Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Prachtig, ik had het niet mooier kunnen verwoordenCitaat:Ik vind het erg aardig van mensen als zij zonder problemen een ander op hun paard laten rijden. Ik begrijp alleen niet waarom het flauw, kinderachtig of egoïstisch zou zijn als iemand niet wil hebben dan een ander op zijn of haar paard rijdt? Je moet voor de grap eens aan iemand met een (dure) motor of een leuke auto (maserati, ferrari, dat werk) vragen of je een rondje mag. In het algemeen staan mensen daar niet om te springen, maar ik dacht niet dat dat egoïstisch wordt gevonden.
Het argument dat je een ander een pleziertje moet gunnen, tsja. Ik gun ook iedereen een leuk seksleven, en ik geloof oprecht dat mannen seks en liefde kunnen scheiden. Maar als mijn vriend me vertelt dat hij vanavond de buurvrouw een plezier gaat doen en dat het hem daarbij puur om het pleziertje gaat en het verder niets te betekenen heeft, ben ik dan ook heel egoïstisch als ik de sloten vervang terwijl hij weg is? Ik heb geen relatie met mijn vriend om de buurvrouw een plezier te doen en ik heb geen paarden om er anderen op te laten rijden (of de mest te laten ruimen, het voer te betalen etc.). Ik zie echt niet wat daar flauw of kinderachtig aan is.

(behalve de mensen die écht geinteresseerd zijn
) 
Max84 schreef:Hihi Maura.
Ik kijk altijd een beetje naar de "echte interesse". Wanneer iemand oprechte interesse toont in mijn paardje, dan ben ik er niet zo moeilijk mee. Worden mijn moppies als "objecten waar je wel effe op kan rijden" gezien, dan no-way !!!
Wanneer ik iemand op mijn pony zet, kies ik overigens altijd voor een bitloze optoming !
Even een paar keer porren met de beentjes die net onder het zadel vandaan komen, een keer klakken met de tong, en ze ging braaf draven. Ben trots dat mijn paardje zo fijn aan de hulpen is dat een kind ermee kan rijden. Het was ook zoooo schattig! 

.
)! oja en mensen die gewendt zijn overbodig been te geven, hebben ook een leuke aan haar, ze reageert zo snel en licht dat ze er vaak van schrikken( omdat ze het niet gewend zijn dat een paard dan gelijk reageert op het been). maar voor de meeste is het vooral een hele ervaring zo'n draver
.
Wanneer ik op vakantie ben rijdt er een meisje mee die goed kan rijden... dus no problem.. mensen die echt heel goed kunnen rijden (dressuur) én die ik goed ken mogen van mij altijd weleens op mijn paardje wat oefeningen proberen... maar mensen die ik amper ken NO WAY it's my horse! Ik vind dat je met uitstappen niets kan misdoen alleen echt berijden vind ik best wel persoonlijk! Je bent misschien wel een tikkeltje stroef... maar ik geef je helemaal geen ongelijk!
en daar nog trots op zijn ook....... Die van mij kan wat zich wat dominant opstellen naar anderen aan de hand en ohz wat minder moeite doen (uitproberen) voor anderen of vervelend gaan doen, ik ben daar niet van gediend, ze moet ook naar anderen luisteren dus pak maar aan die handel. Mijn andere paard kan iedereen zo mee weg rijden en daar ben ik dan juist trots op. Teken van goede allround opvoeding en respect naar anderen. VivaLaVida schreef:Ik laat wel 2 vriendinnen van mij er op. Die hebben allebei ervaring met western en zijn eerlijk (hebben ook eigen paarden) tegenover het paard. Ik wil graag dat mijn paard er aan went, dat mocht ze ooit weg moeten (never gonna happen maargoed) of stel ik raak geblesseerd, er ook een ander mee kan trainen. Heb echt een bloedhekel aan mensen die het geweldig vinden dat hun paard eenkennig is en anderen eraf mietert. Stel je doet je paard ooit noodgedwongen weg, dan levert dat een heleboel stress op.
Anderen er niet op laten oke, maar dat stoer doen van "bij een ander deed ze heel vervelend en gevaarlijk" of "ze kwam steeds naar mij toe omdat ik in het midden/naast de bak stond"en daar nog trots op zijn ook....... Die van mij kan wat zich wat dominant opstellen naar anderen aan de hand en ohz wat minder moeite doen (uitproberen) voor anderen of vervelend gaan doen, ik ben daar niet van gediend, ze moet ook naar anderen luisteren dus pak maar aan die handel. Mijn andere paard kan iedereen zo mee weg rijden en daar ben ik dan juist trots op. Teken van goede allround opvoeding en respect naar anderen.

maar je begrijpt hem wel denk ik