144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:59

Zeg toch ook niet dat daar wat mis mee is? Ik zeg alleen dat mensen beter eerst zelf navraag kunnen doen bij de eigenaar ipv gelijk de telefoon grijpen en 144 bellen. Want dan krijg je dus het probleem dat ze minderjarige niet meer te woord willen staan. En als het WEL een dringende situatie zou zijn is dat doodzonde.

Tja vanaf een foto kan je hooguit opmerken dat het een dier zonder vet en spiermassa is en de wei er eventueel niet geweldig uit ziet. Maar op een foto zie je meestal niet de gehele omgeving. En er staat meestal ook niet op het voorhoofd van een paard waarom het mager is ;) Ik zie ook veel paarden buiten en gelukkig nooit hele magere. Echter weet ik van mij op stal dat er ook zeer magere paarden kunnen staan buiten die gewoon prima verzorgd worden, in de avond binnen staan, maar stokoud zijn. Dat kan dus ook in dit geval zo zijn. Maar super als er dus bokkers willen gaan kijken en navraag willen doen wat er hier aan de hand is. Mocht het nodig zijn kan je dan altijd nog 144 bellen.

Ik heb helaas geen foto van het huidige oude paard en ook niet de voorgaande (die was nog magerder, maar ook wat ouder en is vorig jaar dan ook ingeslagen). Maar op de site dehaantjes.nl onder memoriam kan je het paard B. vinden en daar is het sterk mee te vergelijken. Menig penny zou zo'n paard willen redden als ze dat zien.

gohya

Re: 144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:14

Dat de TS niet meer reageert in dit topic,oke kan ik wel begrijpen.
Maar ze kan toch op zijn minst reageren op mijn PB.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:32

GamblersCup schreef:
Niks hysterisch aan. Ik leg alleen maar even mijn antwoord uit, omdat je zo venijnig reageert. En nee, zoals ik al eerder schreef heb ik geen interesse in je verhaal.

En de pot verwijt de ketel...tja. Aannames genoeg maar willen weten wat er daadwerkelijk aan de hand is ho maar. :? Geldt ook in deze kwestie.

Gohya woon jij niet in de buurt om polshoogte te nemen of is het iets te ver? Het is dat ik in Utrecht woon maar was anders best bereid om die kant op de sjeezen. Is er echt niemand die misschien in de buurt of in Eerbeek zelf woont?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:53

Het is nog een behoorlijk stukje rijden,iets van 40 min.
Er moeten toch bokkers zijn die in Eerbeek wonen?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:48

ik niet ik woon in leiden anders was ik al lang gaan kijken bij dat dier

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:43

Als ik TS was, had Ik eerst de eigenaar gevraagd over hoe en wat.
Maar vind het wel ronduit belachelijk dat jongeren niet serieus wordt genomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:52

Dan moet je wel eerst weten wie de eigenaar is.Er staan daar geen huizen of boerderijen langs die weg,áls het idd. bij het Apeldoornse kanaal is.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:52

Is er al actie ondernomen nu eigenlijk, TS heeft zich niet meer gemeld maar hoe zou het met het paard gaan nu.Jammer dat we geen update meer krijgen.