Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:36

Heel gaaf paard pollux

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:38

wij hebben bij klanten en stallen waarmee wij handelen meestal de regel 'kosten keuren is voor de koper'. :P

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:39

Torius16 schreef:
Tjuppie schreef:
Nee ik snap dat niet. Veel te veel geld voor zo'n pony. Maar het is tenslotte een vraagprijs!

Wat is teveel? Als de pony braaf is en je kunt er veel van leren, wat succes mee hebben is niks mis mee...
Immers de optelsom kan 2 kanten op zijn
1: pony kost 2000,00 50 x op wedstrijd kost 1000,00 uiteindelijk resultaat de L van levenslang
2: pony kost 3000,00 20 x op wedstrijd kost 400,00 uiteindelijk resultaat klass M of Z....

Tja kwaliteit vertaalt zich naar mijn mening in 10 wedstrijden 20 wp of 20 wedstrijden en 1 wp.....
Hoe we het namelijk ook wenden of keren succes is te koop en daar hangt een prijskaartje aan.
Tuurlijk is instructie daarbij ook erg van belang (en dat kost ook geld).
Wellicht ben ik iets te prestatie gericht maar ik kan niet begrijpen dat je elke week met plezier op wedstrijd gaat om onderaan te staan....
Ik investeer ook liever geld, tijd en energie als er een kans van slagen inzit dan dat ik aan een 'project' begin waar het maar de vraag is of.
Maar goed dat zal ook komen omdat ik ondernemer ben en er brood (ook met de paardjes!) op de plank moet komen.
En een hobby mag geld kosten toch??? ;)
btw een braaf recreatiepaard is vaak z'n gewicht in goud waard....

Ik snap niet wat je nu allemaal zegt en wat dat te maken heeft met dat ik een pony te duur vind...?! Je maakt er wel een ingewikkeld verhaal van. Ik vind die van Ambre met 14 en Z2 tussen de paarden (!) wel even wat anders dan een 12 jarige M2 dressuur, zonder fatsoenlijke foto's en geen idee of ie ook echt braaf is. Kortom, IK zou daar geen 4000 euro voor geven. En dat krijgen ze ook echt niet, daarom is het ook een VRAAGprijs. Maar goed, dat zei ik ook al, alleen dan wat korter :+ :+

Johnnydepony

S_en_Z schreef:
Johnnydepony schreef:
Als er staat mag gekeurd worden ga ik er wel vanuit dat ze bedoelen bij afkeuring kosten verkoper.

Bij "alle keuringen toegestaan" bedoelen ze dat ook lang niet altijd hoor ;)

Zou wel zwart op wit zetten dat zij betalen bij afkeur. Of op hun naam laten keuren. :+

Die afspraak bevestig ik natuurlijk wel altijd, maar het is hier redelijk normaal om er anders bij te zetten keuren k.k. als het anders is. Ik ga trouwens niet eens kijken bij een paard als ze de kosten van de keuring niet willen betalen bij afkeuren. Wellicht dat ik bij een particulier zou overwegen om te zeggen laten we de kosten delen als blijkt dat ie niet goed is, maar dan moet het paard me echt aanstaan.

Tjuppie

deruijter schreef:
wij hebben bij klanten en stallen waarmee wij handelen meestal de regel 'kosten keuren is voor de koper'. :P

Daar zou ik dus geen paard kopen.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:41

ambre schreef:
Ik ben trouwens niet van plan om bij afkeuring keuringskosten te betalen.
Daar laat ik een paard echt om staan,geen zin om leeg te lopen op andermans paarden.
Ik mijn geld kwijt en zij weten gelijk hoe het ervoor staat,lekker makkelijk.

Zo denk ik er ook over.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:43

deruijter schreef:

Maar dan heb je het hoop ik wel over een paard die al eens recent gekeurd is?
Klinisch moet hij gewoon goed zijn op het moment van aankoop,daar moet je als verkoper garant voor staan.
En dus de kosten op je nemen als dit niet zo blijkt.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:43

Duijfje schreef:
Spannend Pollux !!!

Ik heb een vraag voor jullie..

ik heb deze :
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/79579

al een paar keer gemaild... waarvan vandaag weer... Ik vind hem heel leuk, vandaag wel antwoord gehad.. hij vraagt 3500,, is dit niet wat laag voor z'n paard? weet niet of hij iets mankeert.. daar heeft hij geen antwoord op gegeven....

Bij zo eentje met die vp, zou ik al direct denken dat ie een bemerking heeft. :o

Als ik heel eerlijk ben (dat vroeg je toch laatst, of er iets mis was met je eisen?), vind ik het kaliber paarden wat je zoekt en steeds voorstelt niet echt in verhouding staan met wat je budget is. Klinkt heel lomp, maar dat maakt het zoeken gewoon heel lastig en dan is de kans groter dat je op eentje uitkomt die wel aan je eisen voldoet, maar dus niet helemaal gezond is.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:44

Tjuppie schreef:
deruijter schreef:

Daar zou ik dus geen paard kopen.

nou dan doe je dat niet, heb jou ook niet als koper nodig dus! :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:44

ambre schreef:
deruijter schreef:

Maar dan heb je het hoop ik wel over een paard die al eens recent gekeurd is?
Klinisch moet hij gewoon goed zijn op het moment van aankoop,daar moet je als verkoper garant voor staan.
En dus de kosten op je nemen als dit niet zo blijkt.

ja natuurlijk, wij kopen zelf ook alleen maar paarden die goedgekeurd zijn! :D
Dit is gewoon een zekerheid die kopers willen!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:47

Dan moet je dat zeggen deruijter, ongekeurde paarden laten keuren door een koper en dan vervolgens niet betalen bij afkeuring, DAT doe ik dus niet. Lijkt me nogal logisch, hoef je niet zo'n lompe opmerking te plaatsen hoor.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:51

Izie schreef:
MiniMaxi schreef:
[quote="Izie"
Ik wil ook weer meelezen :)! Mijn nieuwe vriend staat ondertussen al 3 maand op stal, maar blijft leuk topic :D

Wat leuk dat je zoektocht geslaagd is :)

Zeker weten! M'n zoektocht heeft maar liefst slechts 2 weken geduurd, en toen stond hij al op stal. Heb er nog geen minuut spijt van gehad. Super fijn beestje gevonden. Beetje met het eisen pakket wat jij ook stelt wat ik net zo zag :j[/quote]

Jeetje zo snel joh? Ja je moet maar gelijk tegen de goede aanlopen! Ik hoop ook echt dat het paard wat ik op het oog heb wat is haha nu hopen dat het snel gaat dooien!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:52

Dat bedoel ik dus ook de ruijter,jullie garanderen dat hij goed is en gaat een verkoper dan zijn best doen met de meest achterlijke keuringen incl scopen etc voor een paard van 4000 om ook maar iets te vinden,dan snap ik dat.
Maar mocht zo'n paard binnen een half jaar van een 2 naar een 4 op het straalbeen zijn gegaan dan weet ik zeker dat dat gewoon netjes opgelost wordt bij een stal die gezonde paarden zegt te verkopen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:53

deruijter schreef:
nou dan doe je dat niet, heb jou ook niet als koper nodig dus! :)

Zo dat klinkt wel wel erg cru zeg!
Ik vindt het niet meer dan logisch om niet te betalen bij afkeuring als je al weet dat het paard goed is, maakt het toch nietuit

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:54

Tjuppie schreef:
Bij zo eentje met die vp, zou ik al direct denken dat ie een bemerking heeft. :o

Als ik heel eerlijk ben (dat vroeg je toch laatst, of er iets mis was met je eisen?), vind ik het kaliber paarden wat je zoekt en steeds voorstelt niet echt in verhouding staan met wat je budget is. Klinkt heel lomp, maar dat maakt het zoeken gewoon heel lastig en dan is de kans groter dat je op eentje uitkomt die wel aan je eisen voldoet, maar dus niet helemaal gezond is.

Wat bedoel je precies...?
Dat ik met 5000 euro geen "gezond" paard kan kopen?

eerst zeg je dat het niet in verhouding staat en het zoeken is lastig maar de kans is groter dat ik er eentje wel vind...?

Over je eerste regel, dat dacht ik ook en daarom plaats ik het hier.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:54

MiniMaxi:mijn vriendin heeft slecht 1 dag gezocht en het 1ste beste paard pastte haar direct.
Wordt maandag gekeurd,kosten voor haarzelf.Daar had ik hem op laten staan,maar ze is er zo gek van dat ze het doet.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:56

Een kennis van mij doet de paarden die het net niet zijn ook eruit voor heel weinig,iedere dag kost dan geld.
En die zijn altijd rondom op de foto gezet.Niet goed is gewoon slachthuis dus die zijn iig gezond maar niet goed genoeg om tijd in te stoppen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:57

Tjuppie schreef:
Dan moet je dat zeggen deruijter, ongekeurde paarden laten keuren door een koper en dan vervolgens niet betalen bij afkeuring, DAT doe ik dus niet. Lijkt me nogal logisch, hoef je niet zo'n lompe opmerking te plaatsen hoor.

Laten we dat dan maar houden op de leeftijd want die opmerking ging idd nergens over.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:01

Duijfje schreef:
Tjuppie schreef:

Wat bedoel je precies...?
Dat ik met 5000 euro geen "gezond" paard kan kopen?

eerst zeg je dat het niet in verhouding staat en het zoeken is lastig maar de kans is groter dat ik er eentje wel vind...?

Over je eerste regel, dat dacht ik ook en daarom plaats ik het hier.

Heb je mijn opmerking ook gelezen wbt het betreffende paard?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:02

Ja, heb ik gelezen :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:04

Als wij paarden laten keuren dan maken ze gewoon 20 foto's, en dan nog de normale routine (longeren, draf op klinkers etc.) En als ze goedgekeurd zijn dan kopen we ze pas. Maar het ligt er ook maar net aan door wie ze worden gekeurd he!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:07

deruijter schreef:
Als wij paarden laten keuren dan maken ze gewoon 20 foto's, en dan nog de normale routine (longeren, draf op klinkers etc.) En als ze goedgekeurd zijn dan kopen we ze pas. Maar het ligt er ook maar net aan door wie ze worden gekeurd he!

Over welke prijsklasse praat je dan?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:08

Johnnydepony schreef:
Tjuppie schreef:

Laten we dat dan maar houden op de leeftijd want die opmerking ging idd nergens over.

Ik maak die opmerkingen niet tegen zomaar iemand, ik heb me al vaker gestoord aan tjuppie.
Maargoed sorry dat ik onbeleefd was. En het ligt niet aan mijn leeftijd hoor. :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:08

meredith schreef:
deruijter schreef:

Over welke prijsklasse praat je dan?

Heb je het over de prijsklasse van het paard of over de prijs van het keuren?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:13

over de prijs van de paarden