Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femkesofie

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:56

Jeetje wat een verhaal! Sterkte ermee!
Verder ben ik het helemaal eens met ;Broadway.

demymarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:00

ik denk dat als je hem echt niet kunt houden slacht inderdaad de beste optie is maar misschien zou je een ervaren trainer eens naar hem kunnen laten kijken. het is een mooi paard en op de foto´s lijken jullie plezier te hebben. hoe dan ook is het jouw beslissing je moet alleen zeker weten dat je er achter staat.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:03

Aikon...dit paard mocht willen dat het kon vliegen...dan was zijn grootste probleem opgelost !
Jouw antwoord verteld mij genoeg...het ligt aan de amazone....dus.....

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:38

broadway schreef:
Aikon...dit paard mocht willen dat het kon vliegen...dan was zijn grootste probleem opgelost !
Jouw antwoord verteld mij genoeg...het ligt aan de amazone....dus.....

Flauw.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:15

. Ed heeft een trauma, dat is een feit en is het Ed met een trauma of een trauma met een stukje Ed. Ik denk het laatste.
Dat is met rijden niet op te lossen. Laatste post van aikon is een beetje jammer. Wat wil je daar nou mee bereiken dan??? Door het maar te schuiven op een niet passend zadel, te dik en verkeerd rijden. Er is na al die berichten van ts meer dan duidelijk dat er veel meer is. Jij kan Ed niet helpen omdat stalhouder het niet wil, maar vraag blijft of Ed wel te helpen is. Ik denk dat je hem het beste kan helpen om hem uit zijn lijden te verlossen. Hij is en lichamelijk en geestelijk niet goed. Als ik dat koppie zie van Ed dan smelt ik ook wel want het is een leuk beestje om te zien en vast ook heel lief. Maar ook bang en beschadigd. Ts, sterkte.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:37

Ik lees niet dat aikon de schuld aan de ruiter geeft eigenlijk.
Zij geeft een andere visie op de plaatjes, thats all.

koeienpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:37

Als een paard niet handelbaar is onder anderen en jij hebt niet tijd genoeg om alleen voor hem te zorgen is het idd mischien verstandiger dat die naar de slacht gaat. Maar het is natuurlijkvolledig je eigen keus!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:07

TS en ik hebben besloten dat Ed naar mij toe komt. Ik ben dan sowieso zijn laatste eigenaresse.
Hopelijk vindt Ed de rust die hij zo nodig heeft hier op stal.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:08

Geweldig nieuws Matheno :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:21

Heel veel succes alle 3!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:23

Ik heb het hele topic stilletjes meegelezen. Ik snap heel goed dat de TS erg worstelt met haar gedachten. Maar ik ben in alle eerlijkheid (misschien wel te eerlijk?) wel verbaasd over het berichtje van Matheno.

Matheno, klopt je leeftijd in je profiel? Zo ja, wil je dan echt op je 20ste met een als levensgevaarlijk bestempeld paard aan de gang? Met alle risico's van dien? Krijg je hulp? Wat ga je wel/niet doen?

Het gaat mij niks aan, maar ik maak me vanachter de PC zorgen of nu de juiste oplossing is gevonden. En die zorg gaat niet om het paard, maar over de nieuwe baas. Die moet nog heel wat jaren langer mee dan vandaag.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:28

Ik snap heel goed dat TS worstelt met haar gedachten en deze laatste strohalm met twee handen wil aangrijpen. Ik vind het verre van verstandig, maar het is niet mijn paard.

Wat ga je doen met Ed Matheno? En wat is je doel met hem? Heb je uberhaupt een doel of wil je hem in de wei houden 24/7?
Hopelijk weet je echt waar je aan begint en ben je 'volwassen' genoeg om op tijd de stekker eruit te trekken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:51

Ik snap de bezorgdheid over mijn leeftijd ;)
We hebben vaker zulke paarden in handen gehad, bestempeld als levensgevaarlijk, paarden met een trauma, de ervaring is er. Ik heb geen doel met hem, hij mag lekker in de wei blijven. Hij is ondertussen al 12 jaar oud, en ik hoop dat ik hem nog een aantal jaren mag geven waarin hij geliefd wordt maar geen druk meer op hem krijgt. Als hij hier niet op zijn plek is dan halen we alsnog de stekker eruit.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:55

Ik vind het op zich goed klinken, toch had ik het nooit gedaan.
Wat is de winst?
En dat is geen vraag omdat ik denk dat je het niet kunt, leeftijd zegt niets. Maar dit paard is al drie keer verkocht, voor hem zal er weinig verschil inzitten in het idee dat jij anders bent. Dat gaat hij misschien ervaren, misschien ook niet. Als hij flipt ben je te laat, in ieder geval.
Ik wens jullie heel veel sterkte, toch zou ik het heroverwegen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:00

Suc6! Wanneer gaat hij naar jou toe?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:02

Succes. Zou niet mijn keuze zijn geweest.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:03

Matheno schreef:
Ik snap de bezorgdheid over mijn leeftijd ;)
We hebben vaker zulke paarden in handen gehad, bestempeld als levensgevaarlijk, paarden met een trauma, de ervaring is er. Ik heb geen doel met hem, hij mag lekker in de wei blijven. Hij is ondertussen al 12 jaar oud, en ik hoop dat ik hem nog een aantal jaren mag geven waarin hij geliefd wordt maar geen druk meer op hem krijgt. Als hij hier niet op zijn plek is dan halen we alsnog de stekker eruit.

Ik hoop dat het goed zal gaan. Ik wens je veel geluk en wijsheid!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:03

De winst is niet veel. Alleen prachtige speeltijden voor mijn twenter en hem.
Wordt het niks, jammer. Maar nu blijven we niet zitten met de gedachte van; "en wat als.. "

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:06

Toch nog een vraag. Aan de hand is hij ook niet betrouwbaar genoeg zei de TS. Hoe ga jij dat doen? Beestje zal toch periodiek eens door een DA of hoefsmid nagekeken moeten worden.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:10

suikermeisje schreef:
Succes. Zou niet mijn keuze zijn geweest.

Waarom niet? Ze heeft ervaring.........ook ik denk dat sommige gevaarlijke paarden ergens anders wel goed aarden.......
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.....en ik ga van het positieve uit! En dat diegene ook weet waar ze aan begint.....

Ik hoop/duim voor Edje!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:10

Ik vraag me af.
Wanneer het toch niet goed gaat Ed toch weer terug gaat naar TS?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:18

Heb heel het topic meegelezen en ik zit met ongeveer hetzelfde dilemma.

Alleen is onze pony nog 'gevaarlijker' dan Ed. (bij interesse pb)

Vind het top van Matheno dat zij Ed opvangt!

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:33

super Matheno!!! *\o/* Als de ervaring er is en je hebt alles gelezen en contact gehad met TS, zou ik niet weten waarom je het niet zou doen. Wat zou de wereld moeten zonder mensen zoals jij en horsetopshop _/-\o_ ! Mensen die af en toe gewoon tegen de stroom ingaan, hun eigen koers varen en bereid zijn het risico aan te gaan en een dier (of mens) nog een kans te bieden. Ik ben ervan overtuigd dat jullie wijs genoeg zijn om afspraken te maken bij " wat als" etc. Ik wens jullie alle succes van de wereld toe!

@pauline (he naamgenoot..:)
Het uitgangspunt bij de overname van Ed is nu toch totaal anders dan bij die andere 3 verkopen, dus ik denk dat er nog alle " winst" te behalen is. Toen is hij verkocht als rij/dressuurpaard met hele andere verwachtingen en er is ongetwijfeld ook op die wijze met 'm omgegaan.
Laatst bijgewerkt door paulinebes op 27-02-13 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:38

Ik heb niet alles meegelezen maar ik denk dat je een goede, weloverwogen keuze zult maken. naar wat ik heb gelezen heb je alles gedaan wat mogelijk was voor dit paard. Je hebt hem laten onderzoeken en geeft hem niet de schuld van wat er met hem aan de hand is.

Het enige wat nog in mij opkomt is Tamme Hanken. Dat zou je eventueel nog kunnen proberen. hij schijnt super goed te zijn. Voor de rest.... Ik vind het vooral heel dapper dat je nadenkt over deze oplossing om te voorkomen dat er meer gewonden vallen, maar ook om te voorkomen dat hij op den duur toch de handel in gaat. dan is hij alleen nog maar slechter af. Met deze optie voorkom je wel dat je paard van hot naar her gezeuld wordt en op de verkeerde plek terecht komt.

Als ik de foto's zie geloof ik niet dat het een karakter ding is. Hij ziet eruit als een lief en intiligent paard. Ik denk dat er toch iets mis is met hem, waardoor hij dit soort gedrag vertoont. Ik denk dat hij niet anders kan. En als ik dit zeg dan denk ik in de richting van een hersenbeschadiging, iets in het ruggemerg of iets anders wat niet zomaar te zien en onderzoeken is....

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:45

Fijn dat het paard nog een kans krijgt (topic beetje gelezen) en nog fijner dat dit iig niet onder het zadel zal zijn. Hopelijk doet hij het goed op de wei.