--een keer met mijn vriendin naar mijn "eigen" paard gegaan daar lekker gaan borstelen en om het bewijs te geven dat het mijn paard was, ben ik er gaan op zitten (geen cap, zadel, hoofdstel niet eens een halster) 'kom maar lady(zo hete "mijn" paard) iets sneller ik aansporen en die pony(weet niet of hij beleerd was) rennen bokken alles ik eindig natuurlijk op de grond
en ik natuurlijk zo rood als een vuurtoren
maar natuurlijk effen een smoes bedenken. ik deed dus vanaf die dag aan natural horseman chip en aan express vallen
vriendin ging vaker mee en ik ben ook nog vaker gevallen!! tot dat ik een keer dat de eigenaar kwam (lady bleek achteraf een jaarling hengst te zijn
ben uitgescholden en snel weg gerent heb er nooit meer iets van gehoord!!--een keer 3 mishandelde pony's zitten te verzorgen. een merrie (elk jaar nieuw veulen verhaal) een hengstje(zoon) en nog een ruin.
ben steeds met heeeel veeel brokjes(manege gepikt) brood gras en appels er naar toe gegaan ze waren er toch ook zo erg aan toe
en ze waren ook zooo mager
even later kon effen in de wei om ze beweging te geven ook wel(rennen) en op de ruin en merrie zitten ging nog ook was wel zo oud om een jong dier te herkennen dus daar ging ik natuurlijk niet opzitten!een keer kwamen de 2 eigenaren snel van de ruin af snel de wei uit en weg was ik ben nooit meer terug gekomen als ik er nu langs kom hinniken ze nog (vanwege al dat lekkers)
-- ben een keer naar de manege toe gegaan en daar was zo'n Friese hengst Thor.
en ja je verwagt het al ik doe gelijk alsof hij ontembaar is (beetje penny's shadow verhaal) en alsof hij niemand vertrouwd (eigenaar liep gewoon rond op de manege) dus ik gwn het lef hebben om hem uit zijn stal te halen(hij vertrouwde mij op dat moment genoeg) en te gaan borstelen. (egt sportpaard dat dagelijks wedstrijden rijd en een behoorlijke prijs waart is
) en nou ja wat zit er in de stal waar ik hem aan vast maak ja hoor een merrie dus die hengst zig uitsloven onrudtig doen tot dat hij steigerde niet hoog maar ook niet laag ik zoiets hebben vaan 'ahhh hij vertrouwd mij nog niet genoeg moet maar terug naar stal' dus even later weer op stal komt de eigenaar aan (ik zoo blij zijn dat ze niet eerder is gekomen
) ik egt snel naar huis en maar bedenken date er zat andere wilde hengsten zijn in het dorp die ik kan temmen
--samen met mijn vriendin (nog steeds mijn vriendin) naar haar "verzorgpony" ik geloofde haar natuurlijk.
zij gwn de wei in nee hoor niks aan de hand
zij evenlater stuk of 8 halstertouwen pakken halstertouwen pakken 2 aan het halster een om de hals daar zat er een aan die weer vast zat aan het halste (loopt hij aan de teugel) en 2 om de buik als singel. paardje liet alles toe. zij met hulp van hek stapt op en gaat zo rijden en zegt dat ze vaak wint met wedstrijden enze
. ik helemaal onder de indruk toen ik thuis was wilde ik dat natuurlijk ook. nou weekend voorbij ik vraag of ik weer eens mee mag. maar nee pony is verkocht en wei ook en ze mag geen nieuwe pony meer en mag ook nooit meer in die wei komen
ik denk dat ze dat weekend een of andere meneer DE EIGENAAR heeft ontmoet
-- heb op de manege eens een paar broken gejat voor hele zielige pony's uit de buurt
en andermans frontriem gesloopt(meisje irriteerde mij altijd en had zelfde lieveling
)verder heb ik niks egt egt heel ergs gedaan of zo maar met een pony van terein of manen knipen durfde ik niet rijden wel
als ik er nu oer na denk voel ik me egt heeel schuldig en heb ik geen idee wat er toen wel niet allemaal heeft kunnen gebeuren
maar ben wel egt een actief penny meisje geweest!
) niet zien rijden, die vroeg wat ik bij zijn paarden deed. Dus ik een beetje murmelen van dat ik zijn paarden heel lief vond, en ik mocht ze wel eens opzoeken maar niet meer de weide in.. Daar ben ik mooi vanaf gekomen
ook. Tot mevrouw de eigenaresse kwam en ons eens benadrukte dat dit niet mocht daar stonden we een beetje te murmelen, 'ja sorry.. ja..' Volgende dag als wraak bij de moeders de manen eraf geknipt!
Haar water was in de winter namelijk bevroren en ze had dus geen drinken. Klasgenootjes (die verder niets met paarden hadden) van mij hadden dat ontdekt en als echte paardenkenner werd ik erbij gehaald. Met deskundige blik bekeek ik haar vuile vacht, lieve ogen en bevroren waterbak (speciekuip) en ja hoor, de pennybrigade kon aan het werk, ze was volgens mijn deskundig oordeel inderdaad verwaarloosd. Eerlijk is eerlijk, ik voelde me op dat moment echt heel wat
.
de uitdrukking van de pony na afloop was echt onbetaalbaar