Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Torius16 schreef:Tjuppie schreef:Nee ik snap dat niet. Veel te veel geld voor zo'n pony. Maar het is tenslotte een vraagprijs!
Wat is teveel? Als de pony braaf is en je kunt er veel van leren, wat succes mee hebben is niks mis mee...
Immers de optelsom kan 2 kanten op zijn
1: pony kost 2000,00 50 x op wedstrijd kost 1000,00 uiteindelijk resultaat de L van levenslang
2: pony kost 3000,00 20 x op wedstrijd kost 400,00 uiteindelijk resultaat klass M of Z....
Tja kwaliteit vertaalt zich naar mijn mening in 10 wedstrijden 20 wp of 20 wedstrijden en 1 wp.....
Hoe we het namelijk ook wenden of keren succes is te koop en daar hangt een prijskaartje aan.
Tuurlijk is instructie daarbij ook erg van belang (en dat kost ook geld).
Wellicht ben ik iets te prestatie gericht maar ik kan niet begrijpen dat je elke week met plezier op wedstrijd gaat om onderaan te staan....
Ik investeer ook liever geld, tijd en energie als er een kans van slagen inzit dan dat ik aan een 'project' begin waar het maar de vraag is of.
Maar goed dat zal ook komen omdat ik ondernemer ben en er brood (ook met de paardjes!) op de plank moet komen.
En een hobby mag geld kosten toch???![]()
btw een braaf recreatiepaard is vaak z'n gewicht in goud waard....
S_en_Z schreef:Johnnydepony schreef:Als er staat mag gekeurd worden ga ik er wel vanuit dat ze bedoelen bij afkeuring kosten verkoper.
Bij "alle keuringen toegestaan" bedoelen ze dat ook lang niet altijd hoor![]()
Zou wel zwart op wit zetten dat zij betalen bij afkeur. Of op hun naam laten keuren.
deruijter schreef:wij hebben bij klanten en stallen waarmee wij handelen meestal de regel 'kosten keuren is voor de koper'.
Duijfje schreef:Spannend Pollux !!!
Ik heb een vraag voor jullie..
ik heb deze :
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/79579
al een paar keer gemaild... waarvan vandaag weer... Ik vind hem heel leuk, vandaag wel antwoord gehad.. hij vraagt 3500,, is dit niet wat laag voor z'n paard? weet niet of hij iets mankeert.. daar heeft hij geen antwoord op gegeven....
ambre schreef:deruijter schreef:wij hebben bij klanten en stallen waarmee wij handelen meestal de regel 'kosten keuren is voor de koper'.
Maar dan heb je het hoop ik wel over een paard die al eens recent gekeurd is?
Klinisch moet hij gewoon goed zijn op het moment van aankoop,daar moet je als verkoper garant voor staan.
En dus de kosten op je nemen als dit niet zo blijkt.
Izie schreef:MiniMaxi schreef:[quote="Izie"
Ik wil ook weer meelezen! Mijn nieuwe vriend staat ondertussen al 3 maand op stal, maar blijft leuk topic
Wat leuk dat je zoektocht geslaagd is
Tjuppie schreef:Bij zo eentje met die vp, zou ik al direct denken dat ie een bemerking heeft.![]()
Als ik heel eerlijk ben (dat vroeg je toch laatst, of er iets mis was met je eisen?), vind ik het kaliber paarden wat je zoekt en steeds voorstelt niet echt in verhouding staan met wat je budget is. Klinkt heel lomp, maar dat maakt het zoeken gewoon heel lastig en dan is de kans groter dat je op eentje uitkomt die wel aan je eisen voldoet, maar dus niet helemaal gezond is.
Tjuppie schreef:Dan moet je dat zeggen deruijter, ongekeurde paarden laten keuren door een koper en dan vervolgens niet betalen bij afkeuring, DAT doe ik dus niet. Lijkt me nogal logisch, hoef je niet zo'n lompe opmerking te plaatsen hoor.
Duijfje schreef:Tjuppie schreef:Bij zo eentje met die vp, zou ik al direct denken dat ie een bemerking heeft.![]()
Als ik heel eerlijk ben (dat vroeg je toch laatst, of er iets mis was met je eisen?), vind ik het kaliber paarden wat je zoekt en steeds voorstelt niet echt in verhouding staan met wat je budget is. Klinkt heel lomp, maar dat maakt het zoeken gewoon heel lastig en dan is de kans groter dat je op eentje uitkomt die wel aan je eisen voldoet, maar dus niet helemaal gezond is.
Wat bedoel je precies...?
Dat ik met 5000 euro geen "gezond" paard kan kopen?
eerst zeg je dat het niet in verhouding staat en het zoeken is lastig maar de kans is groter dat ik er eentje wel vind...?
Over je eerste regel, dat dacht ik ook en daarom plaats ik het hier.
Johnnydepony schreef:Tjuppie schreef:Dan moet je dat zeggen deruijter, ongekeurde paarden laten keuren door een koper en dan vervolgens niet betalen bij afkeuring, DAT doe ik dus niet. Lijkt me nogal logisch, hoef je niet zo'n lompe opmerking te plaatsen hoor.
Laten we dat dan maar houden op de leeftijd want die opmerking ging idd nergens over.
meredith schreef:deruijter schreef:Als wij paarden laten keuren dan maken ze gewoon 20 foto's, en dan nog de normale routine (longeren, draf op klinkers etc.) En als ze goedgekeurd zijn dan kopen we ze pas. Maar het ligt er ook maar net aan door wie ze worden gekeurd he!
Over welke prijsklasse praat je dan?