Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:42

Kun je geen eigen arts uit de buurt uitzoeken, Arabiertje?

De verkoper heeft ons een aantal adressen uit de buurt gegeven om uit te kiezen :) In de buurt keuren was gewoon het handigst, als ze dan toch onverhoopt niet goed is, hoeven we niet het hele land door te rijden. De verkoper gaat er natuurlijk vanuit dat het allemaal wel goed zit, omdat ze al eens klinisch en röntgenologisch goed is gekeurd, maar zeker weet je het natuurlijk nooit.

Zelf ging ik met mijn merrie naar een kliniek in de kop van Noord-Holland, fijne kliniek. Maar vanaf zuid-oost Brabant, is dat nogal een eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:43

Arabiertje* schreef:
Vind het nog steeds erg voor je Yelly en snap wat je bedoelt. Ik geloof ook helemaal wat je zegt, maar hoe dan ook... Vroeger werden paarden zelf nooit gekeurd. Behalve sport paarden, denk ik dan. Paarden waar aan je veel geld betaald, Warona heeft dat nodig gehad; En zo zie je maar, ik had het eerder moeten doen. Maar wie verliefd is, is blind. Achteraf bekeken, had ik het gewoon nooit mogen doen. Als ze mij van vandaag op morgen een correct en gezond paard verkopen, al is dat dan bij wijzen van spreken een boerenpaard. Ben ik gelukkig. Voor mij is het ondertussen wel duidelijk, dat gezondheid en correctie belangrijker is als de schoonheid en de prestaties.

Vroeger werd er ook niet zoveel van paarden gevraagd in de sport ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:44

Ja, maar dat ga ik eerst na vragen. Ik wil eerst duidelijkheid over hoe alles nu gaat verlopen, ik ga ook geen paard kopen. Ik ga testen, [***] staat ook nog altijd in de wei hé. Dus er staat nog niks vast, wou gewoon even weten of er iemand zin had en tijd heeft, om mee te gaan. Als er dan al een paard staat, dan kan ik die nog reserveren en de week er op een dierenarts laten komen keuren.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:45

Bedankt voor alle leuke reacties!
Dit is ze:
Afbeelding :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:45

Mooi paard en succes bij je keuring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:46

Mocht je iets geschikts vinden hoor ik het wel. Kan je zo een aantal praktijken geven die voor je kunnen keuren.

Somebody_

Arabiertje* schreef:
Ja, maar dat ga ik eerst na vragen. Ik wil eerst duidelijkheid over hoe alles nu gaat verlopen, ik ga ook geen paard kopen. Ik ga testen, Warona staat ook nog altijd in de wei hé. Dus er staat nog niks vast, wou gewoon even weten of er iemand zin had en tijd heeft, om mee te gaan. Als er dan al een paard staat, dan kan ik die nog reserveren en de week er op een dierenarts laten komen keuren.

Heb je geen mensen bij jou op stal die er veel kijk op hebben? Of je instructeur/instructrice?

Romanoff

@ Somebody; Ze zijn er wel. Maar dan heb je echt een lot uit de loterij (als die voor een normale prijs word aangeboden)

Maar dnek bij zulke grote handelsstallen, dat je dan verrekt goede kijk op paarden moet hebben.
Ik zou zelf nooit naar zo'n grote stal gaan, over het algemeen zijn alle paarden daar zoo braaf, goed te rijden en verkeersmak.. right..
Wel raar dat wij dat nooit zo snel particulier kunnen vinden.

Elk paard heeft altijd wel iets, het is alleen waar jij vrede mee kan hebben of niet.

Yelly

Ik duim voor je, Cath! Knap dier!

Ik heb ook geen hoog budget, Somebody :n Toch is de merrie die ik morgen laat (over)keuren wel al volledig röntgenologisch goedgekeurd. Ik laat aanvullend dus nog wel de bovenlijn keuren, heb mijn portie ellende nu hopelijk wel gehad ;)

Anoniem

Tuc, hihi wat een rare foto :p

Alja

Tuc die van jou is ook erg leuk

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:47

Romanoff schreef:
@ Somebody; Ze zijn er wel. Maar dan heb je echt een lot uit de loterij (als die voor een normale prijs word aangeboden)

Maar dnek bij zulke grote handelsstallen, dat je dan verrekt goede kijk op paarden moet hebben.
Ik zou zelf nooit naar zo'n grote stal gaan, over het algemeen zijn alle paarden daar zoo braaf, goed te rijden en verkeersmak.. right..
Wel raar dat wij dat nooit zo snel particulier kunnen vinden.

Elk paard heeft altijd wel iets, het is alleen waar jij vrede mee kan hebben of niet.

Uhu, dat zeg ik dus! Tuurlijk zijn er nog wel een paar, van fokkers die echt ruimtegebrek hebben. Maar die zijn zeer schaars hoor en die ga je zeker niet vinden bij een louché handelsstal! ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:49

De merrie die ik laat keuren, komt van Stal van den Hurk. Ook een handelsstal, maar op mij kwamen ze wel erg eerlijk over en de stal staat verder ook goed bekend, van wat ik heb gelezen en gehoord :)

Leuk, Tuc!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:49

Een keer is wel genoeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:50

Er zijn echt maar weinig handelsstallen waar je fijn gereden, gezonde, mooie paarden vind.
Ik denk zelfs dat er geen handelsstallen zijn die fijne, gezonde, mooie paarden verkopen voor heel gewoon geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:51

Yelly schreef:
De merrie die ik laat keuren, komt van Stal van den Hurk. Ook een handelsstal, maar op mij kwamen ze wel erg eerlijk over en de stal staat verder ook goed bekend, van wat ik heb gelezen en gehoord :)

Leuk, Tuc!

Die valt bij mij onder het kopje 'eerlijke stal'
Je mag het paard compleet over laten keuren bij een veearts naar keuze op hun kosten.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:53

Ziet er leuk uit Tuc! Gefeliciteerd!

@Yelly, hoop op een goede uitkomst van morgen!!

Yelly

Klopt, ik betaal alleen wel de rugfoto's zelf :j

Romanoff

Nee zeker niet bij JvdH denk ik..

Mijn peerd komt ook rechtstreeks van de fokker, zijn vrouw had geen tijd en zin (ook al wat op leeftijd) om een 3 jarige door te rijden.
Mja hoe hij altijd met zn paarden omgaat i dunno.
Mijn paard was al wel rontgen gekeurd voordat ik hem kocht bij een goede kliniek en ik heb hem over laten keuren in Wolvega en daar de foto´s weer laten beoordelen.

Tuc ; Mooi paardje!!

Marleen_

Tuc wat een leukerd zeg! Gefeliciteerd nogmaals.

Ook ik ben een voorstander van rontgenologisch keuren, zeker nu ik de laatste tijd zoveel rare verhalen hoor. Ik wil puur een recreatief maatje maar toch wil ik wat extra zekerheid met aanschaf ook al is het maar een momentopname, ik wil gewoon weten wat ik koop dat dat goed is en wat er daarna gebeurd ja ach dat heeft niemand in de hand. Mijn budget is best hoog maar ook al had ik minder budget dan nog zou ik geld over willen hebben voor rontgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:54

Yelly schreef:
Klopt, ik betaal alleen wel de rugfoto's zelf :j

Ok, das prima toch?
Er zal bij de gewone keuring niets uitkomen, hebben ze zelf ook al lagen doen.

Ben benieuwd wat voor iets je gaat laten keurn

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:55

Ik denk dat je voornamelijk wat geluk moet hebben in zo een soort dingen, er zijn inderdaad veel slechte paarden in handelstallen. Maar zoals mensen die de paarden nood gedwongen moeten verkopen, snel omdat ze bijvoorbeeld scheiden, of verhuizen. Dan zou je wel eens geluk kunnen hebben dat je er een goei paard tussen uit pikt. Ik hou de paarden op de website ook in het oog, kijk hoe lang ze er zijn. En als ik zie dat er foto's tussen staan van in de winter, weet ik al dat er iets niet pluis is. Ik zoek de paarden ook op, om te zien of ze al van iemand zijn geweest van hier op bokt. Stel dat ik er een paard vind dit weekend, reserveer ik het en laat ik het volgende week daar keuren door een dierenarts. Maar niet door hun dierenarts, want die zal de paarden wel goed keuren.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:56

Precies :j

Op een paard met een heel slechte rug of ernstige bemerkingen, kun je ook geen lange buitenritten maken bijvoorbeeld :n

Ik wil gewoon lekker recreatief dressuurmatig aan de slag kunnen :j Ik ben geen sportruiter, maar wil op termijn wel wat gaan starten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:56

Ben benieuwd wie hun veearts nu is arabiertje

Noeka

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:58

DAP Moergestel.