Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:57

Oh dat is inderdaad heel leuk! En straks misschien 'zelfde' paard! :D
Haha, mijn pony is ook zo eentje die je echt aan het werk moet zetten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:05

hetlevenwint schreef:
phoe van mij is het nou ook niet meer makelijk meer :j even in het kort ik heb 3 opties :

mijn optie 1 : Is een 4 jarige tinker ruin en is heel rustig (ga ik volgende week zondag gaan gaan kijken)

mijn optie 2: is gelijkaardig aan mijn optie 3 en is 3,5 jaar, een tinker ruin (ga ik ook volgende week zondag gaan bekijken)

mijn optie 3: is een haflinger, merrie, vlot van tempo, heeft een kol en heb ik nu 2x op gereden (dacht meer dat het een was dat ik
mocht verzorgen/bijrijden) maar gisteren kwam uit dat die er speciaal voor mij staat als ik haar dus niet neem
gaat ze terug naar de eigenaars. Ze heeft achteraan ijzers (geen idee waarom) en ze heeft veel energie
maar is makelijk in te houden. haar ga ik nou nog ... malen rijden, ben eerst m'n vertrouwen aan het
opbouwen want heb tot nu toe nog niet gedraaft maar wel al rond hele tijd er zonder zadel opgezeten.

Oke ik hoor julli al denken die "haf" maar ze is vrij vlot en ik zoek een rustig paard waar je gerust kindjes durft opzetten :) dus daarom is het m'n 3de optie nu omdat ik twijfel aan dat "kindjes" vlak ;) En denk dat m'n optie 1 daar beter voor geschikt is en rustigere is dus dat je niet moet inhouden :)

ben dus benieuwd wat het gaan zijn volgende week zondag eigelijk denk ik dat ik niet verder meer ga moeten denken dan m'n optie 1 dan want dies een stuk rustiger nog en ik zoek echt rustig :). Maar ik ga zien :)

Waarop basseer je dat de tinker beter geschikt is voor kinderen? Want je hebt hem nog niet gezien of gereden? toch?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:17

Hallo allemaal, Ik loop gruwelijk achter (alweer), maar heb de laatste tijd niet meer heel veel ruimte gehad om te bokken. Ik wilde jullie toch even laten weten dat ik vandaag mijn nieuwe aanwinst heb opgehaald. Op de trailer heeft hij zich super gedragen, ondanks de lange rit (2 uur). Op stal was hij wel behoorlijk onder de indruk, maar dat is natuurlijk niet erg. Hij heeft ook nooit iets anders gezien dan zijn vorige stal. Daar is hij geboren en hij is nu vijf, dus dan mag je ook wel onder de indruk zijn vind ik.
Ik wilde jullie toch nog even laten weten dat mijn zoektocht geslaagd is, ondanks dat ik niet heel actief ben geweest in het topic. Ik ga nu nog even naar 'm toe en dan probeer ik morgen nog even bij te lezen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:31

Ohja, over die dekendiscussie van poosje geleden.
Ik heb de complete collectie van BR, vind ik echt superfijne en mooie dekens. :j
Dekens zijn bijna allemaal nog ongebruikt, behalve de zwarte met hals heeft mijn pony opgehad afgelopen winter.
Allemaal in maat 195, dus dit past Comique ook allemaal gewoon, mooi handig. :D

Afbeelding
0 grams regendeken

Afbeelding
150 grams winterdeken

Afbeelding
340 grams winterdeken met afritsbare hals

Afbeelding
fleecedeken

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:32

Gefeliciteerd Mikkie! Ben erg benieuwd naar meer info! :D

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:44

@Lauste: die dekens die je laat zien, zien er goed uit. Hoe is de kwaliteit? Ik moet nu dus echt alles nieuw kopen (wat 'n straf. :D )

Dit is mijn nieuwe paard. Hij heet Bumble-bee (afstamming: Dutch Dormello x Udonis), is vijf jaar en 1.66m.
Afbeelding
De foto is niet helemaal tof, mijn moeder had meer oog voor 't paard dan voor mij, dat is overduidelijk. :+ En ik weet ook niet wat mijn been daar doet, maar als verzachtende omstandigheid kaart ik aan dat dit tijdens de eerste keer proefrijden was.
Zo en nu ga ik echt even terug naar stal om te kijken of alles oke is. Wel vermoeiend hoor: bezorgde paardeneigenaar zijn. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:49

@mikke: wat een leuke ruin, ik val ook wel voor dat soort paarden!
Qua dekens ben ik nog in twijfel. Ik wil sowieso een rambo 0 gr regendeken. Ik ben nog niet uit de winterdeken.. Neem ik een rambo onderdeken, of een rhino of amigo winterdeken?

Edit: iemand ervaring met de rambo onderdekens? Blijven die goed zitten, want ze hebben geen singels.. Weet niet zo goed hoe een elastische dekensingel blijft zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 16-07-11 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:49

Die is gaaf zeg, met 4 witte hoge benen!! <3 En dat hoor je ook niet vaak.. Dutch Dormello!
Ik zal alles nog teruglezen, maar ga zo naar de bios met vriendinnetje.
En heb mn startkaart en coupons nog niet binnen.. duurt wel lang zeg! Niet dat ik ze nodig heb, ga voor september toch niet starten. Maar toch! :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:16

Oooh wat een mooie benen heeft je paard inderdaad, leuk dier hoor! <3
Die dekens zijn heel goed van kwaliteit hoor, vind ze ook superfijn en heeft heel handige sluitingen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:17

Zo , ben heel de dag bijna niet op bokt geweest!
Hij kwam om half 3 aan :) En heb een stuke gelopen, daarna in de stal beetje hooi eten, en daarna gepoetst.
ook al zonder zadel op gezeten ( kon het weer niet laten ) :o en wat was hij braaf!
alleen stilstaan tijdens het poetsen is nog moeilijk :=

ben helemaal happy!

En wat een leuk paard Mikkie, die vier witte benen! <3

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:19

Ah wat leuk Jasmijn! Super! :D

Ik hoop dat we volgende week alles met Comique doorgesproken hebben en dat het ook helemaal vaststaat.
Kan alleen nu een week niet rijden, heb nogal een grote snee met 6 hechtingen in mijn arm sinds gisteren precies bij dat buigpunt bij mijn elleboog.
Dus zodra ik weer kan rijden ga ik eerst op hem rijden en daarna bespreken we alles door. :)
Maar eigenlijk kan er niets meer misgaan waardoor hij het niet wordt..

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:02

Lauste: Dat klinkt niet lekker. Wat is er gebeurd met je elleboog? heb je al foto's van Comique geplaatst? Ben wel heel benieuwd (moet nog even teruglezen, misschien kom ik ze dan tegen)

Jasmijn: zijn we zomaar op dezelfde dag paardeneigenaar geworden. Leuk he. Ik heb wel echt een probleem met de bewustwording. Kan het allemaal nog niet helemaal bevatten. Zit jij er wel al helemaal in?

Jotoma: Ik heb geen ervaring met onderdekens van rambo, maar ik weet wel dat ik niet zo fan ben van elastische dekensingels. Om even een zweetdeken op z'n plek te houden vind ik ze prima maar niet "permanent" om een onderdeken. Lijkt me gewoon niet fijn voor het paard.
Ik moet echt eens gaan overleggen wat voor dekens ik ga aanschaffen, maar eerst een zadel. Dat heeft echt mijn prioriteit. (lijkt me logisch) Kan voorlopig zadel van vriendin lenen en dan maandag meteen bellen dat de zadelmaker langskomt. We waren vandaag helaas net te laat thuis om te bellen voor een afspraak.

Kaitlin: het was voor mij ook een eerste kennismaking met een Dutch Dormello afstammeling, maar ik moet zeggen, tot nu toe bevalt het erg goed. :D En hij kan toch fijn draven, echt niet normaal, ben helemaal in love op z'n draf.

Ben net nog even bij Bumble geweest en hij stond al een stuk rustiger. Zo rustig dat ik hem eens lekker heb gepoetst en vervolgens zijn staart heb gewassen. Dat was wel nodig en ook daarbij heeft hij zich voorbeeldig gedragen. Lekker ding.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:09

Erg leuk paard Mikkie! Gefeliciteerd! Kom je ook naar het andere topic haha? :P

Mooie set dekens Laura! Maar ik ga toch ongetwijfeld voor Rhino/Rambo :j

Jotoma schreef:
@mikke: wat een leuke ruin, ik val ook wel voor dat soort paarden!
Qua dekens ben ik nog in twijfel. Ik wil sowieso een rambo 0 gr regendeken. Ik ben nog niet uit de winterdeken.. Neem ik een rambo onderdeken, of een rhino of amigo winterdeken?

Edit: iemand ervaring met de rambo onderdekens? Blijven die goed zitten, want ze hebben geen singels.. Weet niet zo goed hoe een elastische dekensingel blijft zitten. Hoe zijn jullie ervaringen?

Rambo onderdekens blijven gewoon goed zitten. :j Maar zelf doe ik dus straks wel een dekensingeltje om, just in case. :j

Super Jasmijn! :D

Wat is er gebeurd Laura?

Ook al zo'n lekkere relaxte Mikkie? Heerlijk! :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:12

@lauste: spannendd!! Maar wat is er gebeurd met je arm?
Van rambo hebben ze onderdekens die je aan de regendeken vast kan maken, maar heeft geen singel.. Alleen bij de hals en borst worden ze vastgemaakt.

Ik wou dat het woensdag was, ben wel bang voor afkeuring, straks gaat t allemaal niet door!
Nou ja, nog een paar nachtjes!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:19

Maar dan heb je toch rambo regendeken + rambo onderdeken? Bij die van mij (Rhino) kan er namelijk een onderdeken echt aan vast.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:30

@Jotoma: we duimen allemaal voor je, dus het toch eigenlijk niet meer mis gaan. Ik was ook heel "bang" voor de keuring, maar Bumble ging er met twee hoeven in z'n neus doorheen. Zo gaat het er bij jou ook gewoon aan toe. Ik weet het zeker.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:33

Ik zou toch ook met beide voetjes op de grond blijven. := Ik ging eerlijk gezegd na de 1ste keer gewoon meteen van een teleurstelling uit, dan is de klap minder. :Y)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:02

@lioony: ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Het rambo onderdeken kan je vastmaken aan de ramboregendeken, maar volgens mij kan dat niet bij alle types. Jij stuurde me toch per pb dat die van jou niet vast gemaakt konden worden aan elkaar?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:03

Tuurlijk moet je met beide voeten op de grond blijven, maar (zoals ze dat zo mooi zeggen) je moet de goden ook niet verzoeken. Na de keuring die bij mij de mist in ging, vond ik het ook behoorlijk spannend, maar ik heb er niet teveel bij stil gestaan en ik vind ook dat je doem-denken moet voorkomen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:10

@ Jotoma
Nee klopt! Bij mijn Rambo winterdeken zitten ook geen bevestigingspunten (is ook wel logisch, wie gaat er nou ook nog een onderdeken onder een 370 grams doen? :D )

@Mikkie
Bij mij is het toch goedgekomen. :P Ben met Courage niet eens meegeweest, omdat ik dat niet meer trok.
Destiny decides ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:30

Mikkie : ja raar hè? Ineens heb je een paard, moet er nog echt wel aan wennenhoor :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:56

@lioonu: ik bedoel bevestiging onder je regendeken ;). Volgens die advertentie hoort die van jou dat ook te hebben. Begrijp je wat ik bedoel?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:00

Btw: mn vriend zei net: wat ben je stil? Ben je niet blij dat de zoektocht er bijna op zit? Nou ja, ben ik natuurlijk ook. Maar iedereen feliciteerd me al, terwijl het ook nog steeds niet door kan gaan. Sorry dat ik er zoveel over door ga praten, ik val in herhaling :). 's avonds is alles erger..
Zo slapen, trusten!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:10

Over mijn arm, heb een poosje geleden een moedervlek weg laten halen.
Maar nu moest er dus nóg meer weg worden gehaald op die plek, is nog een behoorlijke snee geworden. :=
Ik kan dus ook totaal niet tegen bloed of andere dingen dus ik ging daar van mijn stokje in het ziekenhuis.
Gisteren hele dag niet fit gevoeld, maar gaat nu wel weer hoor! Is nog wel een behoorlijke jap helaas.

Mikkie, hier een foto van hoe Comique nu is: http://94.100.123.78/1350700001-1350750 ... _-PmL.jpeg
En hier een foto van hem als veulen, hoe ik hem vooral ken dus: http://album.partyflock.nl/24178220.jpg
Is wel een interessant verhaal, ken hem al 4 jaar. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:19

@lauste: ellende! Moeten de hechtingen er ook nog wordfn uitgehaald?