Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:17

Mikkie schreef:
Vriendin belde me, die had ik ook het filmpje laten zien en ze feliciteerde me met mijn eerste echt eigen paard. Vrees dat ik na dag 1 van de proefweek al weet wat de uitkomst gaat zijn. :D Ik ga dinsdag meteen de da bellen voor de keuring. Ben er alleen nog niet uit of ik alleen klinisch laat keuren of dat ik haar ook op de foto zet. Ik ken haar vanaf haar geboorte, dus dat wat zich geopenbaard heeft heb ik mee gekregen.

Begin eens met een klinische keuring. Om heel eerlijk te zijn; als dat aanleiding geeft voor foto's, zou ik al afhaken. Geen handvol maar een land vol. De ellende van een ander kun je altijd nog wel op gaan knappen.......

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:18

ikke schreef:
Mikkie schreef:
Vriendin belde me, die had ik ook het filmpje laten zien en ze feliciteerde me met mijn eerste echt eigen paard. Vrees dat ik na dag 1 van de proefweek al weet wat de uitkomst gaat zijn. :D Ik ga dinsdag meteen de da bellen voor de keuring. Ben er alleen nog niet uit of ik alleen klinisch laat keuren of dat ik haar ook op de foto zet. Ik ken haar vanaf haar geboorte, dus dat wat zich geopenbaard heeft heb ik mee gekregen.

Begin eens met een klinische keuring. Om heel eerlijk te zijn; als dat aanleiding geeft voor foto's, zou ik al afhaken. Geen handvol maar een land vol. De ellende van een ander kun je altijd nog wel op gaan knappen.......

Daar ben ik het niet mee eens.. Als de verkoper verder onderzoek en foto's wil betalen kun je dat best afwachten. Hebben wij ook gedaan en ben heel blij dat we niet doorgezocht hebben! Was een klein iets dat geen gevolgen heeft voor de toekomst en nu weer aan het herstellen is!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:20

Mikkie schreef:
Het moet waarschijnlijk niet in dit topic, maar ik doe het lekker toch. Wat is nou het voordeel van zo'n Micklem hoofdstel? Hoe werkt dat eigenlijk?

Er is ook een topic over dat hoofdstel!
Maar het geeft druk op andere plekken en het is aangepast op de anatomie van het paardenhoofd. :)
Mijn instructrice gebruikt het en is er erg tevreden over. Verder weet ik er het fijne ook niet van hoor.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:53

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:55

Vandaag dus gaan kijken naar het paardje.
Ze was alles wat ik niet zocht : gewoon bruin, doorlopende bles, 5 jaar dus te jong, B dressuur niet veel ervaring.

Maar oh wat ben ik verliefd. Ze was in de eerste plaats superbraaf. Zelf mijn dochter van 2 mocht aaien en erop zitten zonder
dat ze nog maar bewoog.
Zelf rijden was zalig. Het ging zelf redelijk goed voor de eerste keer ( en 3 jaar geleden dat ik nog gereden had).

En dat koppie smelt smelt smelt. Ik kan eigelijk niets negatief vinden erover . Ze is braaf en prachtig.

Volgende week wordt ze gekeurd en als alles goed is komt ze zondag naar mij.

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk is de zoektocht voorbij na slechts 2 weken en 2 paarden te zien.
Laatst bijgewerkt door Siddieqje op 12-06-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:59

Oeh cliffhanger hier!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:02

cliffhanger?

@mikkie : mooi paardje. Gaat toch al goed voor de eerste keer. Enkeltjes spalken é, ben je onmiddellijk van het probleem af :)
Laatst bijgewerkt door Siddieqje op 12-06-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:04

Nou ik bekeek je post net en toen stond het er tot en met pas als :')
Zal wel een foutje van mijn pc zijn.Nu zie ik het wel gewoon.

Niks gewoon bruin, prachtig paardje fantastische combi! Lekker gaan trainen en opvallen door wat je presteerd ipv door het uiterlijk. :)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:07

Ah ok, ja er liep iets fout in het begin , je bent nog niet aan het hallucineren, had het direct door en aangepast.

Dank je, Opvallen door wat we presteren is nog wat werk aan :) alle fouten die ik vroeger niet meer deed, doe ik nu lekker wel weer. Welkom terug, kapstoktenen, pianohandjes,kromme rug, cowboyarmen,... je verleert toch snel blijkbaar.
Dus moet ik nog even opvallen door mijn paard :)

En nog even dit terzijde : het paard was netjes in knotjes met mooi wit setje :) Haha, ik die zei dat dit absoluut niet hoefde
(en hoeft ook echt niet) vond het wel leuk dat ze er zo mooi uit zag. Geeft wel een nette indruk als je toekomt.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:28

kijk dat bedoel ik dus haha! Het geeft idd gewoon een nette en verzorgde indruk. :)
Maar fijn dat je haar zo leuk vind en hopelijk is alles goed!!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:54

waar ik ben wezen kijken stond juist nog in de wei bij z´n vriendinnetjes.
daar was ik juist erg blij om kon ik meteen zien dat hij zich makkelijk liet pakken en braaf meeliep terwijl zijn vriendinnen in de wei bleven.
hij was hierdoor wel wat onrustig op stal maar niet echt vervelend.
maar als ik eerlijk ben ik frutsel zowiezo niet zo veel met m´n paarden.
dus puur natuur komt bij mij het beste binnen.
de bruine is een mooi paard leuke uitstraling.

en ik ken dat alless wat ik ooit fout heb gedaan doe ik ook als ik een paard ga proefrijden irritant he.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:23

Leuk paard Siddiegje. Wat nou gewoon bruin.... mooi bruin zul je bedoelen. Ik zal voor je duimen dat ie goed door de keuring komt volgende week.

Siddieqje schreef:
@mikkie : mooi paardje. Gaat toch al goed voor de eerste keer. Enkeltjes spalken é, ben je onmiddellijk van het probleem af :)

Heb me inderdaad al eens bedacht dat ik een soort constructie moet bedenken waarbij een stuk metaal oid aan de binnenkant van je laars langs je hak en enkel wordt geplaatst, dan moeten die voeten wel stil blijven. Hmmm misschien moet ik me maar aanmelden bij het beste idee van Nederland. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:30

Mikkie schreef:
Leuk paard Siddiegje. Wat nou gewoon bruin.... mooi bruin zul je bedoelen. Ik zal voor je duimen dat ie goed door de keuring komt volgende week.

Siddieqje schreef:

Heb me inderdaad al eens bedacht dat ik een soort constructie moet bedenken waarbij een stuk metaal oid aan de binnenkant van je laars langs je hak en enkel wordt geplaatst, dan moeten die voeten wel stil blijven. Hmmm misschien moet ik me maar aanmelden bij het beste idee van Nederland. :+

Dan wordt je zo'n stijve hark die ook niet meer iets kan doen op het moment dat daar WEL flexibiliteit verlangt wordt :D
Beter lesgeefmens zoeken, wellicht? Eentje die je daar wel op wijst en zorgt dat je het afleert.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:37

@hobbyboerin: Vind ik ook het fijnst hoor. Hoe een paard in de wei staat zegt er vaak heel veel over.
Maar voor een dressuurpaard, ik kan me wel voorstellen dat helemaal netjes klaarstaan iets heeft!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:57

@ Ikke : daar ben ik het niet mee eens.. als kost een paard maar 1500 euro.. wil ik het nog op de foto hebben!
Aan de buitenkant kan alles goedlijken.. maar je kunt niet IN het paard kijken. (en zo kan het ook zijn dat het paard gevoelig loopt.. maar dat dat dus een spierkwestie is, TOCH voor de zekerheid op de foto zetten!)

Als je zeker weet dat je het paard wil hebben, zou ik zeker ook Rontgenlogisch doen.. er zijn zoveel paarden met beginnend artrose waar nu nog niet veel van te merken is.. jij gaat flink trainen en na een paar weken sta je met een kreupel paard en niet meer geschikt voor de doeleinden die je misschien in gedachten had..
Als particulier sta je ook erg slap tgen over die 6 maand terugbreng bij verborgen gebreken.. want jij bent afgegaan op de klinische keuring en er was op dat moment geen "bemerking", dus dat hij toen niet op de foto is gegaan is dan je eigen keuze.. en misschien wel de domste.. ;)

@Siddieqje ; Wat een leuk paardje zeg!! Hoop dat ze door de keuring komt!

@ Gypsy; wat een leuk filmpje! Ze lijkt me echt een super paard!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:25

Leuk filmpje Gyspsy!

Had de foto's nog niet kunnen zien, Siddiegeje, maar leuk paard hoor!

Ik ga eind deze week weer even langs, eindelijk!

Vandaag iets heel vreemds meegemaakt.. Ging met een stalgenootje bosritje doen in een nabij gelegen bos, kwamen we een gozer met een zwaard tegen, stond naast het ruiterpad! :\ Dat bos/gedeelte van het bos sla ik voorlopig even over! :=
Laatst bijgewerkt door Lioony op 13-06-11 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:26

He? Wat gek! Je bent toch snel weggegaloppeerd hoop ik? ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:28

Uhh.. := Nee := We waren die gozer als eens tegengekomen op dat zelfde stuk, maar toen stond hij in het bos bij z'n hut (jawel, hij heeft een heus "onderkomen" := ). We zijn er maar gewoon langs gestapt, zegt ie nog hallo ook.. :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:29

Een echte bosjesman :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:33

Ja, maar bosjesmannen met zwaarden (en sixpacken :~ Hij had een bloot bovenlijf..) Hij was blijkbaar een middeleeuwse trainingssessie oid aan het doen, want teon wij een paar meter verder waren ging hij verder met zijn "training". Steeds op dat bepaalde stukje voor z'n hut op en neer rennen al zwaaiend met dat zwaard :+

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:36

Maargoed, dat was weer even mijn once-in-a-lifetime-experience _O-

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:46

Haha dat is ook vreemd, als je dat zo even tegenkomt!

Ik heb een paard gekocht! :) Een Zhivago x Gribaldi merrie van 2 jaar oud. Ze blijft nog even daar staan, in september kan ze PROK gekeurd worden, dus dan is het onzin om nu te keuren en dan in september weer. Kost toch weer veel geld. Dus tot september is het nog even spannend, maar als ze goed blijkt ben ik in het bezit van een schitterende grote vosmerrie! Zo leuk, ben helemaal blij, ook al komt ze voorlopig nog niet hierheen.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:54

@lets, leuk joh, gribraldi nakomelingen zijn vaak erg eerlijke paarden!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:55

Leuk zeg, gefeliciteerd!

Ja inderaad heel vreemd! Het was nog niet zo'n klein zwaardje ook..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:55

@ Lets; Gefeliciteerd met je aanwinst!

@ Lioony : Wat een rare man! Hahaha! Misschien een man die in zne 2de jeugd beland is ? *D