Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:15

Ach kom op zeg, op zowat elke pensionstal is een wachtlijst dus voor iemand 10 anderen....
Wat zou die pensionbaas doen als het bij een paard van hemzelf gebeurde?
Zou hij dan ook zo coulant zijn?....Dacht het niet!

Janine1990

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:25

Hmmm, bijzonder dat je juist die mensen steunt in zo'n situatie... Heel bijzonder van die stalbaas. Natuurlijk moet er geld verdiend worden, maar dit geeft niet zo'n hele goede indruk van zijn stal.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:02

Biskwie schreef:
@eclaire Ik laat me niet wegpesten, ik bescherm mijn paard tegen onbenullen.

Update: Ik heb aangifte gedaan, stalling opgezegd en het paard naar huis gehaald. Ik heb die stalgenoot niet meer gesproken. Ik weet wel dat ze verzocht is om op het bureau een verklaring af te leggen. De manen heb ik kort afgeschoren. Er was qua gelijk knippen echt niets aan te redden. Stalhouder betreurd het voorval (sinds hij dit topic heeft gelezen) maar geeft aan dat ik alleen de wintermaanden met een paard sta, en hun het hele jaar met drie paarden, dat hij toch hun zal steunen. Ik ben helemaal klaar met pensionstallingen.
Nu nog op zoek naar een fijne binnenbak waar ik kan rijden in de avonduren, dan weer richten op lekker positief trainen.

Ondanks jij tijdelijk stalt en zij (of beter haar vader) 3 paarden het hele jaar door, hoort de staleigenaar niet te accepteren dat deze 'dame' gaat bepalen hoe anderen hun paarden er uit horen te zien en dat ook gaat uitvoeren. Het moet nog gekker worden.
Jeetje.... waar ligt de grens? Mag ze ook voor anderen bepalen hoe ze hun paarden moeten rijden?
Verbijsterend dat hij dus mensen die meerdere paarden stallen dus meer vrijheden geeft. Zal flink bijdragen aan een positieve sfeer... maar niet heus.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 03:05

russel schreef:
Rattengif? neem toch aan dat die aangifte heeft gedaan.

Natuurlijk, is een hele rechtszaak van gekomen.
Weet wel de afloop niet meer _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:20

Volgens mij vergeet hij dat mond tot mondreclame nu niet bepaald in zijn voordeel zal spreken. Dat hij wel eens raar zou kunnen opkijken als bekend wordt dat er op zijn stal iemand staat die zomaar aan iemands paard komt die niet van haar is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:28

Slecht van de staleigenaar, hoewel ergens wel begrijpelijk dat hij iemand die er langer staat (het geld zou bijzaak moeten zijn maar uit loyaliteit) eerder een hand boven het hoofd zou willen houden dan een vreemde. Neemt echter niet weg dat je het echt NIET kunt maken om dit zomaar voorbij te laten gaan zonder tegengas te geven. Mag toch hopen dat hij ook niet nogeens moeilijk heeft gedaan over de stallingskosten, als hij dan toch coulant zou willen zijn naar jou toe zou hij op zijn minst voor januari geen stalling moeten berekenen, of aanbieden dat je nog wel gebruik zou mogen maken van zijn bak (is dat geen optie, daar met de trailer naar toe om te trainen maar paard zelf thuis stallen?) .

Wat je uitspaart aan stallingskosten op de pensionstal moet je mooi in je eigen faciliteiten steken, is een blijvende investering en ben je van dit soort fratsen af.

Zit het meisje niet ook toevallig op bokt? ~~}>

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:32

Jeetje 24 jaar en dan zulke dingen in je hoofd halen... :n Dat meisje is echt niet goed bij haar hoofd dus..
Goed van je dat je je paard naar huis hebt gehaald!

Ik heb jaren geleden ook een bijrijdster de laan uitgeschopt toen ze de manen van mijn toenmalige Fries naar sportponycoupe had geknipt/getrokken. Van manen van 90 cm naar manen van 2 cm, zonder iets te zeggen of te overleggen. Kan er nog kwaad om worden. :P

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:55

Ik zou haar er zeker op aanspreken dat ze af moet blijven van een paard van een ander en vooral jouw paard. De staleigenaar zou ik dit melden.

Bart_Max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:03

friesiszwart schreef:
Ik zou haar er zeker op aanspreken dat ze af moet blijven van een paard van een ander en vooral jouw paard. De staleigenaar zou ik dit melden.

Als je een beetje terug leest zie je dat de staleigenaar er helemaal niks aan doet, en zij dus al weg is van stal.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:07

kan je voor zoiets geen aangifte doen?
ik zou echt een andere stalling zoeken, een staleigenaar die zoiets accepteerd..... die moet ik nog tegen komen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:21

als je in ieder geval de posts van TS naleest zul je zien wat ze heeft gedaan...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:30

Mayflower_ schreef:
Jeetje 24 jaar en dan zulke dingen in je hoofd halen... :n Dat meisje is echt niet goed bij haar hoofd dus..
Goed van je dat je je paard naar huis hebt gehaald!

Ik heb jaren geleden ook een bijrijdster de laan uitgeschopt toen ze de manen van mijn toenmalige Fries naar sportponycoupe had geknipt/getrokken. Van manen van 90 cm naar manen van 2 cm, zonder iets te zeggen of te overleggen. Kan er nog kwaad om worden. :P

Zo dan! |o Heb zelf een Andalusiër, maar wordt er plaatsvervangend kwaad over. Barokke paarden en lange manen horen bij elkaar. Hoe haalt iemand het in z'n hoofd om zulke dingen zonder toestemming van de eigenaar te doen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:50

Ik weet dat de stalhouder dit topic ook leest, daarom heb ik tussen de eerste posts en mijn update van gisteren, even niet gereageerd in dit topic. En mond op mond reclame werkt in de paardenwereld toch wel. Daar hoef ik verder niets aan te doen. Er zijn vele ´neutrale´ stalgenoten die momenteel onderling aan het kijken zijn wat ze van de hele situatie vinden en wat voor stappen hun nog willen nemen (omtrent stalbeleid en verantwoordelijkheid e.d.)
Ik weet niet of die meid zelf ook bokt, maar van mij mag ze alles lezen, totaal geen probleem mee.
Ik wil daar geen gebruik meer maken van de accomodatie, ook niet van de binnenbak. Ik ben helemaal klaar met die plek.
En inderdaad, het geld wat ik nu uitspaar, kan ik mooi zelf investeren, daar heb ik het meeste aan.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:59

Tjongejonge, ze moet gewoon van jouw paard afblijven! Heeft zelf 3 paarden, maar knipt *verpest* de manen van jouw paard? :?
Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Als je de manen van haar paard(en) had geknipt, had je daar weer veel meer ruzie door gekregen en wat had ze dán bij jouw paard gedaan?
Succes met trainen, en ik hoop voor je dat de manen snel weer gaan groeien! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:19

Beter af je paard thuis...nu is het de manen, straks is het iets anders. Ken de truuk wel om je paard enorm te voeren zodat hij helemaal ontploft en niet te rijden is, krijg je straks datte of iets anders. Tegen verwende jaloezie kan je niet op...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:22

Ik was ook weggegaan hoor, het jammere is alleen dat ze waarschijnlijk bij de volgende nieuwe stalgenoot probeerd in een goed blaadje te komen. Ik neem een beetje aan dat ze bij de rest die er staat uitgescheten is.Zij heeft deze ronde haar zin gehad, dat is jammer.Ook hoop ik dat de staleigenaar s gaat informeren bij de andere pensiongasten en dat hij ook goede regels opschrijft. Maar goed nogmaals ik had ook opgestapt. Maar voor het vertrek had ik dr waarschijnlijk nog even flink op dr gezicht getrimd :o Ik vind jou stoer en sterk dat je het niet heb gedaan ! +:)+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:29

goed dat je je paard weggehaald hebt daar!
die staleigenaar lijkt wel net zo gestoord als die achterlijk meid die het gedaan heeft.
de staleigenaar is zeker wel verantwoordelijk vh stalbeleid en alles en hij maakt zich er zo wel heel makkelijk van af.
de meid zou ik zelf toch wel eens een lesje leren; beginnend met alle 3 haar paarden kortwieken en vervolgens haar zelf toch eens aanpakken...
vul het in hoe je zelf wilt maar aan mijn paard zouden ze toch niet moeten komen want dan heeft ze een serieus probleem

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:32

russel schreef:
Beter af je paard thuis...nu is het de manen, straks is het iets anders. Ken de truuk wel om je paard enorm te voeren zodat hij helemaal ontploft en niet te rijden is, krijg je straks datte of iets anders. Tegen verwende jaloezie kan je niet op...

Dat voeren hebben we eerder al een keer gehad ;) Maar dat heb ik eerder hier niet gemeld.
Ik heb een giga heethoofd en die staat heel sober in het voer (3x per dag een half kilo sportbrok, verder onbeperkt hooi). De meeste andere paarden daar op stal krijgen 3x per dag, de portie die die van mij over de hele dag krijgt. Ook was zielig, dus heeft ze hem een hele tijd flink haver bijgevoerd. Het duurde even voor bij mij het kwartje viel dat hij bijgevoerd werdt, totdat ik restanten haver in zijn stal vondt. Dat was van afgelopen najaar (ben ivm het weer vroeg op de winterstalling gekomen), nu zijn het de manen, ik wil het niet verder laten komen.

@pipo, geweld lost niets op, helemaal bij dit soort mensen niet. Daarbij vindt ik dat ook zonde van mijn energie. Die steek ik liever in dingen, waar ik ook wat van terug krijg. En door de andere stalklanten, hoeft ze niet te wachten op medelijden of wat dan ook, daar heeft ze de hele situatie veel te ver voor verpest.

Vanmiddag heb ik trouwens gestart met de geschoren manen. Heb wel wat opmerkingen gehad (mensen kennen mijn paardje alleen strak verzorgt met mooie grote knotten met naald en draad), vond het wel lastig, maar het paardje loopt er niet minder om. De lengte komt wel weer.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:36

echt??? mbt dat voeren dan?
met echte haver kun je je paard letterlijk kapot voeren. dat mens is echt niet goed zeg; heb je hiervan ook aangifte gedaan?
ff serieus ; ik liet het hier niet bij zitten en zou zeker naar haar thuis gaan om op zijn minst een schadevergoeding te eisen.
echt hoor; dit liet ik zo niet gebeuren; helemaal gek zeg dat mens
en jij kan aan iedereen op wedstrijd uitleggen wat er gebeurd is; zeker dan ook wel de naam vd betreffende pensionstal noemen! mond op mond reclame kan je maken of kraken! in dit geval kraken dus!
echt vd zotte vind ik dit; ben blij dat ik op een normale pensionstal sta zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:36

Jammer he dat je dan gewoon weggepest wordt, maar helaas heb ik dat ook meegemaakt, meerdere keren hoor, pensionstallen huizen hele rare type mensen...dan maar thuis, maar ik heb zelfs meegemaakt dat mijn paard muisjes werd gevoerd en zo veel dat hij helemaal gesedeerd met bloeddoorlopen ogen in zijn stal stond....of idd kiloos brok...ach ja...je kunt hem gelukkig thuis stallen en een binnenbak is wel te vinden, echte winter hebben we nog niet..

als de zon weer gaat schijnen, dan gaan de manen weer flink groeien...gelukkig is het maar haar...en gelukkig niet de staart tot de staartwortel :(:)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:42

Als stalhouder mag hij gewoon geen " vreemde " mensen bij het paard laten , ik zou helemaal doordraaien , gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt , vind zoiezo belachelijk dat er voorkeurmensen daar op stal staan , een klant is een klant.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:46

echt??
Ik vind het werkelijk ongelovelijk wat ik hier allemaal lees.
ik zit al heel lang in de paarden en heb ook op een manege gewerkt maar heb dit echt nog nooit gehoord allemaal.
en dat jullie dat allemaal pikken: toch vd zotte is dit!
om welke pensionstal gaat het in geval van de ts? of in welke provincie als je de naam niet wilt noemen?
gelukkig sta ik al jaren op dezelfde pensionstal waar iedereen elkaar door en door kent; heb in al die jaren 1 keer een hele nare aanvaring meegemaakt met een opstandige en agressieve mannelijke pensionklant; hij is toen ook direct aangesproken door de staleigenaar en niet lang daarna kon hij vertrekken.
ik stond er toen pas net en de betreffende klant al jaren.
dus goede pensionstallen en staleigenaren met verantwoordelijkheidsgevoel zijn er wel zeker!
Gelukkig dat ik er op een sta ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:51

Ik weet iemand die jaren geleden haar paard ontiegelijk veel haver gaf, zodat ze meer aandacht kreeg in de les. Niet dat het dier nog te sturen was...

Wat heb je gezegd op die opmerkingen TS??

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:52

Als ik op die stal zou staan dan weet ik niet of ik daar zou blijven, ik zou mij geen moment rustig voelen zolang zij daar nog op stal komt, als ze dit met jou paard heeft gedaan dan doet ze het straks ook met een ander paard.
De stalhouder gaat hier enorm de fout mee in, hij/zij kiest voor het geld van de klant met 3 paarden maar realiseert zich niet dat na deze knippartij meerdere klanten hun heil ergens anders gaan zoeken omdat ze anders bang zijn een kaalgeknipt paard op stal te vinden, erg dom van deze stalhouder.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:59

Ikima schreef:
Als ik op die stal zou staan dan weet ik niet of ik daar zou blijven, ik zou mij geen moment rustig voelen zolang zij daar nog op stal komt, als ze dit met jou paard heeft gedaan dan doet ze het straks ook met een ander paard.
De stalhouder gaat hier enorm de fout mee in, hij/zij kiest voor het geld van de klant met 3 paarden maar realiseert zich niet dat na deze knippartij meerdere klanten hun heil ergens anders gaan zoeken omdat ze anders bang zijn een kaalgeknipt paard op stal te vinden, erg dom van deze stalhouder.

Dat denk ik ook, ik zou ook direct opzoek gaan naar een ander plekje als ik hoor dat een stalhouder het er gewoon bij laat en het wel best vindt. Ik zou me er zeker niet prettig meer bij voelen om mijn paard achter te laten bij een pensionhouder die niet echt te vertrouwen is en het "goed" vindt dat andere aan je paard zitten.