[INFO] Het paardennamentopic: deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:55

Ik wil er graag iedereen eens aan herinneren eerst eens heel het topic door te spitten,
ik weet dat het gemakkelijker is om gewoon vraag-aanbod te krijgen maar er is al heel veel gepost geweest in de voorbij pagina's/topics zeker omtrent bepaalde letters. Neem op je gemak eens de eerdere pagina's door, als je niet vind wat je aanstaat kunnen we daarop verder helpen! :j

Vermeld ook steeds weer wat voor namen je wil, welk 'thema' of wat je absoluut niet leuk vind klinken.
Thanks!

(niets persoonlijks LaPuraVida, dit is een herhalend bericht)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:48

LoveMickey schreef:
Ik zoek voor mijn nieuwe paard ook nog een mooie naam! Ze is geboren in 2013, dus de naam moet met een I beginnen. Het gaat om een zwartbruine merrie. Vader is hoogstwaarschijnlijk een Deense hengst, maar is nu nog onbekend. Vader van de moeder is Ferro. Ik zal haar uit gaan brengen in de dressuursport. De naam hoeft nergens van af geleid te zijn of iets dergelijks, ik zoek gewoon een mooie (liefst buitenlandse) naam met de I :D

Zit ondertussen te denken aan een naam beginnend met 'Ice' maar daar moet nog iets achter! Iemand enig idee? Heb zelf al zitten denken aan Ice Force, maar ben benieuwd of iemand nog andere goede ingevingen heeft :)

Silver_oud

Re: [centraal] Het centrale paardennamentopic: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:48

Ice God
Ice Queen
Ice Princess
Ice Sefra
Ice Crown (Ijs kroon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:10

Ik ga dit voorjaar op zoek naar een veulen, een Rocky of Peruaanse Paso. Dit jaar is het de R, fokker is al gekozen, dus zou ik zelf graag een naam zoeken. Normaal ben ik een ruinen mens en zal ik voor een hengstveulen gaan, maar toch ook graag namen die neutraal zijn, stel dat ik voor een merrie kies. Bij het doorspitten van dit topic, heb ik niets gevonden dat ik mooi vind.

Voorkeur: native american, celtic, mythologisch of uit boeken zoals bv lord of the rings. Ik hou niet van namen met slechts 1 lettergreep, ook niet van te lange. Eventueel een link naar interessante sites, kan ook. Ik ben zelf via google op zoek, maar heb mijn goesting nog niet gevonden. Ik hou wel van namen met een speciale betekenis.

Op dit moment kan ik natuurlijk nog niet zeggen welke kleur mijn maatje gaat hebben, alles zit nog veilig in mama's buik, al is de kans wel het grootst dat ik voor een cremello of een zwarte ga (tot ik daar sta en dan val ik waarschijnlijk voor weer iets totaal anders)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:45

Rhand(uit Wheel of time), wel 1 lettergreep, sorry :/
Rhonan(Lotr)
Riddle
Riddler
Reaghan(keltisch/Iers, betekent Adel/vorstelijk)
Ronat(Keltisch, verbinding)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:32

Ik heb het topic bekeken maar ben nog maar 3 namen met een W tegen gekomen en dat was voor een merrie.

Mijn stoere 3,5 jarige ruin mag nog voorzien worden van een nieuwe naam met een W. het is een donker bruine, klein, compact, speels, mensgericht en stoer beest met een blije kop. Wordt mijn veelzijdige sportpaard nadruk op eventing. Hij is van Winnin.gmood (vd a.renberg) x f.armer. Ik heb er zelf al zoveel bedacht maar na een jaar nog geen goede naam gevonden. Lang of kort mag. Niet te pretentieus (hij heet nu w.inning b.oy) maar hoeft ook zeker niet te simpel Help!
Afbeelding
Ik vindt Winnin.gmood echt een super leuke naam maarja.....
Laatst bijgewerkt door pol013 op 29-01-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:33

LoveMickey schreef:
LoveMickey schreef:
Ik zoek voor mijn nieuwe paard ook nog een mooie naam! Ze is geboren in 2013, dus de naam moet met een I beginnen. Het gaat om een zwartbruine merrie. Vader is hoogstwaarschijnlijk een Deense hengst, maar is nu nog onbekend. Vader van de moeder is Ferro. Ik zal haar uit gaan brengen in de dressuursport. De naam hoeft nergens van af geleid te zijn of iets dergelijks, ik zoek gewoon een mooie (liefst buitenlandse) naam met de I :D

Zit ondertussen te denken aan een naam beginnend met 'Ice' maar daar moet nog iets achter! Iemand enig idee? Heb zelf al zitten denken aan Ice Force, maar ben benieuwd of iemand nog andere goede ingevingen heeft :)

Ice Ice Baby..... :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:37

Kentaro schreef:

Ice Hill
Ice Cube

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:59

pol013 schreef:
Ik heb het topic bekeken maar ben nog maar 3 namen met een W tegen gekomen en dat was voor een merrie.

Mijn stoere 3,5 jarige ruin mag nog voorzien worden van een nieuwe naam met een W. het is een donker bruine, klein, compact, speels, mensgericht en stoer beest met een blije kop. Wordt mijn veelzijdige sportpaard nadruk op eventing. Hij is van Winnin.gmood (vd a.renberg) x f.armer. Ik heb er zelf al zoveel bedacht maar na een jaar nog geen goede naam gevonden. Lang of kort mag. Niet te pretentieus (hij heet nu w.inning b.oy) maar hoeft ook zeker niet te simpel Help!
[ [url=m/F6Zccf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn all time favorite: Wings ;)
Watch me
What's up
Watch out
Waterhorse
Winnings
Winning strike
Waikiki
Wycari
Winners blood
Whirlwind

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:49

Willem.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:08

pol013 schreef:

[ [url=m/F6Zccf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wadim
Winner's Mood
Wolfram
Waldemar ("peaceful ruler")
Wakhakwi ("little fool", maar in een liefdevolle manier, er is niet echt een correcte vertaling)
Wakhan ("sacred")
Walerian ("gezond, sterk")
Walton
Wilton/Wilson
Wendell
Windsor
Wystan
Wanahton ("charger", strijdros)
Warner
Warrick

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:28

Britta31 schreef:
Willem.

Geen willem ;( ik heb al een owen omdat ik er nooit aan gedacht heb dat te hernoemen.

leuke namen om over na te denken.
Ik neig nu even naar iets als wazzup omdat hij zo cool en stoer is. ik vindt het wel grappig als je een naam pas snapt als je hem uitspreekt of als het inderdaad een betekenis heeft.
Maar blijf maar twijfelen (al 355 dagen.....)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:52

Hoe noemt je 'm nu dan? (Als je m uit de wei haalt bijvoorbeeld )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:43

Of Willie :+ of een Friese naam .Die zijn ook vaak stoer bv Wiebe.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 02:41

Ik heb een aantal namen voor een ruin opgezocht. Wat is jullie top 3 favoriet? Ik zet dan de naam neer en daarnaast de bijnaam/roep naam van die naam. Ik heb ze zelf opgezocht en de bijnamen er zelf bij bedacht. Het is voor een ruin die ik waarschijnlijk wil kopen
1. Amigo - Roepnaam: de hele naam is roepnaam
2. Amor - Roepnaam: de hele naam is roepnaam
3. Caresse - Roepnaam: car/ carrie / cares
4. Dorando - Roepnaam: Dor/ Doran/ Dorrie
5. Gallibo - roepnaam: hele naam is roepnaam
6. Kallisto - Roepnaam: Kal / Kallisto
7. Mandour - Roepnaam: Man/ Mannetje
8. Omar - Roepnaam: Hele naam is roepnaam
9. Remember - roepnaam: Rem/ member
10. Samoray- roepnaam: Sam/samo
Met roepnaam bedoel ik dus als koosnaampje! Wat is jou top 3? Ik vind ze allemaal wel heel leuk maar ik denk zelf : Samoray, Mandour en Dorando . Maar ik weet het niet zeker. Laat het me weten :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 07:14

Gallibo, Kallisto en Samoray zijn leuk! En Amor kan ook best!!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:28

Amigo/Amor zijn heel populaire namen, die zou ik achterwege laten.

Mandour en Samoray vind ik het leukste klinken :j

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:01

Ik ben op zoek naar een leuke naam voor onze nieuwe merrie, ik heb het vorige topic al een beetje doorgespit, maar nog niet iets kunnen vinden wat goed past.

Ze heeft als stamboek naam Hennie B en we noemen haar op stal nu merrie/cupido (omdat Cupido haar vader is) en ze is helemaal zwart. Dus wie weet een leuke combinatie hiervan? Of iets wat bij deze namen past? Of misschien zelfs iets heel anders? Mag ook een grappige naam zijn! :))

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:29

Honey B (honeybee uitgesproken dus)
Venus/Aphrodite, moeder van Cupido in de mythe
Amorini
Ishtar (godin van liefde & verleiding, maar ook van strijd)

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:05

Sharona95 schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke naam voor onze nieuwe merrie, ik heb het vorige topic al een beetje doorgespit, maar nog niet iets kunnen vinden wat goed past.

Ze heeft als stamboek naam Hennie B en we noemen haar op stal nu merrie/cupido (omdat Cupido haar vader is) en ze is helemaal zwart. Dus wie weet een leuke combinatie hiervan? Of iets wat bij deze namen past? Of misschien zelfs iets heel anders? Mag ook een grappige naam zijn! :))
dendie (hennie en d van cupido)
Happy, honey, joli. Aaah lastig! Ik heb vrolijkere uitgekozen maar die zijn er toch minder.. Laat je ons weten welke het is geworden??

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:44

Ik ben opzoek naar een naam voor een appaloosa ruin! Kan zo niks bedenken wat bij 'm past.. Hij heeft wel 'n naam, maar dat is echt geen mooie naam :').
hoeft niet echt met een letter te beginnen.. Gewoon een leuke, makkelijke naam.. Hahaa
Heb t topic al doorgespit, maar kan zo niks leuks vinden..

EDIT; Te snel, haha

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:14

xPearl schreef:
Ik ben opzoek naar een naam voor een appaloosa ruin! Kan zo niks bedenken wat bij 'm past.. Hij heeft wel 'n naam, maar dat is echt geen mooie naam :').
hoeft niet echt met een letter te beginnen.. Gewoon een leuke, makkelijke naam.. Hahaa
Heb t topic al doorgespit, maar kan zo niks leuks vinden..

EDIT; Te snel, haha

Wat vind jij persoonlijk leuk qua namen? In welke richting moeten we dan denken? Want wat de ene leuk vindt, hoeft de ander helemaal niet leuk te vinden.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:36

Jaa haha. Geen idee. Een korte, maar krachtige naam.

Beetje zoals; allegro, storm, chico, apollo etc. Maar niet dat ik zeg; Dat is de naam.. haha

dreamforlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:50

Heey, Ik doe even lekker mee.

Ik heb zelf ook nog wat leuke namen, de meesten zijn zelfbedacht. Hopelijk hebben jullie er iets aan.

MERRIE BEIDE HENGST

Riva Choissy Camiel
Casa Firenze Stonefort
Sevilla Valencia Salerno
Emporia Cypress Tygo
Comforta Prestige Tisento
Gracia Barlett Teun
Carta Be Empressed Molton
Acarela Dreamer Rodith
Aireglance Desperte Markant
Alenka Frenchy Sabro
Belleza Gailliance Fior
Carmenta Gune Cybele
Caprese Just run Percal
Canasta Merci Tango
Canta Pliant Renegade
Djaika Primose Aestro
Delante Rasou Pierre
Galante Bolivar
Garesa Bidjar
Havana Prego
Justy Eliquent
Neska Frome
Noiiska Fuego
Nour Laterzo
Quinta Marchant
Shivani Sonriendo
Vivaldi Soulmate
Winnetoe

Nog wat namen van mijn schleich dieren, die je misschien leuk vind:

Kaida
Kitou
Hasta luego
La fuerza del milagro
Slayer
Shikita kallera farrar
Kimani
Boranque
Melvano
Bonno
Gosha
Themba
Quaramazi
Fauna
Florance
Caro
Zivago
Bundi
Remco
Vico
Lustano
Zando
Cheko
Luna
Hilleke
Combasten
Dailah
Hasienta
Shout out loud
Braska
Happy
Nandi
Utah
Soira
Soul of hidden nature
Sacrame
Cutie
Winny
Sundance

Ik hoor graag welke namen je leuk vind, eventueel gaat gebruiken :)

mvg, dreamforlife

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:52

ik vind gallibo amigo en kallisto leuk, lovas