Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:20

Ik ben ook een Decathlon fan!! Heb er het Romeo springzadel van; let wel op met deze zadels en laat ze ten alle tijden nakijken door een goede zadelmaker/passer. Dat hoor je met elk zadel te doen maar deze zadels zijn wel een scheef en slecht gevuld. De mijne was gelukkig 100% :D :D Heb ook verschillende setjes, broeken en teugels. Vind de broeken niet zo fijn maar ik ben qua broeken ook moeilijk :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:39

Die 20-euro caps hè... is dat daadwerkelijk wat? Ik bedoel, hij zal best het juiste keurmerk hebben, maar zitten ze ook een beetje fijn? Het lijkt namelijk haast te mooi om waar te zijn, een cap voor 2 tientjes :=

MelanieB

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:03

Ik vind ze alles behalve mooi, maar heb ze wel eens opgehad in de winkel maar vind ze niet lekker zitten. Maar elk hoofd heeft z'n vorm dus is kwestie van passen.

Enne, tegenwoordig zijn caps echt zo duur niet meer, 20,- is dan wel weer heel goedkoop maar Horze heeft ze ook voor in de 30,-

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:07

Ik vind hem heerlijk zitten! :D
Eerste cap waar ik geen hoofdpijn van krijg

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:14

Ik ben wel echt onwijs tevreden met de hoofdstelletjes van Fouganza voor m'n welshen.
Mooi soepel zacht leer, en eindelijk eens een normaal passende keelriem.
Frontriem alleen was echt weer heel erg klein maar die ging er toch al af dus niet zo erg. Maar voor 20,- is echt super. _/-\o_ _/-\o_
Mooi simpel Engels hoofdstel.
http://www.decathlon.nl/halster-schooli ... 39776.html

Afbeelding

Vind de caps van decathlon qua vorm niet mooi, veel te langwerpig en lomp.
Wel vind ik de kleuren erg leuk. En ja dat prijsje is dan mooi meegenomen toch :j
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 09-03-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:44

Foaly schreef:
Die 20-euro caps hè... is dat daadwerkelijk wat? Ik bedoel, hij zal best het juiste keurmerk hebben, maar zitten ze ook een beetje fijn? Het lijkt namelijk haast te mooi om waar te zijn, een cap voor 2 tientjes :=

De enige cap die op mn hoofd paste. Heb er veel plezier van gehad! Uiteindelijk heb ik voor weinig geld een hele dure GPA kunnen kopen toen ik een jaar geleden bij de Decathlon was. Was de laatste nog die er lag, maar een maat die niemand paste. Kreeg op een cap van 600 euro ruim 70% korting. Soms moet je geluk hebben toch? :)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:51

Ik heb ook een cap van Decathlon.. ben er superblij mee. Ik heb alles blauw :D

Afbeelding

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:01

Iemand ervaring met de bodyprotector Smartrider van de Decathlon? Kun je je er een beetje fatsoenlijk in bewegen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:15

De caps van decathlon waren juist de enige die niet om mijn hoofd passen :')
De ene maat veeeeel te klein, de andere maat veeeeel te groot :')

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:19

Ik heb zelf vaak rijbroeken van de decathlon, de enige die niet van mijn kont af zakken en nog erg comfortabel ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:20

Foaly schreef:

Ik heb er 1!
Eerst zat hij ietwat strak.. maar nu zit hij echt perfect! En dat voor twee tientjes vind ik dus helemaal prima!

Afbeelding

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:49

Foaly schreef:

ik had daar voor 20 euro ook een cap, 2 jaar opgehad...
Vond hem best fijn zitten... De rijbroeken zijn prima maar ik had een lichtblauwe/donkerbruine broek en de kleur blauw is helemaal verkleurd :o :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:42

Ingrid_92 schreef:
Iemand ervaring met de bodyprotector Smartrider van de Decathlon? Kun je je er een beetje fatsoenlijk in bewegen?

Die zijn prima, is ook geen eigen merk van Decathlon. Wel vrij veel 'dubbele flap' aan de zijkanten wat ik zelf niet prettig eraan vond. Ik heb zelf hows racesafe gehad en nu de sir lancelot.

Die 20€ caps van decathlon hebben super leuke kleurtjes, maar idd kan in begin wat strak zitten ivm elastiek wat zich moet vormen. En moet ook gewoon bij ke vorm hoofd passen. ook andere best mooie caps maar helaas val ik ook in een tussenmaat (ook bij andere merken) dus heb er niks aan.

Ik heb een rijbroek in de aanbieding overigens ;)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:15

Ik vroeg me af hoe de rijbroeken van fouganza bevallen, iemand hier ervaring mee?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:22

Ik heb er 2, waarvan er 1 te koop staat op dit moment. Heb de waterdichte kipwarm, niet extree warm, maar ben er nog niet in door geregend, dus wat dat betreft echt ideaal! Verder heb ik nog een bruine met leren zitvlak, maar deze is qua pasvorm voor mij net niet helemaal fijn, en staat daarom nu te koop. Wel hele fijne stof, die snel droogt ook (ook na regen). De kipwarm heb ik al meer dan een jaar nu, de ander iets korter, en minder gebruikt, maar beiden zijn nog in super goede staat hier.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:25

darkadia schreef:
Ik heb er 2, waarvan er 1 te koop staat op dit moment. Heb de waterdichte kipwarm, niet extree warm, maar ben er nog niet in door geregend, dus wat dat betreft echt ideaal! Verder heb ik nog een bruine met leren zitvlak, maar deze is qua pasvorm voor mij net niet helemaal fijn, en staat daarom nu te koop. Wel hele fijne stof, die snel droogt ook (ook na regen). De kipwarm heb ik al meer dan een jaar nu, de ander iets korter, en minder gebruikt, maar beiden zijn nog in super goede staat hier.

Ah okee, dankjewel! Zal ik binnenkort toch maar even bij de Decathlon gaan kijken :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:51

weet iemand een goed maar NIET al te duur merk waar je poetspullen kunt kopen en eventueel inclusief een poetskist

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:33

anemoonlena schreef:
weet iemand een goed maar NIET al te duur merk waar je poetspullen kunt kopen en eventueel inclusief een poetskist

decathlon ;) , de TIJDGEEST in Heiloo (in de dekatuin) is meestal ook wel goedkoop.

MaximeEratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:21

Vind fouganza echt super! Ik heb er niet heel veel van, enkel mijn broek en mijn chaps. Maar die gaan ondertussen ook al 4 jaar mee! En met de zweepjes ben ik ook heel tevreden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:58

darkadia schreef:

Maat en prijs?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:17

@ojajoh check even mijn advertenties. Is de Boktmarkt voor, mag niet in topic ;)

ylse007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:38

Heeii! Decatlon heeft alles idd best goedkoop. Ik heb zelf alles van divoza iets duurder en meer keus en betere kwaliteit :) ik zou zelf kiezen voor iets duurder (ik rijd toch elke dag)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:41

ylse007 schreef:
Heeii! Decatlon heeft alles idd best goedkoop. Ik heb zelf alles van divoza iets duurder en meer keus en betere kwaliteit :) ik zou zelf kiezen voor iets duurder (ik rijd toch elke dag)

Dit topic gaat om ervaringen..
Uit je bericht maak ik op dat je nog geen enkel product hebt van decathlon?

Gisteren weer mijn eerste les gehad na 2 jaar, en mijn cap was nog steeds gaaf en comfortabel :))
Paard vond hem alleen wel reuze eng. Vanwege de witte klep denk ik :+ :')

Maasbree90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:08

SuperAssie schreef:
Heeft er iemand ervaring met de springschoenen?
En hoe deze vallen?

En dan vooral deze:
http://www.decathlon.nl/springschoenen- ... 38378.html
http://www.decathlon.nl/zwarte-neopreen ... 39422.html
http://www.decathlon.nl/springschoenen- ... 38380.html

Wil proberen of het wat helpt tegen het aftrappen van de ijzers, dus hoe vallen deze? Vallen deze netjes over de achterkant tot op de grond of zijn ze daar te kort voor?

Ik kwam tijdens googlen op hetzelfde probleem (ijzers aftrappen) bij deze post terecht.
Het je inmiddels een oplossing gevonden? Mij leken de springschoenen van Decathlon wel het proberen waard.
Groetjes

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:47

Inmiddels inderdaad de beste oplossing: blootsvoets :')
Nee, heb er niks op kunnen vinden. Zelfs met de springschoenen kreeg hij het voor elkaar ijzers kwijt te raken. De hoeven groeiden niet goed waardoor ik de ijzers er onder uit heb moeten halen. We doen het inmiddels ruim een jaar goed op blote voeten gelukkig :)