mick75 schreef:Dat is ook gewoon een stukje kennis. Iemand die bang is zal over het algemeen niet heel snel een superheet sportpaard kopen en iemand die bitloos en boomloos wil gaan rijden heeft ook wel een bepaald idee van welke paarden dat kunnen... Die zie je in elk geval niet snel op sportgefokte KWPN'ers rondrijden. De mensen die voor dergelijke paarden gaan hebben vaak toch al een bepaald idee over welke richting ze opwillen en welke paarden daarmee kunnen matchen en welke absoluut niet.
Ik moet hier wel een beetje om lachen hoor. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand een paard uitzoekt omdat ie bitloos (of zelfs boomloos, oh wat gewaagd
) wil gaan rijden en daar een "gepast" paardje bij zoekt. Echt flauwekul dit. En ook flauwekul omdat bitloos niet slechts geschikt is voor een bepaald type paard (laat staan boomloos).
Anya schreef:Ook voor mij geldt: mijn eigen paarden hoef ik zelden in de grijpen met iets anders dan nee, of duidelijke lichaamstaal. En ik heb niet persé de makkelijkste paarden. Blije afstammelingen van Amor met dito bijbehorend karakter. Phara heeft er ook zo eentje. Dat zijn paarden die vrij snel nee zeggen en redelijk vaak testen of zij niet toch inmiddels leider zijn geworden.
Kijk, en hier kan ik dan meteen even op inhaken. Ik heb dus ook twee "Amor-merries" en ik heb ze echt niet uitgezocht op de richting die ik met ze op wilde. Toch rijd ik mijn "KWPN sportgefoktpaard c.q. Amor-nakomelingen" bitloos.
En deze twee oh zo "brave paardjes" lopen mij dus echt niet "redelijk vaak te testen". Zal dat dan toch betekenen dat wij de basis voor mekaar hebben?