Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:10

Ik was weer even aant neuzen op internet en ik zag een bloedmooie merrie jaarling. Staat in de advertentie dat ze maar een klein gebrek heeft. Ze mist een oog. Grappig nu dit in dit topic ook veel ter sprake is gekomen. Heel jammer, ik zou hier niet voor gaan persoonlijk

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:16

Uphill is leuk, maar heeft op de foto's te zien niets extra's. Zou voor ons niks zijn

Wanneer ga je kijken Seven?
Heb je niet het idee dat je te snel gaat met het zoeken naar een nieuwe paard?

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:20

Hoi, sorry dat ik zomaar kom binnen vallen! Ik lees al een tijdje mee maar dacht, laat ik nu ook maar eens posten...

Vorig jaar heb ik mn paard op veel te jonge leeftijd moeten laten inslapen. Eigenlijk wilde ik geen paard meer, ik studeer nog en een paard kost toch er veel tijd.. Maar ik vind het vreselijk zonder en ben daarom opzoek naar een leuk veulen. Ik wil sowisow een merrie, dat past toch echt het beste bij me. Het hoeft geen bewegingswonder te zijn, maar wel geschikt voor de basis-sport. Aangezien ik van plan ben om ook veel buiten te gaan rijden vind ik het belangrijk dat het niet een enorm heethoofd is. Ik heb geen fok- ambities , om de afstamming geef ik danook niet zoveel- al zijn leuke papieren natuurlijke mooi meegenomen! Veel wit is geen enkel probleem..
Ik speur al weken internet af maar heb nog steeds net "het" veulen gevonden.... Misschien weten jullie nog een leuk dier te koop?!

Goos_Horses

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:21

waarom een veulen switt waarom geen jaarling of 2 jarige?
Zou persoonlijk toch voor een jaarling gaan, kan je iets meer van zeggen als de allemaal schattige veulens

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:23

Ik denk dat dat voor iedereen anders is Goos, ergens is het inderdaad al snel maar het voelt wel goed.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:25

Bedoel het niet verkeerd hoor, maar naar mijn idee heb je niet echt de tijd genomen om het te verwerken en "stort" je je in een nieuw "projectje" om maar bezig te zijn.
Dat het voor iedereen anders is is een feit.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:27

Oh ja, een leuke jaarling is ook prima! Goed punt, veulens zijn inderdaad allemaal wel leuk. Ik wil in ieder geval een jong dier, maar of ze nu 0,1 of 2 is maakt niet zoveel uit.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:28

Dat is heel persoonlijk. Ik was echt heel verdrietig dat ik mijn vorige merrie moest laten inslapen, maar na twee weken had ik al heel wat bezoeken gepland en een maand later stond mijn huidige merrie op stal. Ik had natuurlijk ook geen tweede paard en van dat thuis zitten treuren werd ik helemaal niet goed.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:29

was gewoon een vraag hoor. Alle veulens zijn schattig en dan is kritisch kijken voor sommigen nogal lastig.

Kijk wel goed voor jezelf wanneer je de tijd en geld hebt om echt te gaan rijden, bij een 2 jarige ben je er eerder aan toe als bij een jaarling.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:30

yelly zeg ook niet dat je thuis moet zitten te treuren, maar verwerken hoord er wel bij.
Is nogal ene verschil om met een maand de wereld aan paarden af te lopen of al aan het rondkijken zijn als je paar nog niet weg is.
Hoe dan ook ieder voor zich, vroeg het me gewoon af.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:33

Wij wisten 3 maand geleden al dat als ze maar iets zou verslechteren dat we dr moesten laten gaan dus ik was al heel goed voorbereid helaas.

Voor iedereen is het anders en wij doen het zo.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:36

Switt: 13 oktober kun je kiezen uit de veulens!
http://www.westerkwartierpaardenkwartie ... lenveiling

Dat idee had ik ook al bij jou, Seven, je hebt al langer je vizier op een nieuw paard gericht.

Van mezelf weet ik dat ik ook vrij snel weer op zoek ga. Zo dacht ik in juli nog twee paarden te gaan verkopen en ben toen al hals over kop wezen kijken bij een jaarling Florencio. Het is dat het prima dier niet helemaal een droompaard voor mij was, anders had ik die nog gekocht ook :D
Maar achteraf ben ik ook weer reuze blij dat ik mijn twee eigen paarden beide heb gehouden!
Heb altijd veel animo voor projectjes trouwens - afgelopen juni stonden er ook 2 zwarten te koop voor 1.800 per stuk. Heb toen echt mezelf in toom moeten houden om die niet op te halen :+

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:36

Dat is waar :)

Ik ben er ook wel op aangesproken door anderen toen hoor ;) Maar na een week treuren was ik het gewoon zat en ging ik toch weer wat op Marktplaats en Sporthorses kijken :o In het begin dacht ik dat ik nooit meer zo'n leuk en apart paard zou vinden. Toch ben ik nu heel blij met mijn nieuwe merrie, al is het op een andere manier :)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:39

Goos_Horses schreef:
was gewoon een vraag hoor. Alle veulens zijn schattig en dan is kritisch kijken voor sommigen nogal lastig.

Kijk wel goed voor jezelf wanneer je de tijd en geld hebt om echt te gaan rijden, bij een 2 jarige ben je er eerder aan toe als bij een jaarling.

Ik vind het ook heel moeilijk om dat te beoordelen hoor, ik moet er echt iemand bij hebben die door de schattigheid heen kan kijken en die er verstand van heeft. Ik hoef geen spectaculair paard maar wel eentje die correct gebouwd is en bij me past. Over drie jaar ben ik klaar met studeren, dan is geld niet zo'n probleem meer. Ik kon mn paard ook altijd goed onderhouden overigens, maar ik moest er dan wel veel dingen voor laten. Maargoed, dat is een keuze en ik heb dat er graag voor over! Ik merk nu dat ik zoveel liever een paard heb dan een dure vakantie...

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:40

@ Seven, hier een stille meelezer die even inbreekt..ik vind het een topleuke merrie die Uphill!!
Ik heb precies eenzelfde Uphilljaarling, precies die kleur en bijna gelijke aftekeningen. Kan dondersgoed lopen, tis wel wat Goos-Horses zegt dat ze op t eerste oog niets speciaal hebben. Daarom was mijn jaarling, toen veulen uiteindelijk niet geselecteerd voor Borculo. (linkje van hem als veulen staat in mijn profiel)
Maar ken veel fijne Uphills, fijne karakters en goed genoeg lopen. Als het je wat lijkt, gaan met die banaan. Op naar een frisse nieuwe start!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:46

Seven schreef:
Wij wisten 3 maand geleden al dat als ze maar iets zou verslechteren dat we dr moesten laten gaan dus ik was al heel goed voorbereid helaas.

Voor iedereen is het anders en wij doen het zo.

Als het goed voelt, waarom niet! Als het goed voelt, gewoon doen..

In mn zoektocht naar een nieuw jong paard kwam ik een hele leuke 6 jarige tegen waar ik gewoon even bij moest gaan kijken.. Niet wat ik zocht dus maar ik wilde hem perse even in het echt zien. Na het rijden kon ik alleen maar huilen, ik wilde nog helemaal niet op een ander paard zitten dan op mijn overleden merrie. Daar zit je dan 2 uur voor in de auto -O- Ik voelde me zo enorm rot naar de eigenaar toe, niet wat je verwacht als iemand naar je paard komt kijken. Gelukkig waren ze heel lief en begrepen ze het wel. Paard was overigens wel heel leuk hoor!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:47

Seven, wat echt een super leuke merrie die uphill! :)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:49

Ik vind dit toch altijd zo leuk hoe je dit doet. Echt cool /3

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:52

Wat betaal je in deze tijd ongeveer voor een veulen van 5 maanden oud, gewoon bekende afstamming KWPN.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:55

Bucas, dat hangt geheel van van alles af.
Is het een gewone en wil de eigenaar er graag van af, dan betaal je zo vlak voor het binnenseizoen iets van dekgeld.
Is het een beste en heeft de eigenaar niet perse haast, betaal je veel meer.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:01

Wie van jullie gaat naar die veulenveiling in tolbert? Mini meeting? :D is bij ons op stal namelijk haha :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:03

Leuk al die positieve reacties we zullen het zien of het wat is voor ons :j
De eigenaresse is in ieder geval een heel leuke vrouw belde me net nog even terug voor de moederlijn heel leuk, ben benieuwd naar dr in het echt.

Heb geen vervoer anderd was dat wel leuk geweest inderdaad

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:04

Bucas, dat hangt af van zoveel factoren. is de moeder rontgon goedgekeurd, wat zijn de predikaten van de lijn, welke hengst je hebt natuurlijk bekende en bekende hengsten hé zit wereld van verschil tussen Totilas en Uphill (kwam al eerste snel in me op, niet verkeerd bedoeld!)
Wat is het doel geweest van de fokker, geslacht en dan nog hoe graag wil de eigenaar ervanaf.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:04

UltimOo schreef:
Wie van jullie gaat naar die veulenveiling in tolbert? Mini meeting? :D is bij ons op stal namelijk haha :D

Is dat wat de veulenveiling in Tolbert? Dressuur en springveulens?

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:05

Ow mensen, ben zo blij met m'n nieuwe paard. Eerst wist ik niet of ik er wel verstandig aan deed om een onbeleerde te kopen. Aangezien het bij m'n schoon zusje ook niet zo gemakkelijk ging. Maar kan alleen nog maar heel blij zijn met hem! Gister voor de 2e keer erop, zo braaf! Echt een top karakter!
Even een fotootje spammen :D
Afbeelding

Hij lijkt trouwens wel een beetje klein onder mij, maar hij is echt al 1,70 :j