Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:07

Er is rubberen laars en er is rubberen laars!
Waarbij je gevoerde versie had die nog semi strak om je kuiten zit ( rode voering meestal) en je hebt de flubber rubberen leren laarzen die ijskoud zijn en zonder voering.
Waarbij de laatste eigenlijk écht niet meer kan :+

Verder breek ik alle mogelijke regels. Ik rijd met topjes, oude broeken... En er is niets beter dan rijden in een trui die minimaal 2 maten te groot is en oorspronkelijk niet eens van jou :j

wat echt niet meer kan zijn de tape-frontriemen met kleurtjes :n

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:07

Gelukkig heb ik een dressuurzadel :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:09

_Yasmine_ schreef:
Er is rubberen laars en er is rubberen laars!
Waarbij je gevoerde versie had die nog semi strak om je kuiten zit ( rode voering meestal) en je hebt de flubber rubberen leren laarzen die ijskoud zijn en zonder voering.
Waarbij de laatste eigenlijk écht niet meer kan :+

Verder breek ik alle mogelijke regels. Ik rijd met topjes, oude broeken... En er is niets beter dan rijden in een trui die minimaal 2 maten te groot is en oorspronkelijk niet eens van jou :j

wat echt niet meer kan zijn de tape-frontriemen met kleurtjes :n

Daar heb je helemaal gelijk in!

Ik heb altijd van die rubberen laarzen met die groene voering.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:10

eclair98 schreef:
Johanna59 schreef:
Paardensport hoort chique te zijn. Elegant. Dus alles wat te kort is(rij jasjes), te laag(broeken), te wijd(truien en sweaters). En alle knalkleuren. Zowel voor kleding als voor het paard. De overdreven bling bling(frontriemen, neusriemen etc). Ik denk altijd maar, al draagt een aap.......

Dan vraag ik mij af hoe jij erbij rijdt op een doordeweekse dag :o

In mijn ogen is minder meer.
Het gaat om het paard dat je rijdt. En die
verdiend het, om netjes gepresenteerd te worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:11

Heb vroeger als eerste wedstrijdbroek nog zo'n cremekleurige met van die zijflappen gehad, jaren 60, was er apetrots op maar trainen deed ik in een oude sportbroek, was geen geld voor meerdere rijbroeken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:13

Poeeff nou ik wil wel op een schoon paard rijden, mijn rijbroeken passen netjes, het zadel is al wat ouder, het hoofdstel ook, dekjes worden ook veel door anderen gebruikt, maar voor wie doe ik het verder? Alleen maar voor mijzelf.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:13

Koper schreef:
Johanna59 schreef:
Paardensport hoort chique te zijn. Elegant.

De Engelse paardensport ja. In de rest van de wereld is paardrijden gewoon praktisch.

Misschien heeft het ook wel en beetje te maken met het niveau waarop je rijdt en
of je er beroepsmatig mee te maken hebt.
En in de rest van de wereld zijn er meer die er net zo over denken als ik.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:34

XxDancexX schreef:
Zadelvormig vind ik zo kaal!

Hee, je paard is toch het mooist van alle spullen, die wil je toch niet helemaal verstoppen onder allerlei logo's enzo *D Het enige praktische van een vierkant dek is dat je er makkelijk een wedstrijd/startnr op kunt maken :o
Wat ik wel echt lelijk vond vroeger, waren die dekjes met zo'n hele scherpe punt aan het einde :')

EmeseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:38

Een roze cap met hele drukke print!!

EmeseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:41

Klijntje, helemaal gelijk, al is het wel leuk om leuke spullen voor je paard te hebben....

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:45

Ja zeker, en gelukkig valt over smaak niet te twisten :) Ik vind het zelf soms wel jammer, als paarden worden volgehangen met van alles, bijv het gros van de paarden hoeft toch echt niet aan vier benen bescherming om.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:47

Het kan me helemaal niks schelen, zolang je maar plezier hebt met je eigen paard en elkaar in hun waarde laat.

Ik draag altijd spijkerbroek en met gewone rubberen laarzen, van die gewone regenlaarzen.

Want vies wordt je toch altijd.

Alleen op een wedstrijd zie ik er piekfijn uit en met bijbehorende kleding, als ik wedstrijden zou rijden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:47

ik ga óf helemaal in setje.
of gewoon met een oud zadelvormig
versleten dekje :P

dat interesseert mij helemaal niets ,
al rij ik ook vaak in setje , gewoon
omdat ik het toch heb liggen :P

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:48

Ik heb ook wel van die ribrijbroeken (en ik ben 15), die waren namelijk allemaal in de aanbieding :') Vind ze wel het fijnste van alle rijbroeken die ik heb :D . Doe ze ook altijd graag aan haha
Wat ik niet echt mooi vind zijn al die glitter en lak die je overal ziet. Vind dat er eigenlijk wel een beetje goedkoop uitzien (haha terwijl het veel te duur is). Vooral als het dan en op de cap, en op de rijlaarzen, en op de frontriem en weet ik waar allemaal zit.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:50

Klijntje schreef:
Ja zeker, en gelukkig valt over smaak niet te twisten :) Ik vind het zelf soms wel jammer, als paarden worden volgehangen met van alles, bijv het gros van de paarden hoeft toch echt niet aan vier benen bescherming om.

Tja van mijn hele voorkomen neem ik aan dat ik zelf ook het belangrijkste ben, maar toch wil ik leuke kleren met leuke sieraden aan. Die sieraden heb ik ook echt niet nodig maar doe ik toch om.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:52

ik ken geen elegantere en verfijndere sport dan paardrijden. Ik vind dat het heel erg zonde is wanneer iemand met een peuk, een vieze vette knot of een lelijk ordinair panter vest op z'n paard zit bijvoorbeeld.

Je hebt het geluk een van de mooiste sporten in de wereld te mogen beoefen, kleed je dan ook net zo elegant en sophisticated als je sport :) Dat hoeft niet het duurste van het duurste te zijn, en natuurlijk is het belangrijkste of het praktisch is ja of nee, maar ik vind paardrijden geen sport om er ordinair uit te zien :)

Dus: uggs, iets te strak/te klein/te vel, paardrijbroeken die hun best doen om er als een 'hippe broek' uit te zien :')

doe maar niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:54

Undefined schreef:
Klijntje schreef:

Tja van mijn hele voorkomen neem ik aan dat ik zelf ook het belangrijkste ben, maar toch wil ik leuke kleren met leuke sieraden aan. Die sieraden heb ik ook echt niet nodig maar doe ik toch om.

ooit een paard in de spiegel zien kijken of zijn setje goed zit :D of zijn mascara en de tong uit zien steken naar de buurman omdat jouw paard vandaag scapa op zijn rug heeft en glitters in de frontriem }>

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:55

Ik kom eigenlijk vrijwel nooit op maneges, maar als ik er kom, dan kijk ik mijn ogen uit. Roze laarzen, lak. Het hele nut van die kousen heb ik ook nooit gesnapt.
Heuprijbroeken kunnen toch nooit prettig zittten.

Ja, ik ben ook een fossiel (36) en heb inderdaad veel beige rijbroeken gehad. Een ribbroek heb ik nooit gehad, omdat mijn ouders die te duur vonden. Maar wat vond ik ze mooi, want die waren er in de jaren 80 wel in kleurtjes.
De opkomst van de chaps, ja, ik had ze met franjes in verschrikkelijke kleuren. Uiteraard had ik een cap met een elastiekje.

En wat ik nu draag: donkere rijbroeken, shirt of fleecetrui er boven.
Muckboots of stalschoenen. Paard heeft een zwart zadelvormig dekje. En ik geef het toe, een hoofdstel met Swarovski steentjes in front- en neusriem.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:55

Johanna59 schreef:
Koper schreef:

De Engelse paardensport ja. In de rest van de wereld is paardrijden gewoon praktisch.

Misschien heeft het ook wel en beetje te maken met het niveau waarop je rijdt en
of je er beroepsmatig mee te maken hebt.
En in de rest van de wereld zijn er meer die er net zo over denken als ik.

Ik ook, hoor. Maar dat komt ook omdat ik van oorsprong Duits ben opgevoed voor wat paarden verzorgen en paardrijden betreft. Mijn zadel en hoofdstel zijn altijd netjes gepoetst, het bit altijd keurig schoon (ik maak mijn tuig iedere keer na het rijden schoon). Mijn dekjes was ik na gemiddeld een week gebruik, mijn peesbeschermers borstel ik altijd af na het rijden zodat ik ze schoon kan gebruiken.

Mijn leren laarzen zijn ook altijd netjes schoon, ik onderhoud ze zeer goed. Mijn rijbroek heeft wel eens een vlek, maar soit. Verder zorg ik wel dat ik er netjes bij loop. Ik heb een hekel aan slobberkleding, dus dat heb ik niet aan. Gewoon netjes een rijbroek, t-shirt en daar al dan niet een vest over. Allemaal schoon.

Mijn paard poets ik uitgebreid, vacht schoon, manen en staart netjes uitgeborsteld, hoeven gekrabd. Daar komt bij dat ik vroeger de les niet in kwam met een paard dat nog vies was, of tuig dat niet netjes onderhouden was. En nu het niveau. Ik heb met mijn huidige paard nog nooit een wedstrijdterrein gezien :').

Ik vind dus ook dat als je paardrijdt, je er best netjes bij kunt lopen.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:03

Nou ik ben Britse en zie er 9 van de 10 keer niet uit bij de paarden en met de honden :D *D . Zoals overigens 90% van het Britse paardenvolk. Soms doe ik mijn best om me netjes te zijn en dan gebeurt er wat regen , modder , ponnies die op mij briessen noem maar op. Maar we leven in hoop :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:07

Als ik thuis rij zie ik er vaak niet uit, maar anders zorg ik wel dat het er een beetje uit ziet. Alles schoon en geen vloekende kleuren bv.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:08

Armitage schreef:
Nou ik ben Britse en zie er 9 van de 10 keer niet uit bij de paarden en met de honden :D *D . Zoals overigens 90% van het Britse paardenvolk. Soms doe ik mijn best om me netjes te zijn en dan gebeurt er wat regen , modder , ponnies die op mij briessen noem maar op. Maar we leven in hoop :)

Precies, vies wordt je er toch altijd van.

Echt als je echt je paard zelf verzorgen dan blijf je niet schoon. Ik zie mezelf echt niet in rijlaarzen en een witte rijbroek de weiland door banjeren en poep scheppen en noem maar op.

Dat is meer voor de manegemeiden die er alleen komen om te rijden op gereedstaande paarden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:11

leeneliefje schreef:
ik ken geen elegantere en verfijndere sport dan paardrijden. Ik vind dat het heel erg zonde is wanneer iemand met een peuk, een vieze vette knot of een lelijk ordinair panter vest op z'n paard zit bijvoorbeeld.

Je hebt het geluk een van de mooiste sporten in de wereld te mogen beoefen, kleed je dan ook net zo elegant en sophisticated als je sport :) Dat hoeft niet het duurste van het duurste te zijn, en natuurlijk is het belangrijkste of het praktisch is ja of nee, maar ik vind paardrijden geen sport om er ordinair uit te zien :)

Dus: uggs, iets te strak/te klein/te vel, paardrijbroeken die hun best doen om er als een 'hippe broek' uit te zien :')

doe maar niet.

De sport kan elegant en verfijnd zijn.
Maar de mest, kwijl, modder is dat toch echt niet. :')

Ja, als je een groom hebt die het vuile werk doet en de paarden voor je klaar zet.
Of op een manege of pensionstal waar alles voor je gedaan wordt.
Ja, dan kan je met je setjes en bijpassende kleding gaan rondflaneren natuurlijk. :D
Het paard lijkt dan wel een middel dat je zelf zo voordelig mogelijk voor de dag komt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:14

Ragdollcat schreef:
Armitage schreef:

Precies, vies wordt je er toch altijd van.

Echt als je echt je paard zelf verzorgen dan blijf je niet schoon. Ik zie mezelf echt niet in rijlaarzen en een witte rijbroek de weiland door banjeren en poep scheppen en noem maar op.

Dat is meer voor de manegemeiden die er alleen komen om te rijden op gereedstaande paarden.

Oh, ik zou dat gerust in een witte rijbroek kunnen doen, blijft ook gewoon schoon. Maar dan niet met rijlaarzen aan, daar heb ik gewone laarzen voor, zodat ik m'n leren laarzen niet vernaggel.

En ja, vies word je. Maar je hebt vies en vies.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:14

mijn bagger kleding vind ik alsnog mooi! no excuses haha :))
en ik ben een arme student