Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Jackytje schreef:Ik vind het fout dat de Halter Horses van nu expres met het HYPP gefokt worden.. En bij de Tenessee walking horses gewoon de manier waarop ze de paarden zodanig laten lopen. De natuurlijke paarden vind ik anders niets mis mee. Mijn bericht klonk idd nogal verwarrend & verkeerd
Dan moet je je wat beter inlezen. Halterhorses zijn niet per definitie quarters (waarbij Hypp voorkomt). De halterklasse is een showklasse, die met veel meer rassen/stamboeken gedaan wordt dan de quarter. Daarnaast bewust fokken op Hypp? Mwah.. Vandaar dat er bij hengsten staat: Hypp vrij....
Is net zoiets als bewust met frame fokken. Ja, er is een handjevol fokkers wat frame x frame doet, met het risico op LWOS. Moet je dan gelijk iedereen die een LWO+ heeft (en die dekt met een LWO-) maar als fout afscheren?
hestejente schreef:Ailill schreef:Prioriteiten? Welke prioriteiten bedoel? Dat zou wat zijn, goh ik denk zus en zo of dit en dat is mijn doel en daar moet alles voor wijken? Zelfs het welzijn van de paarden? Het inmiddels wel duidelijk waar mensen toe in staat zijn.
Ik denk dat het verschil 'm zit in de gradatie. Wij zijn hier nu excessen aan het bespreken in een wereld waar we weinig van kennen (althans, ik heb nog nooit zo'n saddlebred in het echt gezien) Maar in onze vertrouwde dressuur/spring/men/watweookdoenwereld komen ook zulke extremen voor. Die we misschien nooit te zien krijgen. Of die ons niet/minder opvallen omdat we eraan gewend zijn, en aan de voorbeelden in dit topic niet. Begrijp je welke nuance ik wil aanbrengen?
Mioux schreef:de mini pony destijds is wel puur gefokt op de maat, dat heeft de eigenaar destijds op tv gezegd (heb ik gevolgd want vond apart)Of het vaker gebeurd , weet ik niet.
Wallie: Denk dat je ook wel wat minder arrogant mag doen hoor![]()
![]()
Ailill schreef:Ik begrijp je nu inderdaad beter en ben het met je eens dat mensen snel geneigd zijn iets als 'normaal' te beschouwen. Het gevaarlijke is dat diezelfde mensen bepalen wat normaal is en zo dus een gevaarlijke positie bekleden.
Wallie schreef:don't care.. wou graag even reageren op de eerste pagina..
Rivaldo schreef:stef schreef:money makes the world go round....
Snap ik heel goed, maar waar zijn de RSPCA en die andere organisaties?