Net de DB gebeld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:44

Vind 1000,- nog érg veel hoor voor een paard wat niet goed loopt en al zo lang 24-7 binnen heeft gestaan.
Ik zou het bod iig verlagen naar 600,- omdat jij dan de openstaande schuld aan de staleigenaar kan betalen. Daarbij vermelden dat het bod volgende maand nog minder wordt vanwege meer stallingsschulden. Ook wordt het paard er zo alleen maar slechter op, dat deze daardoor ook zakt in waarde.
Je kunt er idd ook bij vermelden dat de stal-eigenaar een zak tegen haar aan het opstellen is en jij als "koper" daar niet tussen wil zitten en daarom die schulden persoonlijk wil afbelalen.

Ik raad je aan om het hard te spelen :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:45

@lonnie: Dat laatste gaat niet gebeuren, want dan moet ze 'jouw' geld direkt afdragen aan de staleigenaar. Kun je niet op voorhand een deal maken met de staleigenaar dat hij de helft van het achterstallige geld kwijtscheldt als jij zegt dat je het paard op korte termijn weghaald en de resterende kosten betaald (hoe hoog zijn die eigenlijk?? )
Hij heeft dan geen oplopende kosten meer én geen DB over de vloer. Moet hem toch ook iets waard zijn :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:48

Ha, nu wil ze nog eens 1600 euro voor het paard.. Eerst kijkt er in geen maanden naar het dier om en nu vraagt ze zo'n onredelijk hoge prijs. Ik denk dat ze geld geroken heeft ;)

In ieder geval: NIET toegeven he.. Ik denk dat ze nooit meer dan 1000 euro van iemand zou krijgen, ze kan jouw bod maar beter aannemen. Sterkte in iedere geval en ik hoop dat ze toch tot verstand komt!!

lonnie

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:52

@ dubbeldun: helaas heeft de staleigenaar duidelijk gemaakt dat hij geen pas wil wijken en gewoon het volledige bedrag wil hebben, zo'n 400 euro nu, en ik weet niet of hij iets rekent voor strokosten (hij heeft van de DB de opdracht gekregen dat het paard verzorgt moet worden, dus hij geeft haar een week of 2 stro)

Ik ben bang als ik naar haar huis ga en haar 600 euro geef met de mededeling dat de stalhouder de andere 400 heeft, ik kan fluiten naar het paspoort. En dan heb ik wel haar schuld afbetaald en sta ik zonder paard. Daarom is het beter om op stal alles af te handelen, desnoods met politie erbij, weet ik veel.

Anders kan ik haar 1000 geven, en ook nog eens 400 voor de stal om het paard weg te krijgen en dat ben ik niet van plan..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:57

lonnie schreef:
Anders kan ik haar 1000 geven, en ook nog eens 400 voor de stal om het paard weg te krijgen en dat ben ik niet van plan..

Zorg dat je het bedrag weet van de stalhouder en trek die van je bod af. Zij zal echt wel weten dat ze dat bedrag nog verschuldigd is - dan betaal jij de staleigenaar, omdat je anders het paard niet mee krijgt én anders moet ze mee naar stal (maar geloof nooit dat ze daar nog zin in heeft)
Verder zorgen dat ze begrijpt dat dit bod alleen maar lager wordt, omdat de problemen groter worden.
wsl komt zij er dan ook achter dat ze geen kleuze heeft. Van een handelaar krijgt ze nooit zoveel en voor deze moet ze ook naar stal komen :Y)
-------------------------------------------------
tjee - lees het terug en zie dat ik bod 2 x met een "t" had geschreven :o
Ben weer op mijn best vandaag :=
Laatst bijgewerkt door superwoman op 25-01-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:06

En natuurlijk NOOIT geld geven voor je het paspoort én een ondertekende overdrachtsverklaring/verkoopbewijs in handen hebt.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:08

nee dat was ik sowiezo niet van plan!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:11

Is de manege waar het om gaat toevallig manege Hooijen?

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:12

Zo zo wat een gedoe zeg jemig....
Ik hoop voor je dat je heel snel dat paard over kan nemen!
Ik wil heel veel succes wensen en ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:17

ik wil verder geen namen noemen waar het om gaat, totdat alles achter de rug is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:20

lonnie schreef:
Ik ben bang als ik naar haar huis ga en haar 600 euro geef met de mededeling dat de stalhouder de andere 400 heeft, ik kan fluiten naar het paspoort.

Paspoort is geen eigendomspapier, denk daar even aan. Wees in deze ook nog even heel slim en maak een koopcontract. (die zij ondertekend mocht ze accoord gaan ;) )

Verder een knuf, ik vind dat je echt toppie gereageerd hebt en echt je best doet voor het paard. Meer dan die 1000 euro zal geen mens haar ervoor geven (ik ook niet). Dus ga echt niet hoger. Het risico dat er toch iets niet goed is met het paard blijft en heb je straks (voor 1600 euro) wel een hele dure grasmaaier, die niet meer te verkopen is.

Hoe *piep* het ook klinkt, als zij niet wil zakken met de prijs, heb jij je best gedaan. En moet je je handen er idd vanaf trekken. Zonde voor het paard, die er de dupe van wordt. Maar meer risico kan je niet ingaan.

Ik duim dat het toch allemaal nog gaat lukken.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:24

dank je Rina, voor het duimen alvast.

Nog even op het paspoort: dat is nu niet zo heel belangrijk, maar wel als ik het paard ooit wil verkopen. Dan heb ik een gechipt paard zonder paspoort en dan wordt het voor mij ook erg veel werk om dit in orde te krijgen...ik wil het paspoort dus graag hebben!

edit: koopcontract ga ik ook zeker opstellen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:48

wta een raar verhaal.. je hebt een paard maar je verzorgt het niet.. geeft amper eten enz. eigenlijk wil je dus gewoon dat dat beest dood gaat.

ik vind wat je doet heel goed lonnie! ik hoop dat je dat paardje kunt kopen! maar 1000 euro vind ik nog wel veel geld denk ik. wat voor ras ist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:52

trekpaardluf schreef:
wta een raar verhaal.. je hebt een paard maar je verzorgt het niet.. geeft amper eten enz. eigenlijk wil je dus gewoon dat dat beest dood gaat.

Ow nee hoor, bij ons stond ook eens zo'n typje, soms was het eten van dat paard op en kreeg het dus alleen hooi.. die kwam ook haast nooit maar geloof niet dat ze dat beest graag dood zag. Alleen vroeger had ze er wel veel meegedaan dus had het idee dat ze zich verplicht voelde het paard te houden tot die dood zou gaan. Beetje krom want verkoop gewoon dat het beestje een gelukkig leven heeft met de aandacht die het verdiend ipv beetje staat weg te kwijnen..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:56

ik snap het ook echt niet...ik voel me schuldig als ik al 1 dag niet ga. En dan zorg ik altijd dat iemand anders ze eten geeft ;)

Het ras laat ik ook even in het midden totdat ik weet of ik haar kan kopen

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:21

Ohh ik kan me zo boos maken om dat soort mensen... Alsof een paard een stuk speelgoed is, wat je in de hoek gooit als je er geen zin meer in hebt..
Ts super wat je probeert te doen. Het is al een aantal keer gezegd € 1000,= is een heel goed bod, ik had het nooit gegeven. (Als ze probeert meer te krijgen, moet je jij minder gaan bieden.. helpt soms :+ dan weet ze gelijk dat het menens is, en dat er niet te spotten valt met je)
Als ze er mee akkoord gaat, idd op de manege afhandelen met een koopovereenkomst.. Je hebt dan misschien ook getuige van de "koop" en je komt niet onverwachts voor verrassingen te staan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:42

En als je haar nou eens die 600 euro geeft, koopcontract laat tekenen en paspoort/papieren mee krijgt, en dan zelf die 400 euro aan de manege-eigenaar betaald?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:47

Moet ze wel genoegen nemen met die 600 :D
Maar als oplossing is het wel een goede (al blijft het dan nog te duur).

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:53

Succes, hoop dat het allemaal positief afloopt, meschien kun je nog eens contact opnemen met de db en kijken of zij er nog iets vaart achter kunnen zetten, als de eigenaar en stalhouder niet accoord gaan met dat bedrag gaat het ze straks alleen maar meer geld kosten dus meschien is dat een zetje in de goede richting.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:00

Jeetje, heb alleen maar even jou berichten gekeken!
Echt super van je dat je dit voor het paard doet!!!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:30

gaat dit om Vincenza?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:49

@dubbeldun: en ik denk juist dat dát het probleem is! Ze zal geen genoegen nemen met die 600 (terwijl ze dat sowiezo overhoudt want ze al toch haar schuld moeten betalen) maar 1000 klinkt nou eenmaal beter dan 600

@binckydenice: nee, ik ken iig geen vincenza

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:27

Zou me niks verbazen als ze nog meer schulden heeft.
Ik zou iig nog wat kolen op het vuur gooien dat wachten zorgt voor minder geld en dat jij haar beste koper bent en anders moet ze het maar uitzoeken. Dat jij het alleen voor het paard doet = wsl iets waar zij nog geld op probeerd te verdienen.
Laat je niet gek maken en iig succes!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:14

Ik volg dit al een tijdje maar vind het echt te schandalig voor woorden hoe de huidige eigenaresse met haar paard om gaat. Ik hoop echt dat ze zo verstandig is om het paard aan jou te verkopen. Zal voor je duimen.

Wij hebben ook iemand op stal die niet meer omkijkt naar haar paard en er al meer dan 1 jaar niet voor betaald! Gelukkig is onze stalhouder wel begaan met paarden. Beestje staat 24/7 met soortgenootjes buiten en krijgt elke dag hooi en brok. Ook wormkuren worden gegeven. Pensionhouder heeft ook alles geprobeerd, maar eigenaresse wil niks en laat niks van zich horen. Hij is al een tijdje bezig met deurwaarders en advocaten. Hij heeft aangeboden het paard te kopen maar ook daar gaat ze niet op in. Ik begrijp zulke mensen echt niet :n

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:27

ben zo benieuwd hoe dit afloopt, lees al een tijd mee.

Ga je vanavond nog langs?