Gert van den Hof, held

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:22

Suzanne F. schreef:
blokje schreef:
Of zat hij stiekems vast geplakt :P

Nou dat lijkt idd wel zo.
Zou je dit kunnen leren of is dat een soort aanleg? Ik word gewoon met 1 bok al gelanceerd. Het is een balanskwestie denk ik. Maar ook wel kracht.

ik denk dat het vooral oefenen is aangezien ik zeker 5 jongens ken waarvan Herman er 1 is die het bij Gert van den Hof hebben geleerd dus het is zeker aan te leren!

maar dan moet ik ook zeggen dat als ik Herman zie lopen hij het paard er nog tussen heeft zitten zulke klem benen haha dus het is ook zeker kracht erbij hebben!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:25

Ze hebben het ooit zo geleerd. En ze houden het zadel vast. Aan de voorkant zit een touwtje. Daarmee trekken ze zichzelf in het zadel.
Let ook eens op de benen. Die liggen ook nog zo netjes en stil, als je bedenkt dat er tegelijkertijd zo ongelofelijk gebokt wordt. Ze hebben ook heel veel oefening met al die paarden die ze aangeboden krijgen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:32

Suzanne F. schreef:
blokje schreef:

Zou je dit kunnen leren of is dat een soort aanleg? Ik word gewoon met 1 bok al gelanceerd. Het is een balanskwestie denk ik. Maar ook wel kracht.

Dat weet ik wel zeker. "vroeger' had ik ook een super evenwicht. Geen pony kreeg mij eraf, tenzij we samen gingen. Helaas heb ik hersenbloeding op mijn 17e gehad, waar ik dus een evenwicht stoornis aan heb overgehouden: nu lig ik er bij de minst onverwachte beweging (bijna) eraf..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 00:57

Fotografie91 schreef:
Wij maken onze paarden altijd tam aan de longeerlijn en met een zadel en vast hangen en als wij het niet vertrouwen brengen wij ze naar herman koorman aangezien die de helft kost van Gert van den Hof en hij daar alles heeft geleerd!
maar wat een kunsten hebben die mensen!

https://www.facebook.com/photo.php?v=38 ... =2&theater

check dat filmpje maar is en dat is gewoon de 3de keer dus paarden kunnen echt wel vals bokken na zelfs een aantal keer

Allemachtig wat kan die springen zeg, dood eng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:37

Suzanne F. schreef:
Sodeknetters, dat 1e filmpje!!! Dat hij blijft zitten! Respect!!

Zou het aan het Achterhoekse accent liggen? Dan wil ik dat ook leren. :')

:j Hahaha ik dacht precies hetzelfde!

Trouwens; wat Marocje zegt komt mij ook wel bekend voor; ik heb niet zo zeer een evenwichtstoornis maar dat ik niet meer zo zeker op mijn benen sta is een feit na mijn 3 jaar lang rond moeten lopen met ernstige hartklachten, merk dat ook met het paardrijden, helaas...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:33

Suzanne F. schreef:
blokje schreef:

Deze jongens hebben het gewoon geleerd. Ze spannen hun lichaam niet omdat ze niet bang zijn. Ruiters die hun lichaam stijf maken vliegen het hardst. Helaas is dat wel een automatische reactie als je angstig bent.
Je kan zelf best wel wat trainen om handiger te worden op onverwachte bewegingen maar dan moet je dus niet angstig zijn. Voor veel mensen is de beugels van het zadel op een mak paard al een hele grote stap en dat is nog maar een begin van die behendigheid trainen en onderhouden. Ook springen zonder handen over in-uitjes/lijntjes en voltige bevorderd die behendigheid.

Helaas worden kinderen steeds meer op rijles gestuurd met een bodyprotector. =stijf. Deze behendigheid krijgen ze niet eens de kans voor om te ontwikkelen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:41

Het is een balanskwestie, geen kracht. En ik vermoed eerder aanleg dan geleerd, al leer je wel veel door het te doen.

In mijn manege tijd als kind, deed ik dus ook de raarste dingen. Zonder teugels en beugels wedstrijdje, en daarna zelfs met ogen dicht.. Niemand deed hier alleen aan mee, haha. Zonder beugels nog wel, maar de rest niet meer...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:42

laetitia schreef:
filmpje is geupload. PB voor de link (heb hem niet openbaar staan aangezien mijn stomme stem en commentaar er ook op staan :D)

Zou ik het linkje misschien ook mogen? Ben erg benieuwd!
Groetjes Elise

Edit: dit had dus een pb moeten zijn, gelukkig heb ik geen geheime/genante dingen geschreven.. :')

Manou_xxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:46

Floor_x schreef:
Ik vind hier niks goeds aan, en vind hem ook geen held.

Waarom zou je een paard binnen een half uur zadelmak willen hebben? Dan bouw je toch geen vertrouwen op?
Tja, hij heeft ballen dat 'ie erop stapt, maar het zou mijn manier niet zijn ;)

Ik ben het helemaal eens met Floor.
Een paard zadelmak maken, daar gaat een maandenlange training aan vooraf. Ik snap dat het er voor de show allemaal heel spectaculair uitziet maar toch zou ik eerst maar eens gaan beginnen met het grondwerk. Dat is veel fijner voor het paard.

Anoniem

Re: Gert van den Hof, held

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:50

Dat is heel fijn, maar het topic is bijna een jaar oud :))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 01:24

Ach dit is ook maar het spannendste stuk voor een paard, en dan liever hij niet meteen vliegt ald iemand die daarna bang is met een paard wat niet weet wat hij er mee aan moet. Dit is duidelijk voor paard

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:13

Het tijdsbestek waarom een paard zadelmak gemaakt moet worden zit in ons hoofd, niet in die van het paard. Niets mis met de methode van Gert. Over maanden uit gaan smeren kan soms ook tegen je gaan werken.

Manou_xxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:32

Bizzybijtje schreef:
Dat is heel fijn, maar het topic is bijna een jaar oud :))

I know maar ik kwam hem net toevallig tegen :p

Manou_xxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:37

Ik denk zeker niet dat de paarden dit fijner vinden en dat het maar iets is in ons hoofd.. Als je ziet hoe deze paarden reageren en paarden die al een tijd grondwerk hebben gedaan is er echt wel een groot verschil. Mij lijkt het werken met een langere tijd gewoon fijner.. Zoiets moet je gewoon opbouwen. Wij halen toch ook niet in 1 dag ons rijbewijs of schooldiploma?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:58

Met het risico dat ik me herhaal (want mijn mening heb ik eerder in dit topic gegeven, misschien handig om het hele topic even door te nemen?)

Afhankelijk van het paard kan veel grondwerk en uitgebreid longeren hem sterker maken en bij een stevig in zijn hoeven staand paard heb je dan een probleem omdat hij zijn kracht tegen je kan gaan gebruiken. Het kan dus beter zijn om ze vroeg en zonder al te uitgebreide conditietraining onder het zadel te laten brengen door een kundig persoon zoals Gert.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:18

Ik vind dit totaal géén fijne manier van zadelmaker maken/beleren. Ik heb in de 8 jaar dat ik help met zadelmak maken/beleren, nog nóóit een bokkend , steigerend paard meegemaakt. Terwijl we echt weleens al na drie keer erop de polder in gingen! En ook niet eerst kinderen oid, gewoon kijken en "luisteren" naar wat het paard je verteld Ik vind deze manier niet eerlijk tegenover het dier. :n

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:00

Iets wat ook al meerdere keren in dit topic gezegd is; bij deze paarden (en de meesten die Gert krijgt) is al een poging tot zadel- en ruitermak maken. En die is mislukt. De paarden kennen nu dus de kunstjes en dan komt Gert eraan te pas.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 00:25

Ja en dan is het ook echt wel nodig om het veilig te houden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 04:31

Cassidy schreef:
Met het risico dat ik me herhaal (want mijn mening heb ik eerder in dit topic gegeven, misschien handig om het hele topic even door te nemen?)

Afhankelijk van het paard kan veel grondwerk en uitgebreid longeren hem sterker maken en bij een stevig in zijn hoeven staand paard heb je dan een probleem omdat hij zijn kracht tegen je kan gaan gebruiken. Het kan dus beter zijn om ze vroeg en zonder al te uitgebreide conditietraining onder het zadel te laten brengen door een kundig persoon zoals Gert.

Wij hebben het ook wel eens gedaan met paarden die net iets grieperig waren. Natuurlijk niet als ze hartstikke ziek waren, maar zeker als het al paarden waren met net wat meer temperament of wat lastiger waren dan werden die toch even gepakt. Lieten ze ook niet lang lopen, paar rondjes was wel genoeg maar wel net om ze er dan toch wat makkelijker door te krijgen omdat ze toch wat meer met ''hunzelf'' bezig zijn en wat minder energie hebben om uit te barsten.

Jammer dat ik dit 1,5 jaar geleden niet wist. Vriendin was benaderd om een paard zadelmak te maken (en die had er toch al wel heel wat gehad en weet ook echt wel wat ze doet, heeft ook voor meerdere (professionele) stallen (in)gereden) maar dat beest was gewoon knettergek. Erg sterk, had totaal geen respect voor je en is ook wel een aantal keer achterover geklapt (en nog wel meer dingen dan dat, maar als ik dat allemaal op moet noemen...). Ik weet niet wat er allemaal precies gebeurd is in overleg met de eigenaren maar volgens mij is er iig nog een paardenfluisteraar bij geweest en volgens mij zijn er nog wel wat meer dingen gebeurt/mensen die hem nagekeken hebben. Voor zover ik weet is ie uiteindelijk naar de slager gegaan maar misschien dat zoiemand als Gert hem nog had kunnen ''redden''..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:13

Een vriendin van mij heeft ook een paard door hem laten "inrijden" maar eenmaal thuis kon ze er ook niks meer mee. Toch naar iemand toe gedaan en met veel geduld is het nu een engel van een paard geworden. Dus ik denk niet dat het alleen zijn werk is maar ook zijn persoonlijkheid waardoor het lukt

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:51

goldenarrow schreef:
Iets wat ook al meerdere keren in dit topic gezegd is; bij deze paarden (en de meesten die Gert krijgt) is al een poging tot zadel- en ruitermak maken. En die is mislukt. De paarden kennen nu dus de kunstjes en dan komt Gert eraan te pas.

Dat weer ik, maar ik heb toch echt filmpjes gezien waarin wordt gezegd dat het een groen paard is. Waar dus nog nooit wat mee is gedaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:49

Ik heb liever een basis volgens Gert in een paard dan een wannabe beleerder die het te soft aanpakt.
Dus nee, Gert niet alleen als er paarden gecorrigeerd moeten worden, maar ook voor de eerste keer in het zadel. Hij weet wat hij doet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:50

magriet schreef:
Een vriendin van mij heeft ook een paard door hem laten "inrijden" maar eenmaal thuis kon ze er ook niks meer mee. Toch naar iemand toe gedaan en met veel geduld is het nu een engel van een paard geworden. Dus ik denk niet dat het alleen zijn werk is maar ook zijn persoonlijkheid waardoor het lukt

Probleem bij het beleren van paarden door anderen is, dat er altijd wel een budget en tijdsbestek aan vasthangt waarin het allemaal moet gebeuren. Nee, niet perse de aanloop naar de eerste keer in het zadel, maar het bevestingen daarvan. Hoe lang is het dier bij Gert geweest?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:57

magriet schreef:

hoe goed rijdt je vriendin?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:08

Cassidy schreef:
Ik heb liever een basis volgens Gert in een paard dan een wannabe beleerder die het te soft aanpakt.
Dus nee, Gert niet alleen als er paarden gecorrigeerd moeten worden, maar ook voor de eerste keer in het zadel. Hij weet wat hij doet.

Toch kun je me niet overtuigen.Niet mijn manier!
Maar zoveel mensen, zoveel wensen zeggen ze dan... ;)