Cassidy schreef:Ik wil mijn paard op gras in de zomer (als dat in de winter zou kunnen is dat helemaal fantastisch maar dat lukt even niet). Dat groeit hier op klei. Oplossingen als betonplaten, zand of andere soorten ondergrond, daar groeit geen of minder gras op. Dus idd, andere oplossingen. Als ik wedstrijden zou rijden of zou willen lessen, dan zou ik geen zin hebben in een in natte klei gedompeld paard dat je niet op tijd of soms helemaal niet toonbaar krijgt, en dan gaan ze toch even op stal.
Maar dat is je eigen schuld. JIJ kiest ervoor om in die verrotte, natte polder te wonen!
Ga ergens bovenop een zandbult wonen en je paarden kunnen zomer en winter op het gras.
(Wat de toegevoegde waarde van niet groeiend gras in de winter is, is mij onduidelijk, maar jij wil het.....)
meiske1577 schreef:Nou ik bedoel dus dat die paarden dan dus regelmatig drie/ vier dagen geen beschikking hebben over een weiland. Dus dat is dan geen 24/7 buiten.
En ik vraag mij dan dus af of het voor zulke paarden niet beter is om ze te wennen aan het op stal staan, door middel van de combinatie stal en weidegang. Want ik denk als zulke paarden dat niet gewend zijn dat het alleen maar meer stress oplevert als je ze voor het concours uit de kudde moet halen en drie/vier dagen in een stal moet zetten als ze het niet gewend zijn.
Dus dan snap ik wel dat deze paarden niet 24/7 buiten staan maar alleen bepaalde delen van de dag.
jij hebt ook de flexibiliteit van een stalen deur.
Paarden die gewend zijn om 24/7 buiten te staan maar het principe van op stal staan kennen, die krijgen daar echt de pips niet van.
Dat heet management en vergt een flexibele instelling; jezelf de juiste vragen stellen en daar de juiste antwoorden bij zoeken.
Laatst bijgewerkt door ikke op 27-02-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt