaupt te hebben gezien.

heb ze maar vriendelijk terug gemaild dat biedingen overbodig zijn als de pony nog niets eens bekeken is en zeker niet voor dat bod :o

Ook dat kan je natuurlijk afvangen door in de advertentie te zetten "vraagprijs is bespreekbaar na bezichtiging" ofzo.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:15

Van bieders via marktplaats heb ik nog nooit een verdere serieuze reactie ontvangen dan alleen hun lage bod. Voor mijn gevoel zijn de echt geïnteresseerden de mensen die bellen en mailen met vragen.

StalNollie, indien je op mp adverteert, kun je natuurlijk ook kiezen om bieden uit te zetten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:17

dat ga ik er juist niet inzetten, dan willen mensen meteen al onderhandelen en er zijn er ook genoeg die deze prijs willen betalen. het is al niet eens de hoofdprijs.

omlaag met de prijs kun je altijd, omhoog niet meer heb ik altijd geleerd.

klopt kwam ik te laat achter en volgens mijn kan ik deze optie niet meer uit zetten, *gaat nog eens zoeken*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:31

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:34

Abercrombie schreef:
StalNollie schreef:

Ook dat kan je natuurlijk afvangen door in de advertentie te zetten "vraagprijs is bespreekbaar na bezichtiging" ofzo.

vinkje goed zetten van 'bieden toegestaan' naar 'bieden vanaf' of bieden helemaal niet openzetten..

als je een vp neerzet met openbiedingen.. maakt het niet uit wat je te koop hebt staan, dan komen er sowieso onzin biedingen..

heb het een keer bij een huis gezien.. vraagprijs was 345.000 euro.. iemand bood 13.250 euro.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:37

Wat je ook ziet is dat ze voor iets goedkoops 999999 bieden ofzo. Heel flauw.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:35

Ik vind t juist vervelend dat er geen vraagprijs in een advertentie staat. Dan weet je niet of zo'n paard binnen jouw budget valt.
Ik skip ook vaak zulke advertenties. Hiermee verlies je je potentiële kopers voor jouw verkooppaard. :wave:

Ik lees dat de sommige verkopers vervelend vinden om een mail of pb te ontvangen met alleen "wat is een vraagprijs"?
Dat kun je simpelweg voorkomen door duidelijk te zijn met vraagprijs of anders richtprijs bijv. €2000-3000. De toekomstige kopers weten dan meteen of een paard binnen hun budget valt.

Daarnaast is t ook onduidelijk met "hij valt in hogere prijsklasse".
Euh...is dat vanaf €4000 of juist vanaf €8000. Dat is voor mij nooit duidelijk en zal ook niet worden. :? Bij €4000 heb je een geïnteresseerde en bij €8000 weer niet, maar bij blanco bedrag zou ik dus nooit weten, dus ben je helaas daarmee een potentiële koper kwijtgeraakt.
In dat geval zie ik ook graag richtprijs zoals €4000-7000. Dat is ook meteen duidelijk voor publiek.

Wees transparant en doe niet geheimzinnig met de vraagprijzen.
Dat is tijd- en geld besparend voor de beide partijen :)*
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 07-09-15 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:39

Hogere prijsklasse mag je rekenen vanaf 10.000 euro.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:42

dat vind ik dus al vrij hoog. een pony die hogere prijsklasse valt vind ik al > 5000

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:49

@petraaken: volgens mij is dat per persoon verschillend, afhankelijk van jouw financiële situatie en jouw positie binnen maatschappij.

Iemand met een functie als secretaresse vindt v.a. € 5000 al binnen hogere prijsklasse vallen en iemand met functie als directeur zal dat pas v.a. € 15.000 aanmerken als hogere klasse.

Voor mij is alles boven €4000 duur, maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 07-09-15 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:49

StalNollie schreef:
dat ga ik er juist niet inzetten, dan willen mensen meteen al onderhandelen en er zijn er ook genoeg die deze prijs willen betalen. het is al niet eens de hoofdprijs.

klopt kwam ik te laat achter en volgens mijn kan ik deze optie niet meer uit zetten, *gaat nog eens zoeken*

Jawel dat kan nog wel, in elk geval als je de prijsstelling veranderd.
En je kunt ook in de ad zetten 'op biedingen via mail wordt niet gereageerd'. Doe ik ook altijd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:57

Goldenflower schreef:
@petraaken: volgens mij is dat per persoon verschillend, afhankelijk van jouw financiële situatie en jouw positie binnen maatschappij.

Iemand met een functie als secretaresse zal v.a. € 5000 al binnen hogere prijsklasse vallen en iemand met functie als directeur zal dat pas v.a. € 15.000 aanmerken als hogere klasse.

Voor mij is alles boven €4000 duur, maar dat is mijn mening.

En wat ik al eerder zei, het ligt nogal aan wat je dan hebt voor dat geld.
Een jonge talentvolle kwpn met goed papier Z geklasseerd voor 5000 vs een net zadelmakke Haflinger voor 5000.
Bij die eerste denk je 'er is wat mis mee' bij de 2e denk je 'heeft ie hoeven van goud ofzo?'

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:00

StalNollie schreef:

En gewoon vaste prijs neerzetten in de advertentie? Dus dat je daarmee aangeeft niet zo te zitten wachten op onderhandelingen op de prijs?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:50

StalNollie schreef:
je kunt op mp heel makkelijk je telefoon nummer weg laten hoor. en volgens mijn ook met een betaalde adv door te wijzigen

ik kreeg het nergens gevonden (kan alles veranderen behalve persoonlijke gegevens) .
en zoals gezegd vind ik het niet erg als er via sms of app gereageerd word .

buiten dat de man reageerde toen de pony al gereserveerd stond.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:12

Leuke pony te koop dit keer, ben benieuwd hoe de ponymarkt ligt ipv paarden, en wat coor reacties we krijgen.

Al wel op fb gezet en alleen maar reacties van "mooi, gaaf dier" .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:16

ik vind zelf de ponymarkt wel lekker lopen. Ik heb dan geen idee wat juist de paardenmarkt zou doen qua verkoop/prijzen etc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:32

Hogere of lagere prijsklasse is zo vaag.
Gewoon bedenken wat je er voor wilt hebben en dan iets erboven op mp zetten.
Dan kun je mensen blij maken met zakken. :+

Op belachelijke biedingen ga ik niet in.
Besteed ik geen letter aan.

Persoonlijk laat ik telefoonnummer weg.
Door wisselende diensten is bellen geen optie.
Willen mensen niet mailen jammer dan.
Maar eigenlijk meestal wel fijne mails gehad met mensen die mailen wat ze in een paard zoeken en ook zelf te bieden hebben.