)Maar verder mag iedereen lekker zijn mening geven hoor

Mij heb je er niet mee hihi.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
kellaxy schreef:Haha dat is niet aangesproken voelen, ja er word wel wat te fel gereageerd over de dravers maar ik reageerde alleen omdat er hier argumenten worden gegeven over arabieren die niet eens op waarheid berusten dus dan denk ik ja, je kan ook een ras niet leuk vinden bij voorbaat al omdat je er eigenlijk niet 1 kent (want dat blijkt wel als ik de argumenten lees)
Maar verder mag iedereen lekker zijn mening geven hoor
Mij heb je er niet mee hihi.
Nsky86 schreef:tja.. Dravers hebben of de een of andere manier geen goede naam..
'heb je een kruising draver.. whyyyy?' werd aan mij gevraagd... Tja hoe ga je dat uitleggen..
Ik vind ze fantastisch, pittig karakter, beetje eenkennig maar als ze voor je gaan dan gaan ze door het vuur. Dat is hoe ik dravers ken.
En dravers niet mooi?
Ze is nog maar 2,5 jaar oud en vind haar nu al prachtig!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zelf zou ik niet zo snel voor een koudbloed gaan. Dan met name een tinker, komt vooral omdat ik de tinkers die ik ken qua karakter niet zo leuk vind.. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn!
lovefi schreef:Jongens hou nou op met je eigen ras te verdedigen en andere afkraken, dat maakt jezelf niet beter en het heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic. Als je graag een discussie over dravers wil start daar dan een topic voor, dit is niet de juiste plaats.
PaulinBijoux schreef:Jij hebt dan ook wel 1 van de mooiste kruising draver die er is! Hou nog steeds over het algemaan niet van dravers maar die van jou is echt prachtig!
. Ze is gekruisd met paint, vandaar ook van twee kanten stabiel karakter.Nsky86 schreef:PaulinBijoux schreef:Jij hebt dan ook wel 1 van de mooiste kruising draver die er is! Hou nog steeds over het algemaan niet van dravers maar die van jou is echt prachtig!
. Ze is gekruisd met paint, vandaar ook van twee kanten lekker evenwichtig en stabiel maar toch pittig karakter.Tigra_ schreef:lovefi schreef:Jongens hou nou op met je eigen ras te verdedigen en andere afkraken, dat maakt jezelf niet beter en het heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic. Als je graag een discussie over dravers wil start daar dan een topic voor, dit is niet de juiste plaats.
Nou inderdaad. En dan klagen dat andere "jouw ras" afkraken of de alles over 1 kam scheren en wat ga je vervolgens zelf doen in je eigen post. Daar is niet goed over nagedacht.

Heimdallr schreef:Tigra_ schreef:Nou inderdaad. En dan klagen dat andere "jouw ras" afkraken of de alles over 1 kam scheren en wat ga je vervolgens zelf doen in je eigen post. Daar is niet goed over nagedacht.
Pardon? Ik zit geen ras af te kraken hoor. Al wat ik hier hoor is dat de draver op de baan hoort, uit verhouding is, lelijk is etc. Zeg gewoon dat je een draver niet wilt en ga er verder niet op in! Zie je andere mensen een ander ras helemaal naar benden halen? Nee dus doe dat dan ook niet met de draver. dank u
Citaat:brave KWPN'ER die alles voor je doet. Geef mij maar wat pit hoor
PaulinBijoux schreef:Als je dit topic leest zou je eigenlijk op bokt een scheiding warmbloed en koudbloed moeten maken! De meeste mensen met koudboeden willen geen warmbloed en andersom hetzelfde. Wel grappig om te lezen!
Heimdallr schreef:Tigara_, Ik zeg "sommige mensen willen alleen een brave KWPN'ER die alles voor je doet." dat is geen vooroordeel. Ik scheer geen enkel ras over één kam, dat doen jullie. Maar ik zie het hier al, een verloren zaak. De draver blijft het duivelse ras dat niks goed kan doen in de ogen van "dressuur trutjes".
Tigra_ schreef:Heimdallr schreef:Tigara_, Ik zeg "sommige mensen willen alleen een brave KWPN'ER die alles voor je doet." dat is geen vooroordeel. Ik scheer geen enkel ras over één kam, dat doen jullie. Maar ik zie het hier al, een verloren zaak. De draver blijft het duivelse ras dat niks goed kan doen in de ogen van "dressuur trutjes".
Weest blij meer dravers voor jouw.
Je bent echt veel te veel bezig met wat een ander vindt.
Heimdallr schreef:Tigara_, Ik zeg "sommige mensen willen alleen een brave KWPN'ER die alles voor je doet." dat is geen vooroordeel. Ik scheer geen enkel ras over één kam, dat doen jullie. Maar ik zie het hier al, een verloren zaak. De draver blijft het duivelse ras dat niks goed kan doen in de ogen van "dressuur trutjes".
?pluklief schreef:Heimdallr schreef:Dravers staan bekend om hun sterke hard. Net als renpaarden hebben zij hoogstwaarschijnlijk een groter en zwaarder hart.
Ik ken dravers die zijn in de dertig geworden.
Het is niet om iedereen over te halen om dravers leuk te vinden, totaal niet. Maar ik vind het zelf gewoon behoorlijk irritant dat iedereen de draver zo slecht inschat en er zo'n slecht beeld van heeft. Het is altijd: "dravers zijn stom" "dravers kunnen niet dressuren/springen" "dravers horen op de baan" etc etc. De meeste mensen met een "normaal" en gerespecteerd ras hebben dit niet, zij weten ook niet wat wij meemaken en alles. Dravers zijn top beesten, niet iedereen hoeft dat zo te zien, maar ga alsjeblieft niet de draver af liggen kraken.
Vat het toch niet allemaal zo persoonlijk op, het is nu eenmaal een bekend gegeven dat de draver niet het meest populaire ras van Nederland is. Jammer dan als veel mensen geen draver willen, dat is toch niet jouw probleem als jij er maar een fijn paard aan hebt. Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig wat je allemaal meemaakt omdat je draver hebt en niet een gerespecteerd ras? Ik heb zelf een IJslander, wordt hier vaak genoemd en er zijn ook nog al wat vooroordelen over. Maar dat moeten die mensen toch lekker zelf weten, ik ben blij met mijn paardje en als mijn stalgenoot dan zegt dat ze het nooit op zo'n kleine harige pony zou gaan zitten is dat echt niet mijn probleem.
Ik zou zelf denk ik geen fries nemen, maar ik denk dat ik sowieso niet meer zo snel voor een drieganger zou gaan.