Ik ga hem even lezen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Krissis schreef:Ragdollcat schreef:Ik begrijp t niet?
Er is al een topic over de 2 ponys en de eigenaresse heeft al daar een topic over geopend.
Wie ben jij dan? of zijn er nog eens 2 ponys elders, in dit geval de jouwe, de keel overgesneden?
Je snapt het niet en das niet erg.
Formeel, op papier, was 1 van de 2 mijn pony maar 4 jaar geleden heb ik haar ter adoptie afgestaan aan het beste huisje wat ze zich kon wensen en dat was bij TS. Zorgen, doe ik al jaren niet meer voor haar maar zou er wat tussen komen bij de TS, dan zou ze weer terug bij mij komen. Dus heel formeel ben ik de eigenaar maar zo werkt het niet, voor mij is TS al jaren de eigenaar. Een paard kan zich geen betere eigenaar als TS wensen.
IKbenEllen schreef:Sallandval: en dat is nou net none of our business en doet ook niet terzake.
Zou jij dat ff op internet knallen als het jou gebeurde?
xdeliefstex schreef:IKbenEllen schreef:Ik vind het vooral raar dat dit je 1e post is
nou ja iedereen weet ervan heel nederland en heb zo eens alle berichten gelezen en iedereen is alleen maar boos op die gene die het gedaan heeft maar ik vind gewoon dat niemand iets doet zonder dat er een reden is dan hadden ze dat wel verteld op tv hij heeft het gedaan vanwege beindiging van relatie
sallandval schreef:TS; wat is er dan aan vooraf gegaan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
In een vlaag van woede doen mensen soms rare dingen: ze vermoorden niet alleen ponies maar soms ook zichzelf of kinderen of zo...
Hebben jullie een relatie gehad? Waarom is dat uit gegaan? Wat is er gebeurd voor hij dit deed? Hadden jullie ruzie?
Mij lijkt dat iemand die koelbloedig, voor de lol twee ponies vermoord zichzelf niet zou gaan melden bij de politie?
NeverGiveUp schreef:Maar gaat ons dit eene kont aan zoals iemand net zo leuk zei?
IKbenEllen schreef:Sallandval: ik heb je post 3x moeten lezen en ik hoop dat ik er wat van snap.
Stel (vooropgesteld: ik ken heel TS niet) dat TS de grootste trol is die hier rondloopt. Dan NOG is er geen excuus om je uit te leven op onschuldige en weerloze dieren. Ben dan een vent en ga met de trol de strijd aan.
Daarnaast is privacy een groot goed, we staan hier niet in het gerecht. Ts is niemand maar dan ook niemand verantwoording schuldig, hoe nieuwsgierig je ook bent.
Ze komt hier enkel om steun te krijgen van mensen met dezelfde hobby. Vind je dat voor jezelf niet genoeg? Dan zou ik hier niet reageren.
nynke55 schreef:Dat is fraai! Nu leg je de verantwoording bij TS. Waar is de verantwoordelijkheid van de dader? En dat voor een psycholoog....
sallandval schreef:NeverGiveUp schreef:Maar gaat ons dit eene kont aan zoals iemand net zo leuk zei?
Gaat het feit dat de man twee ponies afgemaakt heeft ons wel wat aan dan? Waarom?
sallandval schreef:nynke55 schreef:Dat is fraai! Nu leg je de verantwoording bij TS. Waar is de verantwoordelijkheid van de dader? En dat voor een psycholoog....
De dader heeft zich toch gemeld bij de politie? Ik neem aan dat hij een gepaste straf krijgt.
Overigens hoef je niet verantwoordelijk te zijn om er baat bij te hebben om te leren gaan met escalerende situaties hoor, die trainingen worden ook gegeven aan hulpverleners etc.
Ik ben er een voorstander van dat iedereen zo'n training doet, iedereen kan namelijk in zo'n situatie verzeild raken.
Krissis schreef:Of het je aangaat of aangrijpt wat er met de pony's gebeurd is, is voor iedereen anders. Tenminste, in mate van emotie. Als het je niks aangaat, dan moet je hetzelfde doen als alle andere topics die je niet aangaan: negeren.
Dit topic heeft TS (waarschijnlijk) gestart om haar woede, onmacht te ventileren en zit nu lijkt me niet op goed bedoelde advies te wachten. Wat en hoe met die relatie, het zal me een bout zijn, want dat is nu eenmaal NIET waar dit topic over gaat. Ik begrijp uit verschillende reacties dat diepgaande gesprekken je professie is, wat een knap beroep is maar wellicht hier, nu, op dit moment, niet geheel op zijn plaats. Wellicht over een paar dagen/weken wel....
sallandval schreef:Zou voor hemzelf en zijn nabestaanden tragisch zijn, maar pragmatisch als ik ben zie ik daar verder alleen maar voordelen in: TS, om te beginnen, hoeft niet de rest van haar leven in angst om zichzelf en haar kinderen te leven en continue over haar schouder te kijken of ie niet onverwacht ergens uit een donker hoekje opduikt om het klusje even af te maken, en verder scheelt het een hoop geld uit de publieke middelen: pro deo advocaat, proceskosten, detentie, daarna misschien nog TBS, reclassering/reïntegratie in de samenleving en uiteindelijk een bijstandsuitkering, want met zo'n trackrecord zal, behalve misschien het slachthuis, geen werkgever staan te springen om 'm aan te nemen.Maar de laatste keer dat ik geconfronteerd werd met een escalatie op deze schaal eindigde één van de ruzies in de zelfmoord van de man in kwestie...