Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:40

haha ik liep vroeger altijd na het poetsen en optuigen en evt uitmesten altijd 2 a3 lessen mee( ook draven)
en na een pauze van een half uur weer 3.
Soms kwam ik in de avond nog om lesjes mee te lopen

don110

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:16

hahaha geweldige verhalen hier!
Heeft iemand voor mij het linkje van topic 1? heb hem wel voorbij zien komen maar weet niet meer welke pagina..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:57

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:06

Telt de mijne ook? :=

Ik reed nog niet zo lang op de manege en mijn nicht ging nog vaak mee. Het is trouwens nog niet zo lang geleden gebeurt hoor, twee maanden ofzo :'). Maar ja. Er waren opeens allemaal nieuwe paarden, en die hadden nog geen naam, dus werden ze Nipa en Nipo genoemd. (Nieuw Paard, Nieuwe Pony). Ik zo: 'Ahh, wat is Nipa een leuke naam zeg!' Ook al verteld aan de gene waar ik altijd mee fiets. De week daarna, toen ik weer ging paardrijden, ging me nicht weer mee want ik kon nog niet echt een pony opzadelen. Ik liep door de stallen, maar de nieuwe paardjes stonden er niet meer. Dus ik liep naar mijn nicht toe: 'Waarom is Nipa weg?' 'Nipa noemen ze de nieuwe paarden die zijn gekomen en nog geen naam hebben.' 'Oh.' :=

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:09

op zaterdag help ik nog wel eens mee met de beginnerslesjes op de manege. Ik hielp en redelijk bekakte vrouw en haar dochter met het opzadelen van de pony. Tijdens de les stond ik een tijdje aan de kant en kwam die vrouw naar me toe ze vroeg; mijn dochter vindt deze pony erg mooi en volgens mij kan ze er ook goed mee overweg kon. Ik kan hem toch wel lenen voor een paar weekjes? Dan kan hij bij ons in de achtertuin staan en kan mijn dochter er op rijden zonder helemaal naar de manege te rijden. Ze wou dan wel graag alle spullen erbij en of ik wel even kon helpen bij het opzadelen want dat konden ze zelf nog niet hoor. Ik heb haar voorzichtig duidelijk gemaakt dat dat helaas niet kan. Maar als ze wat langer rijd kan ze wel een pony huren maar die BLIJFT op de manege. :)

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:35

Een paar jaar geleden toen ik nog bij een andere club reed kwam er een nieuw meisje bij. Ze waren geinteresseert in een pony van een ander meisje van de club deze stond tog te koop dus geen probleem.
Het meisje dat nieuw was mocht de pony zelf opzadelen ik was mee aan het kijken maar toen ze het zadel erop legde deed ik alsof ik bezig was, ze had het achterstevoren gelegd. Nadat ze had aan gesingeld ging ze erop zitten en zij zegt wat zit dat zadel raar. Even later kwam de eigenaares er aan zij lag natuurlijk ook metteen plat toen ze het zag. Uiteindelijk zadel omgedraaid en niks aan de hand. Deze pony loopt nu naast mij in de wei en ik ben nu best wel goed bevriend met dat meisje.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:51

Frankaas schreef:

Ik reed nog niet zo lang op de manege en mijn nicht ging nog vaak mee. Het is trouwens nog niet zo lang geleden gebeurt hoor, twee maanden ofzo :'). Maar ja. Er waren opeens allemaal nieuwe paarden, en die hadden nog geen naam, dus werden ze Nipa en Nipo genoemd. (Nieuw Paard, Nieuwe Pony). Ik zo: 'Ahh, wat is Nipa een leuke naam zeg!' Ook al verteld aan de gene waar ik altijd mee fiets. De week daarna, toen ik weer ging paardrijden, ging me nicht weer mee want ik kon nog niet echt een pony opzadelen. Ik liep door de stallen, maar de nieuwe paardjes stonden er niet meer. Dus ik liep naar mijn nicht toe: 'Waarom is Nipa weg?' 'Nipa noemen ze de nieuwe paarden die zijn gekomen en nog geen naam hebben.' 'Oh.' :=

Oh dat vind ik helemaal niet zo raar hoor. Snap het wel eigenlijk :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:57

Alou schreef:
Ik was op buitenrit met mijn pony die haar roze cavallo hoefschoenen droeg, toen een oma die langs fietste tegen haar fiets partner zei 'kijk een pony met roze crocs aan!'

:(:)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:22

xApple schreef:
Frankaas schreef:

Oh dat vind ik helemaal niet zo raar hoor. Snap het wel eigenlijk :')

:j Zou ik ook nog durven zeggen!

En die van dat omgekeerde zadel! Ik dacht dat iedereen toch een minimum aan basiskennis ivm paarden had :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:54

toen ik toestraks bij de EJ was was er zo'n klein meisje die naar een plaatje aan het kijken was van een set peesbeschermers en toen riep ze: kijk mama, dat paard heeft schoenen aaan! mamaaa kijk nou hij heeft schoenen aaan!
en toen ging ze lachen.
dat meisje was echt zoooo schattig <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:58

Dat zeg ik ook altijd trouwens als ik een paard z'n peesjes aan doe (en heel veel paarden bij ons hebben peesjes :') )... "Oh ja nog even je schoenen aan doen en dan zijn we klaar!"

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:15

Had ik deze al verteld? :P

Ik was laatst het wijken aan het oefenen en mijn vader keek toe. Dus ik vraag: wil jij even kijken of hij het goed doet? Vader: oké. Ik ga nog even van hand veranderen voor het wijken, ben ik van hand veranderd zegt mijn vader: volgens mij deed hij het wel!! Ik: uuuh.. Ik was nog niet eens begonnen? :')

En gisteren: pony stond op de poetsplaats, al geborsteld en alles. Maar ik moest nog even naar de wc, dus mijn vader: ik pak het zadel wel vast en leg het er wel vast op. Nou oké dacht ik, alleen maar fijn. Kom ik terug, heeft hij het zadel serieus verkeerd om op z'n rug liggen _O- Ik rijd ook pas 8 jaar paard ofzo, heel begrijpelijk dat je dan niet weet welke kant het zadel op moet liggen :j

En mijn paard heeft ook altijd door wie hem vast heeft. Ik ben dan maar redelijk klein en mijn moeder een stuk groter, maar ik ben wel consequent voor hem en mijn moeder is er "bang" (bang is een groot woord, maar ze heeft het er niet zo op) van. Dus als ik vraag of mijn moeder hem heel even vast wil houden zodat ik hem aan kan singelen/iets nog even kan pakken ofzo, sleurt hij haar alweer het halve erf mee over. En zodra ik dan iets zeg van: HEE! (op een ietswat strenge manier) staat meneer gelijk stokstijf stil :')
Laatst bijgewerkt door Kyarahh op 23-12-12 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:18

Een vriendin van mij die op Gijs ging rijden vroeg of ze de scheenberschermers al aan moest en of ze over de broek hoorde??
Maar het waren Gijs zijn peeskappen :')

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:19

ik val van me paard en ik zit onder de blauwe plekken
vraagt een docent hoe het komt dat ik onder de blauwe
plekken zit dus ik zo van: '' tja me paardje en ik hadden
een mis communicatie en toen .... lag ik op de grond''
een jongen: ''Maar je zit toch met riemen vast aan je paard''
volgensmij bedoelde hij me beugelriemen maar daar
kan je soms ook niks aan hebben

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:38

_coquette_ schreef:
Een vriendin van mij die op Gijs ging rijden vroeg of ze de scheenberschermers al aan moest en of ze over de broek hoorde??
Maar het waren Gijs zijn peeskappen :')

hahahahahhahaa _/-\o_

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:52

Wat een geweldig topic :')
Ik krijg heel regelmatig te horen, (ook van paardenmensen) dat mijn pony (roan) vast heel oud is omdat hij zoooveeel grijze haren heeft. -O-

Vroeger wandelde ik heel vaak met mn pony en toen zei een x een man tegen me: hey hoor je dr niet op te zitten ? Ik zei: Oja daar heeft u gelijk in ! *loopt naar hekje met pony, klimt erop, rijd verder* :')

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:53

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:10

xBueno schreef:
Wat een geweldig topic :')
Ik krijg heel regelmatig te horen, (ook van paardenmensen) dat mijn pony (roan) vast heel oud is omdat hij zoooveeel grijze haren heeft. -O-

Vroeger wandelde ik heel vaak met mn pony en toen zei een x een man tegen me: hey hoor je dr niet op te zitten ? Ik zei: Oja daar heeft u gelijk in ! *loopt naar hekje met pony, klimt erop, rijd verder* :')

Haha, die laatste vind ik wel een heel goed idee! Wandel altijd met m'n 2 shetjes en krijg dan ook zulke opmerkingen. Misschien kan ik het een keer proberen, hoef niet eens naar een hekje te lopen dan :Y)

Ik had een tijdje terug nog een leuke. Was aan het fietsen met allebei de pony's. Heb bij allebei altijd de staarten gevlochten zitten. Stopt er een auto naast me, raampje gaat open, vraagt die man aan me waarom ik niet zo'n vlecht in m'n haar heb :x

M'n nichtje (oude ruitertje van m'n shet) had vorige week ook wat. D'r eigen pony is geschoren en loopt onder de dekens, dus ze is echt geen leek, maar een halsdeken had ze nog nooit vast gehad. Uiteindelijk had m'n arme Nora d'r zweetdeken verkeerd om op en hing d'r "hals" over d'r kont heen. Gelukkig zag m'n nichtje ook wel snel dat dit niet helemaal de bedoeling was... :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:45

Frankaas schreef:

Je bent niet de enige heur, deed ik dus ook toen ik daar net ging rijden. En kom ook nog regelmatig mensjes tegen die het doen. Simone ook enzo. :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:56

Jakizi schreef:
Las ergens dat een deken een jas werd genoemd maar doe ik ook altijd hoor haha .

Ga nog ff zijn jas aan doen of ik gooi hem ff op stal/trailer

Doe ik ook altijd, voor de grap! :o
Ik ben vaak op stal en dan is er ook een gehandicapte jongen, dan doen we samen poetsen en doe ik haar deken weer om.
en dan zeg ik zo, shirt aan! (borstbeschermer) Jasje aan! en naar bed brengen! :j
en dan zegt hij met een grote grijns: Jas! :Y)

ook als er een zebra op tv is zeggen we tegen hem! Kijk het is Amigo(schimmel) in zijn pyjama! Een lol dat hij dan heeft! :P

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:57

Jakizi schreef:
Las ergens dat een deken een jas werd genoemd maar doe ik ook altijd hoor haha .

Ga nog ff zijn jas aan doen of ik gooi hem ff op stal/trailer

Ik zeg altijd even pyjama aan en naar bed :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:11

Ik heb gisteren twee heel schattige meisjes geholpen met afzadelen, want ze wisten zelf niet hoe dat moest. Eén van die pony's heet Babs. Het jongste meisje (jaar of 5) was aan het toekijken hoe ik de deken om deed bij Babs. Zegt ze: "Ik vind Babs heel erg lijken op een Fjord!" Nou, lief meisje, dat kan kloppen. Babs is namelijk ook een Fjord :D

Ze vroegen ook of er paarden waren net zo groot als mensen en of er paarden groter dam hun vader waren.. Papa was niet zo groot dus ik heb ze maar gelijk een groot paard laten zien. Durfde ze het lieve dier niet eens aan te raken. Zo schattig <3

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:42

ik was n beetje aan het wijken, schouder binnenwaarts, travers aant oefenen,
zegt m'n opa ; leer dat paard eens recht te lopen, hij loopt de hele tijd scheef!
ja opa ... :)

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:51

Mijn vriend vroeg gisteren aan mij wat voor soort paard een knol is. Zijn dat die dikke? Het is zeker een ander soort dan renpaarden, dat is toch ook een soort?

Je kon me oprapen! Kwam niet meer bij van het lachen!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:39

Mijn vriend zag voor het eerst een fjord ! Wajooooww die heeft gewoon een hanenkam en geverfde manen ! Waarom doe je dat ook niet bij de jouwe ?

XD