Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tiwi1969 schreef:Mijn paard heeft geen dekens en dus een dikke vacht met veeeeeel zand en modder. Net een schnitzel, helemaal gepaneerd.
Al lijkt het mij voor een paard met een deken wel fijn om even geborsteld te worden, hij kan immers niet zo fijn rollen als zonder deken.
tevens een hele goed tip om snel je gangpad supersnel schoon te krijgen! Janine1990 schreef:Jetta schreef:Ook weer heerlijk gesloeberd vandaag. In de binnenbak wel te verstaan!Er kwam al een keurige dressuurruiter kijken....een beetje verbaasd dat mijn sloeberacties heel succesvol waren. Ook sloeberaars kunnen netjes aan de teugel wijken. Ik sloeberde boomloos western en ook nog bitloos. Waar gaat dat heen?...
Wat een denigrerende reactie zeg...
Zei de 'keurige dressuurruiter' dat? Of was dat jouw interpretatie van iemand die oprecht interesse toont?
Kennelijk is het voor sloebers net zo moeilijk of zelfs moeilijk om te leven en laten leven als voor ieder ander... Valt me een beetje tegen van het soort dat meent zich van niemand iets aan te trekken.
mrie schreef:Tja het is jouw vooroordeel dat "sloebers" een soort is dat meent zich van niemand iets aan te trekken. Sloebers zijn ook maar gewoon mensen hoor.

Ik heb maar 3 nette dekjes, een bruin zadel en een zwart hoofdstel. M'n paard z'n manen vond ik lang lekker stoer/wild staan, maar heb ik laatst toch verandert naar sportcoupe.
. En inderdaad, zaterdag reed ik in de binnenbak, iedereen prachtig in set en ik rijd met een paars dekje, donkergroene peeskappen, een blauwe broek en een zwart shirt. Hoe bedoel je niet matchen?
sommige kijken je dan meteen zo raar aan, omdat je niet in set rijdt, wat een gezeur.... MuttleyMarty schreef:Op de een of andere manier kunnen mensen zonder vlekken van stal komen, mij echt nog nooit gelukt. En inderdaad, zaterdag reed ik in de binnenbak, iedereen prachtig in set en ik rijd met een paars dekje, donkergroene peeskappen, een blauwe broek en een zwart shirt. Hoe bedoel je niet matchen?
sommige kijken je dan meteen zo raar aan, omdat je niet in set rijdt, wat een gezeur....

), les elke week en ben voornamelijk bezig mijzelf en mijn jonge dressuurpaard te verbeteren en te ontwikkelen omdat ik dromen heb ik in de dressuursport. Daarnaast vind ik het ook heeeeerlijk om buitenritten te maken (helaas nog wel afhankelijk van andere ruiters ivm jong paard) en heb ik hem vorig jaar op de trailer gezet voor een geweldige strandrit in de Wassenaarse Slag. Ik heb wel nette paardrijkleding aan en geregeld ook gematcht met dekje, echter mijn paardenjas is vies en stinkt heeeerlijk naar paard. Mijn paard is erg knuffelig en kwijlerig, smeert alles graag aan me af... Ach ja, kan me niks schelen. Ook goede en mooie paardenkleding, blijft immers paardenkleding
Als ik gereden heb en ik trek mijn cap af, heb ik de klassieke zweethoofd. Tja, dat maar in een "kamperknot" op mijn hoofd en ga ik daarna vaak nog in mijn vieze en bezwete paardenspullen en zweet-kamperknot naar de supermarkt om de wekelijkse boodschappen te doen. Ik klets alleen maar met mijn paard en beschouw mezelf toch stiekem wel als een Penny. Ben trots op alle dingen die we verbeteren of behalen, hoe klein ook!
Sizzle schreef:Ik heb ooit 1 keer mijzelf heel hard moeten knijpen om niet enorm te gaan lachen.
Een stalgenootje (tiener) vroeg of ik een bepaald kleur dekje had (weet niet meer welke kleur) want ze wilde gaan rijden en had geen dekje. Ik bood haar een paars dekje aan, maar dat wilde ze niet.
Toen ik vroeg wat het probleem was kwam eruit dat dit niet bij haar rijbroek en peesbeschermers paste, dus ging ze maar liever niet rijden.......

Janine1990 schreef:Jetta schreef:Ook weer heerlijk gesloeberd vandaag. In de binnenbak wel te verstaan!Er kwam al een keurige dressuurruiter kijken....een beetje verbaasd dat mijn sloeberacties heel succesvol waren. Ook sloeberaars kunnen netjes aan de teugel wijken. Ik sloeberde boomloos western en ook nog bitloos. Waar gaat dat heen?...
Wat een denigrerende reactie zeg...
Zei de 'keurige dressuurruiter' dat? Of was dat jouw interpretatie van iemand die oprecht interesse toont?
Kennelijk is het voor sloebers net zo moeilijk of zelfs moeilijk om te leven en laten leven als voor ieder ander... Valt me een beetje tegen van het soort dat meent zich van niemand iets aan te trekken.
Anoniem schreef:Ik denk dat deze foto wel een mooie combi is van ons sloeberwedstrijdduo die een paar pagina's terug een eigen hokje gekregen had
Wij als fanatiek wedstrijdduo hebben afgelopen zondag door de modder gecrossed in het bos, maar wél perfect in de knotten
[ Afbeelding ]
Ik ben nogsteeds van mening dat beide types ook prima samen kunnen