Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CarolShadow schreef:Dan wil ik toch even mijn vraag nog hier stellen.
Wat betekent het als de huid meedeinst op de bewegingen?
Bijvoorbeeld paard zit in draf en je ziet het heel goed meedeinzen op de bewegingen bij bijvoorbeeld hals, rug en billen.
Betekenis?
Lotte_Wessel schreef:je kunt dus aan de hand van een stand foto helemaal zien hoe het zit met de bespiering? Zal ik ook snel even een standfototje maken..
unamie schreef:@Fantastico
Je paard ziet er nu wel stukken beter uit zeg
Mijn complimenten![]()
Ik zie nog wel veel problemen in de rug en achterhand
En ook de schouders
De linker schouder lijkt er minder los uit te zien dan de rechter
Lijkt me wel een paard wat makkelijk loskomt met masseren
Een dun huidje en niet te vet masseerd het makkelijkst
Raja schreef:pasdedeux schreef:Nogmaals voor de mensen hier die het niet helemaal begrijpen. Dat een paard bepaalde oefeningen soepel kan, een parcours springt, op hoog nivea betekend niet dat een paard altijd spierprobleem vrij is. Ik verwijs naar mijn eerdere tekst hoe een spier werkt en waarom training soms niet altijd doet wat het zou kunnen doen als de spier echt goed zou zijn. Jongens bedenk dat dit goed nieuws is: als je de spierproblemen van je paard laat oplossen, is je paard NOG fijner. Dat het paard doet wat je zegt betekend niet dat het geen probleem heeft! Nogmaals: kijk naar jezelf. Hoe zit jij in je spieren. Ook mensen hebben last van hun schouders, de ander van zijn rug, de ander van zijn kuiten etc. Zitten die allemaal thuis in de ziektewet? Gelukkig niet. Wij zeggen toch ook, niet aanstellen gaan met die banaan.
Bedenk daarbij dat het paard van nature een vluchtdier is die opgegeten wordt als hij of zij zijn of haar kreupelheid toont. Ik zie hier inderdaad foto's voorbij komen van paarden met spierproblemen, waarvan zware en minder erge. Tevens zie ik wel vriendelijke ruiterfoto's. En een paar zelfs zeer goede amazones die hun paard echt wel correct kunnen trainen. Maar het gaat er hierom niet over hoe je rijd! Unamie maakt hier geen aanval op jullie rijden of veroordeelt jullie als 'slechte' eigenaar. Welnee ze geeft antwoord op jullie eigen vraag te vertellen wat zij ziet.
Een bouw heeft niks te maken met losse spieren. Wel heeft deze bouw te maken hoe het paard zijn spieren kan gebruiken met betrekking tot het doel van je training. Een paard met een stijle schouder zal altijd minder ruim zijn dan een paard met een schuine schouder maar beiden kunnen los zitten in de bespiering. Een paard dat het bekken kan kantelen zal altijd makkelijker verzamelen dan een paard met een minder makkelijk kruis.
Laten we het gezellig en leerzaam houden in het topic. Als je het er niet mee eens bent prima, maar dat betekend nog niet dat unamie ernaast zit want ik weet uit ervaring bij tientallen paarden dat ze weet waar ze het over heeft. Dat je het niet helemaal begrijpt dat snap ik. Als je zelf nog nooit gezien hebt hoe een spier zich opvult na een jack meagher massage dan is het heel moeilijk een beeld hiervan te krijgen, aangezien je dit niet ziet bij massages van andere beroepsbeoefenaren die niet deze methode gebruiken.
Ik ben ook paarden masseuse, maar ik gebruik niet de jack meagher methode.
Maar ook bij de methode die ik gebruik, zie je duidelijk verbetering in het paard!
Dus ik zou ook als ik jou was niet zomaar alle andere manieren van paarden behadelen afkraken
Er zijn tig verschillende methodes en ze hebben allemaal een andere werkwijze, maar hebben allemaal hetzelfde doel!
Het paard los maken en laten ontspannen.
Het paard "leren" bepaalde spieren te ontspannen en aanspannen.
En er voor zorgen dat het paard uiteindelijk lekkerder in zn vel komt te zitten!
Ik ga ook niet de JM methode afkraken omdat ik toevallig een andere heb geleerd.
DendroFleur schreef:Voor wie het in RL wil zien, morgenmiddag (4-10) is er een clinic door Ellen van Happy Athlete bij manege Poelenburgh in Schoorl (NH). Gratis toegang.
xMariekee schreef:Unamie, heb jij misschien een foto van een paard zonder spierproblem of bijna geen..?
Wat jij ook echt een goed bespierd paard vind