Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:01

Hihi, en de bevolking van omliggende dorpen wordt per direct geevacueerd.

Over lijm gesproken: ik heb een externe lijmbron gevonden! Van Effax, een stick. Kreeg ik als Sintsurprise van mijn instructrice die mijn smoezen wel doorhad. Zal maar niet zeggen wat ze voor derrie in de surprise had gestopt, om over het cynische gedicht maar te zwijgen. Enniewee; de stick is super. Vlekt niet op zadel en rijbroek, ideaal.

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:43

Heel leuk om te lezen, moest er ook wel om lachen, vooral van de lijm, snapte er
eerst niks van maar het kwartje is gevallen. :j :j

das dus wat ik mis, ben zelf naar 15 jaar weer op het paard gekropen en vond mij
helemaal niet stabiel zitten, das dus de lijm die opgedroogt is. :D

De eerste lessen aan de lounge, ik vond het namelijk allemaal weer super spannend, je moest er eens afvallen,
ja dan blijf ik gewoon liggen, ben 46 en een stijveplank is er niets bij.

Nu een aantal lessen verder gaat het al een stuk beter, de lijm die mis ik nog maar zit al een stuk steviger,
het zullen de spieren wel zijn :D :D :D

voor de gallop ben ik nog een angsthaas, maar ook die ga ik nog schieten ;)

groetjes Robke 8-)

binky

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:39

Goed bezig Robke,stoer hoor en die galop? Die gaat je lukken al zal het wel eng zijn de eerste keer ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:03

externe lijmbron??? dat klinkt goed :D :D Misschien krijgen we voordeelkorting als we met z'n allen bestellen?

Eigenlijk wel gunstig als de buurt geevacueerd wordt als we zingend gaan rijden, heb je ook van niemand last....de vogels zullen dan ook wel massaal wegtrekken en al het andere wild in het bos trekt zich terug in hun holen en gaten.....begint steeds interessanter te worden...dat zingen!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:13

Doe mij ook een grote pot lijm. Dat helpt vast. En de buurt evacueren waar ik buitenrij zal ook helpen. Dan komt ik in ieder geval niets tegen waar hij van zou kunnen schrikken.

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:15

Pff en ik dacht de enige te zijn :o Lijm klinkt ook goed voor mij!
Ik doe een paardenopleiding en zit in mijn laatste jaar..en ik vind het doodeng om op paarden te rijden (heb zelf een pony van 1.45m). Nu moeten we examen rijden op grote, scheven paarden en er ook nog eens mee springen! We moeten weekelijks rijden en heb het tot nu toe nog met smoesjes kunnen uitstellen.
Met mijn eigen pony durf ik ook niet naar buiten..Zij voelt mijn angst en gaat dan steigeren en omdraaien. Dan blijf ik liever in de bak..Iemand nog tips voor op school?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:28

Dat is helemaal een ramp een paardenopleiding doet terwijl je enorme angst hebt.
Tips: adem in adem uit zeggen zal altijd tegen mij.

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:55

Ja verschrikkelijk kan ik je vertellen..Ze hebben mij niet verteld dat je ook moest rijden..En we hebben alleen een buitenbak met een daaraan grenzende vogelhok..Die fladderen om de seconden..Nou daar ga ik mooi niet langs! Ik hou zoieso niet van een buitenbak, want daar schrikken ze eerder dan in een binnenbak..
@Kailonne: Ja dat zeggen ze idd ook altijd tegen mij..Maar dat helpt niks helaas..Ben benieuwd hoe ik ooit mijn examen ga halen..Ik ben helaas de enige uit mijn klas die paardrijden heel eng vind..

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:04

ja Binky,

de galop gaat zeker lukken, ging jaren geleden ook makelijk
alleen mis ik de lijm nu, waar is die toch gebleven :D :D

als ik nou 50 wordt dan kan ik er misschien moster tussen smeren *D

gr Robke 8-)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:50

superrobke schreef:
ja Binky,

de galop gaat zeker lukken, ging jaren geleden ook makelijk
alleen mis ik de lijm nu, waar is die toch gebleven :D :D

als ik nou 50 wordt dan kan ik er misschien moster tussen smeren *D
_/-\o_

Weet ik ook eindelijk waar die mosterd voor bedoeld is,dat vroeg ik me eigenlijk altijd al af......
Nog drie jaar dan word ik 50,ik bestel bij deze een heeeeeeeeleeeeee grote pot want ik heb een groot smeer oppervlak :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:52

Ik heb gisteren weer lekker gereden. :) Ponylief doet zo zijn best de laatste tijd dat is echt geweldig! :+:

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:55

Somebitch schreef:
Ik heb gisteren weer lekker gereden. :) Ponylief doet zo zijn best de laatste tijd dat is echt geweldig! :+:

+:)+ Fijn gevoel he? We kunnen het ook wel,alleen soms....heel soms worden we overvallen door de angsthazendyseas :oo

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:01

Ja heerlijk gevoel. :)

Ja op het moment dat ponylief gewoon braaf loopt is er niets aan de hand. Maar zodra ik voel dat die rug gaat bollen dan schijt ik hem wel hoor. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:03

Maar wel fijn dat je gisteren lekker hebt gereden Alison :) .
Vandaag is het heerlijk zacht, redelijk windvrij weer, dus geen excuses om niet te rijden :D .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:04

Ja. :) Ik ga vanmiddag rond een uur of drie weer naar stal. :D Wel een excuus heb ik hoor Ilonka, het heeft vannacht veel geregent en de bak is dus weer lekker nat. Maar gelukkig niet glad dus ik hoef niet te klagen. :P :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:07

Je zegt het zelf, hij is niet glad, dus rijden ~~}> _O- .
Ik heb ook wel zin, maar ik denk dat ik de staleigenaar maar eens heel lief aan ga kijken of ik niet op 1 van die brave paarden van hem mag. Voorlopig zit ik nog even niet op Goldz :o .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:09

:+ Komt wel goed hoor. :P
Moet ook nog mesten, daar heb ik minder zin in. :=

Nee dat geloof ik, zou wel fijn zijn als je op zijn paarden zou kunnen rijden. :) Dan hou je het rijden toch een beetje in ritme. Bij mij werkt dat altijd. Als ik een week niet gereden heb dan heb ik er meer moeite mee om op te stappen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:11

Bij mij kost het ook wel wat meer moeite om op te stappen als ik een tijd niet gereden heb. Maar dan nog, ik vrees dat al heb ik op zijn paarden gereden, de drempel naar terug op Goldz toch wel groot is als het eenmaal zover is :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:12

Ja maar dat zal het sowieso zijn, daar kan ik heel goed inkomen. :)
Ben benieuwd wat hij doet als er straks iemand anders op zit.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:14

Dat zullen we donderdag zien. Ik heb in elk geval de bak voor onszelf gereserveert, er mag niemand bij :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:16

Spannend hoor. :) FIjn dat je wel ervoor kan zorgen dat je de bak helemaal voor jezelf hebt. :) Dat is wel zo makkelijk. :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:18

Daar ben ik ook wel erg blij mee. Als hij zich zo wenst te gedragen als woensdag, dat moet gecorigeerd worden bij mijn hardleerse idioot, en er is nog een ander paard bij, word de ruiter van dat andere paard spontaan een angthaas vrees ik :=

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:27

even melden , beter laat dan nooit ;)

als ik even niet gereden heb moet ik bij nul beginnen |(
niet echt leuk. Maar als ik dan wat vaker rij dan gaat het wel weer beter.
Maar echt zo frustrerend voor mij en verzorgpony.
Ze Doet zo hard haar best .
En ik vindt het dan heel gemeen dat ik mijn angst aan haar doorgeef.
Hoe graag ik het ook wil , mijn angst verpest alles!
Volgende keer beter! :o

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 16:11

Wat een heerlijk weer...zien jullie jezelf al rijden door de bossen met wapperende manen en haren??? *diepe zucht*

Maar ja..vandaag kan ik niet rijden hoor, ons dochtertje wil oefenen voor haar bixie wedstrijdje woensdag en de laatste keer dat ze erop zat (vorig weekend aangezien bij ons iedereen afgelopen week door de buikgriep geveld was), was hij nogal "rattig"....stoute P.C.!!! Ik moet dit dus allemaal vanaf de grond overzien, zoals een goed moeder betaamt! Dussssssssssssssssssss......

Maandag gaat het weer gebeuren, ik ga op buitenrit. Mijn man en de jongste (oudste 2 gaan logeren bij opa en oma) mee achter P.C. en we gaan samen zwerven...daar verheug ik me enorm op want dan ben ik ook relaxed. Daarbij loopt het bos vast vol "het is tweede kerstdag dus wij gaan wandelen" mensen dus we kunnen onze lol op! (ben niet meer het bos in geweest sinds DE val....)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:23

Heerlijk het bos in ,lijkt me zoooo lekker.
Maar ja hier geen strand en bos,dus vandaag een heerlijk rit gemaakt met een vriendin en onze paarden door het dorp,wat was het druk! Maar we hebben alles weer doorstaan en zelfs de brandweerauto met loeiende sirene {ik poepte ff zeven kleurtjes maar Boi reageerde niet eens :o } Nu zit ik nog na te genieten........
Klaar voor vertrek Afbeelding

En erna.....hij mag zijn kerstoutfit aan houden want het is natuurlijk pas morgen kerst hihihihi
Afbeelding

Fijne kerstdagen angst-hazen ;) !