Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:57

Hoevenkrabben is toch echt wel nodig, ik wil wel weten of er geen stenen o.i.d. in de hoeven zitten...
En zand kan gaan schuren onder tuig of zadel, dus dat wil ik wel weg hebben.

Look's maakt mij niet zoveel uit, behalve als we naar een keuring gaan dan ziet ze ter tip-top uit, maar welzijn komt altijd op de eerste plaats.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:59

serieus....ik trek zijn deken eraf en gooi mijn zadel erop :D

Hoeven krabben doe ik nooit, zijn achterhoeven heb ik in 9 jaar niet van onderen gezien (enorme krampbenen) :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:02

Mijn paard heeft geen dekens en dus een dikke vacht met veeeeeel zand en modder. Net een schnitzel, helemaal gepaneerd.

Al lijkt het mij voor een paard met een deken wel fijn om even geborsteld te worden, hij kan immers niet zo fijn rollen als zonder deken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:02

Hier altijd, heb de ziekte eraan als het stro wat van de hoeven af komt door de hele stal ligt. Meeste stallen die ik ken is het ook verplicht bij paard uit de box halen.

LanoushkaNW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:05

YES ik ben niet de enige! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:09

tiwi1969 schreef:
Mijn paard heeft geen dekens en dus een dikke vacht met veeeeeel zand en modder. Net een schnitzel, helemaal gepaneerd.

Al lijkt het mij voor een paard met een deken wel fijn om even geborsteld te worden, hij kan immers niet zo fijn rollen als zonder deken.

ik poets hem altijd na het rijden :)

stro heb ik nooit aan zijn hoeven, hij neemt eigenlijk nooit geen stro mee naar buiten...daarnaast wordt er vaak geveegd.
lees: de bladblazer gebruikt :D tevens een hele goed tip om snel je gangpad supersnel schoon te krijgen!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:29

Janine1990 schreef:
Jetta schreef:
Ook weer heerlijk gesloeberd vandaag. In de binnenbak wel te verstaan! :) Er kwam al een keurige dressuurruiter kijken....een beetje verbaasd dat mijn sloeberacties heel succesvol waren. Ook sloeberaars kunnen netjes aan de teugel wijken. Ik sloeberde boomloos western en ook nog bitloos. Waar gaat dat heen?... :')

Wat een denigrerende reactie zeg...

Zei de 'keurige dressuurruiter' dat? Of was dat jouw interpretatie van iemand die oprecht interesse toont?

Kennelijk is het voor sloebers net zo moeilijk of zelfs moeilijk om te leven en laten leven als voor ieder ander... Valt me een beetje tegen van het soort dat meent zich van niemand iets aan te trekken.

Tja het is jouw vooroordeel dat "sloebers" een soort is dat meent zich van niemand iets aan te trekken. Sloebers zijn ook maar gewoon mensen hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:35

mrie schreef:
Tja het is jouw vooroordeel dat "sloebers" een soort is dat meent zich van niemand iets aan te trekken. Sloebers zijn ook maar gewoon mensen hoor.

Wel gebaseerd op de uitspraken van menig zelfbenoemd sloeber uit dit topic ;)

Ik zeg nergens dat sloebers geen mensen zijn hoor... Ik vind mezelf geen sloeber, maar ik vind verder ook niet zoveel van sloebers. Er uit zien als een sloeber heeft naar mijn idee niets te maken met de kwaliteit van het paard en/of de ruiter/sloeber.
Dus zolang iedereen er plezier in heeft en een beetje kan rijden (dat wil zeggen, het paard niet verprutsen), hoor je mij nergens over.

En als iemand staat te kijken doe ik hooguit een beetje extra mijn best of word ik onzeker over de dingen die ik niet goed vind gaan. Ongeacht de kleding die die persoon aan heeft.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:40

Oeh, ik zie dit topic nu pas! Ook ik voelde me erg aangesproken door de beginpost :D

Ik ben ook niet van de setjes, luxe materialen etc. Ook hou ik helemaal niet van al die bling en lakdingen. Ik ben meer van simpel. :P Ik heb maar 3 nette dekjes, een bruin zadel en een zwart hoofdstel. M'n paard z'n manen vond ik lang lekker stoer/wild staan, maar heb ik laatst toch verandert naar sportcoupe.

Ik loop op stal ook meestal in kleding die niet helemaal matcht, goedkope rijbroeken en m'n shirts en vesten zijn van de H&M en de Hema. Ik heb nog oude rubberen jodphurs, waar ik dagelijks op loop, door de blubber. M'n jas zit altijd onder de vegen.

Ik doe samen met m'n paard waar we plezier aan beleven en dat vind ik het belangrijkst. Wel ben ik zuinig op mijn spullen en op mijn paard natuurlijk. Mijn paard mag ik dit moment wel wat kilo's kwijt en ik ben dan ook bewust wat intensiever met hem aan de slag. Gezondheid en welzijn staan bij mij wel op nummer 1.

Op mijn huidige stal valt mijn sloebergevoel nog best mee, omdat de stal zelf ook niet de meest luxe en mooie is en meer dan de helft van m'n stalgenoten ook recreatief rijdt. Op de stal waar ik mijn bijrijdpaard reed voelde ik me echter wel erg uit de toon vallen. Dat was een luxe/dure dressuurstal en daar reden de meesten wedstrijden, trainden in nette rijkleding en met duurdere caps en stonden de paarden allemaal onder schone en nette dekens. Daar voelde ik mij ook helemaal niet op mijn plaats.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:43

Op de een of andere manier kunnen mensen zonder vlekken van stal komen, mij echt nog nooit gelukt :+ . En inderdaad, zaterdag reed ik in de binnenbak, iedereen prachtig in set en ik rijd met een paars dekje, donkergroene peeskappen, een blauwe broek en een zwart shirt. Hoe bedoel je niet matchen? :+ sommige kijken je dan meteen zo raar aan, omdat je niet in set rijdt, wat een gezeur....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:53

Na het lezen van de openings post voelde ik wel herkenning. Ik was precies hetzelfde vroeger in Nederland met mijn fjordje. Wat een heerlijke tijd was dat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:25

MuttleyMarty schreef:
Op de een of andere manier kunnen mensen zonder vlekken van stal komen, mij echt nog nooit gelukt :+ . En inderdaad, zaterdag reed ik in de binnenbak, iedereen prachtig in set en ik rijd met een paars dekje, donkergroene peeskappen, een blauwe broek en een zwart shirt. Hoe bedoel je niet matchen? :+ sommige kijken je dan meteen zo raar aan, omdat je niet in set rijdt, wat een gezeur....

Ach, joh, het kan altijd erger :j
Wat te denken van een knalrood dekje onder een zwart zadel en een duo-tone bruin Goedhard hoofdstel (zo'n kunststof dingie dus), geen beenbescherming en lange manen }:)
Oh en touwteugels met clipjes. :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:27

Ik kan af en toe heerlijk tutten maar ik blijf niet bezig :')
Mijn rijspullen zijn bruin/blauw/zwart dus hoef niet te zoeken naar matchende spullen.
Lekker makkelijk. :)
Hoewel, mijn winterjas is rood maar ik ga geen nieuwe kopen omdat het kleurtje 'niet klopt'.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:36

Ik denk dat ik vandaag win :+
Wilde rijden maar had geen rijkleding bij me... Ben dus in mijn redelijk nette werkkleding opgestapt: skinny jeans, lang vest en lange jas. Toen ik het warm kreeg heb ik mijn jas uit gedaan. Zag er vast mooi uit in mijn wollen lange vest. Weet ik ook een beetje hoe het voelt om in een slipjas te rijden :')
Oh en ik had mijn lelijkste oudste chaps en schoenen hierbij aan. Charming :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:01

Ik zit denk ik in het grijze gebied.
Ik ben wel van de setjes (als ik in een goede bui ben, maar meestal heb ik een donkerblauw dekje op want dat matcht met alles hahaha :+ ), les elke week en ben voornamelijk bezig mijzelf en mijn jonge dressuurpaard te verbeteren en te ontwikkelen omdat ik dromen heb ik in de dressuursport. Daarnaast vind ik het ook heeeeerlijk om buitenritten te maken (helaas nog wel afhankelijk van andere ruiters ivm jong paard) en heb ik hem vorig jaar op de trailer gezet voor een geweldige strandrit in de Wassenaarse Slag. Ik heb wel nette paardrijkleding aan en geregeld ook gematcht met dekje, echter mijn paardenjas is vies en stinkt heeeerlijk naar paard. Mijn paard is erg knuffelig en kwijlerig, smeert alles graag aan me af... Ach ja, kan me niks schelen. Ook goede en mooie paardenkleding, blijft immers paardenkleding ;) Als ik gereden heb en ik trek mijn cap af, heb ik de klassieke zweethoofd. Tja, dat maar in een "kamperknot" op mijn hoofd en ga ik daarna vaak nog in mijn vieze en bezwete paardenspullen en zweet-kamperknot naar de supermarkt om de wekelijkse boodschappen te doen. Ik klets alleen maar met mijn paard en beschouw mezelf toch stiekem wel als een Penny. Ben trots op alle dingen die we verbeteren of behalen, hoe klein ook!

Dus ook al ben ik wedstrijdgericht aan het trainen, ik zal altijd een Penny meisje blijven <3 /3 :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:34

Ik heb ooit 1 keer mijzelf heel hard moeten knijpen om niet enorm te gaan lachen.

Een stalgenootje (tiener) vroeg of ik een bepaald kleur dekje had (weet niet meer welke kleur) want ze wilde gaan rijden en had geen dekje. Ik bood haar een paars dekje aan, maar dat wilde ze niet.
Toen ik vroeg wat het probleem was kwam eruit dat dit niet bij haar rijbroek en peesbeschermers paste, dus ging ze maar liever niet rijden....... :')

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:50

wat heerlijk, ik ben dus niet de enige die nooit vies op het paard stapt. Ik krijg dat namelijk nooit voor elkaar. Want eerst poetsen, dan veegt de dame haar hoeven doorgaans aan mij af tijdens het krabben van haar hoeven. Of geeft me een dikke zoen met haar "schone" grasmond, die veeg je dan af aan je mouw.
En dan heerlijk de polder in of de uiterwaarden. En matchen van mijn broek met haar dekje? Als we geluk hebben staat het bij elkaar. Ik heb welgeteld 1 setje voor haar, mijn kleding is er niet bij gematched.
Verder vind ik dat iedereen het met zijn paard moet doen, zodat hij/zij zich er goed bij voelt. En is dat doelgericht rijden om op een hoger niveau in de sport te komen, ga je gang. Maar ik ben meer van het buitenrijden en daarbij eens een pasje schouder voor of wijken.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:51

Sizzle schreef:
Ik heb ooit 1 keer mijzelf heel hard moeten knijpen om niet enorm te gaan lachen.

Een stalgenootje (tiener) vroeg of ik een bepaald kleur dekje had (weet niet meer welke kleur) want ze wilde gaan rijden en had geen dekje. Ik bood haar een paars dekje aan, maar dat wilde ze niet.
Toen ik vroeg wat het probleem was kwam eruit dat dit niet bij haar rijbroek en peesbeschermers paste, dus ging ze maar liever niet rijden....... :')

Hahaha, dat is wel heel ernstig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:14

Ik denk dat deze foto wel een mooie combi is van ons sloeberwedstrijdduo die een paar pagina's terug een eigen hokje gekregen had :')
Wij als fanatiek wedstrijdduo hebben afgelopen zondag door de modder gecrossed in het bos, maar wél perfect in de knotten <<)
Afbeelding
Ik ben nogsteeds van mening dat beide types ook prima samen kunnen :j

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:26

Janine1990 schreef:
Jetta schreef:
Ook weer heerlijk gesloeberd vandaag. In de binnenbak wel te verstaan! :) Er kwam al een keurige dressuurruiter kijken....een beetje verbaasd dat mijn sloeberacties heel succesvol waren. Ook sloeberaars kunnen netjes aan de teugel wijken. Ik sloeberde boomloos western en ook nog bitloos. Waar gaat dat heen?... :')

Wat een denigrerende reactie zeg...

Zei de 'keurige dressuurruiter' dat? Of was dat jouw interpretatie van iemand die oprecht interesse toont?

Kennelijk is het voor sloebers net zo moeilijk of zelfs moeilijk om te leven en laten leven als voor ieder ander... Valt me een beetje tegen van het soort dat meent zich van niemand iets aan te trekken.

Is niks denigrerends aan. Keurige dressuurruiter. Zo is het. Keek verbaasd. Zo is het. Niks negatiefs of verkeerds aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:02

Anoniem schreef:
Ik denk dat deze foto wel een mooie combi is van ons sloeberwedstrijdduo die een paar pagina's terug een eigen hokje gekregen had :')
Wij als fanatiek wedstrijdduo hebben afgelopen zondag door de modder gecrossed in het bos, maar wél perfect in de knotten <<)
[ Afbeelding ]
Ik ben nogsteeds van mening dat beide types ook prima samen kunnen :j

_O- _O- _O-

Ja hoor, kan absoluut samen.

xM_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:53

Fijn dat er meer 'sloebberruiters' zijn. Ik was een jaartje geleden nog fanatiek aan het trainen voor Dressuurwedstrijden. Toen dacht ik, zal mijn paard dit wel leuk vinden? Merkte dat ze tijdens buitenritjes veel meer tevreden was imo. Sta nu sinds twee weekjes midden in 't Twiske zonder rijbak. Heb iets van 12 km ruiterpad. Dus ja, dan is het opzadelen en gaan! Was vroeger van de setjes, nu kan ik ook gewoon genieten als mijn paard een groen dekje opheeft en ik bijv. een paars t-shirt daarbij. Kan mij echt niets meer schelen. Als het maar goed op mijn paard ligt en voor mij lekker zit.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:06

ojee, ik ben geen sloeberruiter meer.. ik heb mijn rijbroekbestand uitgebreid met 200% Ik had er 1 en heb nu 2 nieuwe gekocht dus nu wel 3 broeken.. de eerste trouwens gekregen.. dus behoor ik tt de elite haha

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:25

Misschien een upje voor dit topic? Ik ben nog altijd een sloeber ruiter haha!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:55

Ik ook. Rij nog steeds t liefst met mn gympies en chaps waarvan de drukknoopje t niet meer doen. Liefts ook alle kleurtjes door elkaar.