Het grote taxatietopic...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:44

Nou heb Muzefee nog een keer bekeken maar ze spreekt me niet aan, daar komt het door. Verder ben ik totaal niet bekend in afstamming e.d dus dat zegt me niet heel erg veel. Misschien moet ze toch voor wat hoger omdat het idd ook een merrie is enzo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:44

eens, kawa. Sherwood, is jouw paard daadwerkelijk dressuur geklasseerd?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:45

Nou kom op jullie mogen Nuala ook even door de molen halen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:46

sorry, ben absoluut niet thuis in Tinker prijzen. Ik zal me eens in de KWPNers verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:47

Esme_27 schreef:
Nou heb Muzefee nog een keer bekeken maar ze spreekt me niet aan, daar komt het door. Verder ben ik totaal niet bekend in afstamming e.d dus dat zegt me niet heel erg veel. Misschien moet ze toch voor wat hoger omdat het idd ook een merrie is enzo.

En dat is waarom er vaak gezegd word.
"wat een gek er voor geeft"

Iedereen zijn eigen smaak en dat kan wel degelijk de prijs voor een deel bepalen Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:47

okay... Nuala... hele mooie merrie.. maar ik ben niet thuis in de Tinkerprijzen.... 2150 euro?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:48

Lielle schreef:

Jazeker wel!
Hij kan met het grootste gemak de zigzag appyement, en een galopwissel gaat steeds beter, alle zijgangen zitten erin, en strekken en verzamelen zijn easy. We zijn bezig de piaffe en de passage te leren, maar daar kan ik nog behoorlijk wat hulp bij gebruiken. Hij doet het bij een ander wel Boos!
En bij mij niet Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:49

dus hij is Z2 met wp?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:49

SmithsGirl schreef:
okay... Nuala... hele mooie merrie.. maar ik ben niet thuis in de Tinkerprijzen.... 2150 euro?

vind ik persoonlijk veeeeel te laag, is het ook trouwens. Maar een paar jaar geleden was dit nog duur voor een Tinker. Al heb ik trouwens meer voor Nuala betaald toen ze nog groen was en niet drachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:50

Voor Sherwood:
En rij je nu officieel Z1 of Z2?
Ik zou je graag een keertje in de dressuurring zien lopen, lijkt me heel apart Lachen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:51

sherwood"]
[quote="Lielle schreef:

Jazeker wel!
Hij kan met het grootste gemak de zigzag appyement, en een galopwissel gaat steeds beter, alle zijgangen zitten erin, en strekken en verzamelen zijn easy. We zijn bezig de piaffe en de passage te leren, maar daar kan ik nog behoorlijk wat hulp bij gebruiken. Hij doet het bij een ander wel Boos!
En bij mij niet Boos!
[/quote]

Met geklasseerd bedoeld lielle waarschijnlijk of ze ook daadwerkelijk in de Z dressuur is uitgebracht!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:51

Lielle schreef:
dus hij is Z2 met wp?

haha nee, dat zou de jury niet leuk vinden, zo'n dikzak in de ring. Nee hij heeft geen wedstrijden gelopen, daarin tegen wel heel erg veel shows, ook internationaal. Imke bartels heeft er ook een show op gegeven bij zuidlaren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:52

XoNo schreef:
Wil Sjuimpje dan meteen even naar Buddy kijken (paar pagina's terug)...ben wel benieuwd naar wat JIJ er voor zou geven *LOL*

en samsammetje??? Pagina 7
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 31-03-03 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:53

Jippie schreef:
Voor Sherwood:
En rij je nu officieel Z1 of Z2?
Ik zou je graag een keertje in de dressuurring zien lopen, lijkt me heel apart Lachen

Misschien dat ik op 19 luji nog eens show heb met bartels, in wassenaar. Om geld in te zamelen voor kinderen met een spierziekte.
Als je wilt komen kijken..... JAAAA IEDEREEN KOMEN Haha!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:53

Esme_27 schreef:
Nou ik was vol goede moed begonnen, maar ben halverwege toch gestopt whahahahaha

Rydar € 4000

Muzefee € 4000

Rydar 4000 euro?? Scheve mond
Dat is bijna 9000 gulden! En voor een fjord..
Sorry maar dat lijkt me echt teveel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:54

dat bedoelde Lielle zeker. Dan kun je zeggen dat hij op Z niveau gereden wordt. Overigens heb ik geen idee van prijzen voor dit soort paarden, maar als je eens in de buurt een show geeft kom ik kijken.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:56

Idd. ReBaTi
En die andere fjordenprijzen kloppen ook niet

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:58

Lielle schreef:
dat bedoelde Lielle zeker. Dan kun je zeggen dat hij op Z niveau gereden wordt. Overigens heb ik geen idee van prijzen voor dit soort paarden, maar als je eens in de buurt een show geeft kom ik kijken.

Ja iedereen moet komen, en heel veel eten en drinken. Gaat allemaal naar de zieke kinderen.
Zal even een tipje van de sluier oplichten. Er is iemand geweest die er FL45000,- voor heeft geboden, maar dat is nog lang niet waarvoor hij eruit gaat.
Maar of zijn waarde ook zo is, ach wat de gek ervoor geeft. Zelfs als iemand het dubbele zou bieden denk ik niet dat hij gaat. Wat moet ik zonder max Huilen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:58

ReBaTi"]
[quote="Esme_27 schreef:
Nou ik was vol goede moed begonnen, maar ben halverwege toch gestopt whahahahaha

Rydar € 4000

Muzefee € 4000

[/quote]

Ok ho stop even, ik mocht toch zelf taxeren?! dit is wat ik er van vind. De gemiddelde fjord vind ik niet meer dan max. €2000 waard, maar ik vind Rydar nou eenmaal een uitzondering, dat vind ik echt een "one of a kind" en daar mag idd best veel betaald worden, Je kan Rydar niet in dezelfde prijsklasse zetten als de andere fjorden. Maar hoe dan ook, ik ben geen taxateur ofzo, ik zeg gewoon wat ik er voor zou geven.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:03

gomir"]
[quote="rooslover schreef:
Wil iemand Dusty nog doen..Ze Staat op pagina 1!!

Hoe vond je mijn bod Verward Een blz of wat geleden Verward

[/quote]

Meer dan € 2000 tog.. Dat is behoorlijk weinig dan wat ze in het echt koste..

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:05

Esme_27"]
[quote="ReBaTi"][quote="Esme_27 schreef:

Rydar € 4000

Muzefee € 4000

[/quote]

Ok ho stop even, ik mocht toch zelf taxeren?!
[/quote]

Jawel, maar wel een beetje realistisch met een enigzins objectieve blik, zo werkt dat met taxeren Knipoog

Haha ik mag dan slecht prijzen kunnen schatten, maar als je Rydar en Muzefee even duur schat snap ik zelfs dat dat niet kan *LOL*

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:07

Misschien is t leuk om niet alleen maar paarden aan te melden maar ook te gaan taxeren? nu zijn er volgens mij maar een paar actief terwijl de rest er alleen maar een langere lijst van maakt. (en dan t liefst ook een beetje uitleggen waarom je die prijs denkt)
Ik ga nu ergens halverwege pagina 4 beginnen.
Parcival
Mooie grootte, tinker, niets gepresteerd maar dat vind ik voor een tinker niet zo erg, foto vind ik niet zo denderend mooi, hij is wel op een mooie leeftijd, dat het een ruin is telt weer wat minder. Ik kom uit op 2500 hij is mooi groot en daar is veel vraag naar, voor een merrie van die hoogte kan je een stuk meer vragen.
Rissaz
Mooi type, opd e foto's lijkt dat hij goed kan draven, wel onbeleerd, 2000 Euro, omdat hij een leuke hoogte krijgt en misschien in de ponysport zn beste beentje voor kan zetten.
Quentin
M2 dressuur, mooie hoogte, 7500, hij heef voor mij een onbekende afstamming en is al 10.
Buddy
zegt me dus helemaal niets.
4000Euro, hij is nog vrij onbeleerd, afstamming is vrij onbekend, maar quarters zijn wel duur hier in nederland.
Tasja
3500 Euro, jong, goed gebouwd, mooie predikaten, rachtig, beste fjord die ik er volgens mij tussen heb zien staan tot nog toe.
Galactica,
ben totaal niet thuis in de arabierenwereld,Jong onbeleerd, wel goede afstamming, 3500Euro als ze 2 jaar ouder is een paar keuringen heeft gelopen (met goede resultaten) en braaf onder het zadel is kan je er veel meer voor krijgen.
Netty, graag wat meer info over de afstamming, hoogte, geslacht, predikaten etc.

Hier laat ik t voorlopig bij. later meer Haha!
neem dit niet te persoonlijk op. heb er weinig verstand van en zie graag commentaar op mijn denkwijze, hoop dat meer mensen mijn voorbeeld zullen volgen (en stiekem hoop ik dat ook iemand mijn koe nog wil taxeren staat er ook ergens tussen)

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:09

prijzen schatten is altijd moeilijk. Maar voor elk ras geld wat de gek ervoor geeft. Mogelijk dat iemand die gek is van fjorden dat bedrag voor rydar wel wil betalen, maar voor muzefee niet. Zo ook bij de shire. een gemiddelde shire kost nu al E5000,- daar heb je al een aardige KWPN voor, maar die mensen hebben dat geld niet voor een KWPN over, en wel voor een shire.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:11

Esme_27 schreef:
Nou kom op jullie mogen Nuala ook even door de molen halen!

Hele mooie merrie! echt super. In de tinker wereld (veiliger om het zo even te zeggen.....) denk ik dat ze een waarde heeft van E5000,-
klopt dat?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:12

Ja daar heb je wel gelijk in, maar we gaan nu van een objectieve taxatie uit (toch?) en niet van wat iemand er misschien voor zou willen geven omdat hij heeft paard zo leuk/bijzonder vindt, dan kan je net zo goed niet gaan taxeren.