suleilitha schreef:Verder kan een vlieggewicht die totaal niet kan zitten en nul komma nul conditie heeft een ergere belasting zijn voor een paard dan een wijf met postuur tankwagen voorzien van een gezonde dosis souplesse en veerkracht en meegaan met de bewegingen van het paard.
PattyOosten, jouw gewicht is niks om je voor te schamen!!
Daar ben ik het mee eens, en dat zei ik dus ook al! De ene ruiter is zeker niet de andere ruiter. Maar als je niet kunt rijden (daar gaat dit topic toch over??) dan is honderd kilo best veel voor die manegeknol (en dat bedoel ik niet oneerbiedig). I
k schaam me trouwens niet voor mijn gewicht, ik baal er alleen van, ben 1.83 dus het kan wel, maar als je ruim 16 jaar 66 kilo hebt gewogen, is het balen om 5 kilo aan te komen in anderhalf jaar tijd. En ik zeg dat ook alleen maar om aan te geven dat ik heus niet mensen met een maatje meer aan het bashen ben, ik weet dat het niet altijd zo makkelijk is om gewicht kwijt te raken. Ik vind gewoon niet dat een paard (welke dan ook) daaronder hoeft te lijden, want zijn schuld is het ZEKER niet!