[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:38

Geweldig dat je toch zo ver gekomen bent! Ik heb totaal geen ervaring met ataxie, maar je lijkt toch iets goed te doen hier. Ik zo er spelenderwijs mee door gaan. Het is een jong en intelligent paard, geef hem lekker wat te doen. Het zal hem waarschijnlijk alleen maar goed doen. Goed voor zijn spieren en het trainen van zijn coördinatie, maar ook om zijn geest bezig te houden.

Ik vind hem prachtig geworden en ik hoop jullie nog lang te mogen volgen op deze manier.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:46

Wat een leuk paardje is dat
Heel veel sterkte ermee

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:49

Wat geweldig Lorette echt super en het staat hem ook zo goed! Hoop dat je over een tijdje toch iets meer met hem kan doen.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:49

Als ze eenmaal met de ataxie weten om te gaan kan je er super paarden aan hebben. Mijn paard wordt dit jaar 14 en was afgeschreven op haar 6de ivm ataxie Nog steeds gaat ze steeds beter en blijft ze mij verbazen. Een dressuurpaard zal het nooit meer worden dat trekt ze lichamelijk niet, oefeningen zo nu en dan wel. Ik rijd alleen maar buiten en mede door endurance te gaan rijden bleef ze sterker worden en zichzelf verder ontwikkelen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:30

Wow! Wat gaat hij super! Ok, ik kom een ietsiepietsiekleinbeetje laat achter dit topic :+ Maar heb wel alle berichten gelezen ondertussen, toen ik begon met lezen had ik dit echt niet verwacht! De ondeugd straalt ook gewoon van hem af }>
Ben eigenlijk wel benieuwd of je effect gemerkt hebt van de magnesium? Ik ken een atactische, weliswaar achter, die het daar eigenlijk super mee doet, maargoed, vergelijken met elkaar kun je bijna geen enkel paard met ataxie.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:36

Ik vind het een geweldig paard. Goed ook hoe die alles oppakt! :)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:24

Oh wat zal jij blij en trots geweest, en nog steeds, zijn!!! Vind het echt geweldig voor jullie!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 14:33

Eigenlijk merk ik alleen een positief verschil als ik iets heel regelmatig met hem oefen en dingen gewoner voor hem worden. Ik heb spulletjes gehad van Steffi vd Laarse, maar dat maakte geen merkbaar verschil. Dat heeft hij wel een poos gehad. Het kan zijn dat het daardoor nu juist veel beter met hem gaat dan wanneer hij dat niet had gekregen, maar ik heb dat verschil niet kunnen waarnemen. Hij is ook niet minder geworden toen alles op was, daarom heb ik besloten om het niet opnieuw aan te schaffen. Magnesium en/of vitamine E doet ook niets. Magnesium krijgt hij nog wel, want daar staat hij nog niet heel lang op. Ik kan in die paar weken nog niet zeggen dat hij beter (of slechter is). Hij lijkt hetzelfde.

De eerste keer staart wassen was een ramp. Tweede keer na een poosje acceptabel. Gisteren de 3e keer alsof het nooit een probleem is geweest. Stond keurig stil te wachten tot ik klaar was.

Vanochtend hoefsmid ging ook weer super. MAAR alleen als ik met hem oefen, want ik heb een poosje geleden het 'hoefsmid oefenen' een beetje verwaarloosd en toen schoot hij enorm in de kramp. Ik werd er best verdrietig van, want zo kramperig als op dat moment was hij nog niet geweest. Gelukkig werd hij meteen weer normaal toen ik het wel weer ging oefenen. Daar kon ik vanochtend de vruchten van plukken, want bekappen is geen probleem. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:37

_Lorette_ schreef:
Thanks voor al jullie leuke berichtjes, daar word ik ook vrolijk van! Dacht dat hij inmiddels wat meer in de vergetelheid was geraakt, want ik laat natuurlijk niet meer zoveel van hem zien als in zijn veulentijd.

Ik vind hem stiekem een beetje lelijk, hihi :') Hij is klein, maar heeft een enorme hangbuik (dankzij genen van moeders) en zijn voskleur is vaalgeeloranje. :Y) Maar hij is zooooooo leuk. Al had 'ie 6 benen, uitsteeksels, een enorm hoofd en was hij paars met oranje plukjes, dan was het nog de leukste van de wereld.

Hij voelt voor mij echt als pony. Maar geeft niets, ik heb tot vorig jaar ook nog op mijn D-pony gereden. Een kleintje vind ik wel heel makkelijk. Overigens meet hij wel meer dan 1.60 m.

:oo >;) 8)7

Frummel is niet lelijk! Frummel heeft een ge-wel-dig sympathiek en stout hoofd! (en de rest, tja, ach... :') )

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 14:39

:')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:11

Zat laatst ergens aan te denken. Er is toch zo'n verkiezing geweest voor paard van het jaar. Bllijkbaar mochten boktpaarden er ook bij want de winnaar is een boktpaard wat het goed doet in de sport. Tja leuk natuurlijk maar niet echt iets heel bijzonders imo, voor mij is Frum een van mijn boktpaarden van het "jaar". We hebben zo met en om hem gelachen in al die topics, daarna het verdriet en nu weer die onwijs grote stappen van deze knappe (niet lelijk) Frum.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:15

Frummel is ook het enige paard dat ik niet in real life ken waar ik zo nog wel eens aan moet denken. Vind hem echt geweldig.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:21

Wat ontzettend leuk dat je deze bijzondere foto's met ons hebt gedeeld! Frum is zeker niet vergeten hoor!

Ik vind het erg mooi om te lezen en te zien hoe je met hem omgaat! Zonder druk, wat komt dat komt en alles wat hij geeft is een cadeautje. En Frummel die zelf steeds aangeeft dat hij mentale uitdaging wil, prachtig.

Echt chapeau! Ik hoop dat het nog lang goed mag gaan en dat je nog lang met en van hem mag genieten.

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:43

Hier een stille meelezer. Ik kruip ff onder m'n steen vandaan om te zeggen dat ik het zo onwijs dapper,goed,stoer enz enz vind wat je allemaal met frummel doet. Het blijft een super gaaf dier en hij staat bij de juiste persoon! En nu weer terug onder m'n steen......

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:49

En hoe gaat het met Frum?? nog leuke dingen gedaan of meegemaakt?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:57

Frum blijft een geweldig paard. Hij laat je steeds weer versteld staan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:59

Eigenlijk heeft hij al een poos niets gedaan. Frum is nog jong zat en ik heb me even geconcentreerd op Sam, die na 4x rijden zo'n beetje zadelmak te noemen is (los door de bak halthouden, stap, draf, galop, verkeersmak, volte, gebroken lijn, etc.)

Ik ben een keer met hem langs het spoor gelopen, over de spoorwegovergang. Wij moeten namelijk een heel stuk pal langs het spoor om bij de bak te komen. Maar net de keren dat ik zoiets wil oefenen, komt er natuurlijk heel lang geen trein aan... Laatste keer longeren is ook al tijden geleden. Ik heb geen lijn of zweep meer en ik vind ons longeerbakje te zwaar als het lange tijd droog is geweest. Inmiddels verveelt 'ie zich wel een klein beetje, dus ik zal weer wat meer met hem proberen te doen. :) En dan plaats ik die update hier wel weer.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:28

wat goed dat het met Sam zo goed gaat.
Ik blijf gewoon opletten en zie je update vanzelf wel verschijnenen

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:36

Frummel!! Ik had al een hele tijd niet meer het topic gelezen, maar wat een heeeeerlijk paard is hij toch ook <3 . Je hebt gewoon even op hem gezeten!! :D Gefeliciteerd! Ik vind die foto waarop hij z'n buik kriebelt ook zo typisch.. Heel grappig dat hij het heel gezellig vind, ik denk gelijk aan zijn veulenfoto's waarop hij ook een dekentje op kreeg :+: . Ja, 1 van de weinige paarden die ik nog graag volg vanaf het KS-ITP topic!
Van alle paarden was het juist hem zo gegund om normaal en gezond op te groeien, maar hij mag nog dankbaar zijn dat hij op zo'n fijne plek is geboren en een baasje heeft die hem toch houdt en gek op hem is :j . Heerlijk om te zien en lezen hoe je bezig met hem bent.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:15

Heb je topic net helemaal doorgelezen en ik vind het geweldig om te zien dat het toch steeds beter gaat!
Mijn paard is ook atactisch, eigenlijk heeft hij precies dezelfde symptomen als jouw Frum, maar dan duidelijker.
Wat ik bijzonder vind is dat hij in doen en laten ook precies als jouw paard is. Lekker hyper en vreselijk ondernemend en inderdaad, bij spanning wordt het erger/duidelijker.
Ik heb mijn paard gekocht toen hij 6 maanden oud was. Toen had hij al problemen. Ik wist dat het nooit een "rijpaard" zou worden. Inmiddels is hij 5 jaar. Bij mijn paard is ook gezegd dat het vanuit de (kleine) hersenen komt. Een ander zei dat het Wobbler is. Deze uitkomsten zijn verder te onderzoeken, maar uiteindelijk kan je er toch niks aan veranderen/behandelen. Ondanks zijn beperkingen is het altijd een lief en vrolijk paard gebleven die het beste ervan maakt. Zo nu en dan zadel ik hem eens op of klim ik op zijn rug. Een paar weken geleden hebben we ons eerste rondje samen in de bak gestapt. Hij vindt het prachtig en dat is echt genieten!

Ik weet niet hoe lang je al magnesium geeft, maar merk je hierbij ook verschil?

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:05

Wat groeien ze toch snel he ?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:30

Mootje68 schreef:
Wat groeien ze toch snel he ?

Volgens mij sla je de plank volkomen mis met je opmerking :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:02

Zeker 25 nuttige berichten nodig :7

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:28

Maar ik ben wel benieuwd hoe het ondertussen met hem gaat? :-)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:30

Hier ook een stille meelezer die erg benieuwd is hoe het nu gaat?