Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

britt299

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:56

Ik heb echt helemaal niks met Fjorden!!! Terwijl ik wel erg houd van Haflingers :P

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:57

Vind alle paarden wel leuk eigenlijk, maar heb echt helemaal niks met Fjorden :n

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:10

Ik vind smalle paardjes niets. normale/bredere vind ik dan weer super. vooral met rijden merk ik dat een smal paard wat minder lekker zit, met mijn brede reet :+

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:43

tinkers,trekpaarden,haflingers,friezen,Dartmoor bleeeeeeeh en waarom?
ze zijn zwaar gebouwd , en als ze slank zijn dan zijn het geen 'echte' meer
Geef mij maar een luxe pony (New-Forest,Welsh)
Maar nog erger ik vind alle rassen lelijk als het paard zelf te dik is......
Laatst bijgewerkt door jadeken op 26-12-13 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:45

Ik vind elke paard wel leuk op zijn eigen manier, alleen welshes wat minder, maar dat is alleen omdat ik ze gewoon niet zo leuk vind... Met ranke paarden heb ik niet veel, alleen PRE's vind ik wel heel mooi maar verder erger ik me aan arabieren xP

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:47

Snollygoster schreef:
Supervixen schreef:
Albino paarden bestaan niet.

Albino paarden bestaan wel. Van alle levende wezens bestaan er albino's.

Bestaan wel, maar ongeveer 2 uur na hun geboorte (of voor hun geboorte) overlijden ze heb ik gehoord.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:58

DeEenhoorn schreef:
Ik vind smalle paardjes niets. normale/bredere vind ik dan weer super. vooral met rijden merk ik dat een smal paard wat minder lekker zit, met mijn brede reet :+

Hoewel ik vroegah (spreek over zo'n 6/7 jaar geleden) helemaal ge was op en zwart welshje <3 mis dat beest zo erg, aangezien ze 4 jaar geleden opgehaald werd door haar koper en ik er toen dus nooit meer op zou rijden... :( lieve kelly

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:22

Shetlanders daar houd ik echt niet van.
terwijl er in het rivierengebied er echt veel rondlopen ook helaas 3bij ons op stal.
Zijn zulke klieren.
En dan Belgen zo lomp en de kwpner vind ik ook niks.
Liever iets van een Arabier of fries.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:13

casperrr schreef:
SuperAssie schreef:
Ik heb niks met de 'gewone' paarden, dus 'standaard' sportpaarden als KWPN-ers of eigenlijk elk sportpaard x'D

Ik ben zelf helemaal fan van Haflingers, dus alles wat daarbuiten valt heb ik niet echt iets mee :P

Wat ik echt nooit zou willen is een Fries, sorry voor mensen met een Fries, maar ik vind er niks aan x'D
En zo zijn er wel meerdere paarden waar ik niks mee heb, maar je kan me beter vragen wat ik wél leuk vind :')

En een haflinger is niet standard of gewoon? :+ Die zijn toch allemaal blond en dezelfde kleur :')

Klopt, maar ik versa onder 'gewoon' de standaard vossen, bruine en zwarte paarden :)
Een Haflinger is dan toch weer een zweetvos en daardoor niet 'standaard' juist omdat ze die blonde manen hebben.
Vind ik dan :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:18

ik heb niks met friezen.
ze zijn allemaal zwart geen aftekeningen.vaak slechte benen en een rug.

show arabieren met hun garnalen lijf en hun deukerig gezicht wat vaak tegen het extreme aan is paarden krijgen minder lucht,nee niks voor mij.

haflingers en fjorden spreken mij gewoon niet zo aan.en zo zullen er nog wel wat zijn

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:21

Ik heb niet echt iets met Tinkers, Shires, Trekpaarden, veel te groot en te harig voor mij :o
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen hoor, maar meestal vind ik ze niks.

Voor de rest vind ik de meeste paarden wel leuk, elk ras heeft zo z'n charmes he :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:55

Ik vind de kwpn niks, van die heethoofden. :+
En het stikt tegenwoordig van de kwpn-ers...

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:02

Chroosje schreef:
Ik heb niet echt iets met Tinkers, Shires, Trekpaarden, veel te groot en te harig voor mij :o
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen hoor, maar meestal vind ik ze niks.

Voor de rest vind ik de meeste paarden wel leuk, elk ras heeft zo z'n charmes he :)

Dit dus :+

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:44

de meeste rassen vind ik wel leuk om te zien,helaas heb ik meestal niks met baasjes die zo
dweperig doen over hun paard/pony

xclairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:54

-tinkers
-friezen
-fjorden
-haflingers
-trekpaarden
-prezwalski
-dravers
-hele iele arabieren

moon_evita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:13

Van die slappe arabiertjes
kwpn'rs
friezen

...Maar gewoon van die dure wedstrijd paarden die niet tegen een beetje kou kunnen :D

moon_evita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:14

xclairtje schreef:
-tinkers
-friezen
-fjorden
-haflingers
-trekpaarden
-prezwalski
-dravers
-hele iele arabieren

Precies dat! Hele iele arabieren.
Waarbij het lijkt alsof ze elk moment hun benen kunnen breken :D

DanonePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:40

ik heb helemaal niks met arabieren.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:53

Ik heb persoonlijk niks met de grote Belgische trekpaarden.. zo groot en lomp..

Verder vind ik eigenlijk elk ander ras op zichzelf fascinerend.. elk ras heeft wel iets waarvan ik zeg wauw!
De stoere, eigenwijze haflingers en fjorden, de elegante imponerende Friezen, een mooie bewegende kwpner..
Ja voor mij heeft elk ras wel iets..
En elk ras heeft er ook een stel tussen zitten die net een beetje anders zijn.. misschien minder mooi. Minder beweging of minder flair.. maar dat maakt voor mij het ras niet meteen niks..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:00

Fjorden ik heb er gewoon echt niks mee, oja en had nooit wat met friezen stomme karrenpaarden.
En kijk wat ik nu op stal heb staan :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:56

Eileen_ schreef:
Nou dat os best veel.. :+

ik he echt niks met die standaard engelse sportpaarden (kwpn sporttype, bwp, ...) Zo saai. Hebben vaak ook geen leuke kleuren, en leike kleurem vindik geweldig :D Ben dan wel weer helemaal verliefd op gelders maargoed.
Arabieren vind ik ook verschrikkelijj. Die neuzen zijn t ergste :') vind ze altijd zo 'arrogant' lijken. Vind ze ook te iel. Zelfde geldt voor die amerikaanse minipaardjes.
Alle lompe rassen (met sokken) heb ik ook niet zo veel mee, zoals tinkers en trekpaarden
Shetlamders en andere minipaardjes vind ik ook nier leuk, wsl omfat je er niet op kan rijden em tja sorry, maar rijden vind ik toch echt t leukste.
Fjorden en haflimgers oude type vind ik ook niet xo mooi. Vind nieuwere type wel leuk. Als t maar niet zo erg is dat t bijna een kwpn lijkt.

Kben best moeilijk :D

Maar dat zijn ze vaak ook, daar houd ik juist weer zo van :D Die arrogante attitude...heerlijk! :D

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:12

Nu ik xD
Ik vind lelijk (of beter gezegd mindermooi/minder leuk):
-Gelderse paarden ~ een vriendin van me heeft er 1, en die heeft zo n bolle neus, niet mijn smaak.
-Fjorden ~ als ze afgeknipte manen hebben, VRESELIJK. En het zijn écht super eigenwijze dingen. Ze hebben van nature een nogal 'lompe' uitstraling.
-Arabieren met een HEEEELE diepe neus ~ dat vind ik eng uitzien.. Als het een beetje normaal = zijn ze wel oké.
-dravers ~ ik heb nog nooit een andere kleur draver gezien dan bruin of vos. Ze zijn saai, en kunnen niet netjes galopperen (misschien wel, maar de meeste niet.)
-van die sport welshes ~ ik hou van welshes, maar niet van die overbetuttelde poppetjes op wedstrijden.
-KWPN, geen ras maar toch ~ je ziet er teveel, ze zijn in overmacht... Dan zijn ze niet meer bijzonder..

Ik hou wel van:
Alle ander rassen ongeveer! Zelf heb ik IJslanders, de mijne heeft heeeele lange manen, staart als waterval, ze is een mooi kleurtje en niet zo een vors vetpakket. Bij bijvoorbeeld Fjorden, ze zijn gewoon vors gebouwt, ook al zijn ze slank gereden, het blijft een lompe uitstraling.. En de beweging van mijn IJslanders is net zo goed als een netjes gereden sportpaard. Alleen er zit een extratje bij, nog 2 gangen. Maar het kunnen als je de gangen niet rijd, gewone sportponys zijn hoor!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:18

Ik hou niet zo van ijslanders,arabieren, tinkers en shetlanders.
Arabier vind ik te iel en ik vind het hoofd niet mooi.
Ijslanders vind ik niet mooi lopen en ik vind ze te klein
Shetlanders zelfde verhaal en tinkers lijken groot en zijn klein. En ik hou niet van het bont
Oh ja zo hele overbouwde quater vind ik ook niks.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:59

Oh, buiten boerenpaarden wat ik hier eerder in het topic hen geplaatst, vind ik zwarte friezen niet leuk, die kleur past gewoon niet bij hun, vraag me nog steeds af waarom ze zo gefokt zijn.:')
Andere kleuren fries vind ik dan weer heel leuk. :))

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:17

Amerikaanse paarden (alle rassen min Mustang maar die zijn dan ook niet verknald door mensen) en KWPN, met uitzondering van zuiver Groningers en Geldersen.
Eigenlijk gewoon alle rassen waar teveel mee doorgemanipuleerd is naar hypes.

Geef mij maar basic.