Wat is het maximale gewicht wat een paard mag dragen? mening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:46

Bella88 schreef:
sorry voor de mensen die ik hiermee kwets maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat dikke mensen op een paard gaan zitten. Al is het alleen al voor het gezicht, ik kan het bijna niet aanzien wanneer dikke mensen aan het rijden zijn, vaak zitten ze nog op het zadel te hopsen als een gek. Het spijt me erg maar ik vind het gewoon zielig.

En ik vind jouw post akelig respectloos.... bah, wat ben jij een naar mens.

Bella88

haha nee natuurlijk niet alle zware ruiters maar ik zie er gewoon veelste veel. Op wedstrijd oid of wanneer je achter iemand rijd en ik denk jeeeetje jouw kont is nog dikker dat van je paard/pony... Of wanneer iemands kont te groot is voor het zadel. Het spijt me maar ik vind dat gewoon niet kunnen

Bella88

Barmat schreef:
Bella88 schreef:
sorry voor de mensen die ik hiermee kwets maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat dikke mensen op een paard gaan zitten. Al is het alleen al voor het gezicht, ik kan het bijna niet aanzien wanneer dikke mensen aan het rijden zijn, vaak zitten ze nog op het zadel te hopsen als een gek. Het spijt me erg maar ik vind het gewoon zielig.

En ik vind jouw post akelig respectloos.... bah, wat ben jij een naar mens.

Prima

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:50

Bella88 schreef:
haha nee natuurlijk niet alle zware ruiters maar ik zie er gewoon veelste veel. Op wedstrijd oid of wanneer je achter iemand rijd en ik denk jeeeetje jouw kont is nog dikker dat van je paard/pony... Of wanneer iemands kont te groot is voor het zadel. Het spijt me maar ik vind dat gewoon niet kunnen

dit vind ik nog niet echt een voorbeeld.

maar goed je bedoeld mij daar iig niet mee,ik hops niet als een gek in mijn zadel, mijn paards kontje is nog altijd groter dan de mijne, en ik pas ruim in mijn zadel.

al ben ik in veel ogen veeeeelste zwaar :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:53

mirgino schreef:
Bella88 schreef:

maar goed je bedoeld mij daar iig niet mee,ik hops niet als een gek in mijn zadel, mijn paards kontje is nog altijd groter dan de mijne, en ik pas ruim in mijn zadel.

Laat je de kop niet gek maken, jij en je paard zijn een heerlijke combi :)

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:54

Ja maar wat voor voorbeeld wil je van me horen dan :)

En ik ken hier niemand dus ik weet ook niet of ik hier mensen mee bedoel, maar er zijn dus wel altijd mensen die zich aangesproken voelen. Maar daar kan ik niets aan doen. maar goed ik heb mijn mening erover gegeven dus ik ben er klaar mee :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:05

Barmat schreef:
*uche* :o

125 kg gewogen, nu 76 kg

:o

En ik heb het er afgekregen door keihard sporten en een bepaald voedingspatroon.

respect! +:)+
Mag ik vragen of je je nu beter voelt? Ik bedoel dat vooral dat je makkelijker beweegt of heb jij daar echt geen last van gehad? Ik merk dat namelijk wel als ik een paar kilo aankom of juist weer afval..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:07

mirgino schreef:
Bella88 schreef:

Ik dacht precies hetzelfde :)

Bella88 schreef:

En ik ken hier niemand dus ik weet ook niet of ik hier mensen mee bedoel, maar er zijn dus wel altijd mensen die zich aangesproken voelen. Maar daar kan ik niets aan doen. maar goed ik heb mijn mening erover gegeven dus ik ben er klaar mee :)

Dan ben je er al snel klaar mee.
Erg vervelend, een opmerking maken, nog een opmerking er bovenop. En als je dan niet met duidelijke voorbeelden komt en je wordt er op aangesproken ben je er ineens klaar mee.
Hou de opmerkingen dan ook voor je als je ze niet voldoende kan onderbouwen :)

Barmat: respect. Wat ontzettend goed zeg!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:07

Bella88 schreef:

ik wil wel weten wat jij nou dik vind.
ben ik te dik volgens jou?

ik lig er echt niet wakker van als jij dat vind,dus wees eerlijk :D
geef eens kg aan.
wat ik dik vind is denk ik niet jouw def. van dik zijn.

zeg maar een vrouw van 170cm wanneer vind jij dat zo dik dat je het niet meer kan aanzien?

is dat bij 75 kg?
bij 85 kg ?
bij 95 kg?
bij 100 kg?
of bij 125 kg of meer ?

dan kan ik me een voorstelling maken over hoe jij de mens ziet :7

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:08

Bella88 schreef:

Misschien kun je je dan iets duidelijker uitdrukken in vervolg.... ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:11

Bella88 schreef:

Jij dropt je mening in een discussietopic, maar na een keer reageren ben je er klaar mee zonder er inhoudelijk op in te gaan? :')

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:14

Sorry ik ben gewoon niet goed in voorbeelden geven of uitleggen. En zoals ik zei wilde ik niemand kwetsen maar gewoon mijn mening geven, zoals in de titel ook staat MENING.
en mirgino, ik heb in je profiel gekeken ik vind jou niet te dik voor je paard maar ik bedoel gewoon echt hele dikke mensen (meestal vrouwen in dit geval) op smallere paardjes in dressuurzadels waarvan het vet er aan alle kanten overheen komt. Begrijpen jullie me nu of voelt iedereen zich nog steeds aangevallen? jeeetje ik zal nog is me mening geven op bokt pff

Dus om het in kg aan te geven vind ik moeilijk ik denk dat ik 95/100 kilo best zwaar vind voor een smal gebouwd paardje.
heb ik het nu genoeg onderbouwd volgens jullie of is het nog niet goed?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:26

:D ik denk ook niet dat men met dat gewicht op een smal gebouwd paardje gaan zitten.

maar nu heb ik een idee van wat jij dan niet om aan te zien vind.
en dat mag jij vinden hoor :j

ik weeg er nu 85kg,dus toen ik nog 10 kg zwaarder was ........... :+

maar het komt niet altijd zo leuk over als je het zo bot neerzet.
we voldoen niet allemaal aan het ideaal beeld,en wij vinden het ook fijn om met respect behandelt te worden.
die kg extra maken mij geen minder mens dan een slanke den ;)
en niemand rijd moedwillig zijn paard kapot.
als je wat meer weegt zoals ik ,kijk je toch of je paard / pony dat aan kan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:28

Zit even op de site van het voedingscentrum en daar staat een mooi grafiekje om je BMI te berekenen. Als ik daar onderaan de wijzer op 100 kg zet, hoort daar een lengte van minimaal 2.01 meter bij. Volgens mij zijn er niet zo veel lange mensen die rijden, iedereen kleiner dan 2.00 m en 100 kg gaat richting overgewicht.

Mensen kleiner dan 1.84 hebben zelfs zwaar overgewicht bij een gewicht van 100 kg. Ik denk dat je dus best de BMI in de gaten kan houden, is niet heel erg schokkend licht imo. Ik zou dan nog 70 kg mogen wegen bij mijn lengte (1.68)

Mirgino, jij kijkt misschien wel eerlijk naar je paard ( en gerust zat andere ook), maar er zijn er ook genoeg die dat nu niet echt doen.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:29

Oke gelukkig, nogmaals het is mijn mening als ik dat zie dan denk ik dat nou eenmaal. Hoe aardig of goed mens dat ook is ik vind dat gewoon niet leuk om te zien.
En nogmaals ik bedoel het niet respectloos maar dat is gewoon hoe ik het zie. En ik zet het misschien op een botte manier neer maar ik kan het toch niet mooier maken dan het is.
Maar ik hoop dat jullie nu weer ontopic verder kunnen gaan :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:18

Jessix schreef:
Barmat schreef:
*uche* :o

125 kg gewogen, nu 76 kg

:o

En ik heb het er afgekregen door keihard sporten en een bepaald voedingspatroon.

respect! +:)+
Mag ik vragen of je je nu beter voelt? Ik bedoel dat vooral dat je makkelijker beweegt of heb jij daar echt geen last van gehad? Ik merk dat namelijk wel als ik een paar kilo aankom of juist weer afval..

Ik ben hypermobiel en eerlijk gezegd is dat alleen nog maar erger geworden nu ik slanker ben, voorheen legde ik al mijn benen in mn nek, nu al helemaal :D Niemand gaf mij ook dat gewicht, omdat ik 1.83m ben :) Maar ik heb wel een betere conditie gekregen, dat dan weer wel (is ook niet zo gek door al dat sporten he)

LYSANNO

Re: Wat is het maximale gewicht wat een paard mag dragen? mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:25

Het is gewoon op welk paard je iemand zet.
Het is gewoon oneerlijk als mensen die wat dikker zijn niet mogen rijden, dat is echt respectloos.. Kijk, ik snap wat dikkere mensen vind ik (sorry) gewoon echt totaal niet op pony's passen, maar paarden kan prima. Tinkers, Shires, kunnen het prima hoor. Kijk, heel makkelijk gezegt hoor, maar probeer aftevallen als je te dik bent en je wilt rijden, doe het voor 't paard en voor je eigen gezondheid.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:32

LYSANNO schreef:
Het is gewoon oneerlijk als mensen die wat dikker zijn niet mogen rijden, dat is echt respectloos.. Kijk, ik snap wat dikkere mensen vind ik (sorry) gewoon echt totaal niet op pony's passen, maar paarden kan prima. Tinkers, Shires, kunnen het prima hoor. Kijk, heel makkelijk gezegt hoor, maar probeer aftevallen als je te dik bent en je wilt rijden, doe het voor 't paard en voor je eigen gezondheid.

ik heb 5 jr lang op een pony van 150cm gereden,met mijn 85 kg en westernzadel.
was in mijn ogen niks mis mee :n

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:08

het is inderdaad ook gewoon kijken naar je paard.
Je kan bijvoorbeeld bij een draver zeggen neem 12 %, maar de ene draver is slanker gebouwd als de ander,een grovere,goed bespierde kan gewoon meer hebben als een iele. Als je als mens gewoon veel spieren hebt, heb je toch ook minder moeite met tillen,sjouwen,dragen? dat merk ik aan mezelf ook..aan mij zou ook niemad het gewicht geven wat ik heb..ze schatten me allemaal op een kilo of 60, maar dat red ik gewoon niet,mede dus door me spieren. Zou ik dan niet op Marius mogen rijden? Terwijl hij bij mij even lekker loopt als iemand die lichter is?Nee, die grens kan je niet stellen. Ik denk dat er nooit een vaste regel kan komen met hoeveel kg je op een paard kan gaan zitten..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:16

LYSANNO schreef:

Je zegt nu wel dat dat respectloos is, iemand die te dik is te laten rijden, maar ik vind het respectlozer voor het paard om er een te zwaar iemand op te zetten.
Paarden uitten zich niet snel kwa zwakte, als het moeilijk gaat lopen is het al veel te ver gegaan.
Maar met een goed inschattingsvermogen (hoe oud, gespierd, dik, en wat voor bouw heeft het paard, en heel belangrijk, hoe rijd de amazone) kun je al heel ver komen.
Maar ik geloof wel dat er te dikke mensen zijn om op wat voor paard dan ook te stappen. Dat vind ik dan heel erg voor het paard omdat een mens dan zo nodig moet gaan rijden, ten koste van een paard. Goed zoiets heb ik gelukkig ook nog nooit gezien :D

Mirgino jij past juist super op je paard

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:02

Te dik iemand moet proberen af tevallen (als dit kan, ivb kunnen ook ziektes zijn enzo) en dan kan die op het paard weer. Als je te dik bent, en je weet het van jezelf, moet je gewoon proberen te afvallen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:09

Natuurlijk, zo makkelijk gaat dat :j
Gewoon afvallen als je te dik bent.
Als het toch zo makkelijk ging....

En wat je zegt over rijden op pony's en paarden: volgens mij kun je als steviger persoon beter op een stevigere pony rijden (en dan bedoel ik een grote haflinger, tinker, fjord) in plaats van een schriel paardje van 1.60.
Maar goed, dat is mijn mening ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:13

ugh, ik zeg toch PROBEREN af te vallen.. :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:17

Ik ben het met je eens hoor Amanda. Soms is alleen een goed passend paard niet beschikbaar, mensen zijn dan eigenwijs en stappen op een kleiner/slapper paardje wat ook veel te vaak gebeurd...

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:20

Het gaat soms niet makkelijk nee, maar waar een wil is... ;)