Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
funnyhorses schreef:Dan ligt de fout in het feit dat je JUIST bij een hengst zelf niet goed oplette!
Zo fout zit Twiggy niet met dr uitspraak hoor.
funnyhorses schreef:Toch vind ik het echt niet kunnen.
Als ik het zie welt er niks dan woede in me op.
Wat ik niet begrijp is dat wij mensen onze dieren op bijna elk vlak vermenselijken,doen ze es iets verkeerd dan "mogen we rammen" omdat het dan ineens natuurlijk is??????
Waar is nou de grens?Waar zit dan nu de waarheid?
funnyhorses schreef:*Prutsmuts*
Een jong dier hoort men op tijd te corrigeren en NIET onder zn pens te trappen,punt!
Misschien moet jij dan niet met jonge paarden omgaan als je je woede niet onder controle kunt houden.
Jammer dat je niet voor andere opties open staat!
funnyhorses schreef:*Prutsmuts*
Een jong dier hoort men op tijd te corrigeren en NIET onder zn pens te trappen,punt!
Misschien moet jij dan niet met jonge paarden omgaan als je je woede niet onder controle kunt houden.
Jammer dat je niet voor andere opties open staat!
funnyhorses schreef:Kan merken dat jullie lang erin zitten!
Zoals ik al zei er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Consequent zijn moet dat begrijp ik ook maar daar hoef je niet een dier voor te schoppen.
En dat hengsten geen kattepis zijn weet ik ook,des te meer reden om aan zo'n dier héél veel opvoeding te besteden om juist ongelukken te voorkomen.
Maar tegenwoordig is tijd geld,dus geduld en tijd word menig paard niet meer gegunt.
En in dit geval waar het topic over gaat is het een hoefsmid (of een eigenaar) die meent het dier te moeten trappen omdat het anders te lang gaat duren.Dat vind ik niet kunnen.
Streng/consequent zijn is goed,maar een paard onder zn buik trappen is laag ongeacht of het een hengst is of niet!
Je gebruikt je lijf(ledematen)om te belonen en je gebruikt 'voorwerpen' om te corrigeren.
darwin schreef:
funnyhorses schreef:En Chaos en Prutsmuts jullie doen je naam wel eer aan!![]()
Ben het wederom met jullie beiden niet eens!
Schreeuwen haalt geen zak uit,kost alleen maar energie bij jezelf en is een uiting van frustratie.
En een hoefsmid hoeft het paard niet op te voeden dat ligt bij de eigenaar!
Vaak is het zo dat de dieren na een aantal jaren in een kudde te hebben gelopen,ineens "aan het werk" moeten.GRONDWERK is niet voor niets uitgevonden,daar begint het respect en opvoeding van het paard.
En juist hengsten zullen hier veel baat bij hebben maar de "oude methode" is zo ingeroest bij menig 'paardenmens' dat het tijd word die oogkleppen eens af te zetten.