mijn ponies zijn vermoord gisteravond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuhh123

Re: mijn ponies zijn vermoord gisteravond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:02

Oh oke, daar heb ik denk ik overheen gelezen :oo
Ik ga hem even lezen

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:10

Ik heb het gelezen, maar ik vind het nergens op slaan. Sowieso om voor zo'n bericht een account aan te maken.
De vrouw wilde geen relatie met hem en dan gaat die man twee totaal ONSCHULDIGE ponytjes vermoorden.
Het komt dus dit keer WEL van 1 kant, en als het wel van 2 kanten zou komen Moet die man ook die ponys niet vermoorden. Zij zijn helemaal onschuldig en hebben die man niks aangedaan! Kom op zeg!
Ik ben het eens met j4ever, je bent bijna net zo walgelijk als de man zelf

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:40

TS bedankt voor je pb bericht!
heb erop geantwoord :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:41

TS; wat is er dan aan vooraf gegaan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

In een vlaag van woede doen mensen soms rare dingen: ze vermoorden niet alleen ponies maar soms ook zichzelf of kinderen of zo...

Hebben jullie een relatie gehad? Waarom is dat uit gegaan? Wat is er gebeurd voor hij dit deed? Hadden jullie ruzie?

Mij lijkt dat iemand die koelbloedig, voor de lol twee ponies vermoord zichzelf niet zou gaan melden bij de politie?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:43

natuurlijk zijn er dingen vooraf gebeurd, dat is dus het verhaal van twee kanten maar dat neemt niet weg dat zoiets ( ponys vermoorden) ooit mag gebeuren :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:43

Krissis schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik begrijp t niet?

Er is al een topic over de 2 ponys en de eigenaresse heeft al daar een topic over geopend.

Wie ben jij dan? of zijn er nog eens 2 ponys elders, in dit geval de jouwe, de keel overgesneden?

Je snapt het niet en das niet erg.
Formeel, op papier, was 1 van de 2 mijn pony maar 4 jaar geleden heb ik haar ter adoptie afgestaan aan het beste huisje wat ze zich kon wensen en dat was bij TS. Zorgen, doe ik al jaren niet meer voor haar maar zou er wat tussen komen bij de TS, dan zou ze weer terug bij mij komen. Dus heel formeel ben ik de eigenaar maar zo werkt het niet, voor mij is TS al jaren de eigenaar. Een paard kan zich geen betere eigenaar als TS wensen.

Ok nu snap ik t wel :D .

Nogmaals veel sterkte, wat een gemene laag bij de grond laffe daad van die kl o ot Zak.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:50

Sallandval: en dat is nou net none of our business en doet ook niet terzake.
Zou jij dat ff op internet knallen als het jou gebeurde?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:04

IKbenEllen schreef:
Sallandval: en dat is nou net none of our business en doet ook niet terzake.
Zou jij dat ff op internet knallen als het jou gebeurde?

Dat ligt eraan wat je definitie is van 'ter zake doen'.

In de meeste ruzies gaat het erom dat de één de ander probeert te overtuigen dat hij gelijk heeft/ goed is en de ander ongelijk is/slecht is. Om dat te bewijzen kunnen mensen héél ver gaan en elkaar letterlijk gek maken.

Dus doet het dan ter zake dat TS gelijk heeft gekregen/goed is in dat haar kennis/vriend/ex (?) degene is die ongelijk heeft en slecht is? Dan is het inderdaad goed dat dit tig keer bevestigd wordt (want ja, het is logisch dat het vreselijk is dat er onschuldige ponies de dupe worden).

Of doet het meer ter zake dat bokkers iets opsteken van hoe iets zo ver kan komen... en dat er bij een ruzie alleen maar verliezers zijn?

Want hoe erg het ook is... het komt óók voor dat de dader zichzelf en andere mensen vermoord. Natuurlijk is dat afgrijselijk voor alle betrokkenen, maar het is geen kwestie van één gek die zonder aanleiding aan het moorden slaat. Het is de vraag of het 'ter zake doet' om wel die indruk te wekken?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:06

xdeliefstex schreef:
IKbenEllen schreef:
Ik vind het vooral raar dat dit je 1e post is

nou ja iedereen weet ervan heel nederland en heb zo eens alle berichten gelezen en iedereen is alleen maar boos op die gene die het gedaan heeft maar ik vind gewoon dat niemand iets doet zonder dat er een reden is dan hadden ze dat wel verteld op tv hij heeft het gedaan vanwege beindiging van relatie

Ja maar een beindiging van een relatie is geen REDEN om het te doen..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:08

sallandval schreef:
TS; wat is er dan aan vooraf gegaan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

In een vlaag van woede doen mensen soms rare dingen: ze vermoorden niet alleen ponies maar soms ook zichzelf of kinderen of zo...

Hebben jullie een relatie gehad? Waarom is dat uit gegaan? Wat is er gebeurd voor hij dit deed? Hadden jullie ruzie?

Mij lijkt dat iemand die koelbloedig, voor de lol twee ponies vermoord zichzelf niet zou gaan melden bij de politie?

Maar gaat ons dit eene kont aan zoals iemand net zo leuk zei? :Y)

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:10

wat erg voor je! echt triest ben je als je zo iets doet .. gadver, helemaal kippevel! Heel erg veel sterkte ermee!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:15

NeverGiveUp schreef:

Gaat het feit dat de man twee ponies afgemaakt heeft ons wel wat aan dan? Waarom?

Nu worden er misschien wel jonge bokkers bang gemaakt met een verhaal dat simpelweg verklaren dat je geen relatie met iemand wil kan betekenen dat hij doorslaat en je paard ombrengt, maar zo simpel ligt het niet dat weet ik wel zeker.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:18

Sallandval: ik heb je post 3x moeten lezen en ik hoop dat ik er wat van snap.

Stel (vooropgesteld: ik ken heel TS niet) dat TS de grootste trol is die hier rondloopt. Dan NOG is er geen excuus om je uit te leven op onschuldige en weerloze dieren. Ben dan een vent en ga met de trol de strijd aan.

Daarnaast is privacy een groot goed, we staan hier niet in het gerecht. Ts is hier niemand maar dan ook niemand verantwoording schuldig, hoe nieuwsgierig je ook bent.
Ze komt hier enkel om steun te krijgen van mensen met dezelfde hobby. Vind je dat voor jezelf niet genoeg? Dan zou ik hier niet reageren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:34

IKbenEllen schreef:
Sallandval: ik heb je post 3x moeten lezen en ik hoop dat ik er wat van snap.

Stel (vooropgesteld: ik ken heel TS niet) dat TS de grootste trol is die hier rondloopt. Dan NOG is er geen excuus om je uit te leven op onschuldige en weerloze dieren. Ben dan een vent en ga met de trol de strijd aan.

Daarnaast is privacy een groot goed, we staan hier niet in het gerecht. Ts is niemand maar dan ook niemand verantwoording schuldig, hoe nieuwsgierig je ook bent.
Ze komt hier enkel om steun te krijgen van mensen met dezelfde hobby. Vind je dat voor jezelf niet genoeg? Dan zou ik hier niet reageren.

Als je het mij vraagt is TS geen trol hoor. En natuurlijk is er geen enkel excuus om een dier om te brengen... wat ik wil zeggen is dat twee van nature goede mensen tot slechte dingen in staat zijn als er veel passie en woede in het spel zijn. Dat is doorgaans een interactie, geen eenzijdige daad. Zo wordt het wel gebracht en volgens mij is dan enige nuance wel op zijn plaats.

Al was het maar omdat dit soort situaties zich vaak herhalen en het nog veel erger kan dan twee dode ponies.

Lieve TS; alleen jij weet wat er allemaal gebeurd is. Je hebt er geen belang bij om te horen hoe walgelijk het gedrag van deze man is en hoe gestoord hij is. Waar je wel iets aan hebt is hulp om met escalerende situaties om te leren gaan zodat het niet meer zo ver hoeft te komen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:41

Waar je wel iets aan hebt is hulp om met escalerende situaties om te leren gaan zodat het niet meer zo ver hoeft te komen.[/quote]

Dat is fraai! Nu leg je de verantwoording bij TS. Waar is de verantwoordelijkheid van de dader? En dat voor een psycholoog.... 8)7

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:43

Inderdaad, er waren 2 mensen in het spel en wat daar gebeurd is interesseert me niet, feit is dat er in ieder geval 2 ponies bij betrokken zijn geraakt die er in ieder geval niks mee van doen hadden.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:49

IKbenEllen schreef:
Inderdaad, er waren 2 mensen in het spel en wat daar gebeurd is interesseert me niet, feit is dat er in ieder geval 2 ponies bij betrokken zijn geraakt die er in ieder geval niks mee van doen hadden.

Inderdaad !

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:59

nynke55 schreef:
Dat is fraai! Nu leg je de verantwoording bij TS. Waar is de verantwoordelijkheid van de dader? En dat voor een psycholoog.... 8)7

De dader heeft zich toch gemeld bij de politie? Ik neem aan dat hij een gepaste straf krijgt.

Overigens hoef je niet verantwoordelijk te zijn om er baat bij te hebben om te leren gaan met escalerende situaties hoor, die trainingen worden ook gegeven aan hulpverleners etc.

Ik ben er een voorstander van dat iedereen zo'n training doet, iedereen kan namelijk in zo'n situatie verzeild raken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:01

DoxLover schreef:
IKbenEllen schreef:

Inderdaad !

mee eens :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:12

sallandval schreef:
NeverGiveUp schreef:

Gaat het feit dat de man twee ponies afgemaakt heeft ons wel wat aan dan? Waarom?

Of het je aangaat of aangrijpt wat er met de pony's gebeurd is, is voor iedereen anders. Tenminste, in mate van emotie. Als het je niks aangaat, dan moet je hetzelfde doen als alle andere topics die je niet aangaan: negeren.
Dit topic heeft TS (waarschijnlijk) gestart om haar woede, onmacht te ventileren en zit nu lijkt me niet op goed bedoelde advies te wachten. Wat en hoe met die relatie, het zal me een bout zijn, want dat is nu eenmaal NIET waar dit topic over gaat. Ik begrijp uit verschillende reacties dat diepgaande gesprekken je professie is, wat een knap beroep is maar wellicht hier, nu, op dit moment, niet geheel op zijn plaats. Wellicht over een paar dagen/weken wel....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:16

sallandval schreef:
nynke55 schreef:

De dader heeft zich toch gemeld bij de politie? Ik neem aan dat hij een gepaste straf krijgt.

Overigens hoef je niet verantwoordelijk te zijn om er baat bij te hebben om te leren gaan met escalerende situaties hoor, die trainingen worden ook gegeven aan hulpverleners etc.

Ik ben er een voorstander van dat iedereen zo'n training doet, iedereen kan namelijk in zo'n situatie verzeild raken.

Dat is heel wat anders, natuurlijk kan iemand baat hebben bij zo'n training, maar Sallandval zegt daarna: zodat het niet zover hoeft te komen. Tot hoever is zover? Ik kan alleen maar concluderen dat ze bedoelt, dat haar ex-partner de pony's dan niet de keel zou doorsnijden.
En dat is puur en alleen de verantwoording van de dader. Zelfs al zou hij direkt na en escalerende ruzie met een mes op weg zijn gegaan naar de wei, had hij onderweg nog tijd gehad om te bekoelen en zich te bedenken dat je zoiets niet moet doen. Bij mensen zou je dan zeggen: met voorbedachte rade.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:25

Krissis schreef:
Of het je aangaat of aangrijpt wat er met de pony's gebeurd is, is voor iedereen anders. Tenminste, in mate van emotie. Als het je niks aangaat, dan moet je hetzelfde doen als alle andere topics die je niet aangaan: negeren.
Dit topic heeft TS (waarschijnlijk) gestart om haar woede, onmacht te ventileren en zit nu lijkt me niet op goed bedoelde advies te wachten. Wat en hoe met die relatie, het zal me een bout zijn, want dat is nu eenmaal NIET waar dit topic over gaat. Ik begrijp uit verschillende reacties dat diepgaande gesprekken je professie is, wat een knap beroep is maar wellicht hier, nu, op dit moment, niet geheel op zijn plaats. Wellicht over een paar dagen/weken wel....

Natuurlijk begrijp ik dat TS meer zit te wachten op "vreselijk TS, je hebt helemaal gelijk, je had niets anders kunnen doen, die man is gestoord, etc.". En ik ga er ook graag van uit dat TS over een tijdje op eigen initiatief hulp zoekt. Maar de laatste keer dat ik geconfronteerd werd met een escalatie op deze schaal eindigde één van de ruzies in de zelfmoord van de man in kwestie... ik denk niet dat iemand dáár op zit te wachten, ook TS niet. Het is dus niet gezegd dat ze de keuze heeft om nog weken te wachten op het ondernemen van actie (hoewel de man misschien wel vast zit, maar dat weet ik niet).

Ook begrijp ik dat het misschien raar overkomt dat ik dit schrijf, maar het is in mijn ogen ook een bijzondere situatie die misschien toch een iets drastischer/dringendere boodschap behoeft dan "arme TS".

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:40

sallandval schreef:
Maar de laatste keer dat ik geconfronteerd werd met een escalatie op deze schaal eindigde één van de ruzies in de zelfmoord van de man in kwestie...
Zou voor hemzelf en zijn nabestaanden tragisch zijn, maar pragmatisch als ik ben zie ik daar verder alleen maar voordelen in: TS, om te beginnen, hoeft niet de rest van haar leven in angst om zichzelf en haar kinderen te leven en continue over haar schouder te kijken of ie niet onverwacht ergens uit een donker hoekje opduikt om het klusje even af te maken, en verder scheelt het een hoop geld uit de publieke middelen: pro deo advocaat, proceskosten, detentie, daarna misschien nog TBS, reclassering/reïntegratie in de samenleving en uiteindelijk een bijstandsuitkering, want met zo'n trackrecord zal, behalve misschien het slachthuis, geen werkgever staan te springen om 'm aan te nemen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:41

Als reactie op Sallandval: Lijkt me dan meer op z'n plek in een PB, niet? Want dit lokt (zoals je zelf ziet) reacties uit, dat had je zelf denk ik ook wel kunnen bedenken, juist met je werkveld. En ook vanuit je werkveld moet je weten dat de een de andere niet is. Jij hebt een casus gezien met een (helaas) zelfdoding tot gevolg, maar de een is de ander niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:46

Je weet ook niet eens of dit een reactie was op een escalerende ruzie, dat komt nergens in het verhaal naar voren.