Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Zelfstandige ondernemers laten toch vooruit betalen? Volgens mij is de crisis debet aan faillissementen in deze tijd.
Splash_ schreef:Ik zou er alles aan doen om mijn paard te houden, maar op een gegeven moment moet je realistisch blijven, zeker als je je paard niet meer kunt bieden wat hij nodig heeft qua zorg.
kysia schreef:Splash_ schreef:Ik zou er alles aan doen om mijn paard te houden, maar op een gegeven moment moet je realistisch blijven, zeker als je je paard niet meer kunt bieden wat hij nodig heeft qua zorg.
ik denk dat hier mee veel gezegd is....en dat dit niet meer dan eerlijk tegenover je paard is als het eenmaal op je pad komt
ik heb een pony op stal staan van iemand die ver aan de afgrond zit
ondertussen is ze een jaar niet geweest en betaald al een tijd NIETS meer,is telefonisch onbereikbaar
en woon honderden kilometers verder en weigerd de pony te verkopen aan mij.
ik draai daar nu volledig voor op, we hebben ondertussen een potje in de zadelkamer waar regelmatig
in gedoneerd word door andere stalgenoten, vrienden en familie
om mij maar vooral het arme dier te voorzien in zijn nodigheden..
ondanks brieven van mij en een deurwaarder negeerd de eigenaar in alle talen.
ik weet nu zeker dat je wel degelijk realistisch moet blijven
en zeker niet uit je eigen egoisme het dier ten koste van iedereen(want zo trek je er een hoop mensen financieel in mee) en alles te willen blijven houden.
en waarom omdat je hem niet kunt missen..
terwijl je het dier dan zoveel goeds ontneemt,soms moet je gewoon inzien dat het beter af is zonder jou
en dat heeft niets met falen te maken of wat dan ook...
maar met pure pech(of soms eigenschuld natuurlijk), dat juist jij in die situatie komt.
kysia schreef:Abeltje77 schreef:Ben je op de duur niet gewoon toegestaan het dier als zijnde je eigen dier te verkopen?
uiteindelijk kun je dat wel als ze echt niet meer reageerd
maar dan ben je al een tijd verder
het gaat er mij om dat ik in dit topic wil aangeven
als je in die situatie zit, en je wil niet realistisch nadenken, en egoistisch blijft
je niet alleen je paard(en) te kort doet, maar je ook een ander ongevraagd er mee opzaddeld
en in het ergste geval gebruikt omdat de persoon waar je paard staat wel MOET in grijpen en moeilijk kan stoppen met voer en eventueel medicijnen, hoefsmid ed.
tot het allemaal wettelijk opgelost is....
russel schreef:Je zou kunnen navragen bij een advocaat of retentierecht voor jouw van toepassing is.