Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:34

Lijkt me ook niet zo lekker zitten!! :Y)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:34

Verschrikkelijk. Waarom wordt hier in deze wereld niets aan gedaan?!

LadyMadonna

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:35

money makes the world go round....

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:36

stef schreef:
Jackytje schreef:
Ik vind het fout dat de Halter Horses van nu expres met het HYPP gefokt worden.. En bij de Tenessee walking horses gewoon de manier waarop ze de paarden zodanig laten lopen. De natuurlijke paarden vind ik anders niets mis mee. Mijn bericht klonk idd nogal verwarrend & verkeerd :P

Dan moet je je wat beter inlezen. Halterhorses zijn niet per definitie quarters (waarbij Hypp voorkomt). De halterklasse is een showklasse, die met veel meer rassen/stamboeken gedaan wordt dan de quarter. Daarnaast bewust fokken op Hypp? Mwah.. Vandaar dat er bij hengsten staat: Hypp vrij....
Is net zoiets als bewust met frame fokken. Ja, er is een handjevol fokkers wat frame x frame doet, met het risico op LWOS. Moet je dan gelijk iedereen die een LWO+ heeft (en die dekt met een LWO-) maar als fout afscheren?

Neen.. Ik denk dat het dan afhangt aan de toestand van het paard. Zoals die foto's die hier al eens gevallen zijn, van véél te gespierde paarden door HYPP, dàt paard was trouwens 2x kampioen. En dat is het geen wat ik niet vind kunnen. (Ik raak moeilijk uit mijn woorden.. maar goed) Bv een hengst met HYPP, zou ik persoonlijk geen merries laten dekken, aangezien het dan weer met de generaties doorgaat, en ik denk dat HYPP toch ook zijn nadelen heeft dan enkel overdreven veel spieren kweken?

& idd, alles draait om geld..

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:36

[quote="ElineS"]
Zo heb je ook de Tenessee Walking Horse. Op zich, prima normaal ras, maar er word van alles voor aan de benen gezet, zodat ze 'mooi' gaan lopen :n Hele verhogingen, die met kettingen worden vast gemaakt, met spijkers, of nog erger, met olie, dan verband eromheen zodat het in de huid vast 'cooked'.

Afbeelding

Dit is walgelijk !
Laatst bijgewerkt door dandir op 07-03-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:38

[[/quote]

OMG !!!! Dit lijkt wel een stukje uit een futuristische griezelfilm !!!!

Koper

O we zijn zover... mensen die met een kreet binnenvallen en reageren op de 1e pagina ipv op de gaande discussie :=
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-03-12 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

ach, what's new ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:39

stef schreef:
ach, what's new ;)

Nothing at all, ga het alleen nu niet verder meer volgen denk ik.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:40

je bedoeld 100x quoten vanaf pagina 1 ? :P hihi

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:42

hestejente schreef:
Ailill schreef:
Prioriteiten? Welke prioriteiten bedoel? Dat zou wat zijn, goh ik denk zus en zo of dit en dat is mijn doel en daar moet alles voor wijken? Zelfs het welzijn van de paarden? Het inmiddels wel duidelijk waar mensen toe in staat zijn.

Ik denk dat het verschil 'm zit in de gradatie. Wij zijn hier nu excessen aan het bespreken in een wereld waar we weinig van kennen (althans, ik heb nog nooit zo'n saddlebred in het echt gezien) Maar in onze vertrouwde dressuur/spring/men/watweookdoenwereld komen ook zulke extremen voor. Die we misschien nooit te zien krijgen. Of die ons niet/minder opvallen omdat we eraan gewend zijn, en aan de voorbeelden in dit topic niet. Begrijp je welke nuance ik wil aanbrengen?

Ik begrijp je nu inderdaad beter en ben het met je eens dat mensen snel geneigd zijn iets als 'normaal' te beschouwen. Het gevaarlijke is dat diezelfde mensen bepalen wat normaal is en zo dus een gevaarlijke positie bekleden.

Tuurlijk gaan er hier een hele hoop dingen mis, door toedoen van de mens. Maar als ze zelfs daar in de VS van mening zijn dat sommige (dus niet iedereen) mensen verkeerd bezig zijn, waarom doen ze er dan niets aan? Amerika is een land met ontzettend veel macht en is ook in staat om op zeer korte termijn veel gedaan te krijgen. Dat moeten ze natuurlijk wel willen ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:43

Ik denk inderdaad dat ze er weinig aan doen om vooral 1 grote reden.. GELD, mensen doen veel, bijna alles, sommige zelfs alles, voor geld. Wie er ook onder te lijden heeft dat maakt niet uit. En veel delen in Amerika worden dieren gezien als "ding" dus ja die mensen weten niet beter in hun ogen doen ze het allemaal goed zolang het resultaat wat hun willen maar is zoals het is

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:44

hestejente schreef:
O we zijn zover... mensen die met een kreet binnenvallen en reageren op de 1e pagina ipv op de gaande discussie :=

:(:)

daar begint het topic toch mee, de rest heb ik niet gelezen.. geen zin in

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:45

Zou wel handig zijn als je mee leest meid :) Dan snap je ook dat we al veeeel verder zijn in discussie als dat filmpje :)

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:45

don't care.. wou graag even reageren op de eerste pagina..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:46

maar ff.... ik volg het hypp verhaal even niet, Naar mijn weten is hypp een spieraandoening, die terug gaat op de hengst Impressive. Dit is erin geslopen en wordt naar mijn weten niet bewust gefokt (er zal ongetwijfeld een handje vol zijn die dat wel doet), maar een serieuze fokker zal zijn paarden testen op Hypp, en daarop zijn combinaties afstemmen.

Dit is net zoals dat dwerggroei niet bewust gefokt wordt bij minipaarden (wederom, enkele uitzonderingen daar gelaten)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:47

Wallie schreef:

nee, das een lekkere instelling op een discussie forum

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:48

de mini pony destijds is wel puur gefokt op de maat, dat heeft de eigenaar destijds op tv gezegd (heb ik gevolgd want vond apart) :) Of het vaker gebeurd , weet ik niet.

Wallie: Denk dat je ook wel wat minder arrogant mag doen hoor :P :D :D

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:49

zal het doen en onthouden. maar ik wou gewoon even op de eerste pagina reageren.. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:49

Mioux schreef:
de mini pony destijds is wel puur gefokt op de maat, dat heeft de eigenaar destijds op tv gezegd (heb ik gevolgd want vond apart) :) Of het vaker gebeurd , weet ik niet.

Wallie: Denk dat je ook wel wat minder arrogant mag doen hoor :P :D :D

Dwerggroei is iets héééél anders dan een klein paardje (het komt nl ook bij friezen voor)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:50

Ailill schreef:
Ik begrijp je nu inderdaad beter en ben het met je eens dat mensen snel geneigd zijn iets als 'normaal' te beschouwen. Het gevaarlijke is dat diezelfde mensen bepalen wat normaal is en zo dus een gevaarlijke positie bekleden.

Juist _/-\o_

Wallie schreef:

:Y) Alsof iemand behalve jou dat boeit.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:51

stef schreef:

Snap ik heel goed, maar waar zijn de RSPCA en die andere organisaties?

Mioux

@stef -> ben blond he, hou er rekening mee hahahah

mltex

VS heeft veel staten, achtergronden en al wat meer. Er zal ook veel aan gedaan worden maar verschillende staten verschillende historie en wetgeving.
Net zoals Europa, en ik wil ook niet aangekeken worden hoe de Roemenen met de straathonden omgaan. En hoe ze in Ukraine met de vrouwen omgaan om ff dwarsstraat te noemen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:52

Rivaldo schreef:
stef schreef:

Snap ik heel goed, maar waar zijn de RSPCA en die andere organisaties?

In Engeland :D

Enne, als we het vertalen naar Nederland: denk jij dan dat de DB naar de grote dressuurconcoursen gaat om daar orde op zaken te stellen?
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-03-12 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt