Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:29

kent iemand het verhaal van een meisje, dat ziek blijkt te zijn, tijdens een wedstrijd met haar pony midnight ( denk ik ) valt ze flauw.. ze blijkt ernstig ziek.. iedereen denkt dat ze dood gaat.. op een gegeven moment " ontsnapt" ze uit huis om nog een keer naar Midnight (??) te gaan, Op de een of andere manier doet ze nog 1x mee aan een wedstrijd, ze denkt voor de laatste keer, want ze heeft niet lang meer te leven, en dan blijkt dat haar vader en moeder het niet verteld hebben nog, maar dat het allemaal weer goed komt... ( tuurlijk :+ )

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:39

is dat niet wilma delafield die per ongeluk te horen krijgt dat het ongeneselijk is en dat op het laatst haar vriendin erachterkomt waarom ze zo graag wil winnen. omdat ze het tegen haar paard zegt, dan later word ze overgevlogen naar een kliniek in zwitserland en geneest ze en komt ze terug. nadat haar ouders verteld hebben dat het wel goed komt.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:40

jaaaaaaa! dat is 'm inderdaad!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:47

wist ik schouderklopje...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:05

franka75 schreef:
is dat niet wilma delafield die per ongeluk te horen krijgt dat het ongeneselijk is en dat op het laatst haar vriendin erachterkomt waarom ze zo graag wil winnen. omdat ze het tegen haar paard zegt, dan later word ze overgevlogen naar een kliniek in zwitserland en geneest ze en komt ze terug. nadat haar ouders verteld hebben dat het wel goed komt.

Jup :j

'Ik wil winnen' heet het in 1 versie, en in 2 'vastbesloten te winnen...'
Ze zette alles op alles om haar club te doen winnen en niemand wist waarom ze zo fanatiek waas, totdat dat dus aan het licht kwam...

cynthiaoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:21

Heb niet alle pagina's van dit topic gelezen, maar heb je het verhaal al gevonden? (Waarmee dit topic gestart is).
Want...k heb het gevonden!!

Laat me even weten of je het nog wilt hebben!

gr

Cynthia

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:53

Weten jullie de strips van de ponyclub nog over Wolf? Het witte paard die het meisje van haar ouders kreeg. Op de manege werd ze weggepest omdat het een bakbeest was en op straat werd ze tijdens het rijden getreiterd en werd het paard aangereden. Of de strip dat 2 meisjes op een boerderij passen terwijl de eigenaar op vakantie is en dan breekt er brand in het bos uit. En er was ook nog zo'n stripje over een grijze hengst die wilde zou zijn maar met de zachte aanpak van het meisje komt het toch nog goed. De ponyclub had vaak tekeningen van Lena Furberg en die vond ik vaak leuker, ook omdat je kon zien dat Lena Furberg meer verstand van paarden had. In andere strips zag je nog weleens iets op de rug van het paard liggen wat voor zadel door moest gaan en dan komt het niet zo geloofwaardig over.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:19

Oliiviia schreef:
Oh ik herinner mij nog zeer goed het verhaal van 'Santos, het spookpaard'
Dat was echt een mooi verhaal, ik heb die penny nog ergens in mijn kast liggen :))

Ohjaaa die zat ook in de Penny Plus toen... Helaas met een stuk verhaal op de achterkant van een poster :))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:21

Ik heb een proef abo op de penny, maar man man man,.wat staan dat tegenwoordig beroerde strips in :x
Digitale zeg maar, echt verschrikkelijk :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:36

Ja, dat zag ik ook al (op de manege :P). Er staat veel minder inhoud in, heb ik het idee. Veel meer kleurtjes en minder strip :) En ook nog heel raar getekend :;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:44

Heel erg nep en verzonnen, geen/weinig leerzame verhalen en heel vervelend getekend.
Na dit abb hoef ik niet meer en losse penny's zal ik ook niet snel meer kopen :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:54

ik had weer een debbie vanmiddag bij de kringloop :D uit
79

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:55

Jessica schreef:
Weten jullie de strips van de ponyclub nog over Wolf? Het witte paard die het meisje van haar ouders kreeg. Op de manege werd ze weggepest omdat het een bakbeest was en op straat werd ze tijdens het rijden getreiterd en werd het paard aangereden. Of de strip dat 2 meisjes op een boerderij passen terwijl de eigenaar op vakantie is en dan breekt er brand in het bos uit. En er was ook nog zo'n stripje over een grijze hengst die wilde zou zijn maar met de zachte aanpak van het meisje komt het toch nog goed. De ponyclub had vaak tekeningen van Lena Furberg en die vond ik vaak leuker, ook omdat je kon zien dat Lena Furberg meer verstand van paarden had. In andere strips zag je nog weleens iets op de rug van het paard liggen wat voor zadel door moest gaan en dan komt het niet zo geloofwaardig over.

jazeker ken ik die

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:56

weet iemand waar je de ponyclub kan kopen al is het internet

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:59

Pony club s zal je 2e hands moeten kopen.
Bokt, mp, speurders.

Ik ben ook al een tijdje op zoek

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:01

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:04

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:17

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:49

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:02

_Rianne_ schreef:
kent iemand het verhaal van een meisje, dat ziek blijkt te zijn, tijdens een wedstrijd met haar pony midnight ( denk ik ) valt ze flauw.. ze blijkt ernstig ziek.. iedereen denkt dat ze dood gaat.. op een gegeven moment " ontsnapt" ze uit huis om nog een keer naar Midnight (??) te gaan, Op de een of andere manier doet ze nog 1x mee aan een wedstrijd, ze denkt voor de laatste keer, want ze heeft niet lang meer te leven, en dan blijkt dat haar vader en moeder het niet verteld hebben nog, maar dat het allemaal weer goed komt... ( tuurlijk :+ )

die heb ik ook gelezen, ze zat toch in een groep die de kampioenschappen mochten rijden ofzoo en dat die laatste wedstrijd een belangrijke wedstrijd daarvoor was?

dat vond ik ook een heel mooi verhaal!

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:07

lisaislisa schreef:
MonteKarlo schreef:
:o Mag ik ook een pb met het verhaal van Dancer ?
Ben toch wel benieuw geworden :)

Ik ook?? 8-)

en ik ook?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:14

Val hier ook even binnen hoor..
Ik las eigenlijk nooit de Penny vroeger (solly :+ ) maar de Ponyclub..en das toch wel de jaren '80..onlangs heb ik bij een Belgisch strip antiquariaat nog een paar Ponyclub jaarboeken op de kop kunnen tikken..met de Brokkenmakers erin!! Oh wat leefde ik toen mee, de tekeningen waren wat "knullig" maar toch. ik vergeet het nooit.
Vroeger kon je in de Ponyclub ook een foto met verhaaltje over je eigen paard/pony insturen...in dat jaarboek was bv ook een recept voor worteltaart voor je pony :+ of hoe je een poetskist met vakjes (jaja!!!) kunt maken..geweldig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:24

Konstantine schreef:
Ik zoek trouwens nog het verhaal over Seaspray (?), de IJslander die bijna niet meer het land terug op mag... Heeft iemand die?

Die dat zo'n geest ofzo het roer pakt, op zo'n boot?

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:35

MarlindeRooz schreef:
Konstantine schreef:
Ik zoek trouwens nog het verhaal over Seaspray (?), de IJslander die bijna niet meer het land terug op mag... Heeft iemand die?

Die dat zo'n geest ofzo het roer pakt, op zo'n boot?

jaaaaaa ook die ken ik! die heb ik nog ergens boven liggen. zal ff opzoeken

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:09

Ik herinner me nog een verhaal uit de PonyClub; gaat een groepje meiden buitenrijden in de sneeuw. Tijdens de galop stapt 1 vd paarden in een gat en moet ter plekke worden ingeslapen. Ik moest ervan huilen zelfs :=
Uit de Penny: wie kent de RAPPers nog?