Eigen paard > elke dag ernaartoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:55

Arwin6 schreef:
Mijn pony staat ook op een pensionstal.
ik denk dat ik zo'n 4/5x per week ga, en mijn pony staat
van s'ochtends tot s'avonds buiten. oke het is misschien te weinig maar ik ben al blij dat ze hem uberhaupt buiten en binnen zetten want dat deden ze op mijn vorige stal niet eens :n
In de zomer staan ze natuurlijk wel langer buiten, maar toch staat hij nog redelijk veel opstal.
Ze mesten hem uit en geven hem eten, en meestal kom ik rijden
nadat ze binnen gezet zijn.
tja en ik kan gewoon niet elke dag komen ivm school.. en vervoer.
ik merk nou al wel dat mijn pony er veel levendiger en vrolijker van is geworden en tuurlijk wil ik ( en de meeste hier geloof ik)
dat mn paardje zoveel mogelijk buiten komt, maar soms kan dat gewoon niet anders.

Dit is ook weer een discussie waar geen einde aan zal komen, want iedereen heeft er andere meningen
en opvattingen over.
ik vind dat je paard gewoon zoveel mogelijk buiten moet komen, dan rijd je maar een keer extra op en neer.
en meer dan dat kun je niet doen. heb je te weinig tijd? verkopen.. het klinkt hard maar het is wel eerlijker
tegenover je paard, want iedereen hier heeft het toch het beste voor met hun paardje? :)

Juist!!!!! +:)+

boris88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:21

volgens mij geef je hem wel genoeg aandacht maar mischien moet je wat meer aan de band met je paard gaan doen. of een bijrijdster dat neemt je wat werk uit handen en je maakt 2 mensen gelukkig je paard en de bijrijdster natuurlijk is het je eigen keuze maar hij krijgt wat mij betreft niet te "weinig" aandacht :D

smurffie

Re: Eigen paard > elke dag ernaartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:47

ravellie @ zolang jij dr maar genoeg in geloofd zal dat zo zijn ja ;)

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:34

ravellie schreef:
@ smurffie

Ik vind dat wel een excuus
In de wintermaanden ( nov tot maart) is er hier geen weidegang
En dan komt mijn paard 3-4 uur per dag buiten
Ik heb simpelweg de tijd niet om de hele dag op stal te zitten (baan, kind, huishouden, hond)
En in onze paddock mag je je paard alleen losgooien als je dr bij bent
Verder ligt de stal ver weg in de polder, en proberen we elkaar wel te helpen, maar iedereen is beperkt op stal en heeft het druk met zn eigen beestje ( en dan staat alles hier nu ook nog eens blank |( )
Dus ja, ik vind het wel een excuus...het is hier in de omgeving niet anders
Ik kan nog wel op een duurdere stal gaan staan, maar daar is de weidegang helemaal beperkt

Oh gruwelijk, kan me zo ergeren aan bepaalde ( kortzichtige) mensen hier :(
Niet iedereen woont in Drenthe!
Ik doe alles voor mijn paardje ( hij toont ook zo ongelukkig :+ ), maar ik kan hem in de winter geen 20 uur weidegang bieden }:0
Want dat is hier simpelweg nergens!

Jouw paard is inderdaad vast net zo ongelukkig als de mijne ;)
Ik kan me ook zo ergeren aan die kortzichtigheid en trouwens ook aan die grootspraak van sommige mensen: "Als mijn paard niet meer zoveel naar buiten kan, verkoop ik hem"
Ik zou ze wel willen horen, als het er echt van zou komen!!

Natuurlijk is het ook het allerbeste als je paard vrijwel de hele dag buiten zou kunnen lopen. Ik weet voor 100 % zeker dat Ravellie dat ook vindt
Alleen kan dit simpelweg niet altijd in het winterseizoen!!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:09

smurffie schreef:
ravellie @ zolang jij dr maar genoeg in geloofd zal dat zo zijn ja ;)

Precies ja :D

Mijn paard is vast hartstikke ongelukkig :+ ...kom maar eens kijken :D

Thanks tobila ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:35

je paard is vast nog ongelukkiger als hij lekker overdag naar buiten zou kunnen ipv in zijn stalletje opgesloten.
Ga jij maar 20 uur per dag op je kamer zitten.. is voor even niet zo erg. Maar een heel winterseizoen?

Tobila @ ik kan me ergeren aan de kortzichtigheid van: ik woon in de randstad dus kan ik niet anders. Ik er midden in, en ik heb ook een stal waar t kan :)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:46

Je kunt toch zowiezo elke dag even langs je paardje gaan en hem even uit de stal halen en een rondje lopen of even poetsen? wie heeft er nou niet een half uurtje vrije tijd per dag? Al is het alleen maar om de saaie routine van op stal staan even te verbreken.
TS ik zie dat jij 14 bent dus dan zit je nog op de middelbare school lijkt mij? En dat valt niet echt onder veel eisende opleidingen. Ik studeer op de universiteit en heb elke dag 4uur reistijd, en nog heb ik altijd even tijd om naar mijn paard te gaan. Als je liever een boek gaat lezen of wat dan ook in de korte vrije tijd die je hebt dan heb je de verkeerde keuze gemaakt om een paard te kopen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:19

@smurffie
Nou, dan heb je geluk
Hier is dat dus absoluut niet te vinden!
Ik sta nu op een stal die al de meeste vrijheid bied, maar niet in het winterseizoen
Mijn paard komt er iedere dag 3-4 uur uit ( en dat vind ik al een hele prestatie, ben benieuwd of je dat zelf uberhaupt zou redden als je een onregelmatige baan en man en kind en huishouden zou hebben :( )
Maar goed, kan mij verder ook niet schelen wat je er van vind
Mijn paard heeft het goed en is gelukkig blakend van gezondheid

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:25

Mijn paarden staan van 's ochtends vroeg tot 's avonds buiten..
En ook ik heb onregelmatige werktijden, een man, een kind en huishouden te doen.. Daarbij moet ik ook nog eens bijna 20 minuten rijden om er te komen en weer 20 minuten terug voor ik thuis ben :Y) :+

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:35

Mijn paard staat van 's morgens 8 uur tot 's avonds 5 uur in het land. Alleen als het heel hard stormt gaat ze naar binnen.
Ik ga bijna iedere dag wel even heen om met haar te lopen en een knuffel te geven. :+: (ze is 2,5)
Heel soms staat ze in de bak, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
En ook 's nachts heeft ze de ruimte, een box van 3,5 x 3,5. :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:25

Ik ga elke dag naar paard, mest zelf uit. en rij zo'n 5-6x per week.
Van de zomer heeft ze gelukkig dag en nacht buiten gestaan..
In de winter komt ze helaas weinig buiten. Net zoals een aantal boven mij heb ik gewoon 0,0 mogelijkheid om haar buiten te houden. Ik ga vanaf vandaag al 10 km op en neer (dus 20 km per dag) zodat zij meer buiten kan staan en ik meer kan rijden, maar ik kan gewoon niet nog verder. Ik doe zelf 5 vwo en zwoeg me te pletter voor dit beestje, ik wil best geloven dat er paarden zijn die het beter hebben. Maar mijn beestje is gezond, krijgt goed te eten, wordt goed voor haar gezorgd en ze komt er iedere dag minstens 3 uur uit. Ik ken ze hier die geen seconde van de dag de stal uit komen. Ik heb een (voor deze omstandigheden) gelukkig sociaal paard, dat ook in stal constant contact kan maken. Houd verschrikkelijk veel van haar, en dit is op het moment gewoon het beste.

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:36

de mijne gaat elke dag tot savonds lekker in de wei
en in de zomer 24 op 24.
zo zou het overal moeten gaan!
vindt het niet kunnen dat ze bijna een hele dag op stal staan!
daar zijn ze niet voor gemaakt!