nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:46

waarschijnlijk komt de haaruitval door het kwaliteitsvoer, een ander paard gaat in de rui en hij gooit zijn hele vacht eruit (nouja een stukje dan).
Maar het kan ook nog een nasleep zijn van de schimmel die die gehad heeft (is die helemaal van genezen inmiddels).

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:01

ik heb ook weleens gehoord dat het een nasleep kan zijn van veel stress!!
geen idee of dat zo is maar zou me niks verbazen omdat de paardjes toch allemaal erg veel hebben meegemaakt.
Pashon schreef:
waarschijnlijk komt de haaruitval door het kwaliteitsvoer, een ander paard gaat in de rui en hij gooit zijn hele vacht eruit (nouja een stukje dan).
Maar het kan ook nog een nasleep zijn van de schimmel die die gehad heeft (is die helemaal van genezen inmiddels).

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:21

Dan kom ik er ook maar weer tussenvallen: ;)

Vodka gaat echt hard vooruit nu, ik zal het weekend fotos maken, dan kunnen jullie het ook zien. Ze begint zowaar een beetje op te vullen, het oude haar vliegt eraf, net als bij Pashon krijgt ze vooral op hoofd en hals kale plekken, maar daar zit alweer nieuw haar onder.
Ze hinnikt naar (nouja zo'n beetje) iedereen die aan komt lopen, en ze heeft 1 hobby..eten. :+
het is niet normaal hoe rap alles naar binnen wordt gewerkt..arme Lass kan haar eettempo niet bijhouden en die hebben we dus apart met voeren gezet want Vodka eet haar portie en begint dan aan die van Lass die nog niet eens halverwege is...
Gisteravond nog een dikke plak hooi, binnen een mum van tijd tot op de laatste spriet weg. Niet normaal.
Mijn paardjes laten van alles en nog wat liggen en nemen zo nu en dan eens een hap..Vodka niet, het moet en zal helemaal op.

Ze doet het er goed op, heeft gelukkig geen last van koliek o.i.d., ze is nu aan de inhaalslag begonnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:30

Klinkt goed dames. Ben blij dat deze paarden ook allemaal heel vriendelijk voor jullie zijn. Maar dan zullen ze nu idd energie krijgen om te verharen en dan doen ze het gelijk in één keer goed. Maar goed, nieuw leven, nieuwe vacht hahaha.

Romhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:17

Super om te lezen dat het goed gaat! Ik kan niet wachten op de foto's!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:14

Ook hier weer even een kleine update over Roiba en Sylvester.

Ze doen het erg goed!
Roiba is al flink bekomen na een aantal goeie wasbeurten, ze kan er echt van genieten als ze gewassen word, heerlijk om te zien en haar haren vliegen er vanaf :)
Je begint nu ook te zien dat ze al weer wat voller word.

Met syl gaat het nog steeds erg goed.
Zolang er geen eten bij hem in de buurt is is het een echte schat, maar kom niet in de buurt als hij staat te eten! gisteren stond hij aan zijn hooi en wilde ik hem nog wat brood geven maar dat resulteerde in een mooie grote blauwe plek op mijn been :(:) (hij is wel erg wendbaar, misschien is western wat voor hem haha).

Eten gaat er bij alle 2 erg goed (en snel) in, ze zijn echt hun schade in aan het halen nu.

Ik zal volgende week weer wat foto's plaatsen dan zal het verschil weer wat duidelijker zijn :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:25

super om te horen dat ze goed vooruit gaan zeg :D
ben erg benieuwt naar de foto's

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:38

En ook hier even weer een update van Romanov..
Hij is vanmiddag gecastreerd wat allemaal goed is gegaan.
De DA schrok eerst even van het formaat van zijn grote jongens, en de zaadleiders, maar ze heeft het erg netjes gedaan... Ik moet hem nu 2 dagen nog antibiotica spuiten, dat zal nog wat worden zeg aangezien meneer het er ook al niet zo mee eens was dat ie verdoofd werd voor de castratie, hij kon erg goed klauwen met zn voorbenen zeg. En toen ie verdoofd was kon ik gelijk mooi zn oren inspecteren ( daar is die het normaal namelijk niet mee eens als je daar aankomt) want daar zaten wat korstjes in, en heb ik even die lange haren weg geknipt, en toen kwam er ineens een raar rood beestje uit... DA gevraagd en het bleek een teek te zijn die denk mee is gekomen uit Roemenie want dit soort hebben we hier niet. Dus ik heb hem ook maar gelijk kapot gemaakt die teek.. En hij blijkt nog maar 3 te worden dit jaar, i.p.v 4 wat in zn Roemeense paspoortje stond.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:29

aaah, nou issie geen echte vent meer. Maar er hingen idd wel aardige knoeperds onder. Duidelijk heeft hij nog wel lekker mannenstreken als hij het ergens niet mee eens is.
Wel goor zo'n teek in zijn oor.
Die leeftijden in roemenie zullen wel een beetje geschat zijn, maar altijd leuk als hij ietsjes jonger blijkt. Ik denk dat er nog aardig wat mee kan als hij straks helemaal ok is.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:33

Jolliegirl schreef:
beantsje ik geef je in grote mate wel gelijk.. want dit gebeurt óók in andere landen, dus waarom daar geen hulp, en hier wel..
men weet dat er iemand is die de paarden wil opvangen, en maakt daar dankbaar gebruik van.

maar.... zeg eens eerlijk.. wat vind je van deze foto?
Afbeelding
is dit een normale gang van zaken in roemenie??
wees eerlijk...

Afbeelding
hier kan ik nog mee leven...aan de foto te zien, de conditie van het paard...

maar komop zeg... wie laat nou een stumper zoals bovenstaan, staan als je die mee kunt krijgen en hem/haar een nieuw leven kunt gunnen.

ik zag die bruine en me hart stond in de vensterbank wat een schrik

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:35

roybrit schreef:
Jolliegirl schreef:
beantsje ik geef je in grote mate wel gelijk.. want dit gebeurt óók in andere landen, dus waarom daar geen hulp, en hier wel..
men weet dat er iemand is die de paarden wil opvangen, en maakt daar dankbaar gebruik van.

maar.... zeg eens eerlijk.. wat vind je van deze foto?
Afbeelding
is dit een normale gang van zaken in roemenie??
wees eerlijk...

Afbeelding
hier kan ik nog mee leven...aan de foto te zien, de conditie van het paard...

maar komop zeg... wie laat nou een stumper zoals bovenstaan, staan als je die mee kunt krijgen en hem/haar een nieuw leven kunt gunnen.

ik zag die bruine en me hart stond in de vensterbank wat een schrik

De mijne ook, mijn mond viel open en sloeg mijn hand voor mijn mond :O!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:36

In het echt zag hij er nog veel slechter uit hoor.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:36

die bruine van de bovenste foto uit je quote (is een vos overigens) dat is Liber (ook wel bekend als Murg).
hij doet het geweldig inmiddels.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:37

Nu wel gelukkig, maar die zondag was hij toch wel beroerd. Arme schat. Maar ben echt blij dat hij het nu zo goed doet pashon. Ik maakte me echt wel zorgen om hem.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:39

Pashon schreef:
die bruine van de bovenste foto uit je quote (is een vos overigens) dat is Liber (ook wel bekend als Murg).
hij doet het geweldig inmiddels.

heb je fotos van hoe die er nu uitziet?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:39

Die staan ook in dit topic roybrit. Het is die ene met die hele leuke rechte voorpluk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:41

rockwitch schreef:
Nu wel gelukkig, maar die zondag was hij toch wel beroerd. Arme schat. Maar ben echt blij dat hij het nu zo goed doet pashon. Ik maakte me echt wel zorgen om hem.

dat klopt, dacht serieus dat hij het einde van de dag niet zou halen. Gelukkig heeft ie thuis eigenlijk nergens meer last van gehad :D
zal hem van de week even een opfris beurd geven en weer wat leuke foto's maken ook van zijn sprintjes :D

roybit er staan op de vorige pagina (of de pagina daarvoor) foto's van hem. maandag of dinsdag komen er nieuwe foto's ook van zijn nieuwe hoefjes die die maandag krijgt misschien zelfs van zijn speciale beslag mocht dit nodig zijn (gaan we vanuit van niet)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:52

leuk om te zien dat die er nu veel beter uit zier egt top +:)+

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:20

fijn dat alle paardjes het zo goed hebben getroffen met die lieve baasjes

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:28

Weer lekker veel updates! :D
Fijn dat het goed gaat met alle paardjes!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:19

hier dan weer wat foto'tjes van Romanov van vandaag, heb m even meegenomen voor een klein wandelingetje zodat hij even kon grazen. Haha hij viel het gras zowat aan!!
Hij lijkt nog weinig last te hebben van zn zaakje eronder, hij liep niet stijf en het was niet dik...

Afbeelding
Heeeeel lekker vond ie het gras...

Afbeelding
Ruintje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
heel fotogeniek ;)

Afbeelding

Afbeelding
Even kijken bij de buren..
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 08-05-09 19:30, in het totaal 4 keer bewerkt

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:22

oooh wauw wat een mooi paardje fijn dat het beter met hem gaaat

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:33

Wauw ik blijf Romanov toch wel een schitterend paard vinden, zou toch gaaf zijn als je straks met hem kan rijden en dan voor de gein een wedstrijdje ofzo. Dat haalt de krant gewoon: "gedumpt roemeens paard, wint NK" hahaha

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:43

hahaha inderdaad dat zou wel heel grappig zijn
maar net wat je zegt het is inderdaad een pracht beest

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:31

mooi paardje hoor!