Haha, mijn pony is ook zo eentje die je echt aan het werk moet zetten.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hetlevenwint schreef:phoe van mij is het nou ook niet meer makelijk meereven in het kort ik heb 3 opties :
mijn optie 1 : Is een 4 jarige tinker ruin en is heel rustig (ga ik volgende week zondag gaan gaan kijken)
mijn optie 2: is gelijkaardig aan mijn optie 3 en is 3,5 jaar, een tinker ruin (ga ik ook volgende week zondag gaan bekijken)
mijn optie 3: is een haflinger, merrie, vlot van tempo, heeft een kol en heb ik nu 2x op gereden (dacht meer dat het een was dat ik
mocht verzorgen/bijrijden) maar gisteren kwam uit dat die er speciaal voor mij staat als ik haar dus niet neem
gaat ze terug naar de eigenaars. Ze heeft achteraan ijzers (geen idee waarom) en ze heeft veel energie
maar is makelijk in te houden. haar ga ik nou nog ... malen rijden, ben eerst m'n vertrouwen aan het
opbouwen want heb tot nu toe nog niet gedraaft maar wel al rond hele tijd er zonder zadel opgezeten.
Oke ik hoor julli al denken die "haf" maar ze is vrij vlot en ik zoek een rustig paard waar je gerust kindjes durft opzettendus daarom is het m'n 3de optie nu omdat ik twijfel aan dat "kindjes" vlak
En denk dat m'n optie 1 daar beter voor geschikt is en rustigere is dus dat je niet moet inhouden
![]()
ben dus benieuwd wat het gaan zijn volgende week zondag eigelijk denk ik dat ik niet verder meer ga moeten denken dan m'n optie 1 dan want dies een stuk rustiger nog en ik zoek echt rustig. Maar ik ga zien

)
En ik weet ook niet wat mijn been daar doet, maar als verzachtende omstandigheid kaart ik aan dat dit tijdens de eerste keer proefrijden was.

En dat hoor je ook niet vaak.. Dutch Dormello!

En heb een stuke gelopen, daarna in de stal beetje hooi eten, en daarna gepoetst.
en wat was hij braaf! 
En hij kan toch fijn draven, echt niet normaal, ben helemaal in love op z'n draf. 

Jotoma schreef:@mikke: wat een leuke ruin, ik val ook wel voor dat soort paarden!
Qua dekens ben ik nog in twijfel. Ik wil sowieso een rambo 0 gr regendeken. Ik ben nog niet uit de winterdeken.. Neem ik een rambo onderdeken, of een rhino of amigo winterdeken?
Edit: iemand ervaring met de rambo onderdekens? Blijven die goed zitten, want ze hebben geen singels.. Weet niet zo goed hoe een elastische dekensingel blijft zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?
Maar zelf doe ik dus straks wel een dekensingeltje om, just in case. 

Ik ging eerlijk gezegd na de 1ste keer gewoon meteen van een teleurstelling uit, dan is de klap minder.
. Volgens die advertentie hoort die van jou dat ook te hebben. Begrijp je wat ik bedoel?
. 's avonds is alles erger..