[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:15

:) geen probleem! Ik gooi zo af en toe maar wat! :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:18

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:53

Artrose in de hals heb ik er eentje mee staan, hartstikke stuk. In vrije beweging gaat het nog, maar als je er op gaat zitten stokkreupel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:00

Johnnydepony schreef:
Artrose in de hals heb ik er eentje mee staan, hartstikke stuk. In vrije beweging gaat het nog, maar als je er op gaat zitten stokkreupel.

Ik ook een, maar die doet het best goed in de sport :D (en dat nadat hij door 3 verschillende veeartsen is afgeschreven als rij/recreatiepaard)

Zo kan het dus ook gaan...bij ieder paard moet je geluk hebben, zowel bij een gezonde als niet gezonde ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:25

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:33

Dat is ook zeker zo LL, bij halsartose is de locatie ook erg belangrijk. Bij die van mij zit het op de meest kritieke plek. En daarnaast het ene paard is gewoon veel "harder" dan het andere.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:40

Mijn paard was echt een hele harde, ze is een paar maanden na het filmpje ingeslapen.
Toen pas liet ze echt zien dat ze pijn had, eerder niets aan haar gemerkt.
Zat bij haar wel op een vervelende plaats.
Ze liep er al heel lang mee, maar ze liet het niet merken, de DA verbaasde het ook enorm!
De artrose was niet het enige dat ze had, ze had nog veel meer..

Maar inderdaad sommige paarden kunnen er best mee leven met hals artrose.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:41

Ior had ook artrose in zijn hals en is ingespoten op 3 nekwervels en meerdere malen behandeld door fysio.
Opzich ging het met zijn hals toen wel een stuk beter, maar ja hij had het ook in beide voor voeten...
Vaak gaat het een ten koste van het ander, dus hals vasthouden door ongemak is anders lopen is problemen in het beenwerk/rug, of andersom.
Ik ben er nooit achter gekomen waar het begonnen is... van onder naar boven of van boven naar beneden..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:44

Maar waarom een paard kopen met een gebrek? Er zijn genoeg leuke paarden te koop die wel gezond zijn. :) Ja, je kan geluk hebben en er nog jaren plezier mee hebben. Maar je zal maar pech hebben (en dat tref ik altijd).. Nee ik ga toch echt voor "gezond".

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:48

Selka schreef:
Maar waarom een paard kopen met een gebrek? Er zijn genoeg leuke paarden te koop die wel gezond zijn. :) Ja, je kan geluk hebben en er nog jaren plezier mee hebben. Maar je zal maar pech hebben (en dat tref ik altijd).. Nee ik ga toch echt voor "gezond".

Soms koop je een gezond paard en gebeurd er toch iets, ongeluk zoals in mijn geval of alsnog artroseontwikkeling zoals bij olijf...dan doe je je paard niet zomaar weg ;)

Nogmaals een "gezond" paard kopen klin/XR is echt een momentopname en je hebt garantie tot aan de deur van de kliniek!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:52

@LL, ja natuurlijk kan er iets gebeuren en nee dan doe je je dier absoluut niet weg.
Maar ik vraag me af waarom je een paard zou kopen die al een probleem heeft? Inderdaad op de weg van kliniek naar huis kan er al iets gebeuren. Maar al met al is de totale procentuele kans kleiner voor problemen in de toekomst als je een gezond dier koopt. Waarom die problemen opzoeken?

Ik heb een paard met peesblessures een kans gegeven, hetzelfde met een 2,5 jarige die al springlessen liep. Allebei zijn ze nu dood. Waarom? Omdat ze gewoon stuk zijn. Natuurlijk is er een kans dat het wel goed gaat, maar mij is het risico te groot. Je doet daarnaast jezelf zoveel verdriet.

Maar inderdaad als er iets gebeurt met het paard in mijn bezit, nee dan doe je die niet zomaar weg.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:52

listiglistje schreef:
Selka schreef:

Soms koop je een gezond paard en gebeurd er toch iets, ongeluk zoals in mijn geval of alsnog artroseontwikkeling zoals bij olijf...dan doe je je paard niet zomaar weg ;)

Nogmaals een "gezond" paard kopen klin/XR is echt een momentopname en je hebt garantie tot aan de deur van de kliniek!

Mee eens :)) Tuurlijk is een goed begin de helft, maar ook niet meer als de helft!
Had ik al verteld dat mijn merrie gister weer even opgevoelt is, aangezien je niets aan haar ziet en ze toch 6mnd drachtig is.
DA: "Ja hoor het geeft een handje"
Ik: "is het een merrie of een hengstje?"
DA:" Geen idee, maar als het een hengstje is, was het misschien wel geen handje!!" :')

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:11

Hahaha, leuke DA hoor ik wel! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:13

Gefeliciteerd Olijf *\o/* Zal wel een hele leuke worden uit zo'n merrie!

Grappige vent je DA :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:05

Leuk die DA :D

Bij onze merrie zag je ook niet dat ze dragend was. Maakte mij er af en toe ook zorgen om maar de laatste 1,5 maand maakte ze het groeien even meer dan goed :o
Uiteindelijk stond er geheel onverwachts 's ochtends met voeren een bruin merrie veulen naast.
Merrie harste niet , banden waren niet extreem slap en ze had een geboorte melder om. Wij snappen er nu nog steeds niets van :+

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:49

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:52

Knap dinkie Soraay.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:53

Heeft een lekker koppie erop staan.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:08

Een pony verkopen is ook niet leuk om te doen. Ik heb een leuke D-pony te koop staan. Krijg je telefoontjes van mensen die een pony zoeken voor hun 8-jarige kind (koop toch gewoon een pony op maat in plaats van op de groei...), de vraag of hij geschikt is voor beginners (nee, dat staat toch in de advertentie, zucht). En het leukste zijn mensen die de pony willen kopen, maar geen geld hebben :'). Of mensen die je pony willen kopen en een voorschot willen geven, maar ook verder geen geld hebben. Ja, ik laat mijn pony nog maanden op mijn kosten in pension staan, totdat de koper eindelijk geld heeft :') . Ik doe niet aan voorschotten en proefperiodes (dat mag wel bij mij op stal, maar niet bij de koper thuis). Het is gewoon betalen en daarna krijg je de pony, paspoort en spullen mee. Daar word je soms echt moe van.
Laatst bijgewerkt door Roozzy op 19-10-12 15:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:10

Ja, en die wel gewoon gaan proefrijden. :+
Bij de schimmel waar ik was was dat weekend een meisje geweest. Proefgereden alles.
En zegt daarna dat ze nog helemaal niet weet of ze van r ouders een paard mag....
Die had van mij een schop gehad. :=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:12

Haha wat erg! Je zult ze maar voor je hebben staan :+

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:14

Ik heb ook al sms'jes gekregen van penny's die mijn pony heel lief vinden en hem graag willen hebben, maar natuurlijk hebben ze geen geld ;( , maar de pony geef ik ze natuurlijk gewoon cadeau :') . Ach ja, als dat in de Penny staat, gebeurt dat in werkelijkheid ook :+ .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:20

:')

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:34

steinstein schreef:
Dit vind ik een leuk dier.

http://link.marktplaats.nl/603048379

ik kom ff meepraten, ik ben ook op zoek naar een jonkie

heb trouwens deze gezien dit weekend, vond ze niet zo correct op de benen staan, vandaar ook geen verdere intresse
Verder waren er nergens predicaten achter de moeder ( is natuurlijk niet voor iedereen belangrijk)

Als er iemand een leuk jong beest weet, staat, max 2 jaar, merrie met prestatie rijk papier errachter, ik hoor het graag van jullie!

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:08

Hai Roozzy :) ik heb je een PB gestuurd maar sorry verkeerde persoon :(
Laatst bijgewerkt door MaxMindy op 19-10-12 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt