Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:20

Ah leuk zoon topic, ik ben met pure mazzel aan mijn ex-verzorgpony gekomen.
Ik heb haar zoon 6 jaar gereden daarna is ze verkocht door de eigenaar, bij nieuwe eigenaar mocht ik haar ook rijden maar al snel hebben zij haar doorverkocht en was ik haar kwijt.
Een tijd later heeft eerste eigenaar haar opgehaald in hoefbevangenstaat etc en contact met mij opgenomen of ik interesse had, ik heb haar gekregen en laat haar nooit meer gaan <3

Heb in die tijd op 4 verschillende plaatsen gestaan met haar ( heb haar al weer bijna 4 jaar) en nu eindelijk de juiste plaats voor zowel haar als mij gevonden :) We zijn begonnen bij een relatief luxe stal maar al snel bleek dat dit niet ging werken, vervolgens doorverhuisd naar een plek dichterbij huis hier mocht ze niet de weide in, daarna is ze verhuisd naar een plek waar ze 4 uurtjes de weide in mocht en mevrouw werdt steeds minder vrolijk. Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een man gepmt via bokt die ik kende van onze eerste stal en daar staat ze nu. Het is allemaal geen luxe maar mijn pony is vrolijk en naar jaren weer hengstig geworden. Ze zit dus echt goed in haar vel en dat doet mij goed.

Het is een inmiddels 20 jarige western gereden fjordenmerrie :D Ik rijd haar nog steeds, en ben haar nu weer wat meer aan het oppakken omdat ik graag nog lang van haar wil genieten :D

En nu ga ik alle berichten die zijn geplaats lezen :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:22

Gaan jullie het hele land door,of niet.Gisteren was het redelijk in de buurt, maar nu is het 1 in Drenthe.En als je een bod plaatst bij Marktplaats zit je er dan aan vast?

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:31

Ja voor het juiste paard ga ik wel verder. Maar dat is na uitgebreid contact met de eigenaar.
Ik ben nieuwsgierig na wat een uitgebreide keuring kost. dan heb ik het dus over foto's bloed en fysiek!
Iemand een idee?

@cozy wat balen, van die handelsstal! Maar nu zet je niet door? Als de eigenaar een heel verhaal heeft opgehangen over zwangerschap etc. Vind ik wel een beetje raar. Doe voorzichtig!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:38

marleen_usar schreef:
Gaan jullie het hele land door,of niet.Gisteren was het redelijk in de buurt, maar nu is het 1 in Drenthe.En als je een bod plaatst bij Marktplaats zit je er dan aan vast?

Ik heb voor mijn paard toen 3 uur met OV gereist om hem te bezichtigen. :Y)
Inmiddels dolblij dat ik dat gedaan had hoor, zo'n topper vind ik nooit meer.
Moet wel zeggen dat ik al verliefd was voor de bezichtiging ;)

op MP mag je je bod nog intrekken :j
Zoiezo is het verstandig het paard te laten keuren, heb ik om medische redenen niet laten doen trouwens.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:46

Cozey, wat rot zeg! Was het paard het waard om toch terug te komen of is dit een te groot minpunt? Vind het puntje handelsstal toch moeilijk hoor, je hoort er zoveel verschillende ervaringen over!

Ik ben bereid ver te reizen voor een paard dat aan mijn eisen voldoet, maar inderdaad wel na uitgebreid contact met de eigenaar. Ik zoek zelfs in de UK :Y)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:49

marleen_usar schreef:
Hij is jong,althans 5 jaar en heeft een heel lief koppie.Zadelmak maar niet ingereden.

Zo hebben wij een liefkoppie met mooie blonde manen en mooie grote onschuldige ogen staan van 8 jaar die onder het zadel perfect is maar zo gauw er een ruiter opstapt dat niet meer is.. Hij is gedoneert aan ons door stichting die paarden ter adoptie afstaat, wat overigens best een aanrader voor sommigen onder jullie met een niet zo groot budget is! Zitten echt leuke paarden tussen, je moet soms ook door de lelijke vacht, magere of nietzulke magere ribbetjes etc heen kijken. Ondanks dat hij een draak is vind ik hem stiekem toch erg leuk <3

Echt mensen staar je niet blind op 1 ras.. Als je iets pony achtigs zoekt kijk dan verder dan een ras maar zoek gewoon naar kleine stevige pony's desnoods een huis tuin en keuken pony, zit ook echt onwijs leuk spul tussen!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:01

Ben wel benieuwd naar welke stichting dat is Blon_D?

En naar aanleiding van jouw uitspraak (huis tuin en keukenpony) ben ik wel benieuwd hoe de rest denkt over papier. Belangrijk? Niet belangrijk?

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:21

Alice13 schreef:
@cozy wat balen, van die handelsstal! Maar nu zet je niet door? Als de eigenaar een heel verhaal heeft opgehangen over zwangerschap etc. Vind ik wel een beetje raar. Doe voorzichtig!

Heb de dierenarts gebeld, zij kende de man wel, maar handelsstal... zo zou zij het neit zeggen...
Ze komt de merrie vrijdag uitgebreid klinisch keuren, dan kijken we verder...

Saar88 schreef:
Cozey, wat rot zeg! Was het paard het waard om toch terug te komen of is dit een te groot minpunt? Vind het puntje handelsstal toch moeilijk hoor, je hoort er zoveel verschillende ervaringen over!

Het enige wat ik had was dat ze een schimmel is... Maar daar had ik me al een beetje overheen gezet... Wilde persée een keureing omdat:
- Ze vaak op rechts in rust staat (hoeft niets te betekenen, kan voorkeurshouding zijn)
- Ze haar rechterbeen niet fijn vind om te geven (hoeft ook niets te betekenen)
- Ze in de galop op de achterhand op de verkeerde hand loopt (hoeft ook niets te betekenen, ze wordt in mei 5)

Maar al met al genoeg om me zorgen te maken of ze door de buigproef komt.

Dit is trouwens een paard waar niet van bekend is waar ze vanaf stamt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:24

Niet belangrijk in de zin van, ik wil er niet mee fokken. Wel in de zin van als je een wedstrijd gericht paard zoekt. Kan het soms ze voordelen hebben. Maar af en toe heb ik het idee dat je bij sommige paarden voor de stamboom betaald. :S En ik heb er geen verstand van dus vind het soms raar dat het ene paard met even veel ervaring (of minder) 12000 euro kost en het andere met minder goede of geen stamboek betaal je maar 1200
Ik ben ook niet opzoek naar een ras paard. Maar naar een type paard. Zoals ik tegen mijn vriendin zeg. Ik zoek mijn friese bijrijdpaard Sietske in een een KWPN jasje!
Siets heeft een goed karakter en een mega hart. Maar een fries is voor mij nogal veel paard. tevens wil ik graag een paardje wat al wat meer kan, ik heb sietske zelf ingereden, dus we komen niet verder omdat ik nog niet meer heb geleerd!

Nu trouwens wel een super mooie merrie gezien 3500 euro net zadelmak. Maar die gangen! Daar kijk ik ook naar en daar wordt ik ook op verliefd. Hoe een paard loopt!
Waar worden jullie verliefd op?

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:34

Alice13 schreef:
....

Nu trouwens wel een super mooie merrie gezien 3500 euro net zadelmak. Maar die gangen! Daar kijk ik ook naar en daar wordt ik ook op verliefd. Hoe een paard loopt!
Waar worden jullie verliefd op?

Tjeee! Ik weet niet, eigenlijk dat toen ik met de eigenaar stond te praten zij met haar neusje bij mij kwam kijken en in mijn nek kriewelde :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:36

aaaah, lief!
Ja ik kan echt verliefd worden op een paard dat als ware danst! Ik denk dat ik dat ook zo mooi vind aan de hogere dressuur en friese paarden, die benen gaan echt alle kanten op, schitterend! <3

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:39

Lioony schreef:
En wat zijn jouw/jullie eisen? :)

ingereden, moet verkeersmak zijn....

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:43

Ik word verliefd op de houding van het paard. Paarden waar ik op val zijn groot, stevig gebouwd en hebben een air van 'baasje, als jij nou zorgt dat je blijft zitten, regel ik de rest wel even'. Stoere paarden, zelfbewuste paarden, daar houd ik van. Dat zijn alleen niet altijd de gemakkelijkste paarden. Ik val dan ook vaak op 'lelijke' paarden, met een groot hoofd of hele flinke hoeven :')

Over het papier: voor mij is het absoluut geen eis. Ik zou dat dan ook nooit in mijn weg laten staan bij een eventuele koop.
En nu komt ie: MAAR, mocht ik bijvoorbeeld in het buitenland kopen (zou graag een paard in de UK kopen) dan geeft dit wel zekerheid over het verleden van een paard. Over de kwaliteiten van de voorouders, over fokker en vorige eigenaars. Zeker bij Irish Sport Horses ( <3 ) is het verleden vaak niet zeker omdat het nog zo'n jong stamboek is. Vaak hebben paarden ook maar een half papier, als een deel van de voorouders niet bekend zijn. In een land waar ik niet woon zou ik denk ik eerder op zoek gaan naar een paard met papier. Maar mocht ik er eentje tegenkomen zonder, zou ik die niet laten gaan als ik verliefd was :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:49

Ik schijn het niet bij korte posts te kunnen houden :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:51

Net even een gezocht advertentie geplaatst op bokt met al mijn wensen en eisen! Misschien wel heel snel mijn droompaard gevonden :D Woensdag kijken bij het schimmeltje. (fingers crossed)

@ Saar88 waarom kijk je in het buitenland? Zoek je iets speciaals (zelf vind ik onze nederlands paarden namelijk altijd heel mooi :D ) Even nieuwsgierig!

Korte posts, hou ik niet van, ik wil graag lees voer:D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:59

Kletskousen! ik zit elke dag tot 16u op school hoor :D
ach vind jullie verhalen wel interessant. Zag een paar leuke paarden voorbij komen. Alvast veel succes aan degenen die a.s. week een paard gaan bezichtigen :)

Over mijn eisen : ik heb op zich niet echt eisen. Ik ben op zich op zoek naar een leerpaardje, maar dat ik helemaal niet zo belangrijk. Ik ben door m'n huidige pony (die te koop staat trouwens) vetrouwen kwijtgeraakt en ben dus echt op zoek naar een rustig, geduldig, niet schrikkerig en lief paardje die me weer wat zekerheid kan bieden, en waar ik later de sport mee kan. Stokmaat minstens een 1m55 (is de bedoeling dat hij/zij niet meer weggaat dus daar moet ik binnen een paar jaartjes ook nog op passen) en maximum 1m70 :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:05

Mijn minimum stokmaat eis is juist 1.70 :=

Alice13, ik zoek ook in de UK omdat ik verliefd ben geworden op de Ierse paarden! De Irish Sport Horse voldoet aan al mijn eisen. De paar Ieren die in Nederland rondlopen zijn echt megaduur, dus ik ben eens gaan kijken naar de importkosten e.d. Die blijken ontzettend mee te vallen en zo is het mogelijk een paard naar Nederland te halen voor zo'n 7000 euro (inclusief paard, keuring, transport), waar je in Nederland voor een zelfde paard gerust 15.000 euro betaalt. Het aanbod is er ook stukken groter. Wel grappig om te zien hoor, de Nederlands gefokte paarden zijn daar weer drie keer zo duur als hier. Maar ik ben het verder met je eens, in Nederland lopen ook genoeg paarden rond, dus ik beperk me niet tot een Ier en ga als de tijd daar is ook in Nederland rondkijken! Wel een stuk makkelijker allemaal..

Edit: ben trouwens errug benieuwd naar je bezichtiging bij het schimmeltje! Vind het een erg leuk ding!
Edit2: de prijzen in de UK zijn wel erg afhankelijk van hoe de pond het op dat moment doet natuurlijk ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:13

@ saar 88 ik ben ook benieuwd naar het schimmeltje! Kreeg hier en via de inbox al wat reacties dat ik het niet moest doen. Nou zijn mijn ambities in de sport zelf niet zo hoog ( wil het gaan maken als fysio)

Dus als de koersen zakken meteen naar de UK om wat op te halen hahaha! Ik wens je er heel veel succes mee 'k heb zo het idee dat je er goed over na hebt gedacht!

[EA-GZ-PP] Gezocht Allround paard voor goed tehuis! dit is mijn advertentie, denken jullie dat ik wel zo'n beetje alles heb benoemd. Of vraag ik nu naar een paard dat niet bestaat?!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:25

Saar88 schreef:
Ben wel benieuwd naar welke stichting dat is Blon_D?

En naar aanleiding van jouw uitspraak (huis tuin en keukenpony) ben ik wel benieuwd hoe de rest denkt over papier. Belangrijk? Niet belangrijk?

Er zijn er meerdere, ik ben van mening dat een goed paard geen kleur, ras of papieren hoeft te hebben ;) Juist de paarden die geen papieren hebben worden vaak vergeten terwijl veel van die paarden echt wel potentie hebben, ik vind dat echt zonde.
En een paard met papieren heeft imo alleen bij top sport hier wat aan ( nouja de verkoper/fokker) in de basissport heb je geen paard met papier nodig, steek dat geld liever in zaken als goede instructie en degelijk tuig. ( heb het dan wel over paarden die correct op de benen staan en geen extreme afwijkingen hebben) Zoveel anky's zitter er niet onder ons. En een beetje anky moet ook een huis tuin en keuken pony kunnen rijden toch?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:28

@saar hier op bokt worden ook nogal eens herplaatsers aangeboden.. er zijn vrij veel van dat soort stichtingen..

@Alice, ik ben bang dat je voor 3000 geen 4-8 jarige met vrij veel ervaring zult tegenkomen die geen vreemde tik bevat.. een goed opgeleide haflinger met beetje papier kost je al snel 2500 euro.. in jou plaatje loop je snel tegen kwpn aan wil je een paard met enige potentie hebben en uitstraling zoals je beschrijft..
en dan nog een vraagje aan jou de hond in jouw profiel misty is zij nu 3 jarige? ze lijkt verdacht veel op mijn hond :P
Laatst bijgewerkt door Blon_D op 04-04-11 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:30

oliebol, het paardje wat ik op het oog had is verkocht ;(

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:43

Ah, die 14 jarige dressuur ruin? of weer een ander!
Vet balen man!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:45

Dat is wel heel erg balen! :(:)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen 1 ben tegen gekomen zonder papier := Maarja, in de prijsklasse waar wij in zochten komt dat ook niet voor. Ik ben/was gewoon op zoek naar een goed dressuurpaard, met goede gangen, goed karakter, als ze jong zijn met potentie en als ze ouder zijn ook wel met potentie voor het nog hogere werk. Vanaf 1.68 en max 1.74, daarboven vind ik écht te groot, meestal ook zo lang in het lijf.. Ik vind het ook wel interessant om te weten wat er achter je paard zit. Paard zijn vader is een hele goede hengst, als paard nou in de toekomst op z'n vader gaat lijken.... :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:48

Ja die 14 jarige ruin. Echt balen maar ja.

Nu is het eerst wachten tot vanavond hoe het met het bod gaat... Als dat allemaal gaat zoals het hoort plaats ik ook een advertentie op Bokt, met wat ik zoek! :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:51

Alice13 schreef:
@ saar 88 ik ben ook benieuwd naar het schimmeltje! Kreeg hier en via de inbox al wat reacties dat ik het niet moest doen. Nou zijn mijn ambities in de sport zelf niet zo hoog ( wil het gaan maken als fysio)

Dus als de koersen zakken meteen naar de UK om wat op te halen hahaha! Ik wens je er heel veel succes mee 'k heb zo het idee dat je er goed over na hebt gedacht!

[EA-GZ-PP] Gezocht Allround paard voor goed tehuis! dit is mijn advertentie, denken jullie dat ik wel zo'n beetje alles heb benoemd. Of vraag ik nu naar een paard dat niet bestaat?!

Ik denk dat je dat op proef beter weg kunt laten. Veel mensen die hun paarden verkopen zitten daar echt niet op te wachten. Zou het zelf ook niet willen als verkoper. Je weet namelijk nooit of het soms een of andere gek is die je paard op proef neemt en hem even kapot rijd bijvoorbeeld, dan zit jij daarna mooi aan dat paard vast..