Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:37

Haha dat is niet aangesproken voelen, ja er word wel wat te fel gereageerd over de dravers maar ik reageerde alleen omdat er hier argumenten worden gegeven over arabieren die niet eens op waarheid berusten dus dan denk ik ja, je kan ook een ras niet leuk vinden bij voorbaat al omdat je er eigenlijk niet 1 kent (want dat blijkt wel als ik de argumenten lees :) )

Maar verder mag iedereen lekker zijn mening geven hoor :D
Mij heb je er niet mee hihi.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:38

kellaxy schreef:
Haha dat is niet aangesproken voelen, ja er word wel wat te fel gereageerd over de dravers maar ik reageerde alleen omdat er hier argumenten worden gegeven over arabieren die niet eens op waarheid berusten dus dan denk ik ja, je kan ook een ras niet leuk vinden bij voorbaat al omdat je er eigenlijk niet 1 kent (want dat blijkt wel als ik de argumenten lees :) )

Maar verder mag iedereen lekker zijn mening geven hoor :D
Mij heb je er niet mee hihi.

Vind ik ook, mensen denken al gauw: "draver, hoort op de baan thuis" of "arabier, van die heethoofden" mensen kennen de rassen zelf niet eens. Sommigen mensen willen alleen aan brave KWPN'ER die alles voor je doet. Geef mij maar wat pit hoor. Ik zou mijn draver voor geen goud weg willen doen!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:40

Jongens hou nou op met je eigen ras te verdedigen en andere afkraken, dat maakt jezelf niet beter en het heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic. Als je graag een discussie over dravers wil start daar dan een topic voor, dit is niet de juiste plaats.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:40

Nsky86 schreef:
tja.. Dravers hebben of de een of andere manier geen goede naam..

'heb je een kruising draver.. whyyyy?' werd aan mij gevraagd... Tja hoe ga je dat uitleggen..

Ik vind ze fantastisch, pittig karakter, beetje eenkennig maar als ze voor je gaan dan gaan ze door het vuur. Dat is hoe ik dravers ken.

En dravers niet mooi?
Ze is nog maar 2,5 jaar oud en vind haar nu al prachtig!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zelf zou ik niet zo snel voor een koudbloed gaan. Dan met name een tinker, komt vooral omdat ik de tinkers die ik ken qua karakter niet zo leuk vind.. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn!

Jij hebt dan ook wel 1 van de mooiste kruising draver die er is! Hou nog steeds over het algemaan niet van dravers maar die van jou is echt prachtig!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:47

Ik verdedig het ras niet hoor, volgens mij is dat wel duidelijk?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:48

lovefi schreef:
Jongens hou nou op met je eigen ras te verdedigen en andere afkraken, dat maakt jezelf niet beter en het heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic. Als je graag een discussie over dravers wil start daar dan een topic voor, dit is niet de juiste plaats.

Nou inderdaad. En dan klagen dat andere "jouw ras" afkraken of de alles over 1 kam scheren en wat ga je vervolgens zelf doen in je eigen post. Daar is niet goed over nagedacht.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:48

PaulinBijoux schreef:
Jij hebt dan ook wel 1 van de mooiste kruising draver die er is! Hou nog steeds over het algemaan niet van dravers maar die van jou is echt prachtig!

Dankje! Lief van je ;) . Ze is gekruisd met paint, vandaar ook van twee kanten stabiel karakter.

Het is belangrijk dat iedereen beseft dat je voor een ras/dier een zwak moet hebben.
De een vind iets super waar de ander weer niks mee heeft. Dit zegt helemaal niks over of iets wel of niet goed is, alles hier berust op een mening!

Heb zelf een arrabier en kwpn-er gehad en nu dan een kruising draver x paint. Of te wel, ik heb een zwak voor warmbloedjes, terwijl ik de ijslander van m'n beste vriendin ook een super dier vind!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:49

Nsky86 schreef:
PaulinBijoux schreef:

Dankje! Lief van je ;) . Ze is gekruisd met paint, vandaar ook van twee kanten lekker evenwichtig en stabiel maar toch pittig karakter.

Het is belangrijk dat iedereen beseft dat je voor een ras/dier een zwak moet hebben.
De een vind iets super waar de ander weer niks mee heeft. Dit zegt helemaal niks over of iets wel of niet goed is, alles hier berust op een mening!

Heb zelf een arrabier en kwpn-er gehad en nu dan een kruising draver x paint. Of te wel, ik heb een zwak voor warmbloedjes, terwijl ik de ijslander van m'n beste vriendin ook een super dier vind!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:52

Tigra_ schreef:
lovefi schreef:

Nou inderdaad. En dan klagen dat andere "jouw ras" afkraken of de alles over 1 kam scheren en wat ga je vervolgens zelf doen in je eigen post. Daar is niet goed over nagedacht.

Pardon? Ik zit geen ras af te kraken hoor. Al wat ik hier hoor is dat de draver op de baan hoort, uit verhouding is, lelijk is etc. Zeg gewoon dat je een draver niet wilt en ga er verder niet op in! Zie je andere mensen een ander ras helemaal naar benden halen? Nee dus doe dat dan ook niet met de draver. dank u

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:54

Ik zou nooit voor een fries of draver gaan :)

Ik ben meer van de koudbloedjes :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:54

Als je dit topic leest zou je eigenlijk op bokt een scheiding warmbloed en koudbloed moeten maken! De meeste mensen met koudboeden willen geen warmbloed en andersom hetzelfde. Wel grappig om te lezen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:56

Heimdallr schreef:
Tigra_ schreef:

Pardon? Ik zit geen ras af te kraken hoor. Al wat ik hier hoor is dat de draver op de baan hoort, uit verhouding is, lelijk is etc. Zeg gewoon dat je een draver niet wilt en ga er verder niet op in! Zie je andere mensen een ander ras helemaal naar benden halen? Nee dus doe dat dan ook niet met de draver. dank u

Ja scheert ze wel over een kam of weet je zelf niet wat je typt.
Citaat:
brave KWPN'ER die alles voor je doet. Geef mij maar wat pit hoor

Je doet nu precies wat jij zo hinderlijk vind.
Maakt mij niet uit hoor dat je zo over een KWPN denkt maar als je dan zelf zo tegendraads doet dat iedereen die iets "negatiefs" over een draver zegt wil laten weten dat niet alle dravers zo zijn is dat niet erg slim.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 03-03-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:58

PaulinBijoux schreef:
Als je dit topic leest zou je eigenlijk op bokt een scheiding warmbloed en koudbloed moeten maken! De meeste mensen met koudboeden willen geen warmbloed en andersom hetzelfde. Wel grappig om te lezen!

haha kijk, dat is nog eens een nuchtere oplossing!!

En wederom: ieder zijn of haar ding! maar 1 ding heeft iedereen gemeen.. Liefde voor paarden :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:00

Tigara_, Ik zeg "sommige mensen willen alleen een brave KWPN'ER die alles voor je doet." dat is geen vooroordeel. Ik scheer geen enkel ras over één kam, dat doen jullie. Maar ik zie het hier al, een verloren zaak. De draver blijft het duivelse ras dat niks goed kan doen in de ogen van "dressuur trutjes".

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:00

Heimdallr schreef:
Tigara_, Ik zeg "sommige mensen willen alleen een brave KWPN'ER die alles voor je doet." dat is geen vooroordeel. Ik scheer geen enkel ras over één kam, dat doen jullie. Maar ik zie het hier al, een verloren zaak. De draver blijft het duivelse ras dat niks goed kan doen in de ogen van "dressuur trutjes".

Weest blij meer dravers voor jouw.
Je bent echt veel te veel bezig met wat een ander vindt.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:01

Tigra_ schreef:
Heimdallr schreef:

Waar slaat dat nou weer op? Jeetje, beetje kinderachtig dit hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:02

Heimdallr schreef:
Tigra_ schreef:

Waar slaat dat nou weer op? Jeetje, beetje kinderachtig dit hoor.

Wat is hier nu weer mis mee?
Jeetje zeg ik ben echt helemaal klaar met jouw. Beetje te lange tenen heb je.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:03

Heimdallr schreef:

Je scheert weer over 1 kam....
Ik hoef ook geen draver, niet omdat ik geen dressuur ermee kan, maar omdat ik van de koudbloeden ben (en de Friezen), wat ben ik dan, een koudbloed trut :+ ?
Laat mensen lekker een eigen mening hebben. Ook als ze zeggen dat alle dravers lelijk zijn, dat kan en mogen ze toch vinden? Wie ben jij om voor een ander te bepalen wat ze wel of niet mogen zeggen?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:05

Pardon? Je kent mij niet eens en je hebt al oordelen. Ik probeer hier alleen duidelijk te maken dat de draver niet alleen op de baan hoort en dat mensen dat ook eens een keer moeten inzien.

Esmeej333, wie ben jij om te zeggen dat ik een ras over 1 kam scheer. Dat doe ik niet, ik heb genoeg meegemaakt over mensen die mijn draver hebben afgekraakt, mij helemaal hebben vernederd en te min vonden omdat ik een DRAVER heb. Jammer genoeg waren dit allemaal dressuur trutjes. Ik heb geen vooroordelen, maar ik zeg je dit, als je zoveel meemaakt dan ga je toch wel denken dat de dressuurwereld alleen om mooie en goede paarden draait.

Klopt, haha. Maar in mijn situatie wist ik niet wat voor ras ik kocht. Heel het verleden van mijn paard was een grote zwarte vlek. Ben er toevallig achter gekomen en het is niet bepaald prettig. Als je niet weet wat voor ras je koopt en puur op karakter uit gaat heb je geen last van: "Ik wil geen draver kopen dus kijk ik er niet naar." want je weet het niet. Als je er dan later achter komt is het misschien wel vervelend, maar aan de andere kant heb je misschien een super goed band met het paard opgebouwd.

Persoonlijk zou ik nooit een kwpn'er kopen, ik meng mij liever niet bij de mensen die mijn het leven zuur hebben gemaakt en mij hebben gezegt dat mijn draver niet goed genoeg is. Als ik ging lessen kreeg ik nooit goede instructies en op de vereniging waar ik reed kreeg ik vaak gemene blikken naar mij toegeworpen. En dat is puur omdat mijn paard een draver is.

pluklief schreef:
Heimdallr schreef:
Dravers staan bekend om hun sterke hard. Net als renpaarden hebben zij hoogstwaarschijnlijk een groter en zwaarder hart.

Ik ken dravers die zijn in de dertig geworden.

Het is niet om iedereen over te halen om dravers leuk te vinden, totaal niet. Maar ik vind het zelf gewoon behoorlijk irritant dat iedereen de draver zo slecht inschat en er zo'n slecht beeld van heeft. Het is altijd: "dravers zijn stom" "dravers kunnen niet dressuren/springen" "dravers horen op de baan" etc etc. De meeste mensen met een "normaal" en gerespecteerd ras hebben dit niet, zij weten ook niet wat wij meemaken en alles. Dravers zijn top beesten, niet iedereen hoeft dat zo te zien, maar ga alsjeblieft niet de draver af liggen kraken.

Vat het toch niet allemaal zo persoonlijk op, het is nu eenmaal een bekend gegeven dat de draver niet het meest populaire ras van Nederland is. Jammer dan als veel mensen geen draver willen, dat is toch niet jouw probleem als jij er maar een fijn paard aan hebt. Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig wat je allemaal meemaakt omdat je draver hebt en niet een gerespecteerd ras? Ik heb zelf een IJslander, wordt hier vaak genoemd en er zijn ook nog al wat vooroordelen over. Maar dat moeten die mensen toch lekker zelf weten, ik ben blij met mijn paardje en als mijn stalgenoot dan zegt dat ze het nooit op zo'n kleine harige pony zou gaan zitten is dat echt niet mijn probleem.

Ik zou zelf denk ik geen fries nemen, maar ik denk dat ik sowieso niet meer zo snel voor een drieganger zou gaan.

klopt, ik heb echt heel veel meegemaakt met mijn paard. Ze vinden hem niet goed genoeg en daarom heb ik nooit goed les gekregen. Het was altijd: "Je moet hem inhouden, hij gaat veel te snel." terwijl de andere dressuurpaarden wel mega hoog tempo mochten behouden. Ik heb een aantal maanden echt super les gehad van een instructrice. Dit was omdat de instructrice die altijd les gaf met zwangerschapsverlof ging. Ineens kreeg ik te horen: "Laat hem maar lekker gaan, zo hard gaat hij toch niet. Laat hem maar lekker ontspannen lopen, je moet hem niet dwingen langzaam te lopen want dan kort hij zijn passen in." Dit heeft me heel erg geholpen want hij begon ontspannen te lopen en van zichzelf ging hij al wat langzamer. We zijn toen echt op een hoogtepunt gekomen dat hij echt heel mooi nageeflijk liep. Jammer genoeg moest deze instructrice weer weg en kregen we weer hetzelfde gezeik. Ook als ik los ging rijden en er les was in de andere bak kreeg ik nare blikken toegeworpen. Echt niet normaal, al die blikken van: "Je bent minder waard, dat beest is lelijk." Kan wel zo zijn dat hij "lelijk" is maar voor mij is het mijn alles. Ik ben in 2012 met hem begonnen met western, echt heerlijk joh. Helemaal geen voordelen toen ik vroeg of het misschien mogelijk was om een draver western te leren. Ik kreeg zelfs te horen "tuurlijk, en misschien moet een sliding stop ook wel lukken." toen ik dat hoorde begaf ik me even in de hemel, had een roze wolk moment.

Maar ik heb echt alleen maar nare opmerkingen naar mijn hoofd gekregen over dat mijn paard niet goed genoeg is of lelijk is.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:07

Heimdallr,
Accepteer de mening van anderen. Elk ras heeft zijn voor en tegenstanders. Ik heb een kruising fries x kwpn. Als ik elk negatief bericht van de fries en kwpn moet gaan ophemelen ben ik nog lang bezig.

Er zijn genoeg mensen die de draver leuk vinden en helaas ook genoeg die het niets vinden. Laat het, het veranderd toch nooit en dat is ook maar goed. Zo vind elk diertje zijn baasje.

Dat je nare persoonlijke berichten krijgt over je draver is natuurlijk belachelijk. Jij bent blij met je paardje dat is het belangrijkste. Sommige mensen zien dat niet en dat is hun fout niet het jouw ;)
Laatst bijgewerkt door Melvern op 03-03-14 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:09

Wat een verschillende meningen, erg leuk om te lezen. Zo ken ik een Arabier die heel rustig is en lief, en nouja me eigen fjord racet er wat er op los :p

Ik zou nooit een fries of kwpn'er kopen. Fries omdat ik er niks mee heb, en kwpn'ers zijn inderdaad zo normaal.

Zelf vind ik andalusiers en lippizaners heel mooi!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:11

Jij zegt toch dat ze alleen mogen zeggen dat ze geen draver willen en er verder niet op in moeten gaan? Waarom? Laat mensen gewoon hun mening geven. Kan ook aan jou vragen wie jij bent om te willen bepalen wat andere mensen willen zeggen over een ras?
Ik zeg niet dat je een ras over een kam scheert maar je doet dat wel met mensen, door ze dressuur trutjes te noemen.
Je hebt wel een vooroordeel over de dressuurwereld. Wel of niet een draver willen heeft echt niet alleen met de dressuur wereld te maken, je kunt het ook gewoon geen leuk ras vinden. Of dat is omdat ze vinden dat ze uit verhouding zijn of omdat men vindt dat ze op de baan horen is compleet aan die mensen zelf.

Laat je toch niet zo op de kast jagen. Jij vindt het geweldige beesten, nou prima toch, fijn voor jou, daar hoef je toch niemand van te overtuigen voor jezelf?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:12

Voor degene die vinden dat de draver op de baan thuis hoort, en uit verhouding is:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0378_n.jpg

Onzin dus.

Ik rijd zelf een draver en een New Forest maar zou ze zelf nooit kopen. Ze zijn op mijn pad gekomen, hebben een heerlijk karakter, maar ik ben een dressuurmuts, en wil daar graag in verder. Dravers zijn daar zeker geschikt voor, maar ze zijn wat dat betreft niet mijn ding.. Soms net wat te heet, wel erg braaf. Een New Forest is net wat te klein. Ik kan er netjes op hoor, daar niet van, maar voor het mooie ben ik daar net te groot voor. Geef mij dan maar een 'brave KWPN'er'. :j

Ik zal dan wel eerder een draver kopen, dan een Fjord of Haflinger.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:12

Ik zou de meeste rassen types nooit kopen....komt ook omdat ik een bepaald type juist wel wil.

Welke zeker niet.

Dravers,...niets in de bouw spreekt mij aan. Het type van het dier is het tegenovergestelde van wat ik graag zie bij een paard. Voor een sulky kan ik ze absoluut wel waarderen en ook voor de endurance sport lijken me ze zeer geschikt. Maar ja...dat doe ik niet.

Koudbloeden. Kan ze soms mooi vinden (Shire, Swartzwalder fuchs, Percheron) Maar Tinkers echt niet.

Westernrassen. Zelfde rede als bij de dravers. Exterieur kan ik gewoon niets mee.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:13

Het maakt mij echt niet uit wat voor paard iedereen wilt hebben. Maar ik erger me dood aan de mensen die de draver en arabier zo over een kam scheren. Sommigen ontkennen gewoon dat mijn paard een draver is, dit komt omdat zij hem wel mooi vinden en dan zeggen: "Hij is helemaal geen draver, misschien een kwart." en dan zeg ik dat het een draver is, maar nee... stug volhouden dat het geen draver kan zijn omdat hij er te mooi voor is... Slaat nergens op toch?

Ik vind het gewoon laf dat mensen durven te zeggen dat de draver een langwerpig hoofd heeft, of uit verhouding is. KWPN'ers hebben soms toch ook een te lange rug?