De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberStb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:44

Haha behoorlijke tijd terug, ik kon nog amper galopperen maar toen ging ik galopperen op m'n paard. Die was nogal vrolijk die dag en tja toen kon ik haar vreugdebokje niet uitzitten.. Zat ik op de hals, nog steeds galopperend xD. En toen weer met een mooie salto er af, geland op mijn voeten!

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:00

lang geleden op de manege mocht je in dames zit uitstappen, toch schrok de pony rende weg en daar stond ik dan.
ehh, vorigjaar toen een keer dat ik het krukje pakte en er op ging staan om op te stappen en het krukje wiebelde en ik vewrwachte dat niet dus het krukje viel en ik ook boven op het krukje

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:18

AmberJip schreef:
Haha behoorlijke tijd terug, ik kon nog amper galopperen maar toen ging ik galopperen op m'n paard. Die was nogal vrolijk die dag en tja toen kon ik haar vreugdebokje niet uitzitten.. Zat ik op de hals, nog steeds galopperend xD. En toen weer met een mooie salto er af, geland op mijn voeten!

Dat is echt zo'n moment waarop je zegt: Tadaaaa! Maar je denkt: Hoe krijg ik dit nou weer voor elkaar? :')

Dat dacht ik tenminste wel toen ik er met een koprol vanaf rolde en snel weer opstond :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:20

Een keer in stap :')
Was aan het uitstappen, en ging naar voren op nek hangen en toen gleed ik heel langzaam naar links boem in het zand :')
Deed natuurlijk geen pijn maar was wel verbaasd _O-

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:21

ben al tig keer gevallen maar dit is mijn top 5:
1.mijn paard draaide om in galop ik lande heel charmant op mijn voeten der naast dus ik stond wel een beetje raar te kijken toen ik mijn paardje weg zag rennen.
2.ik was me aan het uitsloven op de manege omdat mijn beste vriendin stond te kijken en wat denkje de pony waar ik op reed geeft een ienimienie bokje en omdat ik te druk aan het uitsloven was lag ik er meteen naast.
3.ik reed op een paard dat kon steigeren op commando het commando was op en iemand schreeuwd vet hard door de bak naar een vriendin:ik zit er OP hoor! dat paard steigert braaf en ik lig er mooi achter in het zand.
4.ik ging voor het eerst springen maar ik was zo nerveus dat ik vergat been te geven voor de hindernis dus de pony blijft staan en ik vlieg er over heen.
5.ik ging op buiten rit zonder zadel.het paardje waar ik op reed was een beetje fris dus die geeft een bok en ik blijf net zitten hardstikke scheef en daarna crost die kei hard de bocht door dus ik lag heel charmant in de brandnetels

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:34

Ik ben een keer in galop zo van de pony in een bocht erafgevlogen. :+
Waarschijnlijk niet stevig erop gezeten

femkee2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:19

Het paard waar ik op reed schrok ergens van (ik heb geen idee waarvan) en toen sprong die opeens opzij en hing ik aan zijn nek en daardoor kon ik gewoon weer op de grond gaan staan!

Ooh en ik ben trouwens nog een keer op een grappige manier van een paardje afgevallen. Ik was alleen aan het rijden op een paardje dat best snel schrikt.. Ik was rustig aan het stappen toen er opeens een eend uit de sloot vloog het paardje waar ik opzat schrok heel erg en wilde die wegrennen alleen toen viel ze om! en daarna stond ze heel snel weer op en rende ze door de bak heen.. ze was heel erg geschrokken! en ik lag toen nog op de grond ;p
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-04-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:46

In een ver verleden reed ik op mijn vorige manege op een heerlijke eigenwijze haflinger. Ik als beginnertje, en het beest besloot er geen zin meer in te hebben, stopte plots en deed gewoon zijn hoofd naar beneden. Daar ging ik al koprollend :') Wat vond ik het toen een rotbeest, maar later vond ik hem geweldig en heb hem zelfs ooit nog bijna overgekocht.

Ik ben ooit ook op die manege in de paardenstront gevallen, ook niet heel leuk :')

Mijn vorige pony was van de een op de andere dag als de dood geworden voor koeien. Net een weiland met koeien zo lang gepasseerd tot het niet meer eng was. Volgende weiland, pony zag koeien, draaide zich een kwartslag, sprong zo over een sloot heen. Ik heb me toen moeten laten vallen om niet in het prikkeldraad te komen, pony is er onderdoor gerend. Gelukkig beiden ongedeerd gebleven.

En ben tot twee keer toe met mijn paard en al onderuit gegaan. Mijn paard was vroeger een ramp, toen besloot hij dus te gaan bokken in een bocht, op het gras terwijl we meestal in een bak reden. Paard op mijn enkel. Net de ene enkel genezen, toen het zelfde grapje op de andere enkel.

En de leukste opmerking die ik heb gehad na een val vind ik ook wel het delen waard. Mijn paard was vroeger een kei in gekke sprongen, en dat ik er af lag in de les was weinig nieuws. Toen ik er weer eens voor de zoveelste keer net na een val weer op zat vroeg iemand uit mijn les hoe hoog ik ooit met hem had gesprongen, ik een beetje verward geantwoord dat het wel rond de 1.20 zou liggen, 'oh' zei hij, 'dan heb je dat record in ieder geval wel verbroken vandaag'

marike2907

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:16

Letterlijk over het paard getild... Heel sneu, en leuk voor het publiek :D

Zandkorrel_

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:47

Hahahaha lach me dood hier :P

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:44

Haha, grappig topic!
Ik ben er een keer in dameszit in stap afgevallenxD
Wij hebben ook een pony op de manege, en die stopt soms ineens. Heel veel mensen zijn er daardoor al afgevallen:P

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:20

evelien1000 schreef:
Ik ging ooit in Frankrijk zwemmen met paarden. Uiteindelijk lag ik in het water en moest ik zelf zwemmen. Het paardje had mij er na een paar stijger en boksprongen af geflikkerd :o

waar was dat ik heb namelijk ook zoiets gedaan in frankrijk

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:00

leuke verhalen allemaal!,

ik zat een keertje op mn verzorpony (en ze kan nog wel eens schrikken) lekker zonder zadel en bitloos een beetje rond te rijden in de stap. Toen schrok ze van iets en deed ze maar ongeveer 3 pasjes draf.... ik had het niet verwacht en viel eraf :P ik lachen...

en nog een verhaal,
ik ging op de manege springen en ik zat op een lekker eigenwijze pony. We reden op de hindernis af... ik ging te vroeg staan en mn pony weigerde. ik lag OVER de hindernis en mn pony stond VOOR de hindernis.... maar ze kwam wel naar me toe lopen en keek me echt zo aan van :'wat doe jij nou?'

:P

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:40

Doordat de "toeschouwer" altijd zei dat ik erg stijf opstapte & op een dag wilde laten zien dat ook ook wel soepel op kon stappen.
Helaas iets te soepel en ik lag er aan de andere kant weer naast, om ondertussen ook tot de conclusie te komen dat de omheining erg hard was.
Ik heb wel gelachen, en de rest ook. ;)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:21

ik had gister echt iets heel doms:ik moest voor een stal genootje even haar paard(groot paard 1,80 schoft) rijden en ik(alles behalve groot 1,68) zou wel even opstappen zonder krukje ofzo.ik zit er bijna op (hang wel erg in de beugels) houd de veiligheids klip het niet meer en knal ik zo met beugel riem en al naar beneden.daarna toch maar met krukje op gestapt.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:28

^ Sorry, maar dat zag ik al helemaal voor me xD

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:25

^haha ik vond het ook zo dom van mezelf

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:55

Ga vooral door met domme dingen want ze maken mijn dag weer helemaal goed! haha

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:56

Iemand wou me een voetje geven, deed die net te hard en hup, lag der aan de andere kant weer af .. :+

HorsesNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 02:42

Ik reed half jaar ongeveer, gewoon in de bak. Gingen we galopperen... Was moeilijk om de pony aan het galopperen te krijgen maar t lukte. De kantine zit aan korte zijde van de bak en daarachter ligt de parkeerplaats. Toen reed ik zeg maar op de kantine af toen de lichten van de vrachtwagen weerspiegelden in het glas van de kantine, recht in de ogen van mn pony scheen (pony is aan 1 oog blind) waardoor ze schrok en ineens uit het niets stil ging staan. Ik vloog er aan de voorkant met een soort salto-achtige halve draai vanaf en knalde keihard tegen de bakrand. Ik ging rechtop zitten, stond op, liep naar mn pony, ging er weer op en galoppeerde rustig weer aan. Keiharde smak gemaakt en geen greintje pijn :p

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:08

Heel simpel, paard nam een normale bocht, ik zat zonder zadel, niks gek, gewoon een alledaagse bocht in de bak en ik stond er opeens naast -O- *D oops! Haha

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:23

haha even geleden gingen we springen.
paard stopte maar ik niet, met een salto voorover en ik stond gewoon weer om mijn benen, haha :o

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:14

Toen ik nog net begon met rijden schrok het paard waarop ik reed en schoot weg, daarna nog een keer en dit keer met bokkensprongen waardoor ik voorover vloog en het hoofdstel op een of anderen manier mee trok. En paardje was vrij :p

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:33

Tijdens een buitenritje op een shetlander heel lang geleden, deden een galopje in de berm en toen viel ik er ineens af terwijl er eigenlijk niks gebeurde.

Sarah395

Woonplaats: In de buurt van een plaatsje vlakbij een ander plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:22

niet heel raar eigenlijk maar een andere pony schrok, en toen d8 mijn ( manege ) pony, oow dan zal dat wel eng zijn , en toen deed ie een stap opzij , en ik lag ernaast XD