Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

The_Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:38

Een ruin komt bij mij op de eerste plek, Daarna een merrie.
Ik zou graag een hengst rijden maar de meeste kan ik niet houden, Ik rij welleens op de hengst van een vriendin maar die is verdacht rustig.
En mijn ruin is gewoon ontzettend lief maar wel pittig, En ik zou alleen een merrie nemen als ik van plan was te gaan fokken vaak zijn merries wel wat liever en zachter in de omgang maar ik hou wel van een beetje pittig karakter.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:40

een merrie vind ik leuk.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:03

heb liever een ruin :o
maar tot nu toe ben ik alleen maar voor merrie's gevallen :Y)

bromfiets

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:04

Mij maakt het weinig uit, hoewel ik me vaker tot ruinen/hengsten aangetrokken voel, die zijn vaak wat koeler :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:21

Liefst een merrie of een ruin. Voorkeur van die twee gaat dan toch naar een merrie, inclusief de typische merrietrekjes. Een ruin is in mijn ogen soms nog wel wat sloom.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:28

Ik ben een merriemens..........heb een ruin.
Ergens ging het fout :P Maar mijn ruin wordt wel altijd voor zeikmerrie uitgemaakt, dus dat maakt het wel een beetje goed...toch?

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:30

hengst, geef mij maar een echte man haha :P ;) grapje

reden:
ik vind ze stoerder, imposanter en meer een uitdaging om ze gehoorzaam te hebben als goede vriend, zónder hun karakter te breken...
het voelt 'machtig' om een imposant dier onder je te hebben, die dan hinnikt en zich groot maakt waarbij mensen opkijken en een stapje terug doen omdat hij als een koning respect oproept en jij met een los teugeltje langs de paarden stapt en hem toch in alle rust in bedwang hebt omdat je een vertrouwensband hebt met hem en je weet dat hij je vriend is... :P :P :D :D

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:37

Ik heb echt liever een ruin dan een merrie.. Ik heb beide en ik merk dat mijn ruin veel constanter is dan de merrie. Het is absoluut een heel lief dier, het is ook geen typische pismerrie, maar juist een heel aanhankelijk en lief paard, maar het is geen betrouwbaar paard op wedstrijden. Ze is niet constant in d'r gedrag, de ene dag slaat ze er een moordende middendraf uit als ik alleen maar iets ga verzitten en de andere dag moet ik het er bij wijze van spreken uit slaan en dan krijg ik nog een minimale reactie. Bij mijn ruin heb ik daar geen last van, als iets bevestigd is, dan is het bevestigd. En natuurlijk de hengstigheid, dan valt ze als een plumppudding in elkaar :D.
Nee, ik ben echt een ruinenmens op dat gebied :P.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:12

Bij mij komt een ruin op de eerste plek, omdat ze gewoon lekker down to earth zijn en geen 'merriekuren' hebben.
Maar eigenlijk maakt me het niet bijsterveel uit!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:12

Ik ben in principe van de mannen... ;)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:16

Ik heb 6 merries en 1 ruin en rara ; met de ruin klikt het gewoon niet, met de merries wel :-)

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:29

een ruin omdat ze meestal een rustig evenwichtig karakter hebben!
en dom zijn ze zeker niet !!!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:45

opzich alle 3 wel.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:13

Roep altijd dat ik alleen maar mannen om me heen wil :)
Maar inprincipe val ik op ruinen, ze zijn gewoon makkelijker in de omgang dan merries en hengsten. Alle merries die ik ken ken zijn er maar bar weinig waarmee ik een klik heb en ik het wel als eigen zou kunnen hebben. Heb dit met ruintjes veel meer.

Maar ik sluit niet uit dat mijn volgende paard weleens een merrie zou kunnen worden ondanks ik echt zoek op ruinen. Je weet immers nooit waar je tegen aan loopt.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:25

ik ben van de merries, ze kunnen het je heel lastig maken, maar als ze eenmaal voor je gaan. dan gaan ze echt door het vuur voor je!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:36

[/quote]
Kan je ook aangeven waarom?

Persoonlijk heb ik met merries veel meer, ze zijn volgens mij slimmer en geslepener hihi, hebben imo vaak een duidelijker karakter ;)[/quote]

Zeker mee eens!! Ik ben geen merrie-meid! Het probleem zit hem bij het rijden. Ik schijn de paarden 'een soort te dwingen' om voor mij te lopen. Ik ben geen martelaar hoor ;) maar ik heb gewoon mijn eisen in het zadel. Een merrie denkt: 'He, rustig aan jij ik werk al hard voor je'. Ruinen en hengsten kunnen daar wat beter mee omgaan.
Overigens heb ik nooit een klik gehad met een merrie, of ik er nou op zat of niet.... het was er gewoon niet!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:37

Geef mij maar een stoere vent. Ben op zoek geweest naar een paard erbij (heb al een ruin) en heb alleen maar gekeken naar ruinen...:j

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:56

Ook geen merrie's voor mij, liever een hengst of ruin.

YurikoB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:06

Ik ben normaal ook meer van de ruintjes, maar ik heb nu een pittige, aanhankelijke merrie en ze bevalt me goed.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:09

Ik vind het ook afhankelijk van het paard. Je hebt pismerries maar ook stoere merries die niet zo mieperig zijn. Ik dacht na in het bezit te zijn geweest van een pismerrie ook niet meer aan merries te beginnen maar heb er nu toch een en heb nergens last van. Gewoon een heel cool beest. Dus echt afhankelijk van het beestje. Er zijn vast ook lastige ruinen.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:12

merries zijn altijd zo pokke-sjaggie :=
Als ik voorbij kom: hup, oren naar achteren en maar dominant doen !!

hengsten vind ik prachtig maar zijn mij weer te macho-achtig

dus doe mij maar een ruin (heb zelf ook 2 ruinen)

Maargoed, elk paard heeft wel weer iets..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:15

Ik ben een hengstenmens.

Heb nu voor het eerst ook een merrie sinds bijna 2 jaar en ben er nog steeds aan het wennen, hihi

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:32

Bij mijn oude manege hebben ze bijna alleen maar ruinen staan, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik rij nu een merrie (de eerste merrie die ik dus leer kennen) maar die heeft niet echt merrie trekjes denk ik. nog iemand die even duidelijk kan uitleggen wat nou typische dingen zijn voor de echte pismerries ?:P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:14

johanna84 schreef:
ik ben van de merries, ze kunnen het je heel lastig maken, maar als ze eenmaal voor je gaan. dan gaan ze echt door het vuur voor je!

Precies, ruinen zijn altijd hetzelfde, merries kunnen je lekker verrassen met nieuwe fratsen. ;)

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:56

Waratje schreef:
johanna84 schreef:

Precies, ruinen zijn altijd hetzelfde, merries kunnen je lekker verrassen met nieuwe fratsen. ;)

Merries kunnen je ook verrassen met een gebroken been, een hap in je arm en een hersenschudding :+