Paard 'redden' van de slacht, welke prijs? [Update p.13]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:30

Amy77 schreef:
Agosh, wat een aandoenlijke slungel. Fijn dat het gelukt is en jij hem dat fijne huis kan geven :)

Wat die knieoperatie betreft, niet netjes dat ie t niet gemeld heeft, maar eerlijk is eerlijk, hij 'wilde hem naar de slacht doen' en jij wilde hem koste wat kost kopen..om hem dat goede thuis te geven en zo te horen krijgt hij dat ook perfect :)

Ben erg benieuwd naar over een paar maandjes, vast een heel ander paardje..veel geluk en plezier met Dizzy (ojee, zou je hem wel die naam laten houden???? hihi, mijn ervaring is dat ze hun naam eer aan gaan doen :P)

Ik vind het ook geen probleem verder dat hij het niet gezegt heeft, natuurlijk was het wel zo netjes geweest, maar ik weet dat ik een 'slacht paard' heb gekocht en dat daar dus het een en ander aan kan mankeren. Het litteken kan ik niet vinden, al zit hij wel al dik in z'n vacht dus misschien dat het daar aan ligt.

Ik heb ook alleen via via gehoord dat hij geopereerd zou zijn, maar ik zou het wel fijn vinden als ik er vanuit kan gaan dat als de fokker zegt dat hij niet geopereerd is dat dat dan ook niet zo is.

Verder is het heerlijk om te zien hoe hij zich hier thuis gaat voelen, ik zal eens nieuwe foto's maken als het niet zo hard regent als nu. Vanmorgen ging hij voor het eerst met de kudde mee helemaal uit z'n dak toen ze de wei in gingen. Heerlijk om te zien, en hij loopt voor een kneus echt super netjes! :P

Wat betreft zijn naam, ik weet nog geen betere en dizzy is inmiddels wel ingeburgerd.

En iedereen weer bedankt voor jullie berichtjes.. :) Leuk dat er zoveel mensen geintereseerd zijn in zijn vooruitgang.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:07

hoe is het nu eigenlijk met je nieuw paardje?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:25

Hij doet het super goed, zal morgen als het weer een beetje meezit eens wat fototjes maken. Hij is al ontzettend veranderd.

Als je eerst onder z'n staart keek zat er een kier van 3 cm. tussen z'n billen en dat is nu nog maar 1 cm. En hij heeft niet meer van die uitstekende heupbotjes.

Behalve dat hij er qua vorm en uiterlijk ontzetten op vooruit gaat veranderd hij ook voor 100% in gedrag. Aan de ene kant goed, aan de andere kant lastig. Hij word namelijk wat dominanter, moet hem goed op zijn plek zetten want hij probeert me regelmatig toch weer even uit, niks vervelends maar gewoon kleine dominante dingetjes.

Maar hij is ook een stuk levendiger geworden en dat is fijn om te zien :) Vooral dat hij zich nu ook gedraagt als een twee jarige en lekker speelt met de rest i.p.v. dat hij als een halve dooie in de wei stond zoals toen hij kwam.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:35

Wat een schatje <3 (zeg maar gerust schat, het is echt een reus :D )
Daar heb je straks vast een leuk paard aan, mooi dier hoor

sea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:58

Zelf heb ik geen idee wat een paard "opbrengt" bij de slacht,maar vind dit wel erg crue klinken.Ik ben vegetarier en het verbaasd me altijd weer hoe mensen dieren als producten zien.
Als ik de ruimte,tijd en geld zou hebben zou ik ook in de bres springen voor een paard.

koenlover

Re: Paard 'redden' van de slacht, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:44

Foto's worden nu geupload :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:49

Ooeeh spannend, ben erg benieuwd :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:56

ben benieuwd, ik zag nu pas dat je hem uiteindelijk hebt kunnen kopen...
ik denk dat het wel een heel mooi paard kan worden als hij zwaarder wordt!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:56

Weet iemand toevallig of dat zo in dit topic mag of dat ik er een nieuw topic voor moet openen?

Oh ik zie al, maximaal 2 foto's. Dan zoek ik even de leukste twee uit en open voor de rest een itp topic :)

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:09

Wat een leukerd zeg, echt top dat je je zo hebt ingezet voor dit paardje! Ben erg benieuwd naar de fotos

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 15:19

Afbeelding

Afbeelding

(even voor de duidelijkheid, mijn vriend die bij dizzy staat, is bijna 1.90 kan je nagaan hoe groot zijn hoofd is! )

Ik plaats de andere foto's zo nog even in een ander topic, en dan laat ik de link hier wel even weten :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:20

hij ziet er echt goed uit!
denk dat je buurman er nog spijt van gaat krijgen ;)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:32

Hij ziet er goed uit inderdaad! Ben benieuwd hoe groot hij uit eindelijk gaat worden. Hoe groot is hij nu ongeveer denk je? Zo'n 1.70/1.80? Of toch wel kleiner?
Veel plezier met hem hoor :D

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 15:33

Dat denk ik ook wel.. Zou natuurlijk wel leuk zijn :D Maar het belangrijkste voor mij is dat wij het leuk gaan hebben met hem. En dat hij lekker in z'n vel gaat zitten (en aan die 'grote mond' van hem te merken voelt hij zich al steeds beter :D )

Hij is zeker groter dan 1.84 al op z'n schoft. En hij is nu iets overbouwd nog, op zijn kont is hij namelijk al 1.88. Dus die richting gaat hij zeker nog uit :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:36

oh zo gaaf, ik hou van grote paarden, mijn merrie is 1.79, ze is nu drachtig en ik hoop dat haar veulentje toch ook wel zo groot wordt :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:39

Wauw gaaaf zo groot! En inderdaad het belangrijkste is dat hij zich goed voelt.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 15:41

Ik heb er nog een, een uitgegroeide van 1.85. Ik hou dus ook van grote paarden :D

Van deze was de moeder krap 1.70 en de vader 1.67 zo uit m'n hoofd en bij mijn andere reus waren de ouders ook beide onder de 1.70. Dus ik hoop met je mee dat het veulentje ook lekker groot word, maar ouders zeggen dus blijkbaar niet alles..

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:50

oh hij is echt zooooo moooi <3
ik denk dat je buurman spijt krijgt!
maarjaaa echt fijn dat hij zich steeds beter begint te voelen, en steeds brutaler wordt haha :+
veeeel plezier met je paardje +:)+

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:47

Ooh wat ziet ie er goed uit joh! Leuk om de foto's te zien en wat gaat dat snel he en dan dit mooie weer erbij, maakt een hele hoop goed, hihi..en sjemig wat een joekel zeg, brrr...

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 18:51

Ik ben ook echt verbaasd over hoe snel hij er beter uit gaat zien! Echt super :)

Hij is inderdaad echt extreem groot..

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:40

Wat een heerlijk braaf paard is het zeg :)

Gister hebben we een balkje en een oranje zeil in de bak gelegd waar hij overheen moest, nou even snuffelen en hij liep er zo over!

We hebben ook na het poetsen een bont zadel op zijn rug gelegd met een singel eraan en ook daar reageerde hij helemaal niet op!

Heerlijk zo'n paard :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:16

Ooh, echt super! *D
Ik ben echt blij voor je :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:52

Wauw hij ziet er echt super uit :D Ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit ziet! En hoe groot ie daadwerkelijk word!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 22:55

Joepie *\o/* Ik heb toestemming om een update te plaatsen over onze kanjer..

Omdat ik nu (toch bijna een halfjaar verder) nog steeds regelmatig pb'tjes krijg van mensen die benieuwd zijn naar hoe het nu gaat met onze kanjer, heb ik besloten om een update in het topic te maken.

Dizzerd doet het echt ontzettend goed. Hij heeft praatjes voor 10, en hij gaat echt grenzen opzoeken. Gelukkig is hij goed te corrigeren, en voor mij is dit wel weer een duidelijk teken dat hij lekker in z'n velletje zit. 'S morgens als hij uit stal komt is hij nog een beetje stijf maar na 5 minuutjes op de wei zie je daar niks meer van.

De hoefsmid komt elke 8 weken en die is stukje bij beetje zijn hoeven aan het 'kantelen' hij stond namelijk bizar stijl op zijn voeten (zijn hoefjes hadden dezelfde omvang als die van onze welsh A).

Hij word in Mei alweer drie jaar, maar lichamelijk is hij nog lang niet klaar om aan het werk te gaan, dit was ook niet onze intentie toen we hem kochten, van mij mag hij alle tijd nemen die hij nodig heeft. Hij blijft heel iel, hij groeit ook nog steeds, en we krijgen er maar met moeite wat grammetjes aan. Bovendien heeft hij nog geen besef van hoe groot zijn lijf is, wij noemen hem ook al ons clowntje ('t is zo'n lomp sulletje die je steeds weer aan het lachen maakt).

Wel doen we al het een en ander aan grondwerk met hem (heel rustig aan en steeds maar kort) omdat hij wel erg probeert grenzen te verleggen, dus zo af en toe moeten we hem weer even laten weten dat wij de baas zijn.

In de kudde (hij staat nu met 6 ruinen en een merrie op de wei) is hij echt een allemans vriend (altijd trouwens) hij wil continue kroelen en spelen, echt een lekker sociaal dier.

Kortom nu een halfjaar later ben ik nog steeds ontzettend gelukkig met hem. En ik ben echt benieuwd of jullie al veranderingen aan hem zien?!

Afbeelding

Afbeelding

http://img818.imageshack.us/img818/2234 ... 6vgrl1.jpg

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:56

Wat ontzettend leuk om te horen!

Hij ziet er goed uit! Respect voor wat je doet!