Op mij wek je de indruk alsof je eigenlijk niet wilt horen dat het een droom is die je beter een droom kunt laten, en ben je bereid alles op alles te zetten om het voor elkaar te krijgen.
Wel; dat is een mooie eigenschap en die moet je koesteren. Vastberadenheid bréngt je ergens. Maar verlies je gezond verstand niet. Je wilt het liefst een jonge KWPN-hengst, goedgekeurd en al. Tenzij je een toch wel énorme berg geld hebt ga je die niet kunnen bekostigen. Je lijkt te denken dat het allemaal wel goed komt, maar door een bericht als
melaniehut schreef:Mijn ruin is heel braaf in stal, maar kan ook uit ge niets bijten(honger dnek ik)
laat je mij eigenlijk zien dat hoeveel ervaring je ook hebt, je nog lang niet voldoende geleerd hebt om een hengst te kunnen handelen.
Nog erger als bij een ruin of merrie is het omgaan met een hengst vóóruit denken. Wéten wat hij denkt en gaat doen, en hem altijd een stap, of liever 2, voor zijn. Een beetje ruin bijt niet uit honger. Voernijd? kan. Maar dan heeft het nog niets met honger te maken.
Als je graag op den duur een eigen hengst wilt houden, zorg dan dat je nu je plannen naast je neer legt, en ga wijs worden. Ervaring opdoen, kilometers maken. Ga om met hengsten, hengstenhouders, noem het maar. En bedenk wat je wilt van je ruin en merrie... dat je ruin je tegenvalt en niet het paard is dat jij graag zou hebben is jammer, maar kan gebeuren. De vraag is dan wel of je ermee moet doorgaan, of hem liever verkoopt om een ruin te kopen die jou wél biedt wat je wilt.
.
Ik had mijn merrie in ieder geval voor geen goud willen mislopen.. En ik ben geen merriemens..